Wat doe ik toch fout

15-04-2018 21:12 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-04-2018 18:57
Reden: maatregelen genomen ivm OP verwijderd
99.51% gewijzigd
Een heel goed gesprek en afspraken maken die op papier komen te staan.
Je bent geen deurmat dus maak duidelijk wat je wilt.
Vriend vind het wel best zo want hij kan doen en laten wat hij wilt. Weet hij hoe jij erover denkt? Beseft hij dat?
Wat zegt je therapeut hierover?
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt niet fijn! Heb je al eens goed met je vriend gepraat, rustig alle tijd nemend en niet verwijtend?
Find people who will make you better (M. Obama)
Het klinkt alsof jij jezelf aan alle kant opoffert zodat hij en de kinderen het maar leuk hebben. Kom eens voor jezelf op!
Je vriend klinkt als een egocentrische lul van een vent en je geeft je kinderen een slecht voorbeeld door jezelf als deurmat te laten behandelen. Wil je dit nog 10 jaar?
Zeg tegen hem dat hij op zijn moeder lijkt en dat jij geen 30 jaar onder de plak blijft zitten.
Wacht even.. dringt nu pas tot me door: hij ging vanmiddag op ziekenbezoek en is nu, kwart over 9 nog niet terug terwijl hij weet dat jij nog even weg wil.
Wat zegt hij als je hem belt of appt? Ik neem aan dat je dat doet als je nog weg wil.
Waar zou hij dan zijn nu heb je enig idee?
lolly-pop schreef:
15-04-2018 21:17
Zeg tegen hem dat hij op zijn moeder lijkt en dat jij geen 30 jaar onder de plak blijft zitten.
+1
Alle reacties Link kopieren
We hebben wel gesprekken gehad, soms geeft hij aan beter op bepaalde dingen te letten. Het gaat dan even iets beter, maar na een tijdje zijn we weer terug bij af. Maar ook zijn er gesprekken waarin hij snel geïrriteerd raakt, dan stem gaat verheffen en kan gaan vloeken. Ik kan dan soms dagen genegeerd worden, en dan ineens kan hij weer leuk tegen me doen. Heb ook wel dat dan het wil uitpraten, maar dan word hij weer pissig dat ik weer begin te zeuren volgens hem.

Ik ben soms aan het kijken voor een huis voor mij en de kinderen, ik verlang naar rust en stabiliteit. Maar vind het ook erg eng om het alleen te doen. Daarnaast heb ik geen genoeg geld om op te starten met een huis, inboedel enz
Alle reacties Link kopieren
Relatietherapie of scheiden?

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst mijzelf aanmelden voor een assertiviteitscursus. Ten tweede je goed laten informeren waar je financieel staat staat bij een eventuele scheiding.

Wat is er nu echt over van je relatie? Denk je dat hij nog van je houdt? Wat denk je dat hij zegt dat je het leven zo niet leuk meer vindt?
Ja maar waar denk je dat hij nu is?
Alle reacties Link kopieren
Vlinder801 schreef:
15-04-2018 21:27
We hebben wel gesprekken gehad, soms geeft hij aan beter op bepaalde dingen te letten. Het gaat dan even iets beter, maar na een tijdje zijn we weer terug bij af. Maar ook zijn er gesprekken waarin hij snel geïrriteerd raakt, dan stem gaat verheffen en kan gaan vloeken. Ik kan dan soms dagen genegeerd worden, en dan ineens kan hij weer leuk tegen me doen. Heb ook wel dat dan het wil uitpraten, maar dan word hij weer pissig dat ik weer begin te zeuren volgens hem.

Ik ben soms aan het kijken voor een huis voor mij en de kinderen, ik verlang naar rust en stabiliteit. Maar vind het ook erg eng om het alleen te doen. Daarnaast heb ik geen genoeg geld om op te starten met een huis, inboedel enz
Met sociale huurwoning en meubels van vrienden/familie of kringloop kom je al een heel eind. Laat geld geen rol spelen in jouw beslissing wel of niet te blijven. Velen zijn je al voor gegaan.

Het klinkt alsof je vriend nog een heerlijk vrijgezelllen leven leidt zonder verantwoordelijkheden terwijl jij alles bij elkaar moedert en jezelf vergeet. Daarbij is het ook absoluut niet normaal dat je partner je een paar dagen negeert. Wat een kinderachtig gedrag zeg.

Zijn het ook zijn kinderen? Hoe gaat hij met hen om?
Alle reacties Link kopieren
Je geeft al aan dat er veel spanning is rondom jullie gezin. Denk je dat hij daar niks van voelt? Misschien een idee voor hem om mee te gaan in therapie. Wellicht vind hij het moeilijk om over te praten en heeft hij veel stress. De zorgen van de situatie van zijn ouders er ook nog bij en het bedrijf. En jij bent overspannen geweest en herstellende. Ik wil niet lullig doen, maar bekijk het ook vanaf zijn kant. Dus niet alleen denken aan hoe slecht het er voor jou voor staat. Hij heeft het ook zwaar. Want de hele situatie is kut.
Samen in therapie lijkt me verstandig. Dan kunnen jullie ook weer leren communiceren. En leven ipv overleven.
Onze tijd is nu.
Vlinder801 schreef:
15-04-2018 21:27
We hebben wel gesprekken gehad, [...], maar dan wordt hij weer pissig dat ik weer begin te zeuren volgens hem.
Wát een nare manier van communiceren van jouw man, TO. Terecht dat jij de irritaties voor de lange termijn wilt oplossen. En ja: dan zal je het gesprek een keer moeten aangaan. Als hij daar nooit voor open staat, dan wordt je eigen plekje en je eigen rust zoeken wel heel aantrekkelijk.

Sterkte TO
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook heel graag samen met hem in therapie willen, maar dat wil hij niet. Hij gelooft niet in therapie zegt hij dan. Komt er eigenlijk op neer dat het voor gekken is.

En ik snap zeker dat hij spanningen en stress heeft, in alles wil ik met hem meedenken en over praten. Maar als ik wat kwijt wil, dan lukt dat meestal niet. Hij zegt dat we misschien niet goed bij elkaar passen en als bij kwaad is, dat maar moet weg gaan.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
15-04-2018 21:19
Wacht even.. dringt nu pas tot me door: hij ging vanmiddag op ziekenbezoek en is nu, kwart over 9 nog niet terug terwijl hij weet dat jij nog even weg wil.
Wat zegt hij als je hem belt of appt? Ik neem aan dat je dat doet als je nog weg wil.
Waar zou hij dan zijn nu heb je enig idee?
Goed punt.
En verder. Ik zou op basis van eerdere gesprekken die tot niets hebben geleid, relatietherapie eisen. Ja, dat klinkt dwingend, maar laat hem dan maar eens met een alternatief komen dat werkt. Hij vindt het blijkbaar wel prima zo, maar dit werkt natuurlijk niet.

Ik vraag me af of je ooit wel echt gelukkig kunt zijn met iemand die dus eigenlijk gewoon schijt heeft aan jouw wensen. Jij bent volop in ontwikkeling (door je therapie ) en hij wil geen compromissen sluiten naar het schijnt. Zoals nu: hoe lomp is het als je weet dat je partner nog weg wil, gewoon de hele middag en halve avond weg te blijven! Ik vind dat buitengewoon respectloos. Je hebt hem toch wel gebeld of geappt?
Ik zou zelf overigens wél een oppas geregeld hebben en gewoon zijn gegaan.

Is deze man niet meer op zoek naar een volgzame type vrouw?
Alle reacties Link kopieren
Vlinder801 schreef:
15-04-2018 21:51
Ik zou ook heel graag samen met hem in therapie willen, maar dat wil hij niet. Hij gelooft niet in therapie zegt hij dan. Komt er eigenlijk op neer dat het voor gekken is.

En ik snap zeker dat hij spanningen en stress heeft, in alles wil ik met hem meedenken en over praten. Maar als ik wat kwijt wil, dan lukt dat meestal niet. Hij zegt dat we misschien niet goed bij elkaar passen en als bij kwaad is, dat maar moet weg gaan.
Bij nader inzien herzie ik mijn advies. Ik zou bij hem weggaan.
Te weinig ervaring met de grote problemen om gedegen advies te geven, dus reageer alleen op het opruimen van zijn zooi.
Vriendlief hier ruimt nooit zijn sokken op. Iedere avond flikkert hij ze de keuken in met het idee dat ze dan al mooi richting wasmachine liggen en doet er vervolgens niets meer mee. Ik ben ze op een gegeven moment voorbij gaan lopen, maar na een week lag de keuken vol vieze sokken.
Heb toen tussen neus en lippen door medegedeeld dat ik alle slingerende sokken weg ga flikkeren. Nam hij niet serieus. Inmiddels begint zijn sokkenmand leeg te raken en rara er komen geen schone uit de was.

Super flauw, maar wel effectief. Vanavond trof ik zijn sokken in de wasmand en we hebben er geen enkele keer ruzie over gehad, terwijl ik voorheen van dit soort dingen echt een punt kon maken waarbij hij dan vond dat ik zeurde en ik boos werd omdat ik me niet gehoord voelde.
PS. Tijdens het typen zijn er nieuwe reacties bij gekomen, waaronder die van to waarin vriend zegt dat ze niet bij hem past en maar weg moet gaan.
Ga maar eens! Klinkt niet als een man die in de gaten heeft wat hij heeft.
Denk dat hij op hangende pootjes voor je deur staat binnen no time en laat hem er dan maar goed voor werken

(Hoewel ik zei geen mening te geven over de grote problemen, lijkt dit me een no brainer)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem idd een bericht gestuurd waar hij bleef, deze heeft hij ook gelezen maar net op gereageerd. En waar hij is geweest wil hij niet zeggen. Want ik had hem vanmorgen ook niet verteld waar ik naar toe zou vanavond, had hij niet eens naar gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Wat jij fout doet is dat jij op een verkeerde manier naar je schoonmoeder kijkt.

Jij vindt haar bazig omdat je zelf totaal anders bent. Nee wat jij doet je als oud vuil laten behandelen is stukken beter.

En hoezo veel meegemaakt. Je schoonouders gaan scheiden poe poe als je daar al overspannen van raakt.

En natuurlijk komt het grootste deel van het huishouden en de zorg van de kinderen op jou neer. Je hebt immers maar een luizenbaantje van 15 uur.

Als jij stopt me je als een verongelijkte zeur te gedragen gast hij je misschien serieus nemen.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder801 schreef:
15-04-2018 22:08
Ik heb hem idd een bericht gestuurd waar hij bleef, deze heeft hij ook gelezen maar net op gereageerd. En waar hij is geweest wil hij niet zeggen. Want ik had hem vanmorgen ook niet verteld waar ik naar toe zou vanavond, had hij niet eens naar gevraagd.
Newsflash je hebt geen 2 maar 3 kinderen.
Vlinder801 schreef:
15-04-2018 22:08
Ik heb hem idd een bericht gestuurd waar hij bleef, deze heeft hij ook gelezen maar niet op gereageerd. En waar hij is geweest wil hij niet zeggen. Want ik had hem vanmorgen ook niet verteld waar ik naar toe zou vanavond, had hij niet eens naar gevraagd.
Hoe oud is jouw man, TO? Hij klinkt als een kleuter.
sugarmiss schreef:
15-04-2018 22:11
Wat jij fout doet is dat jij op een verkeerde manier naar je schoonmoeder kijkt.

Jij vindt haar bazig omdat je zelf totaal anders bent. Nee wat jij doet je als oud vuil laten behandelen is stukken beter.

En hoezo veel meegemaakt. Je schoonouders gaan scheiden poe poe als je daar al overspannen van raakt.

En natuurlijk komt het grootste deel van het huishouden en de zorg van de kinderen op jou neer. Je hebt immers maar een luizenbaantje van 15 uur.

Als jij stopt me je als een verongelijkte zeur te gedragen gast hij je misschien serieus nemen.
Wat een zure, ouderwetse reactie.
Dus zij moet zich laten behandelen als deurmat. To schrijft niet dat zij overspannen is geraakt door haar schoonouders. Beter lezen.
:woa:
anoniem_291501 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 22:20
5.60% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven