Beste vriend van mijn man heeft ‘gevoelens’ voor mijh

01-05-2018 21:33 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
De beste vriend van mijn man, en eigenlijk ook de man van mijn beste vriendin heeft een hele tijd geleden (oktober 2017) mij op de hoogte gebracht dat hij wel wat gevoelens heeft voor mij.
Niet zo zeer verliefdheid. Maar meer een verlangen omdat hij te kort heeft in zijn relatie.

Nu was ik in oktober 7maand zwanger van mijn 1ste kindje en heb ik hem duidelijk gemaakt dat ik daar helemaal geen behoefte aan heb. Dit heb ik blijkbaar heel verkeerd laten overkomen want nu kwam hij gisteren weer naar mij om te zeggen dat het gevoel bij hem nog steeds niet weg is. Hij vindt het ‘opwindend’ dat ik zo moeilijk bereikbaar ben. Ik snap er niets van.
Binnen 2 maand (22/06) trouw ik en is hij mijn man zijn getuige en zijn vrouw mijn getuige. Wij zijn dus al 6jaar beste vrienden van elkaar. Als je hem dan nog de beste vriend van mijn man kan noemen..

Ik had gedacht dat hij in oktober wat onzin aan het uitkramen was omdat er dan ook wel drank in het spel zat. Maar aangezien hij hier nu weer op terug komt blijkt dat hij hier echt mee bezig is.
Uiteraard heb ik hem duidelijk gemaakt dat ook nu ik bevallen ben en niet meer zwanger ben ik hier nog steeds geen behoefte aan heb. Ik ben dood gelukkig ik mijn relatie en kijk uit naar mijn trouw.

Waar ik mee zit is dat mijn toekomstige eigenlijk in een leugen leeft aangezien zijn beste vriend/getuige dus heel achterbaks is!! Ik heb zelf het gevoel dat ik ook al een hele tijd aan het liegen ben tegen hem en ik zelf hou van eerlijkheid. Maar ik weet als ik dit verhaal boven ga brengen. Zeker nu voor de trouw. Ik zoveel kapot ga maken. Heel die vriendschap zal kapot gaan. Ook tussen mij en mijn beste vriendin.. ik wil dit helemaal niet. Ik hou van die mensen en wij hebben al zoveel leuke momenten meegemaakt.
Ze hebben zelf ook een kindje van ongeveer 1 jaar dus wil ik eigenlijk hun relatie ook niet op het spel zetten.

Stel jullie dit scenario eens even voor bij jullie vrienden groep. Hoe zouden jullie dit aanpakken. Het gewoon zo laten en hopen dat die man mij effectief met gerust laat en alles in ‘vrede’ laten of er eerlijk over zijn ookal maakt dit meer kapot dan goed....
Alle reacties Link kopieren
Lama.
alixane wijzigde dit bericht op 01-05-2018 22:08
Reden: Het ligt er weer te dik bovenop, stom dat ik het niet direct zag.
95.40% gewijzigd
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Ik snap niet dat je dit niet toen of nu gewoon tegen je man verteld. En je beste vriendin verdient ook beter.
Alle reacties Link kopieren
"Hey kerel, ik heb géén interesse. Je valt me lastig, stop daarmee. Ik vind ook dat je dit gedrag niet kunt maken tegenover je vrouw en je beste vriend. Als je hier nog een keer over begint dan breng ik dit naar buiten."
Nog een keer heel erg duidelijk aangeven dat hij hierover niet meer hoeft te beginnen tegen je, omdat hij alles stuk maakt. En dan verder loslaten en tegen niemand iets vertellen. Gaat hij hiermee door, tja dan zou ik het toch je partner vertellen. En dan is hij degene die het stuk maakt, niet jij.
Huh? Omdat die vriend gevoelens voor je heeft leeft jouw partner in een leugen?

Ik zou hem duidelijk maken dat hij moet ophoepelen met zijn gevoelens. En zo niet, je zijn vrouw vertelt wat er gaande is.
Ik had dit trouwens meteen aan mijn partner verteld.
Of je zegt dat iedereen recht heeft op zijn / haar eigen gevoelens, maar dat het niet zo chic is om deze gevoelens met jou te delen.
Ik denk hem nog een kans geven om dit nogmaals aan te geven alweer te veel is. Of hem nu al vertellen wat je gaat doen als hij niet ophoudt of meteen naar je man toe met dit verhaal. Je kan aangeven dat je hem toen het voordeel van de twijfel gaf omdat er drank in het spel was.

Jij bent niet degene die de vriendschap en zijn relatie op het spel zet maar hij.
anoniem_354848 wijzigde dit bericht op 01-05-2018 21:44
2.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk wel aan je aanstaande man vertellen, lekkere vriend.
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
01-05-2018 21:40
"Hey kerel, ik heb géén interesse. Je valt me lastig, stop daarmee. Ik vind ook dat je dit gedrag niet kunt maken tegenover je vrouw en je beste vriend. Als je hier nog een keer over begint dan breng ik dit naar buiten."
Precies. En niet teveel dramatiseren.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zeg je dit niet tegen je man? Dit deel je toch wel met elkaar?
Alle reacties Link kopieren
@lucifermiauww ik weet dat het fout is dat ik in oktober niet direct die stap gezet heb. En ik weet dat mijn zwangerschap geen uitvlucht is maar als hoogzwangere vrouw had ik echt wel even andere dingen aan mijn hoofd waar ik me zorgen om maakte. Ik ben dan ook een maand later dus een maand te vroeg bevallen. Soms denk ik van de stress van daar zo mee bezig te zijn.. maar een zwangerschap hoort een vreugdevol moment te zijn. Geen moment dat verziekt wordt door zo een onderwerp op tafel te smijten..
En hij is niet verliefd op je, hij wil gewoon neuken, lust, want hij krijgt thuis te weinig. Volgens je OP.

Of je bent het aan het verzinnen of je hebt een steekje los. Hoezo vertel je dit niet meteen aan je partner?
Vlinder19891005 schreef:
01-05-2018 21:44
@lucifermiauww ik weet dat het fout is dat ik in oktober niet direct die stap gezet heb. En ik weet dat mijn zwangerschap geen uitvlucht is maar als hoogzwangere vrouw had ik echt wel even andere dingen aan mijn hoofd waar ik me zorgen om maakte. Ik ben dan ook een maand later dus een maand te vroeg bevallen. Soms denk ik van de stress van daar zo mee bezig te zijn.. maar een zwangerschap hoort een vreugdevol moment te zijn. Geen moment dat verziekt wordt door zo een onderwerp op tafel te smijten..
Je maakt er zelf een drama van hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
01-05-2018 21:44
En hij is niet verliefd op je, hij wil gewoon neuken, lust, want hij krijgt thuis te weinig. Volgens je OP.

Of je bent het aan het verzinnen of je hebt een steekje los. Hoezo vertel je dit niet meteen aan je partner?
Lol, neen zo een verhaal verzin ik heus niet. En hoezo ik maak er zelf een drama van.. eens ik dit vertel aan mijn partner zal het pas drama zijn!
Alle reacties Link kopieren
Vlinder19891005 schreef:
01-05-2018 21:44
@lucifermiauww ik weet dat het fout is dat ik in oktober niet direct die stap gezet heb. En ik weet dat mijn zwangerschap geen uitvlucht is maar als hoogzwangere vrouw had ik echt wel even andere dingen aan mijn hoofd waar ik me zorgen om maakte. Ik ben dan ook een maand later dus een maand te vroeg bevallen. Soms denk ik van de stress van daar zo mee bezig te zijn.. maar een zwangerschap hoort een vreugdevol moment te zijn. Geen moment dat verziekt wordt door zo een onderwerp op tafel te smijten..
Als je door zoiets onbenulligs je zwangerschap laat verpesten, dan dramatiseer je het dus.....big time!!
Oh en ik had zoiets dus echt direct aan partner verteld, zou dat echt niet voor me kunnen houden.
taqwa schreef:
01-05-2018 21:43
Waarom zeg je dit niet tegen je man? Dit deel je toch wel met elkaar?
Daar snap ik nou ook helemaal niks van. Zeker na een 2e keer lijkt me dat niet meer dan normaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende kerel.
En naar dat hij jou steeds hiermee lastig valt.
Vlinder19891005 schreef:
01-05-2018 21:44
@lucifermiauww ik weet dat het fout is dat ik in oktober niet direct die stap gezet heb. En ik weet dat mijn zwangerschap geen uitvlucht is maar als hoogzwangere vrouw had ik echt wel even andere dingen aan mijn hoofd waar ik me zorgen om maakte. Ik ben dan ook een maand later dus een maand te vroeg bevallen. Soms denk ik van de stress van daar zo mee bezig te zijn.. maar een zwangerschap hoort een vreugdevol moment te zijn. Geen moment dat verziekt wordt door zo een onderwerp op tafel te smijten..
Werkelijk? :sarcastic:
Lichtelijk overdreven, als je het mij vraagt.
En een drama als je het aan je partner vertelt? Waarom in hemelsnaam?
Alle reacties Link kopieren
Vlinder19891005 schreef:
01-05-2018 21:44
@lucifermiauww ik weet dat het fout is dat ik in oktober niet direct die stap gezet heb. En ik weet dat mijn zwangerschap geen uitvlucht is maar als hoogzwangere vrouw had ik echt wel even andere dingen aan mijn hoofd waar ik me zorgen om maakte. Ik ben dan ook een maand later dus een maand te vroeg bevallen. Soms denk ik van de stress van daar zo mee bezig te zijn.. maar een zwangerschap hoort een vreugdevol moment te zijn. Geen moment dat verziekt wordt door zo een onderwerp op tafel te smijten..
Wow....serieus? Had je hier zóveel stress van dat je spontaan een maand eerder ging bevallen? Doe effe normaal joh. Vertel hem dat hij kan opzouten met die ongein en laat het daarbij. Als hij er nog eens over begint, licht je je vriendin in. En je man licht je nu vast in. En verder vooral kalm blijven.
Alle reacties Link kopieren
Vertel het aan je man en zoek andere getuigen. Als je dit pas na je trouwen verteld, voelt je man zich ook bedrogen. Hij had dan nooit zn zg. vriend als getuige willen hebben. En hij voelt zich ook door jou bedrogen, jij houdt dingen achter. Moet je niet doen, moet je niet willen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
01-05-2018 22:10
Wow....serieus? Had je hier zóveel stress van dat je spontaan een maand eerder ging bevallen? Doe effe normaal joh. Vertel hem dat hij kan opzouten met die ongein en laat het daarbij. Als hij er nog eens over begint, licht je je vriendin in. En je man licht je nu vast in. En verder vooral kalm blijven.
Even goed lezen, dat staat er niet. Ze had veel andere dingen aan haar hoofd en daardoor te vroeg bevallen.
...
Alle reacties Link kopieren
Wat een lulhannes.

Geef hem zijn 'cadeau' terug en verder opbokken met 'zijn gevoelens'. Hij houdt ze maar bij zich.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Oh en maak het niet groter dan het is; het is niet van jou en jij zit hier niet op te wachten. Dus partner op de hoogte brengen en samen bepalen wat jullie wel of niet meer met deze man willen. Je doet net alsof hij jou partner in crime gemaakt heeft, dat heeft hij niet. Dat maak jij ervan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven