Vriend vindt het niet nodig om te kussen bij begroeten

22-04-2018 08:49 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een meningsverschil met mijn vriend en vraag me af in hoeverre dit "normaal" is.

Ik vind het fijn (en ben dit ook gewend vanuit eerdere relaties) om mijn vriend te kussen als we elkaar gedag zeggen bij afscheid of als we elkaar zien na bijvoorbeeld een werkdag. Dus als ik binnenloop en mijn vriend is er al, geef ik hem een kus op zijn mond en zeg iets van "hoi, hoe is het/ hoe was je dag", waarna ik iets ga doen bijvoorbeeld de kattenbak verschonen.

Mijn vriend denk hier anders over. Hij kan binnenlopen na een dag werken, alleen "hallo" zeggen en dan zijn ding doen zoals de kattenbak verschonen.

Ik vind dit heel vreemd, want het voelt alsof er afstand tussen ons is. Ik zeg bij wijze van spreken mijn buurvrouw nog uitgebreider gedag.

Omdat het me echt dwarszit heb hier uiteraard al vaak over gepraat. Mijn vriend zegt mij niet verplicht te willen kussen, maar alleen als hij er echt behoefte aan heeft. Helaas is hij sowieso niet zo'n kusser, dus het is niet zo dat het op andere momenten wordt gecompenseerd.

Hij zegt dat ik hem ook kan kussen als hij binnenkomt, en natuurlijk kan ik dit doen. Ik vind het alleen zo jammer dat hij er schijnbaar geen behoefte aan heeft om echt even de tijd te nemen om me gedag te zeggen.

Gisteravond hebben we hier ruzie om gehad. Ik was al thuis en hij liet weten dat hij er ook aan kwam. We waren allebei vrolijk. Ik was al in de slaapkamer, hij komt binnen, zegt "hallo" en begint gelijk met opruimen want het is zo'n troep. We hadden elkaar de hele dag niet gezien. Het is dus niet alleen dat hij me niet kust, maar dat hij ook niet even vraagt hoe het is.

Ik vind dat hij direct zo'n gekke sfeer schept op deze manier, maar misschien overdrijf ik dus ik ben benieuwd hoe jullie erover denken.

Aanvulling: Misschien is de titel van het topic niet goed gekozen. Het gaat dus niet alleen om de kus (wat ik wel enorm jammer vind), maar het feit dat hij geen tijd voor mij neemt om te begroeten hoe dan ook.
anoniem_357712 wijzigde dit bericht op 22-04-2018 08:58
5.94% gewijzigd
Ach, als dit alles is.....dat gekus.
Tja je kan niet iemand dwingen of veranderen.
In ieder geval is de kattenbak wel schoon. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
22-04-2018 08:50
Ach, als dit alles is.....dat gekus.
Nouja het probleem is meer dat ik hierdoor het idee krijg dat hij niet zo blij is om mij te zien. En dat het hem ook niet zoveel uitmaakt hoe mijn dag was.
Alle reacties Link kopieren
Maak er niet zo'n probleem van.
Hij is niet zo kusserig.
Dus jij kust hem als hij binnekomt.
Probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Ieder mens is verschillend.

Waarom wil je hem dwingen om iets te doen wat voor hem niet natuurlijk voelt?

Jouw manier van denken is niet beter of slechter dan de manier hoe je vriend in het leven staat.

Ik zou de grens trekken bij negeren, dus helemaal niets zeggen bij binnenkomst of weggaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wat ik mij afvraag waarom ieder meteen zijn huishoudelijk ding moet doen na een werkdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het probleem niet het wel of niet kussen is. Ik denk dat jij wat aandacht mist na elkaar een dag niet zien, omdat hij alleen hallo zegt en niet vraagt naar jouw dag/vertelt over. Zijn dag.

Overigens is die aandacht bij ons niet altijd onverdeeld. Soms ben ik bijvoorbeeld bezig met de was en dan ga ik daar gewoon mee door. Dan vraag ik wel "hoe was je dag" of "loop je even mee naar de kledingkast terwijl je verder vertelt, dan kan ik de was opruimen"
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
22-04-2018 08:50
Ach, als dit alles is.....dat gekus.
Voor mij is een kus intiemer dan wat dan ook, dus ja, ik zou me er ook niet lekker bij voelen als mijn partner daar niet van gediend zou zijn.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Jojojo81 schreef:
22-04-2018 08:52
Nouja het probleem is meer dat ik hierdoor het idee krijg dat hij niet zo blij is om mij te zien. En dat het hem ook niet zoveel uitmaakt hoe mijn dag was.
Dat heeft niks met elkaar te maken.
Geloof me, ik ben ook niet zo kusserig.
Misschien i.p.v je gelijk op de kattenbak te storten eerst even wat drinken met elkaar?
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 22-04-2018 08:56
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
22-04-2018 08:53
Ik denk dat het probleem niet het wel of niet kussen is. Ik denk dat jij wat aandacht mist na elkaar een dag niet zien, omdat hij alleen hallo zegt en niet vraagt naar jouw dag/vertelt over. Zijn dag.

Overigens is die aandacht bij ons niet altijd onverdeeld. Soms ben ik bijvoorbeeld bezig met de was en dan ga ik daar gewoon mee door. Dan vraag ik wel "hoe was je dag" of "loop je even mee naar de kledingkast terwijl je verder vertelt, dan kan ik de was opruimen"
Exact, dit is het probleem. Ik mis zeg maar oprechte interesse. Al is het maar 1 minuutje, maar ik krijg niet meer dan een hallo.
Ik ga er vanuit dat er al eerder bonje is geweest dat met binnenkomst meteen huishoudelijke taken moet worden gedaan ( zie bepaalde kattenbak issues te voorschijn komen)
Alle reacties Link kopieren
Misschien is de titel van het topic niet goed gekozen. Het gaat dus niet alleen om de kus (wat is wel enorm jammer vind maar ok), maar het feit dat hij geen tijd voor mij neemt om te begroeten hoe dan ook.
Wat heeft hij van huis uit mee gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na een werkdag ook niet direct een en al oor. Moet eerst even een half uurtje opladen.
Jojojo81 schreef:
22-04-2018 08:55
Exact, dit is het probleem. Ik mis zeg maar oprechte interesse. Al is het maar 1 minuutje, maar ik krijg niet meer dan een hallo.
En jullie praten niet tijdens het eten dan?
Je wil even gezien worden. Dat snap ik wel.
Is er dagelijks een moment waarop hij wel echt even stil staat bij hoe jouw dag was? Tijdens het eten, voor het slapen gaan? Knuffelt en kust hij jou dan wel (een beetje)?
Hoe is de seks?
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
22-04-2018 08:53
Wat ik mij afvraag waarom ieder meteen zijn huishoudelijk ding moet doen na een werkdag.

Nou dat. Hallo zeggen en dan direct de kattenbak schoonmaken of de slaapkamer op gaan ruimen. Misschien is dat heel dringend noodzakelijk?

Als het niet-kussen je zo hoog zit, dan loop je naar hem toe als hij binnenkomt, geef je hem een kus en zeg je ‘biertje/thee/wat anders drinken?’ en kletsen jullie op de bank/bed/balkon even bij.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh, ik kan me dat heel goed voorstellen.

Hier doen wij dit wel, ik krijg een kus en een aai over mn bol, en vervolgens krijgt kat een knuffel.

Mijn tip om hem dan te kussen als je dit graag wilt. Het zit er bij hem nu niet in dus pak de regie, zoals hij zelf ook aangeeft, en leg je hand op zijn gezicht en kus hem. Dan ga je verder met datgene wat je aan het doen bent. Je kan vragen hoe zijn dag was, je kan wachten tot hij het vraagt maar als hij dat niet doet op jouw moment en je wordt daar boos/verdrietig/geirriteerd van, dan zelf vragen. Scheelt een hoop ellende!

Hij vindt het minder belangrijk dan jij maar jij mag hem kussen als het voor jou belangrijk is. Maak daar gebruik van!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel! Ik denk dat het juist erg belangrijk is. En het is zo’n kleine moeite voor hem, waarom heeft ie dat niet voor je over? Het is geven en nemen in een relatie. Als hij weet dat dit belangrijk voor je is waarom kan ie dat dan niet gewoon doen?

Wij hebben ooit relatie therapie gehad en toen was juist haar opdracht om elkaar na een werkdag te begroeten met een kus. Zodat je je welkom en geliefd voelt. Het zit hem denk ik vooral in de aandacht, al is het maar een kort. Mijn vriend had nl de behoefte om na een werkdag even tijd voor zichzelf nodig te hebben. Waar ik gelijk wilde vertellen hoe mijn dag was. Even een fijne begroeting bij thuiskomst was dan het compromis.
Hoe gaat dit op andere momenten? En vindt hij het wel fijn als jij hem een kus geeft bij binnenkomst?
appelientjex wijzigde dit bericht op 22-04-2018 09:07
11.77% gewijzigd
Je kunt er een probleem van maken, of niet. Maakt zo’n plichtmatig routinekusje nou echt het verschil tussen een goede of slechte relatie? Nee toch.

Om eerlijk te zijn boeit het mij ook niet zo heel veel wat mijn man allemaal heeft uitgespookt op zijn werk als hij thuiskomt. Andersom ook niet. Als er wat bijzonders is dan hoor ik het vanzelf.
made@kate schreef:
22-04-2018 09:03
Je kunt er een probleem van maken, of niet. Maakt zo’n plichtmatig routinekusje nou echt het verschil tussen een goede of slechte relatie? Nee toch.

Om eerlijk te zijn boeit het mij ook niet zo heel veel wat mijn man allemaal heeft uitgespookt op zijn werk als hij thuiskomt. Andersom ook niet. Als er wat bijzonders is dan hoor ik het vanzelf.
Dat laatste is hier ook zo. Mijn man doet kantoorwerk, valt weinig spannends over te vertellen. En bij mij gebeurt ook lang niet elke dag iets wat het vertellen waard is. Dus meer dan een “prima” heb ik niet echt te zeggen over mijn werkdag.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet hij even omschakelen als hij thuis komt. Wellicht is hij zich er niet eens bewust van wat hij doet. Hoe gaat dat bij zijn ouders? Misschien is hij dat wel niet gewend en vindt hij dit 'normaal'. En inderdaad, hoe is hij verder in de omgang en de seks?
Ben je nog gelukkig in je relatie? Dit gaat namelijk niet alleen over een kus.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
22-04-2018 08:53
Wat ik mij afvraag waarom ieder meteen zijn huishoudelijk ding moet doen na een werkdag.
Omdat je als je meteen doorgaat, niet instort.

Dat is altijd dé tip om me vermoeidheid na het werk om te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven