Op vakantie met mijn ex

02-05-2018 10:57 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen; gisteravond heb ik het uitgemaakt met mijn vriend. Wij waren iets meer dan een jaar samen en voor mij ging het gewoon niet meer. Ik was de laatste paar weken niet meer verliefd op hem en ik zag hem gewoon als een vriend. Wanneer we samen waren waren er vaak irritaties maar we hebben eigenlijk nog nooit ruzie gehad omdat hij gewoon geen ruzie kan maken, geloof me ik kan dat wel. Dat is toch niet gezond? Maar dat is niet waar ik het over wil hebben. Wij zijn gisteren dus uit elkaar gegaan en we hebben elkaar beloofd vrienden te blijven. Ik weet zeker dat dat van mijn kant gaat lukken, maar ik weet niet zeker of hij zomaar zijn gevoelens kan uitzetten. Hij heeft nu examens dus we hebben afgesproken elkaar sws niet te zien of te spreken tot na de examens. Daarna gaan we samen ergens wat drinken en er over praten. Wij hebben een paar weken geleden namelijk samen een vakantie geboekt naar Spanje voor 8 dagen. Voor nu hadden we het idee om dat alsnog te doen, maar gewoon als vrienden. Ik wil dat echt heel graag. Hij is namelijk mijn beste vriend. Hij wil dat ook heel graag. Maar ik ben bang dat hij dan nog steeds gevoelens voor mij heeft, maar is dat zo erg? We kunnen een leuke tijd hebben op vakantie, maar maakt het dan echt zoveel uit dat hij misschien nog gevoelens voor mij heeft?

Laat het me weten!
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar het klinkt als een slecht idee. De laatste keer dat ik nog bij een ex sliep, kom hij niet van me afblijven.

Ik zou het niet doen!
Laat hem met een vriend gaan, of ga zelf met een vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat we de vakantie niet kunnen annuleren!
Alle reacties Link kopieren
Dan nog zou ik het niet doen. Gaat een van jullie twee maar met een vriend(in). Het is gewoon echt geen goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Slecht plan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Okee ik ga dat dan proberen, maar als we allebei niemand kunnen vinden die mee kan, moet ik de vakantie dan laten voor wat het is?
Alle reacties Link kopieren
Niet doen.
Het is net een paar uur uit, hij heeft nog gevoelens voor je. Waarom zou je hem op die manier bespelen?
Gewoon duidelijk zijn in je signalen en acties.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt vast wel iemand vinden. En anders zou ik je ouders/je broer met een vriend/je oom en tante/neef/nicht laten gaan.
Annonnien schreef:
02-05-2018 11:03
Okee ik ga dat dan proberen, maar als we allebei niemand kunnen vinden die mee kan, moet ik de vakantie dan laten voor wat het is?
Dan gaat hij of ga jij alleen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem laten gaan, met een vriend ofzo. Als hij nog erg verdrietig is kan hij een reisje wellicht wel gebruiken.
QueenArachnia schreef:
02-05-2018 11:06
Ik zou hem laten gaan, met een vriend ofzo. Als hij nog erg verdrietig is kan hij een reisje wellicht wel gebruiken.
En dit ja.
Alle reacties Link kopieren
hij kan toch wel iemand anders vinden die mee wil?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die het niet erg handig vind om een relatie te verbreken tijdens iemands examens? Klinkt alsof het er bij jou al tijden aan zat te komen, beetje rekening mee houden dat iemand zich moet concentreren kan dan toch?

Maar zou dus ook niet samen op vakantie gaan. Komt niks goeds van
De vakantie is een paar weken geleden geboekt, toen was er nog niks aan de hand. Nu is het ineens noodzaak de relatie te beëindigen terwijl hij midden in zijn examens zit?
Heb je überhaupt wel over de breuk nagedacht?

Ik vind het nogal lullig dat je niet even een paar weken gewacht hebt.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
02-05-2018 11:25
De vakantie is een paar weken geleden geboekt, toen was er nog niks aan de hand. Nu is het ineens noodzaak de relatie te beëindigen terwijl hij midden in zijn examens zit?
Heb je überhaupt wel over de breuk nagedacht?

Ik vind het nogal lullig dat je niet even een paar weken gewacht hebt.
Dit dus. Als iemand dit mij had geflikt was vrienden blijven snel afgelopen. Je hebt tenslotte al laten zien dat je zijn examens en dus belangrijke dingen in zijn leven niet erg belangrijk vindt zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet doen. Sowieso snap ik niks van 'elkaar beloven om vrienden te blijven'. Zoiets kun je toch niet beloven? Wat als het niet werkt, wat als het voor hem te pijnlijk is? Ga je hem dan aan zijn belofte houden? Zoiets moet zichzelf toch wijzen?

En inderdaad, je timing is wel erg beroerd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk maakt het uit dat hij nog gevoelens voor je heeft. Voor hem is dat heel pijnlijk, en het is lastig om op die manier als vrienden met iemand om te gaan. Je klinkt wel erg op jezelf gericht, moet ik zeggen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Je kuntmoet vast wel iemand vinden die met je mee wil. En anders 'verkoop' je de vakantie voor een bedrag naar keuze aan een bevriend stel of zo.

Maar als jullie het zien zitten om toch samen te gaan zou ik me niet tegen laten houden door het Viva forum. De kans zit er overigens dik in dat hij hoop blijft houden en het niet zo gezellig word. Maar dat kunnen wij moeilijk oordelen.
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
02-05-2018 11:25
De vakantie is een paar weken geleden geboekt, toen was er nog niks aan de hand. Nu is het ineens noodzaak de relatie te beëindigen terwijl hij midden in zijn examens zit?
Heb je überhaupt wel over de breuk nagedacht?

Ik vind het nogal lullig dat je niet even een paar weken gewacht hebt.
Niet erg jofel idd.
Je zegt dat je al een paar weken niks meer voelt, maar boekt dan nog wel een vakantie met hem (ook een paar weken geleden volgens jouzelf). Waarom?

En ja, het maakt wel degelijk uit dat hij nog gevoelens voor je heeft, met zo'n vakantie en 'een leuke tijd' voedt je zijn evt hoop alleen maar.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
laat hem lekker met een vriend gaan, misschien vind hij daar nog wat afleiding in een vakantieliefde.
Tess1981 schreef:
02-05-2018 11:25
De vakantie is een paar weken geleden geboekt, toen was er nog niks aan de hand. Nu is het ineens noodzaak de relatie te beëindigen terwijl hij midden in zijn examens zit?
Heb je überhaupt wel over de breuk nagedacht?

Ik vind het nogal lullig dat je niet even een paar weken gewacht hebt.
Dit. En hem dan ook nog aan het lijntje houden door vrienden willen blijven en samen op vakantie te willen gaan.

Geen goed idee TO.
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
02-05-2018 11:20
Ben ik de enige die het niet erg handig vind om een relatie te verbreken tijdens iemands examens? Klinkt alsof het er bij jou al tijden aan zat te komen, beetje rekening mee houden dat iemand zich moet concentreren kan dan toch?

Maar zou dus ook niet samen op vakantie gaan. Komt niks goeds van
Is mij ook overkomen. Heeft een half jaar studievertraging opgeleverd. Ik kon mij gewoon niet genoeg meer concentreren op al de tentamenstof waardoor ik er een paar niet haalde.

Vreemd eigenlijk dat men dan inderdaad wel vlak van te voren eigenlijk een vakantie boekt, terwijl men al wel weet dat het niet goed zit. Dan grijp je zo'n vakantie toch juist aan om eens goed te kijken of het onderling goed kan komen wanneer er geen examenstress meespeelt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Vakantie is geboekt en betaald. Je kunt het erop “wagen”. Valt het mee is het prima. Valt het tegen niet miepen. De kans is groot dat het raar is. Jullie zijn dan exen. Misschien ontstaat er alsnog wat, misschien niet. Allemaal misschien.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2018 16:30
Reden: Dit bericht is gewijzigd i.v.m. op de man, maatregelen genomen.
97.96% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven