Is deze man gierig of ligt het aan mij?

23-04-2018 20:47 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey

Vinden jullie deze man gierig, of ligt het aan mij?

Date 1. Drankje gedronken en klein snackje besteld. Hij heeft betaald, ik had aangeboden voor eigen drankje te betalen maar dit weigerde hij.

Date 2. Koffie gedronken. Wederom aangeboden maar dit wilde hij betalen.

Date 3. Bij mij thuis afgesproken. Kwam met lege handen aan en ik had 2 flessen wijn gekocht.

Date 4. Drankje in een bar gedaan. Hij heeft niet betaald, want kon niemand vinden en duurde te kang allemaal ??

Date 5. Drankje bij hem thuis. Hij liet weten niks in huis te hebben. Dus moesten we eerst iets bij mij halen???

Normaal gesproken let ik hier niet op, ik ben zelf heel vrijgevig en het boeit me niet veel maar merk dat het echt heel erg op begint te vallen.

Iets over zeggen of?
Na date 3 had ik hem aangeboden bij de Kringloop.

Dan hadden date 4 en 5 je bespaard gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Date 5 vind ik wel raar zeker als je bij hem hebt afgesproken. Maar gewoon op je gevoel af gaan en het voelt niet prettig, je kan het toch afkappen?
Alle reacties Link kopieren
Wat had jij bij je op date 5 ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
23-04-2018 20:51
Wat had jij bij je op date 5 ?
Op date 5 zijn we eerst iets gaan drinken. Toen stelde ik voor nog een drankje te doen, hij zei toen “ ik heb alleen niks te drinken in huis”. Toen ben ik maar iets bij mij thuis gaan halen.
Alle reacties Link kopieren
Precies wat Sjaantje37 zegt (goeie naam ook!)
Benieuwd wat date 6 wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hé toevallig!
Je date heeft ook een topic over jou geopend
Date vier, zijn jullie zonder te betalen weggelopen??????
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je niet betaald op date 4?

Zijn jullie gewoon weg gegaan zonder te betalen?

Jij had toch ook kunnen betalen?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het perse gierigheid is of dat het een gebrek aan attendheid is. Dat een man zonder presentje aan komt zetten is niet perse apart of opvallend in mijn ogen (niet alle mannen zijn zo gentle). Wel een beetje apart dat hij niks in huis heeft en dan voorstelt bij jou thuis drinken te gaan halen... Kwestie van voorbereiden, interesse tonen en fatsoen hebben vind ik.

Je kunt er best maar vragen. Niet heel direct natuurlijk, maar tijdens een date kun je best vragen hoe hij staat ten aanzien van geldzaken, sparen enz. Je bent dan nog bezig met elkaar leren kennen dus dat zou niet gek zinn
Life begins at the end of your comfortzone
Alle reacties Link kopieren
Hoe moest hij dan van te voren weten dat hij iets in huis moest halen? Dat heeft toch niks met gierig te maken.
Hij heeft verschillende dates betaald.
rosetrea wijzigde dit bericht op 23-04-2018 20:55
0.66% gewijzigd
Ik zie niet in waarom hij gierig zou zijn.

Date 1 en 2 heeft hij betaald.
Date 4 is er blijkbaar niet betaald.
Date 3 en 5 heb jij betaald.

Dan staan jullie dus nu quite.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-04-2018 20:53
Date vier, zijn jullie zonder te betalen weggelopen??????
Hij ging naar binnen om te betalen. Toen kwam hij terug en liet weten dat hij niemand kon vinden?? De bediening duurde ook bizar lang en hij zei dat het wel mooi was. Dus niet betaald
Alle reacties Link kopieren
Loopt toch ongeveer gelijk of ben ik nou gek?
Alle reacties Link kopieren
Lotte312071 schreef:
23-04-2018 20:52
Op date 5 zijn we eerst iets gaan drinken. Toen stelde ik voor nog een drankje te doen, hij zei toen “ ik heb alleen niks te drinken in huis”. Toen ben ik maar iets bij mij thuis gaan halen.
Dat heeft toch niks met gierig zijn te maken? Eerder met een vrijgezellenhuishouden waar de boodschappenplanning niet helemaal op orde is.
blijfgewoonbianca schreef:
23-04-2018 20:51
Wat had jij bij je op date 5 ?
Dit. En verder 'oh jij weer'. Ik kom niet eens zo vaak op het forum en toch weet ik na het lezen van de OP direct of een topic van jou is of niet To. Daar hoef ik niet voor te loepen.

Is dit diezelfde man waarvoor je je te goed voelde?
Alle reacties Link kopieren
Lotte312071 schreef:
23-04-2018 20:54
Hij ging naar binnen om te betalen. Toen kwam hij terug en liet weten dat hij niemand kon vinden?? De bediening duurde ook bizar lang en hij zei dat het wel mooi was. Dus niet betaald
Jij had toch ook kunnen betalen?

Dus hij wilde 3 van de 4 keer al betalen. Dan vind ik hem niet gierig.
Als je niet van te voren had afgesproken om naar zijn huis te gaan kan hij er toch niks aan doen dat hij niks in huis heeft? Hij wist het niet, dus kon er niet voor zorgen van te voren iets te halen. Is hij verder wel leuk, of zoek je iets om het op af te kappen?

En leg date 4 nog eens iets uitgebreider uit? Ik snap 'm niet helemaal.

Date 3 is inderdaad een beetje knullig. Typisch Nederlandse vent.
Alle reacties Link kopieren
Lotte312071 schreef:
23-04-2018 20:52
Op date 5 zijn we eerst iets gaan drinken. Toen stelde ik voor nog een drankje te doen, hij zei toen “ ik heb alleen niks te drinken in huis”. Toen ben ik maar iets bij mij thuis gaan halen.

Dat kon hij niet voorbereiden.

Op date vier dacht hij waarschijnlijk; ik heb al twee keer betaald, laat haar nu maar eens betalen.

Ik vind jou nogal hebberig.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
loopt wel gelijk. Maar daar gaat het niet om. Ik heb een goede baan en genoeg te besteden.

Ik ga niet gierig op een menu kaart turen en een goedkoop snackje bestellen. We hadden nog niet eens gegeten. Ik wil best betalen maar hij doet zo gierig over alles.

Zal ik voorstellen eens naar een luxe restaurant iets te gaan eten, of is hij dan bang dat hij moet betalen? Ik wil ook eens iets leuks doen. Efteling, dagje weg, maar dat kost geld en wil hij blijkbaar niet
Alle reacties Link kopieren
Ik lees, op date 4 na, geen hele gekke dingen.
Date 1 en 2 heeft hij betaald en jouw aanbod afgeslagen.
Date 3 was voor jouw rekening want bij jou thuis. Attentie was leuk geweest, maar speelt m.i. geen rol van betekenis in deze discussie.
Date 4 is raar, als jullie inderdaad zonder te betalen weg zijn gegaan.
Date 5 lees ik ook niks raars. Eerst elders een drankje gedaan (wie heeft betaald?) en daarna had hij niks in huis want ook niet direct op jouw komst gerekend.
Lotte312071 schreef:
23-04-2018 20:57
loopt wel gelijk. Maar daar gaat het niet om. Ik heb een goede baan en genoeg te besteden.

Ik ga niet gierig op een menu kaart turen en een goedkoop snackje bestellen. We hadden nog niet eens gegeten. Ik wil best betalen maar hij doet zo gierig over alles.

Zal ik voorstellen eens naar een luxe restaurant iets te gaan eten, of is hij dan bang dat hij moet betalen? Ik wil ook eens iets leuks doen. Efteling, dagje weg, maar dat kost geld en wil hij blijkbaar niet
Of hij vindt het véél te vroeg om na 5 dates al gelijk een hele dag op stap te gaan.

Dan nog met iemand die hem nu al bestempeld als "gierig" en hem dus eigenlijk al half heeft "uitgerangeerd" en al aan 't zoeken is naar de volgende dater.
Alle reacties Link kopieren
Niks gierigs aan deze man. Wel apart dat hij zonder betalen weg is gegaan, maar als er niemand te vinden is houdt het ook een kee op.
summer is a state of mind
Is dit die date bij wie je geen klik voelde en die je al had afgekapt? Of weer een andere met wie je vorige week naar het strand ging? Ik kan die dates allemaal niet meer volgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven