Eenzame student met vriendje

26-04-2018 17:54 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit sinds dit jaar op de universiteit en mijn vriend ook.
Ik doe een heel grote opleiding met veel mensen, waarom niemand elkaar goed kent.
Het is lastig om vrienden te maken. Iedereen komt en gaat. Ik voel me hierdoor best wel eenzaam en niet thuis voelen.
Mijn vriend doet echt een meisjes studie. Zijn studie is kleinschalig en iedereen kent elkaar.
Na school gaat hij vaak leuke dingen doen met zijn studiegenoten en dan vooral meisjes.
Dit geeft mij een naar gevoel. Ik denk dat het niet alleen komt doordat het meisjes zijn maar ook omdat ik jaloers ben dat hij wel een groep vrienden heeft en ik niet.
Ik weet niet wat ik hiermee moet, iedere keer dat ik alleen naar huis ga en hij leuke dingen doet met zijn studie, voel ik mij naar. Ik vind dit heel vervelend en ik vind ook dat mijn vriend dit vooral moet doen, ik wil het hem niet verbieden ofzo, ik wil alleen van het vervelende gevoel af komen.
Begrijpt iemand mij? en weet iemand wat ik kan doen?
Kijk eens of jij je bij een studiegroep, sportclub, commissie, ed kan aansluiten. Daar kun je kleinschaliger mensen leren kennen om leuke dingen mee te doen.
Je kunt ook blij zijn voor hem dat hij aansluiting heeft met zijn studiegenoten. Anders zat hij misschien bij jou thuis in zak en as. Dat is ook niet leuk om te zien.

Probeer zelf een sociaal netwerk op te bouwen. Hoe ziet je leven er verder uit? Heb je een bijbaan, sport je, heb je hobby's, vrienden? Je hoeft echt niet bij een studentenvereniging als dat niets voor je is, maar je kunt je vrije tijd op veel andere manieren invullen.

Woon je trouwens op kamers, heb je geen leuke huisgenoten?
anoniem_6407abae851fb wijzigde dit bericht op 26-04-2018 18:00
6.42% gewijzigd
Kan je niet aansluiten>?
Alle reacties Link kopieren
Juist voor dit soort grootschalige opleidingen zijn er studie verenigingen, jaarclubs, studentenverenigingen etc. Zo bouwt men een eigen netwerk op.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ga op studievereniging, studensportverniging ,eetclub etc.
Ga je dit topic ook verwijderen?
Ik vind het een beetje raar staan om vrouwen die naar de uni gaan nog meisjes te noemen en het te hebben over een "meisjes studie" aangezien het geen meisjes meer zijn en er geen specifieke mannen en vrouwen opleidingen zijn.

En daarnaast zet het van je af, je kunt je vriend niet verbieden om met zijn studiegenoten om te gaan buiten de opleiding. Een gewone vriendschap tussen mannen en vrouwen moet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
26-04-2018 18:46
Ik vind het een beetje raar staan om vrouwen die naar de uni gaan nog meisjes te noemen en het te hebben over een "meisjes studie" aangezien het geen meisjes meer zijn en er geen specifieke mannen en vrouwen opleidingen zijn.

En daarnaast zet het van je af, je kunt je vriend niet verbieden om met zijn studiegenoten om te gaan buiten de opleiding. Een gewone vriendschap tussen mannen en vrouwen moet kunnen.
Ik zeg toch ook dat ik het hem totaal niet wil verbieden? ik wil alleen controle over mijn gevoelens.
meisjes, vrouwen, whatever
Alle reacties Link kopieren
Een opleiding volgen met veel studenten is niet gelijk aan er geen vrienden kunnen maken. Ga eens naast een fijn uitziend persoon zitten, maak en praatje en zie dan wel weer. Neem initiatief.
Veritas vos liberabit
watmoetiknou33 schreef:
26-04-2018 18:51
Ik zeg toch ook dat ik het hem totaal niet wil verbieden? ik wil alleen controle over mijn gevoelens.
meisjes, vrouwen, whatever
Ja whatever.

Je bent gewoon jaloers.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je dit er niet voor niets in zet:

"Mijn vriend doet echt een meisjes studie. Zijn studie is kleinschalig en iedereen kent elkaar.
Na school gaat hij vaak leuke dingen doen met zijn studiegenoten en dan vooral meisjes.
Dit geeft mij een naar gevoel."

Later nuanceer je dat, maar waarom dan zo expliciet benoemen?
QueenArachnia schreef:
26-04-2018 19:19
Ik denk dat je dit er niet voor niets in zet:

"Mijn vriend doet echt een meisjes studie. Zijn studie is kleinschalig en iedereen kent elkaar.
Na school gaat hij vaak leuke dingen doen met zijn studiegenoten en dan vooral meisjes.
Dit geeft mij een naar gevoel."

Later nuanceer je dat, maar waarom dan zo expliciet benoemen?
Omdat het daar om gaat.

Ze is jaloers omdat hij een studie doet waar wel contact is tussen de studiegenoten en het zijn ook nog meisjes.

Dubbel jaloers. En dat geleuter over meisjesstudie is ook nog eens raar. Leuke meid hoor.
Alle reacties Link kopieren
watmoetiknou33 schreef:
26-04-2018 18:51
Ik zeg toch ook dat ik het hem totaal niet wil verbieden? ik wil alleen controle over mijn gevoelens.
meisjes, vrouwen, whatever
Je hebt je OP weliswaar verwijderd, maar uit je andere topic is nog vrij makkelijk te halen dat je amper 2 weken terug in zijn FB-chat hebt zitten snuffelen. En dat je toen een jaar oude screenshots hebt gevonden die je vriendje naar een vriendin had gestuurd toen het uit was tussen jullie om te laten zien wat een lastig wijf je bent.
Dus ik vind je weinig geloofwaardig eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
26-04-2018 19:22
Je hebt je OP weliswaar verwijderd, maar uit je andere topic is nog vrij makkelijk te halen dat je amper 2 weken terug in zijn FB-chat hebt zitten snuffelen. En dat je toen een jaar oude screenshots hebt gevonden die je vriendje naar een vriendin had gestuurd toen het uit was tussen jullie om te laten zien wat een lastig wijf je bent.
Dus ik vind je weinig geloofwaardig eigenlijk.
Bijzonder dat je heel (foute) samenvatting probeert te geven terwijl ik dat bewust heb verwijderd. Hoezo zou ik ongeloofwaardig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
26-04-2018 19:22
Omdat het daar om gaat.

Ze is jaloers omdat hij een studie doet waar wel contact is tussen de studiegenoten en het zijn ook nog meisjes.

Dubbel jaloers. En dat geleuter over meisjesstudie is ook nog eens raar. Leuke meid hoor.
Ik vroeg niemand te vertellen hoe mijn situatie in elkaar zit. Ik stel me kwetsbaar op en vertel dat ik een probleem heb en dat wil oplossen. Bijzonder dat je mij kan verwijten dat ik geen leuke meid zou zijn uit een forum
watmoetiknou33 schreef:
26-04-2018 20:13
Ik vroeg niemand te vertellen hoe mijn situatie in elkaar zit. Ik stel me kwetsbaar op en vertel dat ik een probleem heb en dat wil oplossen. Bijzonder dat je mij kan verwijten dat ik geen leuke meid zou zijn uit een forum
Je topic en je reacties zeggen niet veel anders. :cencored:
Maar veel succes met jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
26-04-2018 20:29
Je topic en je reacties zeggen niet veel anders. :cencored:
Maar veel succes met jezelf.
Ik vind het heel jammer om te zien dat wanneer je je op internet kwetsbaar opstelt en laat zien dat je niet perfect bent en je onzekerheden deelt, dat er onaardig op gereageerd wordt met verwijten. Internet en Social media is allemaal zo fake en iedereen moet maar laten zien hoe leuk hoe of zij is. Ik dacht dat een forum als deze ervoor was om je gevoelens gedachten en eventuele onzekerheden of problemen te delen met het idee om elkaar te heloen. Helaas is dat niet zo en ook hier doen mensen onaardig
Alle reacties Link kopieren
watmoetiknou33 schreef:
26-04-2018 20:11
Bijzonder dat je heel (foute) samenvatting probeert te geven terwijl ik dat bewust heb verwijderd. Hoezo zou ik ongeloofwaardig zijn?
Omdat je liegt. Je had al zo weinig vertrouwen in je vriend dat je zijn Facebook zat te checken. Dan is het enorm ongeloofwaardig dat het je in deze situatie niet om "de meisjes" zou gaan. En je wantrouwen is niet eens geheel onterecht, je vriend hád toch naar een vriendin screenshots van berichten van jou gestuurd en je belachelijk gemaakt?
Wat je doet is niet je kwetsbaar opstellen. Het is een piepklein, veranderd deeltje van de waarheid vertellen. Moet je lekker zelf weten, maar het is niet zo raar dat mensen dan weinig zin hebben serieus met je mee te denken.
Tataa:

http://www.degroenemeisjes.nl/nieuwe-me ... oonplaats/

Tips om mensen te leren kennen.
Van één van mijn favoriete bloggers.
Hapu, jaw, Hamsterweken en miedo hebben je toch tips gegeven om nieuwe mensen te leren kennen?
Hartstikke lief.
Die forummers besteden hun tijd en energie om jou te attenderen op mogelijkheden om contacten op te bouwen.
En je gaat er helemaal niet op in. Wat jammer, meiske.

Forummers zijn helemaal niet zo onaardig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is de enige man in het laboratorium van de universiteit. En ik kan er niet meer tegen. Er zijn daar 7 vrouwelijke studenten. Hij brengt 2-3 uur door na lezingen en seminars in het lab. En ik wacht gewoon op hem, doe wat onderzoek en studie, maar ik kan me niet concentreren of iets leren ...
Lisa Altenburger - PhD essays.agency
anoniem_399144 wijzigde dit bericht op 17-06-2020 09:32
16.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Altenburger schreef:
16-06-2020 13:58
Mijn vriend is de enige man in het laboratorium van de universiteit. En ik kan er niet meer tegen. Er zijn daar 7 vrouwelijke studenten. Hij brengt 2-3 uur door na lezingen en seminars in het lab. En ik wacht gewoon op hem, doe wat onderzoek en studie, maar ik kan me niet concentreren of iets leren ...
Ik zou even zelf een topic openen, want dit is een oud topic en nu gaat iedereen op de openingspost reageren en niet op jou.
Alle reacties Link kopieren
tO, ben je al minder eennzaam na ald ie jaren?
Altenburger schreef:
16-06-2020 13:58
Mijn vriend is de enige man in het laboratorium van de universiteit. En ik kan er niet meer tegen. Er zijn daar 7 vrouwelijke studenten. Hij brengt 2-3 uur door na lezingen en seminars in het lab. En ik wacht gewoon op hem, doe wat onderzoek en studie, maar ik kan me niet concentreren of iets leren ...
Ik zou een kelder graven en hem daarin vastbinden. Wat denkt die man wel niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven