Ik heb soms een 'crush' op een ander

16-04-2018 14:14 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar jaar gelukkig getrouwd, nog gek op mijn man. Alleen heb ik het afgelopen jaar in korte tijd 2 keer een ‘crush’ op een ander gehad. Ik doe daar verder niks mee – nou ja, ik flirt wel maar daar blijft het bij - maar het stoort me wel. Ik heb niet het idee dat ik minder blij met mijn man ben ofzo, het staat ook mijn liefde voor hem niet in de weg, maar het voelt gewoon… Nou ja, foutig. Eigenlijk ben ik vooral benieuwd of mensen dit herkennen, weleens iets voor een ander voelen terwijl je wel gelukkig bent met je partner.

Overigens is die ene crush echt helemaal over, die ander zit ik een beetje middenin.
Alle reacties Link kopieren
hoe meer je jezelf oplegt dat het heel fout is... hoe meer je van die crushes gaat hebben.
Accepteer gewoon dat het erbij hoort, is het het snelst weer over
Alle reacties Link kopieren
Een Crush? Of gewoon pure lust naar iemand waarvan jouw Biologische systeem zegt dat die goed zaad voor nageslacht kan leveren?
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, regelmatig. Ik geniet daar gewoon van hoor, gaat vanzelf weer weg.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
16-04-2018 14:16
Een Crush? Of gewoon pure lust naar iemand waarvan jouw Biologische systeem zegt dat die goed zaad voor nageslacht kan leveren?
Ik weet niet wat die crush veroorzaakt. Het zal vast biologie zijn, maar dat maakt niet echt uit toch?
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
16-04-2018 14:19
Oh ja, regelmatig. Ik geniet daar gewoon van hoor, gaat vanzelf weer weg.
En bij jou doet dat verder ook niet af aan je relatie met je partner? En vertel je het soms aan je partner?
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat in mijn vorige relatie ook regelmatig. Maar goed, dat is ook niet voor niets uit. In mijn huidige relatie, nu 17 jaar, heb ik dat niet, hoewel ik heus wel eens een man zie of spreek waarvan ik denk 'mmm, daar had ik het ook wel mee gekund'. Daar blijft het dan bij. Ik voed het nooit en het leidt ook nooit tot verliefdheid. Ben je helemaal gelukkig met je man? Niet te zwaar aan tillen dan. Zo niet, tijd voor een evaluatie.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
16-04-2018 14:16
Een Crush? Of gewoon pure lust naar iemand waarvan jouw Biologische systeem zegt dat die goed zaad voor nageslacht kan leveren?
Heb ik regelmatig, bv na een gekke droom. Ik heb het idee dat het samenhangt met mijn cyclus en hormonen. Dat ik onbewust toch mannen opeens beoordeel op "kan deze man voor een goed nageslacht zorgen" en dan een soort 'crush' krijg. Is met een paar dagen dan ook weer over.
Edit: is bij mij dus ook niet echt verliefdheid. Meer iemand op het eerste gezicht erg leuk vinden en wat lustgevoelens. Ik ken de meeste mannen nauwelijks.

Dat doet niks af aan de liefde voor mijn vriend. Ik geniet ervan in stilte en laat het overwaaien. Kijken mag toch, zolang je er maar niks mee doet? :-)
pijnboompitje25 wijzigde dit bericht op 16-04-2018 14:29
11.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
olympiacolbert schreef:
16-04-2018 14:21
En bij jou doet dat verder ook niet af aan je relatie met je partner? En vertel je het soms aan je partner?
Ja hoor, wij vertellen dat gewoon aan elkaar. Wellicht is het bij ons net anders omdat we allebei niet jaloers zijn aangelegd en een open relatie hebben, maar ook voordat we dat hadden vertelden we het elkaar en was het geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, dat heb ik ook wel eens. Het is meer een zwak hebben voor iemand. Meestal waait het ook wel weer voorbij. Ik praat er niet over met mijn partner, dat vind ik niet nodig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
mag dat ook al niet? ;-) ik heb dat ook hoor, niets mis mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook zo nu en dan en geniet er alleen maar van. Ik doe er verder niks mee, mijn man is uiteindelijk de leukste.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik niet enige ben! Ik heb het hier een keer met iemand over gehad die dit helemaal niet herkende, sindsdien had ik er een beetje een onbestemd gevoel bij. Maar inderdaad, eigenlijk is het gewoon best wel lekker - soms heb ik zelfs het idee dat ik ook een beetje extra verliefd ben op mijn man tijdens zulke periodes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat soms ook hoor.
Leuk toch!
Zo vaak gehad, het meest genante vond ik. dat ik bij een persoon vreselijk begon te blozen als ik hem zag.
Noot wat me gedaan, ook niet de intentie om er wat mee te willen, gewoon lekker genieten van het gevoel wat af en toe opkomt.
Ik heb dat ook wel gehad. Maar ik ga dan niet flirten (of het moet een leuk iemand in de kroeg zijn die je toch maar 1x ziet). Er was een tijdje een soort van spanning tussen mij en een collega van mij. Dan ga ik daar dus niet mee lopen flirten. Dat is dan de kat op het spek binden. Heb het gewoon bij het hoognodige contact gehouden en inmiddels is die spanning tussen ons helemaal verdwenen. Waarschijnlijk ook omdat hij zelf inmiddels ook geen vrijgezel meer is.
Oh ja zo vaak.
Nooit iemand met wie ik serieus wat wil als ik er verder over zou nadenken. Wat ik nooit echt doe.
Het is meer wat vlinders als je iemand zo tegenkomt, dan even je leukste zelf uithangen, en wat gezwijmel achteraf.
Mijn man is echt de leukste.
Ik vertel er nooit wat over want dan is het ook gelijk over omdat het om de meest onwaarschijnlijke types gaat.
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige relatie wel, maar daar was de aantrekking ook weg..
Huidige (nog) niet.. wel dat ik iemand aantrekkelijk kan vinden, maar niet meer.

Voor mij destijds een teken dat ik spanning miste.
Alle reacties Link kopieren
:lol:
Alle reacties Link kopieren
Vertel jij je man dat jij verlekkerd naar anderen kijkt ?
Heeft jouw vriend ook crushes op anderen ?
Misschien kunnen jullie beter een open & eerlijk relatie hebben. Dan kan jij (en ook hij) er wat mee doen.
Jufjoke schreef:
16-04-2018 14:21
Ik had dat in mijn vorige relatie ook regelmatig. Maar goed, dat is ook niet voor niets uit. In mijn huidige relatie, nu 17 jaar, heb ik dat niet, hoewel ik heus wel eens een man zie of spreek waarvan ik denk 'mmm, daar had ik het ook wel mee gekund'. Daar blijft het dan bij. Ik voed het nooit en het leidt ook nooit tot verliefdheid. Ben je helemaal gelukkig met je man? Niet te zwaar aan tillen dan. Zo niet, tijd voor een evaluatie.
Dit had ik geschreven kunnen hebben. Ik ben heel blij dat ik het niet meer heb in mijn huidige relatie, want voor mij betekent het onrust en twijfel en ook veel te veel verleiding. Ervaringen uit het verleden helpen daar niet bij. Als ik serieus verliefd zou worden op iemand, zou ik me serieus zorgen gaan maken over onze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Als je openstaat voor crushes , verliefd wordt op anderen , is je relatie volgens mij niet helemaal top (meer).

Je verlangt naar anderen maar wil je relatie niet kwijt? En hoe ver gaan die crushes? Denk je aan je crush als je vrijt met je man ?

Heeft je man ook dergelijke crushes op andere vrouwen ?

En praten jullie daar dan met elkaar over ?
Que Sera Sera
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel vaak dat ik andere mensen aantrekkelijk vind, ik zou er dan graag iets meer mee willen. Maar een partner die dat toestaat is moeilijk te vinden, daarom blijf ik liever single en date ik met wie ik wil.
Alle reacties Link kopieren
Leonietmachine schreef:
24-04-2018 12:53
Als je openstaat voor crushes , verliefd wordt op anderen , is je relatie volgens mij niet helemaal top (meer).

Je verlangt naar anderen maar wil je relatie niet kwijt? En hoe ver gaan die crushes? Denk je aan je crush als je vrijt met je man ?

Heeft je man ook dergelijke crushes op andere vrouwen ?

En praten jullie daar dan met elkaar over ?
OK ik reageer rijkelijk laat - hopelijk lees je dit nog. Verlangen naar anderen is niet echt het woord - ik zou niks met ze willen doen als het erop aankomt, en denk zeker niet aan ze tijdens seks met mijn man. Of mijn man zulke crushes heeft, geen idee. Man heeft soms wel door geloof ik als ik iemand anders wel leukig vind (ik ben nogal een flirt, dat weet hij, doe ik ook zeker niet stiekem).

Overigens ben ik as we speak crushvrij!
Alle reacties Link kopieren
Paulapaula schreef:
24-04-2018 01:00
Vertel jij je man dat jij verlekkerd naar anderen kijkt ?
Heeft jouw vriend ook crushes op anderen ?
Misschien kunnen jullie beter een open & eerlijk relatie hebben. Dan kan jij (en ook hij) er wat mee doen.
Hoe bedoel je, 'er wat mee doen'? Ik wil juist helemaal niks met die crushes doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven