Hoe ziet jouw sociale leven eruit?

20-04-2018 20:35 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel vrienden heb je, en hoe vaak zie je ze? En hoe is het samengesteld? Is het één vaste groep, meerdere groepjes, of allemaal losse vrienden?

TO trapt af:

Ik heb een groepje van 4 vriendinnen die ik wekelijks zie. Ik zie ze ook wel los van elkaar.

Daarnaast een vriendengroep van een man of 10, maar door verhuizingen, trouwen, kinderen, zien we elkaar minder en zijn we niet meer zo hecht. Zie ze enkel nog op verjaardagen en bij dingen als oud & nieuw, en koningsdag bijv. Dus een paar keer per jaar.

Naast dat groepje van 4 nog zo'n 5 vriendinnen. De één zie ik vaker dan de ander. Sommigen daarvan behoren ook tot die groep van 12 mensen.

Verder ken ik nog mensen van een vereniging waar ik ook wel regelmatig mee afspreek, en heb ik een lieve huisgenoot.
Is het "nationale sociaal leven"-dag vandaag?

Mijn collega's waren ook al zo aan 't zeuren vanmiddag daarover.


Sociaal leven? Quasi nihil.

1 goede vriendin met wie ik poog 1 keer per maand à 6 weken af te spreken.

Geen clubjes, verenigingen, ...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 goede vriendinnen die ik ongeveer 1x per maand zie. Een hele goede vriend die ik nog maar weinig zie maar wel regelmatig contact mee heb. En dan nog de vrienden met hun vrouw van mijn man. Ook regelmatig. Iedereen kent elkaar maar gaan niet in een groep met elkaar om.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al twintig jaar 1 vriendin die ik als mijn beste vriendin zie (al vind ik dat zelf altijd wat kinderlijk klinken) maar zij woont aan de andere kant van Nederland dus we zien elkaar niet zo vaak. Wanneer we elkaar wel zien voelt het als vanouds en we bellen en appen wel regelmatig.

Ik heb sinds een jaar of zeven een vriendinnengroep van 10 vrouwen, waarvan ik er twee bijna iedere dag spreek via app/telefoon of kort IRL, en om de week afspreek. We gaan ook met z'n drieën op vakantie. De rest van die groep zie ik ongeveer 1 keer per maand om leuke dingen te doen en met al onze verjaardagen.

Ik heb twee vrienden die ik iedere week zie (met 1 van de twee eet ik iedere week) en dagelijks mee app.

En verder nog wat losse vrienden en vriendinnen die ik af en toe zie en regelmatig mee bel of app.

Soms denk ik wel eens: is het niet te druk? Ook met mijn gezin enzo. Maar ik word ook wel heel blij van al die mensen om me heen. Ik geloof dat het maar zo moet zijn ofzo.
queenarachnia wijzigde dit bericht op 20-04-2018 20:59
2.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beste vriendin die ik zo'n beetje iedere dag spreek. En eens per 6 weken of 2 maanden zie. Daarnaast nog een goede vriendin die ik wekelijks spreek, maar slechts een paar keer per jaar zie.

De rest van mijn vriendinnen staan wat verder van me af. Ik heb dus 2 hele close vriendinnen en 4 vriendinnen die wat verder van me af staan.

De meeste dingen die ik onderneem doe ik alleen.
Alle reacties Link kopieren
.
java wijzigde dit bericht op 22-12-2018 04:46
99.53% gewijzigd
Ik heb geen behoefte aan vriendinnen. Ik zie mensen een paar keer per week bij het sporten en dat vind ik wel genoeg. Met sommige (m/v) daarvan praat ik meer dan met anderen.
Ik maak deel uit van een vriendinnengroepje van 4, we spreken met zijn allen af maar ook onderling apart van elkaar. Proberen ze 1 keer in de maand te zien (gezamenlijk of ieder apart).

Daarnaast heb ik nog 3 “losse” vriendinnen. Een daarvan zie ik 1 à 2 keer per jaar, de andere twee zo eens in de 2 maanden.

Dat was het. Lekker overzichtelijk!
Ik app met twee mensen, maar die zie ik nauwelijks in real life (nooit en twee keer per jaar). Ik heb contact met twee collega's, maar zie ze niet buiten de werkuren. Tsja, en daar houdt het zo'n beetje op eigenlijk. Ik spreek nooit af met mensen om iets te gaan drinken, eten enz.

Soms 'mis' ik wel het hebben van een vriend(in), want nu heb ik eigenlijk alleen partner als ik ergens mee zit of iets wil delen. Maar eigenlijk heb ik nooit veel 'vrienden' gehad...
Het is ingewikkeld.
1 vriendin, die ik ongeveer 4 a 5 keer per jaar zie. Ook een vriend die ik al 16 jaar ken, maar het contact daarmee wordt steeds minder. Ik heb hem nu alweer een haf jaar niet gezien en daarvoor was het 1 jaar.

"vriendinnen" heb ik niet, daar ben ik nooit het type voor geweest. Mijn vriend is wel deel van een soort vriendengroep, en dan hoor ik dus bij de aanhang. Maar zelf zou ik niet in mijn eentje met mensen uit die groep afspreken.

Ik ben nogal een einzelganger.
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 21:12
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat opvallend veel mensen die - net als ik - weinig tot geen vriendinnen hebben. Ik had op de middelbare school een grote vriendinnenclub waarmee het contact helaas verwaterd is. Met m’n ex-partner had ik een nieuwe vriendengroep opgebouwd (deels vanuit onze gezamenlijke studie), maar toen wij uit elkaar gingen, werd dat ingewikkeld.

Nu heb ik eigenlijk alleen kennissen met wie ik een enkele keer een kop koffie of een wijntje ga drinken. Gelukkig heb ik lieve zussen met wie ik ‘vriendinnen-dingen’ als een weekendje weg of een dagje sauna kan doen. Soms vind ik het namelijk best jammer om geen groep(je) vrienden en vriendinnen te hebben.

Man heeft overigens eveneens geen vriendengroep - die heeft een beste vriend en dat is het.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendinnengroep met 4 andere vrouwen (2 zie ik vnl los, andere 2 wonen verder weg). Andere vriendinnen groep met 3 anderen, hen zie ik 1 a 2 keer per maand. Dan nog 3 losse vriendinnen (1 'bff', 2 minder close). Daarnaast nog een aantal gezamenlijke vrienden stellen/gezinnen, oude buren e.d. die we zo'n een keer per 2 maanden zien. Oh en close met (schoon)familie.

Best druk, vind het regelmatig wel pittig icm 2 kids en relatie contacten onderhouden; veel vrienden die ook via app e.d. veel contact willen, daar ben ik niet zo'n fan van. Afgelopen jaar veel steun gehad vanuit dit netwerk, dan ben ik wel weer een dankbaar mens.
Ik ben niet van de groepjes. Dat draait er altijd op uit dat ik er een beetje bij hang terwijl zij het samen leuk hebben.
Ik ben nogal op mezelf altijd al geweest.
Ik heb 1vriendin waar ik nooit mee app en maar 1keer per jaar zie maar zodra we bijelkaar zijn is het net of we elkaar de dag ervoor nog gezien hebben heel gezellig.
Verder heb ik een dochter in de buurt die regelmatig een middag in het weekend langs komt of we gaan met zijn 4tjes op pad is ook altijd gezellig.
Met de zus van mijn man en haar man spreken we bijna elke maand wel een keer af en dat zijn dan avonden die in de ochtend eindigen.
Ik heb het prima zo .
Man is ook alleen.

Zo 1 keer om de 2 jaar gaat ie op café met een oeroude kennis (30 jaar geleden een vriend).

Het is hier dus behoorlijk "stil", want ook met broers en zussen is er weinig contact.


Af en toe mis ik dus echt wel iemand om bij 25 graden een terrasje te kunnen doen.
En es niet heel de tijd man te moeten lastig vallen of thuis te zitten omdat hij aan 't werk is.

Tegelijk ... Ik ben te veel eenzaat om 20 vrienden te hebben.
Of met vage kennissen af te spreken.
En ik moet iemand al jaren kennen voor ik iemand "toelaat".
(Beste vriendin ken ik al 30 jaar.)
Alle reacties Link kopieren
Spreek elke dag wel mensen via de app. Ben heel hecht met m'n zussen en die zie ik eens per week minimaal. Verder vaste vrienden die ik kan Appen voor de kroeg, andere voor een concert en andere voor winkelen of zulke dingen. Ontmoet ook graag nieuwe mensen. Momenteel beetje dipje, ben snel moe en privé hoop aan m'n hoofd dus echt kroegen doe ik momenteel niet echt maar contact is er zeker nog.
Alle reacties Link kopieren
2 vriendinnen die ik om de paar maanden zie, wel wat vaker app contact.
Een vriendin die ik eens per jaar zie (woont ver weg) en regelmatig mee app.
Een oud-collega waar ik het goed mee kan vinden, daarmee app ik ook regelmatig.

Dan nog twee vriendenstellen (vrienden van mijn man) die we afzonderlijk (per stel) om de 2/3 maanden zien.

Verder zien we familie regelmatig. We zijn vorig jaar oom en tante geworden en willen ons neefje en nichtje regelmatig zien om een band op te bouwen. Met zus en zwager van man zijn we vrij close.

Ik zou op zich nog wel wat meer contact willen hebben met iemand die in de buurt woont, maar goed. Ken ook iemand die zei 25 vriendinnen te hebben, ik moet er niet aan denken en word al moe bij de gedachte al die contacten te moeten onderhouden ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind, trouwens, dat broers/zussen ook echt als vrienden kunnen voelen. Een van mijn beste vrienden is toevallig ook mijn broer. We zien elkaar meerdere keren per week, weten bijna alles van elkaar en kennen elkaar heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een groepje van vier meiden die ik al heel lang ken, ik zie ze ongeveer 4x per jaar, verder een paar losse vriendinnen die ik af en toe app en om de paar maanden zie. Vaker hoeft voor mij ook niet, omdat ik graag alleen ben of alleen op pad ga. Ik moet ook echt even 'opladen' na sociaal contact, hoe gezellig het ook is. Dus plan ik zo min mogelijk weekenden vol. Mijn vriend heeft twee goede vrienden, en wat losse contacten die hij allemaal niet vaak ziet. Hij houdt er ook van om zijn eigen gang te gaan.
Alle reacties Link kopieren
ik heb 1 beste vriendin, die ik al bijna 14 jaar ken ik, we zien elkaar regelmatig en zelfs als we elkaar heel lang niet hebben gezien is het net alsof ik haar gister nog heb gesproken.

1 beste vriend spreek hem niet veel, maar is altijd vanouds en ben vaak zomers bij hem te vinden met zijn partner kan ik het ook goed vinden dus altijd een feest als ik er ben.
heb nog 2 losse vriendinnen met wie ik ook close ben , al zie ik ze niet vaak wat ik best jammer vind maar ze hebben beide een druk leven .
Relax we're all crazy, it's not a competition
Ik heb 3 goede vriendinnen die ik in een groepje zie, daarmee spreek ik zo eens per 2 maanden af. Los zien we elkaar ook eens per zoveel weken. Dit zie ik echt als mijn beste vriendinnen.

Dan heb ik nog 3 losse vriendinnen waar ik eens per zoveel weken mee afspreek.

Dan nog een behoorlijk aantal kennissen via de kinderen, vnl via school. Die zie ik buiten school niet heel vaak, maar daarmee doe ik bijvoorbeeld wel in vakanties leuke dingen met de kids erbij.

Dan nog 1 oud-collega en 2 collega's waar ik af en toe mee afspreek. En een buurvrouw waarmee ik af en toe koffie drink.

En een goed contact met mijn broertje en zijn vriendin en ook met mijn tante en haar 2 dochters. Vind het wel druk genoeg zo naast een baan en een gezin. Man heeft overigens geen vrienden, wel zit hij op een hobbyclub waar hij leuk contact heeft met mensen.
2koffie schreef:
20-04-2018 20:57
Ik heb geen behoefte aan vriendinnen. Ik zie mensen een paar keer per week bij het sporten en dat vind ik wel genoeg. Met sommige (m/v) daarvan praat ik meer dan met anderen.


Ik heb 0 vrienden / vriendinnen. Ik zie mensen op mijn werk, bij de atletiekvereniging waar ik hardloop, in de straat, bij familie... Heb ook niet echt behoefte aan meer sociale contacten. Dat zou dan ten koste gaan van tijd voor mezelf alleen of sport, dus dan liever maar niet. Ik ben nogal op mezelf en niet zo sociaal en ik kan mezelf prima vermaken.
Ik heb een vaste vriendinnengroep ( 4 vriendinnen, waarvan ik er eentje ben).

We kennen elkaar nu zo'n 15 jaar, sinds de middelbare school. De ene keer spreken we wekelijks af, de andere keer zien we elkaar een paar weken niet. Soms spreek we afzonderlijk met elkaar af. Wel veel appcontact, zeker na de geboorte van dochterlief.
Heel gemoedelijk allemaal.

Daarnaast heb ik 2 collega's die ook vriendinnen zijn geworden. Hen zie ik buiten het werk om zo'n 1x per maand.
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 21:50
4.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de uitersten: ik kan ontzettend genieten van gezelschap en afspreken met mensen, maar ik heb ook echt veel tijd alleen nodig (en werk bijna fulltime, dus het vraagt wat planning).

Ik heb 3 vriendinnen die in de categorie 'bff' vallen. Daar app ik meestal een paar keer per week mee en ik zie ze 1 a 2 keer per maand denk ik, het wisselt.
Dan nog ongeveer 5 goede vriendinnen, hoe vaak we elkaar appen en zien is heel verschillend. Wel is het altijd gezellig en voelt het vertrouwd als we elkaar zien.
Ik ben 2 jaar geleden depressief geweest en bij al bovenstaande vrienden kon ik m'n verhaal doen etc :)

Verder spreek ik ook regelmatig met broer en zijn vriendin af en doe ik zo nu en dan wat met m'n vader en/of moeder.

Tot slot m'n (oud-)teamgenoten. Die zie ik sowieso tijdens het sporten en daarnaast doen we ook nog wel eens wat leuks met ofwel het huidige team ofwel het huidige team met oudteamgenoten erbij.
Life's a bitch and you can't win.
M. Python

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven