Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Dina80 schreef:
11-01-2019 23:16
Ik zal inderdaad hierin wat botter moeten zijn dan ik eigenlijk wil, of wat eigenlijk bij me past.
Maar soms is dat nodig.
Ik heb dat bij wel meer mensen moeten doen de laatste tijd.
Ik ben meer voor mijn belang opgekomen en daar ben ik ook een paar mensen mee 'verloren' en een paar mensen vinden mij nu 'stom'. Daar moet ik dan mee om leren gaan. Maar zoals al eerder hier gezegd: Dat is niet mensen verliezen, maar een schifting maken.
Zeer herkenbaar ook voor mij.
Ook ik moet veel meer voor mezelf opkomen en mijn grenzen duidelijk aangeven.
In het verleden heb ik mezelf behoorlijk weggecijferd en teveel mensen naar de mond heb gepraat.
Ook door angst voor conflicten, aanvaringen oid.
Daardoor heb ik lang pleasegedrag vertoond.
Dit heeft ook weer met mijn pestverleden te maken, waarin ik continu 'kopje onder' werd gedrukt.
Daardoor heb ik nooit geleerd om weerbaar te zijn.
Daar werk ik nu wel meer aan en ik heb het gevoel dat hier ook verandering in begint te komen.
Alle reacties Link kopieren
Lee2017 schreef:
12-01-2019 00:34
Zeer herkenbaar ook voor mij.
Ook ik moet veel meer voor mezelf opkomen en mijn grenzen duidelijk aangeven.
In het verleden heb ik mezelf behoorlijk weggecijferd en teveel mensen naar de mond heb gepraat.
Ook door angst voor conflicten, aanvaringen oid.
Daardoor heb ik lang pleasegedrag vertoond.
Dit heeft ook weer met mijn pestverleden te maken, waarin ik continu 'kopje onder' werd gedrukt.
Daardoor heb ik nooit geleerd om weerbaar te zijn.
Daar werk ik nu wel meer aan en ik heb het gevoel dat hier ook verandering in begint te komen.
Dit is echt mega herkenbaar. Andere pleasen en jezelf wegcijferen voor anderen. Heb hier echt ontzettende spijt van net als jij komt dit door een pestverleden. Bij mij is er wel verandering in gekomen, ik ben zelfs te ver doorgeslagen. Mensen werden bang voor mij, ben toen een keer gigantisch te keer gegaan op mijn werk in het verleden waardoor ik de volgende dag door iedereen als koning werd behandeld. Mensen behandelde mij meer met respect maar ik denk dat dat vooral kwam uit angst voor mij. Ik ben echter veel te ver doorgeslagen, ik vertrouw niemand en ga er altijd vanuit dat anderen mij zullen proberen neer te halen en daardoor ben ik altijd opperste staat van paraatheid mocht het nodig zijn om in te grijpen. IK heb toch vele malen minder last van pesterijen , deels omdat mensen nu volwassen zijn en deels doordat ik gezegend bent met een bovengemiddeld krachtig lichaam waardoor mensen het vaak uit hun hoofd laten om denigrerende opmerkingen te maken. Ik ben altijd klaar voor conflicten, ik ben harder en ik ben sterker dan de ander. Ik ben altijd ready om de ander met de grond gelijk te maken mocht er een smerige opmerking worden gemaakt. ik ben echte solo survival persoon zonder ooit hulp te krijgen van kenissen en vrienden want die heb ik beide niet. Dat ik zo geëindigd ben heeft te maken met een pestverleden, ouders die niet voor mij wilde zorgen, mijzelf isoleren, een extreem laag laagbeeld, sociale angsten en domweg pech dat ik nooit eens een leuk persoon - bij voorkeur een vrouw ontmoette.
phantast schreef:
12-01-2019 03:18
Dit is echt mega herkenbaar. Andere pleasen en jezelf wegcijferen voor anderen. Heb hier echt ontzettende spijt van net als jij komt dit door een pestverleden. Bij mij is er wel verandering in gekomen, ik ben zelfs te ver doorgeslagen. Mensen werden bang voor mij, ben toen een keer gigantisch te keer gegaan op mijn werk in het verleden waardoor ik de volgende dag door iedereen als koning werd behandeld. Mensen behandelde mij meer met respect maar ik denk dat dat vooral kwam uit angst voor mij. Ik ben echter veel te ver doorgeslagen, ik vertrouw niemand en ga er altijd vanuit dat anderen mij zullen proberen neer te halen en daardoor ben ik altijd opperste staat van paraatheid mocht het nodig zijn om in te grijpen. IK heb toch vele malen minder last van pesterijen , deels omdat mensen nu volwassen zijn en deels doordat ik gezegend bent met een bovengemiddeld krachtig lichaam waardoor mensen het vaak uit hun hoofd laten om denigrerende opmerkingen te maken. Ik ben altijd klaar voor conflicten, ik ben harder en ik ben sterker dan de ander. Ik ben altijd ready om de ander met de grond gelijk te maken mocht er een smerige opmerking worden gemaakt. ik ben echte solo survival persoon zonder ooit hulp te krijgen van kenissen en vrienden want die heb ik beide niet. Dat ik zo geëindigd ben heeft te maken met een pestverleden, ouders die niet voor mij wilde zorgen, mijzelf isoleren, een extreem laag laagbeeld, sociale angsten en domweg pech dat ik nooit eens een leuk persoon - bij voorkeur een vrouw ontmoette.
Wat knap dat je bent gestopt om je jezelf weg te cijferen.
Hier ben ik ook helemaal klaar mee.
Jarenlang durfde ik geen 'nee' tegen mensen te zeggen en altijd was ik maar weer bang om anderen teleur te stellen.
Of dat ik geen tegengas durfde te geven, omdat ik van te voren al dacht dat ik de confrontatie zou gaan verliezen.
Continu mezelf aldoor heel klein maken, zodat anderen makkelijk over mij heen konden kopen.
Hier ben ik zo verschrikkelijk klaar mee
Anderzijds ben ik ook weer bang voor conflicten en om het gevoel te hebben dat alles maar aan mij ligt.
Dat kan erg verlammend werken op mij.
Lee2017 schreef:
12-01-2019 00:34
Daar werk ik nu wel meer aan en ik heb het gevoel dat hier ook verandering in begint te komen.
Ik werk daar nu ook meer aan, en merk ook dat er verandering in begint te komen.
Het kan soms best lastig zijn om het door te zetten. Want sommige mensen kunnen er niet tegen dat ze tegengas krijgen en vinden me nu niet meer aardig. Ik wil eigenlijk altijd aardig gevonden worden, maar dat gaat teveel ten koste van mezelf, dus er moest verandering in komen.
Dina80 schreef:
12-01-2019 09:39
Ik werk daar nu ook meer aan, en merk ook dat er verandering in begint te komen.
Het kan soms best lastig zijn om het door te zetten. Want sommige mensen kunnen er niet tegen dat ze tegengas krijgen en vinden me nu niet meer aardig. Ik wil eigenlijk altijd aardig gevonden worden, maar dat gaat teveel ten koste van mezelf, dus er moest verandering in komen.
Het klinkt wellicht wat egoïstisch wat ik schrijf, maar je moet geen boodschap hebben aan het feit dat andere mensen je niet meer aardig vinden.
Het gaat er vooral om dat je voor jezelf kunt opkomen en het wegcijferen achterwege kunt laten.
Dat is sowieso dan al een enorme overwinning.
Lee2017 schreef:
12-01-2019 10:04
Het klinkt wellicht wat egoïstisch wat ik schrijf, maar je moet geen boodschap hebben aan het feit dat andere mensen je niet meer aardig vinden.
Het gaat er vooral om dat je voor jezelf kunt opkomen en het wegcijferen achterwege kunt laten.
Dat is sowieso dan al een enorme overwinning.
Ja precies, maar het best lastig om mee om te gaan als mensen me niet meer aardig vinden, puur omdat ik voor mezelf opkom.
Dat voelt onrechtvaardig.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
12-01-2019 10:28
Ja precies, maar het best lastig om mee om te gaan als mensen me niet meer aardig vinden, puur omdat ik voor mezelf opkom.
Dat voelt onrechtvaardig.
Maar waarom zouden mensen je dan ineens niet meer aardig vinden? Misschien vinden ze je juist wel aardiger!
En waarom is het erg als mensen je niet meer aardig vinden? Er zullen altijd mensen zijn die jou wel leuk vinden, en anderen die die jou minder leuk vinden. Je kunt nooit iedereen te vriend houden. Ook niet als je alles maar goed vindt en niet voor jezelf opkomt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
12-01-2019 11:25
Maar waarom zouden mensen je dan ineens niet meer aardig vinden? Misschien vinden ze je juist wel aardiger!
Ja, dat komt ook voor, maar ik doelde nu specifiek op recente situaties waarin ze me niet meer aardig vonden, zoals die roddelende collega waartegen ik heb gezegd daar niet van gediend te zijn. Die vindt mij nu niet meer aardig. :proud:
tonkje schreef:
12-01-2019 11:25
En waarom is het erg als mensen je niet meer aardig vinden?
Dat is niet erg, maar in sommige situaties druist het erg in tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel.
Dat is allemaal een leerproces.
Het raakt ook oud zeer.
tonkje schreef:
12-01-2019 11:25
Er zullen altijd mensen zijn die jou wel leuk vinden, en anderen die die jou minder leuk vinden. Je kunt nooit iedereen te vriend houden. Ook niet als je alles maar goed vindt en niet voor jezelf opkomt.
Dat weet ik natuurlijk. Ik ben in mijn leven vaak afgewezen en afgekeurd nog voor ze me echt kenden.
Niet iedereen hoeft me ook leuk te vinden, ik vind zelf ook niet iedereen leuk.
Maar zoals ik al zei raakt het oud zeer als de afwijzing is op basis van 'onrechtvaardige' redenen.
Dus niet het feit dat niet iedereen me aardig vindt is erg, maar meer bepaalde specifieke situaties waarin dat gebeurt, de manier waarop.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
12-01-2019 12:10
Dat weet ik natuurlijk. Ik ben in mijn leven vaak afgewezen en afgekeurd nog voor ze me echt kenden.
Niet iedereen hoeft me ook leuk te vinden, ik vind zelf ook niet iedereen leuk.
Maar zoals ik al zei raakt het oud zeer als de afwijzing is op basis van 'onrechtvaardige' redenen.
Dus niet het feit dat niet iedereen me aardig vindt is erg, maar meer bepaalde specifieke situaties waarin dat gebeurt, de manier waarop.
Da manier waarop jij het voor je collega opnam laat zien dat jij een vrouw bent die daar niet in mee gaat.
Dat is goed toch. Ga er niet over twijfelen hoor. :cheers: En dat had die nu nog boze collega niet gedacht. En al zou diegene altijd boos blijven dat ligt toch niet bij jou? Jij doet voor de rest toch normaal.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Ja precies.
Dan ligt dat niet bij mij.
En ik twijfel ook niet.
Maar fijn is het niet.
Het is helaas wel nodig.

:cheers:
Alle reacties Link kopieren
phantast schreef:
12-01-2019 03:18
Dit is echt mega herkenbaar. Andere pleasen en jezelf wegcijferen voor anderen. Heb hier echt ontzettende spijt van net als jij komt dit door een pestverleden. Bij mij is er wel verandering in gekomen, ik ben zelfs te ver doorgeslagen. Mensen werden bang voor mij, ben toen een keer gigantisch te keer gegaan op mijn werk in het verleden waardoor ik de volgende dag door iedereen als koning werd behandeld. Mensen behandelde mij meer met respect maar ik denk dat dat vooral kwam uit angst voor mij. Ik ben echter veel te ver doorgeslagen, ik vertrouw niemand en ga er altijd vanuit dat anderen mij zullen proberen neer te halen en daardoor ben ik altijd opperste staat van paraatheid mocht het nodig zijn om in te grijpen. IK heb toch vele malen minder last van pesterijen , deels omdat mensen nu volwassen zijn en deels doordat ik gezegend bent met een bovengemiddeld krachtig lichaam waardoor mensen het vaak uit hun hoofd laten om denigrerende opmerkingen te maken. Ik ben altijd klaar voor conflicten, ik ben harder en ik ben sterker dan de ander. Ik ben altijd ready om de ander met de grond gelijk te maken mocht er een smerige opmerking worden gemaakt. ik ben echte solo survival persoon zonder ooit hulp te krijgen van kenissen en vrienden want die heb ik beide niet. Dat ik zo geëindigd ben heeft te maken met een pestverleden, ouders die niet voor mij wilde zorgen, mijzelf isoleren, een extreem laag laagbeeld, sociale angsten en domweg pech dat ik nooit eens een leuk persoon - bij voorkeur een vrouw ontmoette.
Heel goed dat jij het voor jezelf opnam met die kerels. Ze denken dat ze maar alles kunnen zeggen.
Ik zie het zo voor me jouw reactie.
Aan de andere kant sla je dan misschien door met een date aan de telefoon. Is dan weer een andere situatie. Zie de verschillen. :proud:
Hoeft niet, volgende keer misschien een beter gesprek.

Ik hoop dat jij je niet meer zo naar voelt. Omdat je wil er steeds meer doorkomt. Misschien het verleden loslaten en niet meer verkrampt vasthouden. Dat doet juist zeer. Je bent nu volwassen en kun je zelf kiezen. Als jij met je mooie, gezwanjeerde, grijze haardos en charisma (aanleren) een leuke date krijgt dan is dat een begin.
Ik zou ook een keer gaan daten tijdje terug met een man die had ook zijn onderkaak wat naar voren met een stoppelbaard. Dat was een leuke man. Alleen hij ging drammen en toen kregen we onenigheid. Ik was te traag en hij te snel. :hihi:
Einde verhaal.
eslarealidad wijzigde dit bericht op 12-01-2019 13:17
0.02% gewijzigd
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Het is altijd lastiger achteraf grenzen aan te geven. Zeker als je iets een tijd lang wel hebt toegelaten. Ik doe het bij voorkeur vooraf en versoepel indien gewenst.

Er zijn heel veel mensen die mij niet sympathiek vinden. Dat ben ik ook vaak niet. Er zijn ook mensen die mij wel aardig vinden. Het is niet in mijn belang om vriendjes met iedereen te zijn. Het is wel in mijn belang om vrienden te zijn met de mensen die ik aardig vind. De rest doet niet zo ter zake.
Dat laatste begin ik gelukkig ook steeds meer in te zien.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
12-01-2019 12:43
Ja precies.
Dan ligt dat niet bij mij.
En ik twijfel ook niet.
Maar fijn is het niet.
Het is helaas wel nodig.

:cheers:
Het is soms hard te verkroppen.
Dat gaat steeds beter met ouder worden.
Het is fijn dat je er niet in mee ging.
Laat dat de het juiste zijn in jouw gevoel. Al komt het andere door.
Voor de rest ben je aardig (voor jezelf ook vooral) als altijd. Lach om dat boze hoofd. :cheers:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
12-01-2019 12:55
Het is altijd lastiger achteraf grenzen aan te geven. Zeker als je iets een tijd lang wel hebt toegelaten. Ik doe het bij voorkeur vooraf en versoepel indien gewenst.
Precies, ik denk dat achteraf terugkomen op snel tot problemen leidt.
Eslarealidad schreef:
12-01-2019 13:15
Dat gaat steeds beter met ouder worden.
Ja, dat merk ik zelf ook!
ooitverlegen schreef:
12-01-2019 13:15
Precies, ik denk dat achteraf terugkomen op snel tot problemen leidt.
Maar je kunt ook niet alles van tevoren voorzien.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
12-01-2019 13:17
Maar je kunt ook niet alles van tevoren voorzien.
Soms denk je, had ik nou maar....
Iemand zei mij een keer als advies: hou het KLEIN in een discussie.
Ik denk daar vaak aan. Ik hoef me niet te verantwoorden.
Ook achteraf kan dat. Hou het klein.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
12-01-2019 13:17
Maar je kunt ook niet alles van tevoren voorzien.
Uiteraard niet alles maar ik doel op het min of meer bewust uitstellen van grenzen aangeven. Dat je het al wel aanvoelt maar uitstelt omdat... vul in....
Dat is inderdaad geen goede methode.
Eslarealidad schreef:
12-01-2019 14:00
Hou het klein.
Ja, want anders wordt het alleen maar ingewikkelder.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
12-01-2019 14:08
Ja, want anders wordt het alleen maar ingewikkelder.
Ja, dat is zo.
En hou ook het schuldgevoel in gedachten klein. Ik ga daar weleens te lang in mee. :nut: Hele scenario's.
Ik stap er nu eerder uit.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
12-01-2019 13:16
Ja, dat merk ik zelf ook!
:cheer:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven