22 en mn laatste en beste vriendin verhuist

21-04-2018 01:24 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Klein verhaaltje over mij,

Ik had vroeger een groepje van 5 vriendinnen en Ik heb dus om te beginnen weinig vriendinnen gehad al mn hele leven gewoon omdat ik een klein kringetje fijn en ook genoeg vond.

Nu is ongeveer 3 jaar geleden mn broer overleden en ben ik goed gaan na denken over met wat voor soort mensen ik omga,
Ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat een aantal van mn zogenaamde vriendinnen backstabbers waren en heb ik dus het contact mee verbroken.

Nu had ik nog 1 over ze is in de loop der jaren ook mijn beste vriendin geworden.
Maar ze heeft nu dr vriend leren kennen en gaat ze samen wonen met hem, hij woont helemaal in het oosten van duitsland.

Veel van een vriendschap blijft er dus niet van over.

En nu ben ik dus helemaal alleen no friends left

Ik woon in een klein dorp en echt nieuwe mensen leren kennen bestaat niet meer in een dorp want iedereen kent iedereen.

Ik voel me ontzettend eenzaam en in de steek gelaten. Alsof ik niet belangrijk genoeg was.

Ik weet ff niet meer wat ik moet, this allemaal nogal lastig

Edit:
Voor de duidelijkheid, ik heb een leven ik werk fulltime en doe ook aan sport dus gebrek aan mensen zien heb ik niet.
anoniem_368222 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 01:45
5.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je bent 23? Studeer je of werk je? Ik zou zeggen, verhuis naar de stad. Ga op een vereniging, ga tinderen, sporten, doe wat.
ik geef mn bek ook maar een douw
Kom uit die slachtofferrol en pak je leven op. De wereld ligt voor je open op je 22e.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-04-2018 01:35
Je bent 23? Studeer je of werk je? Ik zou zeggen, verhuis naar de stad. Ga op een vereniging, ga tinderen, sporten, doe wat.
Ik werk fulltime and doe kickboxen verhuizen naar een stad is geen optie want dat is te duur
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
21-04-2018 01:40
Kom uit die slachtofferrol en pak je leven op. De wereld ligt voor je open op je 22e.
Ik zit niet in een slachtofferrol, en heb ook zeker een leven, ik zit echt niet thuis op een bank de hele dag door
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je er vanuit dat je vriendschap met haar nu zo goed als over is? Dit kan heel erg kwetsend voor haar zijn. Daarnaast kun je het haar niet kwalijk nemen, zij is niet degene die jou gelukkig moet maken, dat moet je zelf doen. Dus hup, zoek een nieuwe hobby, maak nieuwe contacten en hou de regie over de invulling van je eigen leven. En: wees blij voor je vriendin en ga af en toe een weekendje langs!
Jamiie1995 schreef:
21-04-2018 01:43
Ik zit niet in een slachtofferrol, en heb ook zeker een leven, ik zit echt niet thuis op een bank de hele dag door
In je OP komt het over alsof je geen enkele mogelijkheid ziet om je situatie te verbeteren. Als je verder een rijk leven hebt kun je nog steeds overal vrienden opdoen.

Ik denk persoonlijk ook dat je vriendschap enorm zal veranderen, maar hij hoeft niet stuk te zijn. Focus je ook op tot nu toe onbekende mensen en bouw een nieuwe vriendenkring op.
anoniem_347523 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 09:19
8.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me ontzettend eenzaam en in de steek gelaten. Alsof ik niet belangrijk genoeg was.

Niet belangrijk genoeg was... jemig kind grow up. Het is niet ik,ik,ikke. Leer eens gelukkig zijn voor een ander. Je vriendschap hoeft niet ter einde te zijn. Dat heb jij en zij zelf in de hand. Ja, je vriendschap qua zien wordt anders ingevuld en je wil daar opvulling voor.
Dat heeft ook tijd nodig. Verhuizen wil je niet, contact maken met anderen in het dorp wil je ook niet. Meer sporten of andere sport = andere mensen. Zoek dat buiten je dorp bijv.. je kunt oproepen plaatsen op forums oid. Vraag een collega/nicht of buurvrouw of zij zin heeft om ergens te drinken in een bar/kroeg in je dorp of buiten je dorp.. beetje verder nadenken.
Bam!!!!
Jamiie1995 schreef:
21-04-2018 01:42
Ik werk fulltime and doe kickboxen verhuizen naar een stad is geen optie want dat is te duur
Als je fulltime werkt kun je toch wel een kleine woning in een stad betalen? Of op kamers gaan? Of krijg je nog jeugdloon? Woon je nog bij je ouders of heb je al een huis? Huur of koop?

Het ís echt zonde om jezelf nu voor de rest van je leven vast te zetten in je geboortedorp als je daar nu al eenzaam wordt.
Wat naar van je broer, wat zal je hem missen. :hug:

Als een vriendschap een verhuizing naar het Oosten van Duitsland niet kan overleven, is het m.i. ook nooit een goede vriendschap geweest.
Heb vrienden die veel verder weg wonen, maar het enige dat veranderd is, is dat we niet meer even bij elkaar binnen kunnen lopen. Verder is de vriendschap nog even hecht.

Dat je je zo in de steek gelaten en niet belangrijk genoeg voelt, komt op mij jaloers over. Dat vind ik ook geen teken van vriendschap. Juist je vrienden gun je toch het beste? Dus ook als dat een relatie en verhuizing naar Duitsland inhoudt.

Als je in het dorp geen vrienden kunt vinden, richt je je toch op mensen buiten het dorp? Waar een wil is, is een weg. Maar in je OP komt het over alsof je liever in je dorp in een hoekje gaat zitten huilen in plaats van te investeren in nieuwe mensen en mogelijkheden. Wil je iets veranderen, zul je je er ook voor in moeten zetten en kansen moeten creëren in plaats van bij voorbaat afwijzen.
Je hebt er zelf voor gekozen diverse vriendschappen op te zeggen en geen nieuwe te maken. Dan loop je dus het risico dat je vereenzaamt.

Los daarvan: je zegt dat iedereen elkaar kent in het dorp. Kom je die ex-vriendinnen dan ook weer iedere keer tegen? Is dat een deel van het probleem?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat het moeilijk is om een vriendin zoveel minder te gaan zien, zeker als je nog maar zo kort geleden je broer bent verloren :hug:
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
De laatste naar mijn idee beste vriendin was op het vmbo. Echter kwam alles van mijn kant af en dat trok ik niet meer. Nu zo'n 15 jaar later heb ik eigenlijk geen beste vriendin, de vriendinnen die ik wel heb zijn redelijk oppervlakkige vriendschappen in de zin van we appen bijna niet, wonen niet in de buurt maar als we afspreken is het altijd gezellig. Soms mis ik een beste vriendin bijvoorbeeld toen ik ging trouwen, maar verder heb ik het ook best druk en maak ik moeilijk contact met mensen. Dat maakt het heel lastig vriendschappen te maken.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
ik voel me ontzettend eenzaam en in de steek gelaten. Alsof ik niet belangrijk genoeg was.

Had je werkelijk verwacht dat je vriendin niét zou verhuizen om jou?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kihei schreef:
21-04-2018 08:40
De laatste naar mijn idee beste vriendin was op het vmbo. Echter kwam alles van mijn kant af en dat trok ik niet meer. Nu zo'n 15 jaar later heb ik eigenlijk geen beste vriendin, de vriendinnen die ik wel heb zijn redelijk oppervlakkige vriendschappen in de zin van we appen bijna niet, wonen niet in de buurt maar als we afspreken is het altijd gezellig. Soms mis ik een beste vriendin bijvoorbeeld toen ik ging trouwen, maar verder heb ik het ook best druk en maak ik moeilijk contact met mensen. Dat maakt het heel lastig vriendschappen te maken.
Echt niet vervelend bedoeld, maar maak je mogelijk moeilijk contact omdat je het lastig vindt je in een ander in te leven? Je vertelt nu bijvoorbeeld echt alleen je eigen ervaring en legt geen enkele link met TOs verhaal terwijl dat wel gebruikelijk is als je op iemand reageert. Dat vinden mensen meestal niet zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Je Engelse woorden die je er tussen gebruikt werkt erg storend in het lezen van je OP😐

Je zit in een slachtoffer rol hoor wat dat met op bank zitten de hele dag te maken heeft begrijp ik niet 🤔

Je vriendschap is niet over, er bestaat nog iets als Whatsapp/skype en de telefoon om vriendhappen te behouden..

Voor de rest zoek nieuwe vrienden
Je bent nog jong
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
In de steek gelaten, niet belangrijk genoeg omdat een vriendin verhuist?

Als jij verwacht dat jouw vriendin haar eigen geluk aan de kant schuift voor jou, dan mag je wel eens achter jouw oren krabbelen of jijzelf wel zo'n fijne vriendin bent. Zoiets kan je toch niet verwachten?
Je vriendengroep gaat nog meer dan eens veranderen. Er zijn maar weinig vrienden die blijven voor het leven. Heb er zelf zo 3, de rest wisselt om de zoveel jaar.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een kwestie van mindset. Als je het leven als een uitdaging ziet, een kans om nieuwe mensen te keren kennen,om nieuwe ervaringen op te doen, sta je al heel anders in het leven. "Een vreemde is een vriend die je nog niet kent". Dat is natuurlijk niet altijd zo, maar de meesten zijn vriendelijk ingesteld. En hoe meer jij van jezelf laat zien, hoe meer kans dat jij mensen leert kennen die op jouw lijn zitten.

Maar goed, ik snap dat het lastig is als je nog zo jong bent. Ik moest er ook eerst 40 voor worden :)
Alle reacties Link kopieren
@kokoro voor zover ik weet kan ik me prima inleven, maar soms is het fijn om te weten dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten en misschien lees ik hier zelf ook nog tips.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Ik snap je probleem wel...
Een hechte vriendschap lijkt zomaar ineens niets waard te zijn...
Dat komt heel veel voor helaas.
Nieuwe vrienden zoeken is een optie, maar uiteraard kost dat tijd.
Wat naar dat je broer is overleden.

Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven