Alsof ik overal alleen voor sta

25-04-2018 18:39 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
De reden van mijn topic is dat ik graag om jullie mening/hulp vraag. Ik heb niet echt iemand om hierover te praten en het zit me ontzettend dwars.

Mijn man en ik zijn nu iets meer dan 5 jaar samen en hebben een dochter van 1,5. Ik zelf studeer nog maar loop wel fulltime stage. Mijn man daarentegen zit nu al drie maanden thuis en werkt sowieso eigenlijk nooit. Hij heeft al ontzettend veel banen gehad maar stopt er meestal na een maand weer mee en zit dan weer een hele tijd thuis.

Hierdoor hebben wij ook ontzettend hoge schulden omdat we de rekeningen gewoonweg niet kunnen betalen. Daarnaast blowt hij ook nog voor meer dan 70 euro per week dus alle beetjes die we hebben geeft hij uit aan drugs.

Natuurlijk ben ik daar al heel vaak boos om geworden maar hij heeft ernstige agressieproblemen (door het blowen denk ik) maar hij vindt dat er niets aan de hand is.

Met onze dochter doet hij heel weinig. Ik denk dat hij haar ik de afgelopen 1,5 jaar misschien twee keer in bad heeft gedaan en hooguit 5 keer eten heeft gegeven. Daarnaast doet hij niets in huis terwijl hij heel de week thuiszit.

Ik heb het gevoel dat ik elke dag op mn tenen moet lopen om hem maar tevreden te houden en dat ben ik ontzettend beu. Praten werkt gewoon niet.

Een tijdje terug ben ik ook gaan praten bij een instantie omdat ik wilde dat we er samen uitkwamen. Zij wilden ons wel helpen maar dan moest mijn man eerst stoppen met blowen. Je raadt het al, dat ging dus echt niet gebeuren. Dat ik er uberhaupt over durfde te beginnen...

Het gaat nu wel beter met de woede uitbarstingen en de ruzies maar ik heb echt het gevoel dat ik overal alleen voor sta. Ik wil niet bij hem weg maar zo'n relatie als we nu hebben wil ik ook niet!
Waarom vond je het een goed idee om hier 'n kind mee te maken?
Waarom wil je niet bij hem weg? Wat zijn de voordelen van blijven? Niet echt een goed voorbeeld voor jullie dochtertje, lijkt me.
Klinkt als een goede basis voor een kind
Alle reacties Link kopieren
Ach meisje toch, dat je in zo een situatie überhaupt aan een kindje bent begonnen, maar het meisje is er nu eenmaal en je wilt er het beste van maken.
Maar waar leven jullie nu van dan? Hij kan hier toch ook niet blij van worden, 70 euro weg blowen maar wel schulden, hoe kan hij dat verantwoorden?
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
25-04-2018 18:41
Waarom vond je het een goed idee om hier 'n kind mee te maken?
Omdat dit destijds nog niet zo was.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je perse bij hem blijven? Ik hoor weinig positiefs..
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
nouveauvague schreef:
25-04-2018 18:42
Waarom wil je niet bij hem weg? Wat zijn de voordelen van blijven? Niet echt een goed voorbeeld voor jullie dochtertje, lijkt me.
Ik heb zelf nooit twee ouders gehad en die wil ik haar wel heel graag geven
Alle reacties Link kopieren
Nou laat dat 'alsof' maar weg. Sterker nog je moet niet alleen alles alleen doen qua werk, verzorging kind en huishouden. Je hebt er nog een extra geld-kostend en rotzooimakend kind bij.
Als alleenstaande moeder met 1 kind heb je het vast een stuk makkelijker dan met 2, waarvan 1 dan ook nog eens de omvang heeft van een volwassene, dus meer eet dan een kind en nog voor €70 per week weg blowt ook.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft dus een verslaving ontwikkeld. Daar zullen jullie wat mee moeten. 70 euro verblowen, ik vind het nog al wat met een jong gezin.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Schulden, rekeningen die blijven liggen, blowen, steeds pissig, eeuwig werkloos, nauwelijks aandacht voor z'n kind.....
En je blijft omdat?

Alle reacties Link kopieren
Babbel7 schreef:
25-04-2018 18:44
Ik heb zelf nooit twee ouders gehad en die wil ik haar wel heel graag geven
Je geeft je kind zo geen twee ouders, maar een geestelijk beperkt jonger broertje met de omvang van een volwassene.
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
25-04-2018 18:43
Ach meisje toch, dat je in zo een situatie überhaupt aan een kindje bent begonnen, maar het meisje is er nu eenmaal en je wilt er het beste van maken.
Maar waar leven jullie nu van dan? Hij kan hier toch ook niet blij van worden, 70 euro weg blowen maar wel schulden, hoe kan hij dat verantwoorden?
Ja toen ging alles nog goed! In ieder geval een stuk beter en mij werd toen gouden bergen beloofd.. het valt niet te verantwoorden, de meeste dingen betaal ik van toeslagen en mijn studiebeurs. Wat niet betaald kan worden blijft liggen 😔
Alle reacties Link kopieren
Wat is nu je vraag?
Alle reacties Link kopieren
Heb je dan iig wel 1 leuke ouder gehad, ik hoop het voor je.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
25-04-2018 18:47
Wat is nu je vraag?
Wat ik het beste kan doen. Maar dat antwoord heb ik intussen al heel duidelijk gekregen
Babbel7 schreef:
25-04-2018 18:44
Omdat dit destijds nog niet zo was.
En die ontzettend veel banen waar hij telkens na een maand mee stopte? :sarcastic:
Hoe had je bedacht in die situatie een kind te bekostigen, terwijl jij nog studeert?
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
25-04-2018 18:47
Heb je dan iig wel 1 leuke ouder gehad, ik hoop het voor je.
Ik heb vanaf mn 15e alles alleen gedaan en heb ook geen familie of 'echte vrienden' die ik kan vertrouwen. Dat is ook een van de redenen dat ik nog bij hem ben. Ik kan nergens naartoe
Babbel7 schreef:
25-04-2018 18:44
Omdat dit destijds nog niet zo was.
Had hij toen wel een vaste baan en blowde niet?
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
25-04-2018 18:50
En die ontzettend veel banen waar hij telkens na een maand mee stopte? :sarcastic:
Hoe had je bedacht in die situatie een kind te bekostigen, terwijl jij nog studeert?
Daarvoor werkte hij nog fulltime en had een goede baan.
Alle reacties Link kopieren
Wat is voor je dochtertje het voordeel van dat jij en haar vader nog samen zijn? Hij kijkt amper naar haar om, ze krijgt mee dat drugsgebruik normaal is, er is geen geld voor leuke dingen en ik neem aan dat er thuis ook veel spanningen en ruzie zullen zijn.

Ik ben echt de laatste die zal zeggen dat iemand moet scheiden, maar in dit geval lijkt het me wel verstandig!
Babbel7 schreef:
25-04-2018 18:50
Ik heb vanaf mn 15e alles alleen gedaan en heb ook geen familie of 'echte vrienden' die ik kan vertrouwen. Dat is ook een van de redenen dat ik nog bij hem ben. Ik kan nergens naartoe
Ik kan me voorstellen dat de stap om weg te gaan dan groot is maar voor je dochter is dit geen goede situatie om in op te groeien. Ze heeft zo geen 2 ouders want vader laat haar blijkbaar gewoon links liggen.
Op wie zijn naam staat het huis? Sta je ingeschreven bij de woningbouw?
Babbel7 schreef:
25-04-2018 18:50
Ik heb vanaf mn 15e alles alleen gedaan en heb ook geen familie of 'echte vrienden' die ik kan vertrouwen. Dat is ook een van de redenen dat ik nog bij hem ben. Ik kan nergens naartoe
Natuurlijk kun je ergens naar toe; huisarts en Maatschappelijk werk/Sociaal wijkteam. Echt waar meid, geloof me dat als je die stap zet het alleen maar beter gaat worden voor jou en je kindje. Dit kan echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Monti schreef:
25-04-2018 18:51
Had hij toen wel een vaste baan en blowde niet?
Hij blowde af en toe in het weekend wel eens als hij met vrienden was maar zeker niet dagelijks en zo veel
Ja hij had toen gewoon al 3 jaar een vaste baan en blowde niet?

Geloof je het zelf?


Ik zou mijn kind een ander nest gunnen. Eentje zonder agressieve lutser inwonend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven