Uitgesproken mening van vriendin

18-04-2018 19:25 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Graag lees ik jullie mening over het volgende. Ik heb nu ongeveer drie jaar een relatie en mijn vriend en ik maken stappen. We wonen nu al een tijdje samen, hij heeft een hogere functie gekregen op zijn werk, volgend jaar heb ik - als het goed is - mijn diploma en zijn we van plan een huisje te gaan kopen.

Ik heb een hele hechte vriendschap met drie vriendinnen (zij kennen elkaar niet) en bespreek dan ook alles met hen. Wat goed gaat, wat niet goed gaat, over mezelf, mijn relatie, mijn studie, et cetera. Mijn vriendinnen hebben inmiddels ook allemaal een vriend en relaties is dus een veelbesproken onderwerp.

Nu is het zo dat één van m’n vriendinnen soort van jaloers lijkt. Altijd als het gaat over mijn relatie kraakt ze goede dingen af en vergroot ze dingen als dat ik en hij laatst even een meningsverschil hadden. Ze is nogal negatief over m’n relatie en heeft het liefst dat ik bij hem wegga. Dit zegt ze ook letterlijk. Ik vind dit vervelend en weet niet wat ik hiermee moet...

Ik heb al eens naar haar benoemd dat ik het niet leuk vind dat ze zich zo negatief uitspreekt over m’n relatie. Ze zegt dan dat dat nou eenmaal haar mening is en gaat vervolgens weer doordrammen dat ik weg moet bij mijn vriend, want “hij luistert niet naar je”, “weet je nog die ene discussie die jullie hadden? Hij respecteert je mening niet”, “je verdient beter”...

Ik heb ook al eens geprobeerd om gewoon niet over relatiezaken te praten maar dan begint ze er zelf over..? Ze vist naar informatie over m’n relatie en kraakt dit vervolgens af. Dit vind ik zo gemeen. Waar komt die negativiteit vandaan?

Mijn vriend zegt dat ik me er niets van moet aantrekken, zo lang als ik gelukkig ben met hem. Maar dat is zo moeilijk... m’n vriendinnetje appt me op ieder moment van de dag en heeft het sowieso drie keer per week wel over hoezeer ze vindt dat ik bij hem weg moet gaan. En ik vind het zo gek want, nu ik zo nalees wat ik schrijf lijkt het alsof ik tegen m’n vriendinnen praat alsof mijn vriend een ontzettende klootzak is... maar ik vertel juist vaak leuke dingen die we doen!

Waar komt toch die negativiteit vandaan en hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Vind het jammer dat onze vriendschap de laatste tijd zo verandert naar iets waar ik liever vanaf wil.

X
Ik zou bij haar weggaan
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend zeg.
Ik denk ook dat ze jaloers is.
Zou het echt nogmaals met haar bespreken en vragen waarom ze zo negatief over hem en jullie praat, terwijl jij zelf heel positief in jullie relatie staat.

Nogmaals een gesprek aanknopen dus is mijn advies.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Je zou een keer kunnen opstaan, je jas aan kunnen trekken en weggaan onder de woorden " hier heb ik geen zin in " . Ik denk dat dan het kwartje wel valt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
18-04-2018 19:28
Ik zou bij haar weggaan
:-D

Ja, dat dus.

Zou ik er nog bij zeggen " vriendlief vindt jou ook een enorme heks "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Die is jaloers. En ze is zeker geen vriendin

Ik zeg; Ctrl+Alt+Del
Alle reacties Link kopieren
Geef gewoon 1 x heel duidelijk bij haar aan dat jouw relatie jouw zaak is en niet die van haar.

Dat je gelukkig bent met je vriend en niet van plan bent om bij hem weg te gaan.

Dat als ze blijft zeggen dat je de relatie moet verbreken je de vriendschap met haar gaat verbreken.

Daarna nooit meer over je relatie praten met haar.

Dus ook niet wat goed gaat. Gewoon niet over je relatie hebben.
Is ze verliefd op hem?
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel. Tegen je vriendin zeggen dat je geen zin hebt in commentaar op jouw relatie en dat als je het wél nodig hebt, je er zelf wel om zal vragen. Je bent hopelijk een volwassen vrouw, dus dat moet je kunnen, lijkt me. En ophouden met dat eindeloze appen, daar wordt niemand vrolijk van. Toen app nog niet bestond, belde ik mijn vrienden ook hooguit één keer per x-aantal weken, en dan praatten we even bij, heel gezellig. Zou er niet aan moeten denken elke dag weer talloze apps te ontvangen die je dan ook nog moet beantwoorden. Ik vind mijn vrienden ontzetten lief en aardig, maar niet om elke minuut van de dag mee te MOETEN communiceren. Gewoon negeren die apps dus.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de tips! Nee, zij is niet verliefd op hem. Ze moet zelfs niks van hem weten. En nu ik zo zit na te denken over wanneer haar negativiteit is begonnen, valt het me op dat dit vooral optreedt wanneer ze zelf een stressperiode heeft. Dan wil ze mij slecht laten voelen, lijkt het... erg naar allemaal en ik overweeg ook echt om de vriendschap te verbreken.
Alle reacties Link kopieren
Reageer je op die apjes?
Lekker blauw laten worden en negeren.
Alle reacties Link kopieren
Mariekecurver schreef:
18-04-2018 19:33
Thanks voor de tips! Nee, zij is niet verliefd op hem. Ze moet zelfs niks van hem weten. En nu ik zo zit na te denken over wanneer haar negativiteit is begonnen, valt het me op dat dit vooral optreedt wanneer ze zelf een stressperiode heeft. Dan wil ze mij slecht laten voelen, lijkt het... erg naar allemaal en ik overweeg ook echt om de vriendschap te verbreken.
Als je dat toch overweegt, dan zou je ook tegen haar kunnen zeggen wat je hier boven schrijft. Dan heb j in ieder geval nog de kans dat ze er wat mee doet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dit klinkt inderdaad weinig vriendschappelijk. Bijna onbeschoft, raar dat ze zich dit gedrag veroorlooft.
Ze zal aan je merken dat je het geen leuk gespreksonderwerp vindt dus waarom dat gedram erover.
Of is je vriend weleens fysiek geweest, scheld hij je uit ofzo en zit je onder de blauwe plekken te vertellen hoe leuk je het verder hebt?
Ik zou dat echt niet accepteren van een vriendin. Nog niet eens van mijn familie.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
18-04-2018 19:39
Dit klinkt inderdaad weinig vriendschappelijk. Bijna onbeschoft, raar dat ze zich dit gedrag veroorlooft.
Ze zal aan je merken dat je het geen leuk gespreksonderwerp vindt dus waarom dat gedram erover.
Of is je vriend weleens fysiek geweest, scheld hij je uit ofzo en zit je onder de blauwe plekken te vertellen hoe leuk je het verder hebt?
Of zou ze dingen over hem weten die ze jou niet durft te vertellen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
18-04-2018 19:39
Dit klinkt inderdaad weinig vriendschappelijk. Bijna onbeschoft, raar dat ze zich dit gedrag veroorlooft.
Ze zal aan je merken dat je het geen leuk gespreksonderwerp vindt dus waarom dat gedram erover.
Of is je vriend weleens fysiek geweest, scheld hij je uit ofzo en zit je onder de blauwe plekken te vertellen hoe leuk je het verder hebt?
Dat allemaal zeker niet! Ze staat er wel om bekend dat ze nogal uitgesproken meningen heeft maar dit neemt de laatste tijd wel extreme vormen aan. Ze is ook bezig met haar opleiding en heeft twee stages niet gehaald vanwege haar uitgesproken en “extreme” meningen.

Eigenlijk is dat gewoon haar probleem en niet het mijne. Ik ben gelukkig met mijn relatie en daar heeft zij inderdaad niks over te zeggen. En al helemaal niet als ik er niet om vraag!
Wauw, wat een leuke vriendin!
Wist je dat je vriendschappen kan verbreken, heeft mij ook zo opgelucht. Duurde wel een jaar, want de vriendschap duurde bijna 40 jaar, maar oh wat ben ik nu opgelucht!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
18-04-2018 19:43
Of zou ze dingen over hem weten die ze jou niet durft te vertellen ?
Ze kent hem niet, dus haar mening over hem is volledig gebaseerd op wat ik haar vertel. Daarom vind ik het ook zo gek, ik vertel vooral leuke dingen die we meemaken en minderleuke dingen die ik vertel gaan niet verder dan een meningsverschil. Vandaar dat ik een sterk vermoeden heb dat ze gewoon jaloers is...
Alle reacties Link kopieren
Maud27 schreef:
18-04-2018 19:48
Wauw, wat een leuke vriendin!
Wist je dat je vriendschappen kan verbreken, heeft mij ook zo opgelucht. Duurde wel een jaar, want de vriendschap duurde bijna 40 jaar, maar oh wat ben ik nu opgelucht!
Dat geloof ik! Ik zal ook vast opgelucht zijn als ik even geen negativiteit van haar om me heen heb. Dat klinkt gemeen en ik mag eigenlijk niet roddelen maar oh wat is dit vermoeiend op de manier zoals het nu (nog...) gaat.
Alle reacties Link kopieren
Mariekecurver schreef:
18-04-2018 19:46
Dat allemaal zeker niet! Ze staat er wel om bekend dat ze nogal uitgesproken meningen heeft maar dit neemt de laatste tijd wel extreme vormen aan. Ze is ook bezig met haar opleiding en heeft twee stages niet gehaald vanwege haar uitgesproken en “extreme” meningen.

Eigenlijkis dat gewoon haar problemen en niet het mijne. Ik ben gelukkig met mijn relatie en daar heeft zij inderdaad niks over te zeggen. En al helemaal niet als ik er niet om vraag!
" he meid, je weet dat ik je heel lief vindt, maar nu heb je twee stages niet gehaald door de manier waarop jij je mening geeft en eerlijk gezegd weet ik niet hoe lang ik het nog trek wat jij over Pietje zegt . Ik zou het heel erg vinden als hierdoor onze vriendschap zou knallen, maar als jij niet gaat werken aan hoe jij dingen brengt, dan moet ik helaas stoppen met onze vriendschap , want ik merk dat ik er ook geen leukere vriendin voor jou van wordt op deze manier. Denk er even over na en laten we morgen , als je het even hebt laten bezinken , even bellen / afspreken. "

Zou je zoiets niet kunnen sturen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mariekecurver schreef:
18-04-2018 19:46
Dat allemaal zeker niet! Ze staat er wel om bekend dat ze nogal uitgesproken meningen heeft maar dit neemt de laatste tijd wel extreme vormen aan. Ze is ook bezig met haar opleiding en heeft twee stages niet gehaald vanwege haar uitgesproken en “extreme” meningen.

Eigenlijk is dat gewoon haar probleem en niet het mijne. Ik ben gelukkig met mijn relatie en daar heeft zij inderdaad niks over te zeggen. En al helemaal niet als ik er niet om vraag!
Nee daar kun je echt niks mee. Misschien kun je haar duidelijk maken dat je haar mening kent, hem herhalen, en zeggen dat je het niet met haar eens bent.
En melden dat je het er dus niet over wil hebben.
Heb je weleens een echt gesprek met haar gevoerd over haar meningen, misschien is het zo iemand die hints niet snapt.
Alle reacties Link kopieren
Mariekecurver schreef:
18-04-2018 19:48
Ze kent hem niet, dus haar mening over hem is volledig gebaseerd op wat ik haar vertel. Daarom vind ik het ook zo gek, ik vertel vooral leuke dingen die we meemaken en minderleuke dingen die ik vertel gaan niet verder dan een meningsverschil. Vandaar dat ik een sterk vermoeden heb dat ze gewoon jaloers is...
Dat denk ik niet. Anders zou ze haar stages toch ook niet verziekt hebben ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Een goede vriendin mag je best ergens op wijzen, maar op het moment dat jij aangeeft dat ze ongelijk heeft, moet ze dat ook aannemen en er dus over ophouden.

Ik zou met haar het gesprek aangaan, maar met in je achterhoofd dat je niet koste wat het kost deze vriendschap vol moet houden.
Ik hoop trouwens niet dat dit jouw echte naam is. Anders hoeft ze je maar één keer te googelen en ze vindt zo uit wat jouw mening over haar is.
Vraag anders de mods om je te anonimiseren.
Alle reacties Link kopieren
Ze klinkt nogal gestoord.

Ik zou geen energie meer in dit contact steken. Als je denkt dat ze echt gek gaat doen als je de vriendschap beeindigt, laat het dan doodbloeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven