Leeftijdsverschil

13-04-2018 22:45 30 berichten
Hi,

Pas heb ik een leuke jongen ontmoet. En ik voel me echt fijn als ik bij hem ben. Ook zijn we al een paar x uitgegaan en het was superleuk allemaal. Nou is het dat ik 17 ben en hij 23.
Dit vind ik aan de ene kant niet echt erg, maar het scheelt toch best wat. Sommige verklaren mij voor gek en vinden dat het echt niet kan omdat hij veel ouder is.

Wat vinden jullie? Is dit echt een gek idee of?
Nee hoor, geniet er van.
Alle reacties Link kopieren
Geniet er van zo lang het duurt en jullie het beiden erg leuk vinden!
Je kunt plannen wat je wilt, soms loopt je leven toch anders

Is het voor nu wat jullie zoeken, prima, haal er uit wat er in zit qua positieve en goede dingen!
Op jouw leeftijd is 6 jaar verschil veel.. Misschien ben jij volwassen voor je leeftijd en hij juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Vind je het niet triest dat een volwassene achter een tiener aan zit? Moest niet denken aan een jongetje van 17
Hangt er ook vanaf in welke levensfase jullie allebei zitten.

Jij al afgestudeerd van de middelbare?
Hij nog student?

En net 17? Of binnenkort 18?
Hij net 23? Of binnenkort 24?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, geniet ervan. Anderen zijn gewoon jaloers.
ik geef mn bek ook maar een douw
Antoon69 schreef:
13-04-2018 22:50
Op jouw leeftijd is 6 jaar verschil veel.. Misschien ben jij volwassen voor je leeftijd en hij juist niet?
Ik vind van niet. Ik was 18 en mijn man toen 24. Na 28 jaar nig steeds samen.
Die jongens van mijn leeftijd vond ik erg kinderlijk.
Helemaal geen gek idee, vooral niet als jullie er niets van merken.
Op deze leeftijd lijkt het heel groot, maar dat wil niet zeggen dat er geen toekomst in zit
Alle reacties Link kopieren
Zolang je de gordijnen nog niet aan het uitzoeken bent en het gezellig is. Maar goed, ik heb makkelijk praten, je bent mijn dochter niet, dan zou ik misschien wel wat problemen hebben ( of niet omdat ik jou dan zou kennen en weet dat je niet in 7 sloten tegelijk loopt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn vriend en ik hebben hetzelfde leeftijdsverschil, ook sinds ik 17 was. Verbaas mij er soms nog over maar 6 jaar verder zijn we nog steeds hartstikke happy! Hoe dan ook vind ik het geen onoverkomelijk leeftijdsverschil zolang je gelijkwaardig bent/gedraagt.
Alle reacties Link kopieren
Ligt volledig aan persoonlijkheid van jullie beiden en levensfase. Na het lezen van de titeltopic dacht ik 20 jaar verschil, niet maar 6 haha!
Ik snap niet dat mensen het zoveel verschil vinden. Als ze 20 en 26 zijn kan het blijkbaar wel.
Ik heb er nooit iets van gemerkt dat ik anders was dan hem toen ik 18 was en hij 24.
Alle reacties Link kopieren
zelfde gehad, alleen dan anders om ik was 23 hij 17 ... zijn inmiddels 9 jaar verder en gaat nog steeds prima. merken weinig van het verschil alleen nu het hoofdstuk kinderen er aan komt wilt hij liever wachten en ik niet.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
13-04-2018 22:55
Vind je het niet triest dat een volwassene achter een tiener aan zit? Moest niet denken aan een jongetje van 17
Er zijn 17-jarigen die volwassener zijn dan 23-jarigen... 17 en 23 jaar was precies de leeftijd van mijn ouders toen zij iets kregen en ze zijn nu 30 jaar getrouwd. Voor mij nog steeds het grote voorbeeld van hoe een huwelijk zou moeten zijn, dus ik geloof niet dat dit leeftijdsverschil, ook in het begin, een probleem is.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Hoe was de regel ook weer? Minimale leeftijd jongste is leeftijd oudste gedeeld door 2 plus 7. Dan zou jij ruim 18 moeten zijn. Nou, ik zou het er niet voor laten.

Veel geluk!
:rose:
Alle reacties Link kopieren
Ik was 17 en mijn vriend 24 toen we wat met elkaar kregen. Inmiddels 7 jaar samen. Jongens van mijn leeftijd waren allemaal te kinderachtig en we waren allebei aan het studeren dus redelijk in dezelfde levensfase.

Veel plezier samen :)!
Koffielepel schreef:
13-04-2018 22:55
Vind je het niet triest dat een volwassene achter een tiener aan zit? Moest niet denken aan een jongetje van 17
Dit is een grapje toch? En zo nee dan ben je echt vreemd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een beetje raar, een man van 23 met een kind van 17.
Zolang hij zich realiseert dat jij sommige dingen nog moet ontdekken/ervaren en hij jou daar de ruimte voor geeft. Jij op jouw beurt je niet gaat aanpassen aan zijn levensfase maar vooral lekker jezelf blijft en het klikt nog steeds dan lijkt me dit prima kunnen. Uiteindelijk als het een blijvertje is, kom je vanzelf in dezelfde fase terecht.
beetjegek schreef:
14-04-2018 10:04
Ik vind het wel een beetje raar, een man van 23 met een kind van 17.
Ik weet niet welke "mannen" van 23 jij kent, maar doorgaans zijn dat gewoon jongeren die ook nog op school zitten of er net af zijn.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 17 was leerde ik mijn man kennen, hij was toen 28.

Was moeders niet zo blij mee, maar hij vroeg aan mijn moeder of hij met mij op date mocht en de volgende ochtend (hij sliep op de logeer want woonde 200km verderop ;-) ) zat hij bij de hele familie aan de ontbijttafel. Dat toonde wel zijn serieuze intenties dus was een blijvertje.

Ik was sowieso iemand van de iets oudere mannen, en mijn man oogt en doet heel jong.
anoniem_233941 wijzigde dit bericht op 14-04-2018 10:37
3.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Verschil in leeftijd wordt pas een probleem als je daardoor niet meer gelijkwaardig bent aan elkaar. Een vriendin van mij zat in zo'n relatie; haar ex zei bij alles 'ja, maar dat weet jij nog niet, nee zo doen volwassenen het' etc etc. Nu de relatie over is, begrijpt ze zelf ook dat dat heel ongezond was. Als er sprake is van een gelijkwaardige relatie, maakt het leeftijdsverschil niet uit, en is zes jaar op de lange termijn bijna verwaarloosbaar. Ik ken ook relaties met 30 jaar leeftijdverschil, dat werd pas een probleem toen de oudere partner dement werd...
Alle reacties Link kopieren
Wat henkelien zegt, daar zit ik soms al mee, terwijl/omdat wij 11,5 schelen.

Als ik met pensioen zou gaan met 68 (bijvoorbeeld), dan is mijn man al bijna 80. Hopen dat hij dan nog leeft uiteraard. Samen pensioenen zie ik dus somber in :'-(

Maak je dus niet druk om 6 jaar. Stelt niets voor. Zolang jullie qua intellect maar op hetzelfde niveau zitten en je kerel kan accepteren dat jij soms (nog) anders kan gedragen omdat je in je tienerjaren zit.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
14-04-2018 10:28
Ik weet niet welke "mannen" van 23 jij kent, maar doorgaans zijn dat gewoon jongeren die ook nog op school zitten of er net af zijn.
Iemand van 23 is volwassen. Iemand van 17 niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven