Benauwd van date en schuldgevoel

18-04-2018 23:10 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,

Een aantal weken geleden leerde ik een man kennen via een gemeenschappelijke vriendin. Na een paar dagen rustig contact te hebben gehad (ik ben niet heel erg van het appen etc) begon hij mij te bellen. In eerste instantie was dat prima, ik vind bellen altijd wat fijner dan appen iig. Ik vertelde hem aan de telefoon dat ik het leuk vind dat als er een date was, dat we dan iets origineels zouden doen. Achteraf gezien heeft hij dit misschien iets té letterlijk genomen.

Hij vroeg na een paar keer telefoneren wanneer ik tijd had om wat leuks te doen samen. Toen ik hem een keer aan de telefoon had vroeg hij of ik die avond nog kon, maar toen ging ik BBQ’en bij mijn ouders. Daarop zei hij dat hij daar wel heen wou komen, waarop ik een beetje ongemakkelijk werd omdat het een eerste date is. Dat merkte hij en toen zei hij dat het een grapje was.

Uiteindelijk zijn we vandaag weggeweest. Hij kwam me aan het begin van de middag ophalen, en ik dacht dat we misschien naar het strand zouden gaan oid. Maar hij heeft me dus meegenomen naar Antwerpen om daar door de stad te slenteren en te eten. Op zich een superleuk idee maar misschien iets te veel van het goede voor een eerste date.
Het was heel gezellig samen qua gesprekken en over veel denken we hetzelfde. Alleen ik had constant het gevoel dat hij al veel verder dacht dan ik. Hij had het bijvoorbeeld over plekken waar hij met vrienden naartoe gaat en toen zei hij ‘en dan kan jij de volgende keer ook mee’. En dat soort opmerkingen bleef hij herhalen. Laten we zeggen dat hij extreem goed liet merken dat hij me wel zag zitten.

Na een uur of 5 in Antwerpen te zijn geweest vond ik het tijd om terug naar huis te gaan. Hij zei dat hij dit jammer vond omdat hij me langer wou zien en nog verdere plannen had. Hij heeft dat een paar keer gezegd en zei ook iedere keer: ‘ja ik had nog plannen maar jij wil niet meer’ of ‘ja ik wou nog graag wat langer bij je blijven, maarja...’. Op een gegeven moment vond ik dit wat irritant worden, uiteindelijk zei ik dat het gezellig was maar dat ik na een paar uur ook wel weer naar huis wil. Hierna heeft hij nog een paar keer gevraagd of ik niet nog één drankje wou doen of nog ergens heen wou op de weg terug of dat ik nog een ijsje wou eten..

Uiteindelijk heeft hij me gewoon thuis afgezet en wou hij binnenkomen omdat hij iets tegen me wou zeggen. Ik zei dat hij dat ook prima buiten kon zeggen, maar dat wou hij niet. Toen wou ik de deur dichtdoen omdat ik gewoon wou slapen en toen zei hij: ‘ja, ga je dit nu echt zo doen?’. Toen was ik het wel een beetje zat en heb ik gezegd dat ik wil slapen en het gezellig vond en heb hem voor alles bedankt.

Nu weet ik dat het hem gewoon niet gaat worden op deze manier, het voelde alsof mij allerlei verwijten werden gemaakt omdat ik op een gegeven moment er een einde aan wilde breien. Maar ik voel me toch lullig aangezien hij echt heel erg zijn best heeft gedaan/doet.. Ik voel me altijd heel snel benauwd bij jongens, dus ik weet niet of dat dit nou aan mij ligt of dat dit meerdere vrouwen zou benauwen. Ik voel me dus schuldig omdat hij veel betaald heeft (we zijn met zijn auto daarheen gegaan) en heel erg zijn best heeft gedaan.
Dat is natuurlijk geen reden om er dan maar mee door te gaan, maar dat maakt het wel extra moeilijk om hem te zeggen dat het niks wordt.
Iemand tips?
XXX
Alle reacties Link kopieren
Tips voor wat? Om hem voorgoed te wieberen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt 5 uur met hem doorgebracht en als je aangeeft naar huis te willen dan begint hij meerdere keren te zeuren en blijft hij drammen. Ik snap wel dat je het zat was.
En hij wilde binnen iets zeggen wat buiten niet kon? Hij wilde je zoenen of seks hebben waarschijnlijk, maar daar hoeft hij toch niet zo spastisch en raar over te doen?

Je hoeft je niet schuldig te voelen dat hij veel betaald heeft. Hij heeft zelf besloten naar Antwerpen te rijden.
Ik zou hem gewoon vertellen dat je het een leuke date vond maar dat er wat jou betreft geen vervolg in zit.
Alle reacties Link kopieren
Hij klinkt eng.. gewoon afkappen dit.
Alle reacties Link kopieren
Zo, die heeft een bord voor z'n kop zeg!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
18-04-2018 23:12
Tips voor wat? Om hem voorgoed te wieberen?
Nou, ik krijg vaker deze gevoelens als ik mannen date. Waarop ik het dan meteen afkap, maar ik vroeg me af of meerdere mensen dat bij deze date zouden hebben.
En uiteraard wil ik hem niet onnodig kwetsen, dus hoe ik hem het beste vertel dat het er verder niet in zit.
Ik zou zeggen dat het bij deze date zou blijven.
‘Ik wil het hierbij laten want ik zie geen toekomst voor ons’.
Alle reacties Link kopieren
porpoise schreef:
18-04-2018 23:24
Nou, ik krijg vaker deze gevoelens als ik mannen date. Waarop ik het dan meteen afkap, maar ik vroeg me af of meerdere mensen dat bij deze date zouden hebben.
En uiteraard wil ik hem niet onnodig kwetsen, dus hoe ik hem het beste vertel dat het er verder niet in zit.
Euh... app: het was Ok maar niet echt wat ik zoek. Succes met alles.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
18-04-2018 23:26
‘Ik wil het hierbij laten want ik zie geen toekomst voor ons’.
Ow... nou zoiets dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Omg .. Hier krijg ik ook de creeps van zo een gedrag.. te opdringerig
Alle reacties Link kopieren
jummytummy schreef:
18-04-2018 23:26
Omg .. Hier krijg ik ook de creeps van zo een gedrag.. te opdringerig
Dacht dat het aan mij lag.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik krijg bij dit verhaal ook een benauwd gevoel. Hij respecteert jouw grenzen niet en dramt. Ik begrijp goed dat jij geen volgende date met hem wil!
Nee wacht; ‘Ik ga het hierbij laten want ik zie geen toekomst voor ons’.

Gebruik van het woordje ‘willen’ zou kunnen suggereren dat er ruimte is voor onderhandeling. Wat je niet wilt. Je hebt besloten.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp best dat je je daarover schuldig kunt voelen, maar het het is je goed recht om het af te kappen. Dus jou valt niks te verwijten.

Als je echt slecht voelt over het financiële gedeelte, zou je hem iets terug kunnen storten. (maar dan enkel om het schuldgevoel voor je eigen ''af te kopen'', want uiteraard was het helemaal zijn eigen keus om jou mee te nemen zonder garantie)
Alle reacties Link kopieren
Volledig eens met de vorige sprekers. Je gevoel heeft absoluut gelijk.
Well behaved women rarely make history.
porpoise schreef:
18-04-2018 23:24
Nou, ik krijg vaker deze gevoelens als ik mannen date. Waarop ik het dan meteen afkap, maar ik vroeg me af of meerdere mensen dat bij deze date zouden hebben.
Dit zou zomaar mijn reactie kunnen zijn. Zonet ook via een gemeenschappelijke buurvrouw in contact gekomen. Tijdens de eerste paar minuten op WhatsApp had ik al een gevoel van ik wil ermee stoppen. Ik heb het vaker. Het voelt voor mij als het binnen dringen in mijn personal space. En dat vind ik echt niet leuk. Nu weet ik dat ik daarin echt een moeilijke persoon ben. Ik probeer de mannen dan ook altijd een kans te geven. Maar, in jou geval zou ik ermee kappen. Als jij na verschillende keren aangeven, wordt verweten dat de date niet lang genoeg duurt. Tja. ik zou zeggen NEXT.
Amant schreef:
18-04-2018 23:28
Nee wacht; ‘Ik ga het hierbij laten want ik zie geen toekomst voor ons’.

Gebruik van het woordje ‘willen’ zou kunnen suggereren dat er ruimte is voor onderhandeling. Wat je niet wilt. Je hebt besloten.
Willen zou ik ook niet gebruiken. Ik ben recentelijk de fout ingegaan en gezegd dat ik het "hierbij wil laten". Duidelijke taal is echt nodig. Anders geef je de tegenpartij ruimte en dat is niet iets wat je wilt denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Sem_ schreef:
18-04-2018 23:35
Dit zou zomaar mijn reactie kunnen zijn. Zonet ook via een gemeenschappelijke buurvrouw in contact gekomen. Tijdens de eerste paar minuten op WhatsApp had ik al een gevoel van ik wil ermee stoppen. Ik heb het vaker. Het voelt voor mij als het binnen dringen in mijn personal space. En dat vind ik echt niet leuk. Nu weet ik dat ik daarin echt een moeilijke persoon ben. Ik probeer de mannen dan ook altijd een kans te geven. Maar, in jou geval zou ik ermee kappen. Als jij na verschillende keren aangeven, wordt verweten dat de date niet lang genoeg duurt. Tja. ik zou zeggen NEXT.
Precies, zo voelt het voor mij ook al heel snel. Ik heb een heerlijk eigen leven, maar sta wel open om te daten. En meestal als ik dan eenmaal een date heb dan begin ik mijn eigen single leven alweer te missen/meer te waarderen.
Kan ook dat ik er (onbewust) gewoon nog niet klaar voor ben en het daardoor sneller benauwd krijg..
Ik vind dat je een medaille verdient voor je geduld. Voor mij zou t al eerder klaar zijn geweest met dat mutserige gedram.
Leuk dat hij van alles wil maar t lijkt hem niet te interesseren wat jij wil. Vind hem klinken als een engerd als ik heel eerlijk ben.
porpoise schreef:
18-04-2018 23:40
Precies, zo voelt het voor mij ook al heel snel. Ik heb een heerlijk eigen leven, maar sta wel open om te daten. En meestal als ik dan eenmaal een date heb dan begin ik mijn eigen single leven alweer te missen/meer te waarderen.
Kan ook dat ik er (onbewust) gewoon nog niet klaar voor ben en het daardoor sneller benauwd krijg..
Los van het feit dat je jouw personal space wilt behouden, is bovenstaande wel een situatie dat een duidelijk no go is. Een date kan nog zo goed verlopen en super leuk en super enthousiast zijn, als hij je 'dwingt' om nog langer door te gaan met een eerste date.. Dan gaan de alarmbellen wel rinkelen.

Ik krijg ook altijd de opmerking dat ik er voor open moet staan en dat ik anders alleen ga eindigen. Ik wil heus wel een leuke man en kinderen, want rammelende eierstokken, maar dat betekent niet dat ik moet settelen voor de eerste beste date. Als ik mij niet op mijn gemak voel, dan is het ook moeilijker om er wat van te maken.
Alle reacties Link kopieren
Naar Antwerpen voor een eerste date is mij iets te intens. Ik heb een voorgevoel dat hij daar ook al een hotelletje gereserveerd had.
Wat een enge gast. Hij respecteert je grenzen nu al niet. Meteen afkappen! Anders wordt het steeds lastiger.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Wou!(w)
havermout1 schreef:
19-04-2018 00:03
Naar Antwerpen voor een eerste date is mij iets te intens. Ik heb een voorgevoel dat hij daar ook al een hotelletje gereserveerd had.
Wat een enge gast. Hij respecteert je grenzen nu al niet. Meteen afkappen! Anders wordt het steeds lastiger.
Ieuw! O_O
Heel normaal dat hij je benauwd. Bij tijden klonk het zelfs creepy.

Ik snap alleen niet dat jij vroeg om een originele eerste date en dan verwachtte dat jullie naar het strand zouden gaan.
Een eerste date hoeft helemaal niet origineel te zijn maar al je het mij vraagt net kort. Die dient om even kennis te maken en als je het beiden leuk vindt kan je de date uitbreiden met een etentje of zo. Zoniet kan je er makkelijk een eind aan breien.
Ik zou me dus nooit door een vreemde man laten verrassen, laat staan in zijn auto stappen en ver weg laten voeren en mij ook niet thuis laten afzetten.
Hopelijk aanvaard hij jouw nee en laat hij je verder gewoon met rust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven