Vriend bespreekt alles met zijn ex buurvrouw

12-05-2018 14:05 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Titel is misschien een beetje vaag, dus laat ik t maar uitleggen.

Sinds een bijna half jaar heb ik een ontzettende lieve en leuke vriend.
Alleen zit ik wel met iets dat mij dwars zit, en hoop mijn hart even te kunnen luchten denk ik.

Mijn vriend komt uit een verscheurd gezin. Ouders veel ruzie/vechtscheiding en hij werd vaak gebracht naar zijn buurvrouw. Deze is 23 jaar ouder dan hij is. Ik noem haar hier even L.
Zij is er altijd voor hem geweest. Helemaal toen hij in de pubertijd kwam was L. zijn steun en toeverlaat. Beste vrienden voor het leven en een soort van 2de moeder.
Hier heb ik ook echt geen problemen mee en ben juist heel dankbaar dat zij in zijn leven is!

Maar nu... Hij belt haar op om elk wissewasje en dan staat zij klaar voor hem. Ze spreken zeker 4 keer per week af. Soms wel vaker. Van samen boodschappen doen tot samen eten e.d.
Hij bespreek ook alles met haar. Dus ook alles wat met onze relatie te maken heeft of met mij. Van ruzies tot ons seks leven. Zij weet alles! Als ik een probleem heb, dan weet zij het. Als ik ergens mee zit en ik bel mijn vriend en zij zit er naast, meld hij later pas dat zij naast hem op de bank zit en dus gewoon heeft mee geluisterd.
Het voelt alsof mijn en ons leven samen niet meer prive zijn. Ik merk dat ik steeds vaker dingen minder snel zeg, omdat het haar niet aangaat. Sommige dingen zijn persoonlijk, vind ik.
Ik heb haar nog niet ontmoet, zij is er altijd als ik er niet ben. En om eerlijk te zijn sta ik nu ook niet te juichen om haar nu nog te ontmoeten. Ze weet namelijk alles van mij, en dat geeft mij geen fijn gevoel. Voor mij een totaal onbekende, maar die wel alles van mij af weet.
Hij is niet de makkelijkste persoon en in het begin kon het tussen ons weleens botsen. Maar zij weet dus van alle ruzie's/discussie's af. Wat voelt als een valse start.

Nu komt het ook dat ik een baan heb overdag. Hij werkt vaak s'nachts en dus overdag thuis is en zij heeft geen baan. Dus logisch dat je elkaar dan opzoekt aangezien de meeste mensen/vrienden toch wel overdag werken.
Hij is 33 en ik 30 jaar oud. We wonen best ver uit elkaar vandaan. Bijna 1,5 rijden, dus we bellen veel en kunnen elkaar niet heel vaak zien.

Wat ik met dit topic wil, geen idee.... Misschien tips want ik merk dat ik gewoon weg niet graag meer persoonlijke dingen met mijn vriend wil delen.

Gr Joliene
anoniem_369358 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 14:07
Reden: uitleg
2.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch maar eens aansturen op een ontmoeting met haar. Vreemd dat jij haar nooit ontmoet hebt terwijl zij zo belangrijk is in zijn leven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat zegt je vriend hier van?
joliene1988 schreef:
12-05-2018 14:05
Sinds een bijna half jaar heb ik een ontzettende lieve en leuke vriend.
(...)

Mijn vriend komt uit een verscheurd gezin. Ouders veel ruzie/vechtscheiding en hij werd vaak gebracht naar zijn buurvrouw. Deze is 23 jaar ouder dan hij is. Ik noem haar hier even L.
Zij is er altijd voor hem geweest. Helemaal toen hij in de pubertijd kwam was L. zijn steun en toeverlaat. Beste vrienden voor het leven en een soort van 2de moeder.
(...)
Ik heb haar nog niet ontmoet, zij is er altijd als ik er niet ben. En om eerlijk te zijn sta ik nu ook niet te juichen om haar nu nog te ontmoeten. Ze weet namelijk alles van mij, en dat geeft mij geen fijn gevoel. Voor mij een totaal onbekende, maar die wel alles van mij af weet.
(...)
.
Waarom geef je aan dat je haar 'L' zal noemen terwijl je daarna in je bericht maar één keer aan 'L' refereert?
Klinkt een beetje gekunsteld.

Dus hij ziet haar bijna dagelijks maar jij hebt haar nog niet ontmoet?
Beetje gek.
anoniem_296755 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 14:13
0.33% gewijzigd
Hoezo tweede moeder? Ik ken weinig mannen van zijn leeftijd die zo'n relatie hebben met hun moeder.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens tegen je vriend gezegd dat je het niet fijn vindt dat hij persoonlijke dingen van jou deelt met de buurvrouw? Dat zal de eerste stap zijn. Als hij niet weet dat je dat vervelend vindt, kan hij dat ook niet ruiken natuurlijk.
Dat dus eerst doen. Vervolgens opletten dat je jouw gevoel t.o.v. je vriend niet op de buurvrouw gaat projecteren. Straks mag je haar op voorhand al niet, terwijl het niet háár schuld is. Zij kan hier niets aan doen. Vind je je vriend misschien stiekem een beetje een (2e) moederskindje? Dat moet je loslaten, hoor. Gewoon blij zijn voor hem dat er toch nog een soort van moederfiguur in zijn leven is.
Soort mamasjongetje maar dan met surrogaatmama.

Ik denk dat ik spontaan opdroog voor altijd als mijn partner ons sexleven gaat bespreken met anderen, laat staan met zijn (surrogaat) moeder. Yuk.

Wat zegt hij als je hem verteld dat je dat niet wil hebben?
Begrijp wel dat je dit niet leuk vindt. Maar je kunt dit niet veranderen, vrees ik. Hij is het gewend.
Als hij uit de buurt gaat wonen, zal hij haar wel om de haverklap bellen.
Alle reacties Link kopieren
jezebellebel schreef:
12-05-2018 14:13
Hoezo tweede moeder? Ik ken weinig mannen van zijn leeftijd die zo'n relatie hebben met hun moeder.
Ik ken een aantal (toen) kinderen die zeer zeker wel (een) vervangende 'ouder(s)' hebben gevonden in een buurvrouw, nicht, neef, vriend/vriendin van biologische ouders etc. Het zou me niets verbazen dat die mensen nu deze kinderen volwassenen zijn, nog steeds een belangrijke plaats in hun levens hebben. Bij sommigen hoop ik het zelfs.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Oh bah wat een afknapper...
Hier zou ik echt geen trek in hebben zeg!
Heb je dit aangegeven bij hem? En hoezo heb je haar nog niet ontmoet, dat kan toch een keer in een weekend dan?

Daarnaast zie ik het probleem niet zo. Veel mensen bespreken veel (intieme) dingen van hun relatie met vriendinnen of vrienden, hij toevallig met haar. En hij is er eerlijk over, hij vertelt aan jou dat hij alles aan haar vertelt. Als je hier een punt van gaat maken heb je best kans dat hij daar over gaat liegen.
Alle reacties Link kopieren
Jejoue schreef:
12-05-2018 14:15
Begrijp wel dat je dit niet leuk vindt. Maar je kunt dit niet veranderen, vrees ik. Hij is het gewend.
Naja als TO met deze man verder wil...

Ook die buurvrouw kan natuurlijk het belang inzien van meer loslaten en deze (zoals ik het lees) toch wat beschadigde man leren dat in een relatie hij de zaken met zijn vriendin moet bespreken en niet met haar. Dat kan echt best een rol zijn van van een moederfiguur. Daarom is het denk ik belangrijk dat TO haar ontmoet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof hij zoveel gemist heeft in zijn jeugd dat hij nog niet op zichzelf kan of wil staan en dus nog 'veilig' op zijn surrogaatmoeder hangt. Of jij toekomst ziet met een man die zo afhankelijk is is aan jou.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft haar wel vaker uitgenodigd als ik er ook was. Echter kon zij dan nooit. Met hem samen op bezoek bij L. heeft hij nooit voorgesteld ondanks dat hij vaak bij haar over de vloer komt.

Ik heb vaker wel tegen m gezegd dat sommige onderwerpen toch echt prive zijn en dan zegt hij ook dat hij het niet met haar zal bespreken. Toch doet hij het kennelijk nog wel want dan krijg ik iets in de trant van: L denkt dat het beter is om t zo te doen en dan weet ik dus dat hij het heeft besproken met haar.
Zo ook laatst over een familie ruzie in mijn familie. Ik heb mijn hart gelucht bij hem en dan krijg ik dus via hem te horen hoe L het zou hebben aangepakt... Het gaat haar echt niks aan wat er in mijn familie speelt.

En over ons sex leven.... Dat vertel je toch niet, of ben ik nou zo raar?

Ik wil absoluut niet de vriendschap verpesten tussen hun!!! L heeft een belangrijke en goede rol gespeeld in zijn leven. Maar zelfs ik bespreek prive dingen van mijn vriend niet met mijn moeder. Laat staan ons sex leven.
Enn schreef:
12-05-2018 14:17
Ik ken een aantal (toen) kinderen die zeer zeker wel (een) vervangende 'ouder(s)' hebben gevonden in een buurvrouw, nicht, neef, vriend/vriendin van biologische ouders etc. Het zou me niets verbazen dat die mensen nu deze kinderen volwassenen zijn, nog steeds een belangrijke plaats in hun levens hebben. Bij sommigen hoop ik het zelfs.
Eens, maar niet bijna elk vrije uur van de dag samen doorbrengen en alles bespreken.

Ik heb ook een speciale band met mijn neefjes en nichtjes die mij soms net de dingen vertellen die ze niet met hun ouders willen bespreken. Maar wat TO beschrijft lijkt me in geen geval gezond.
Ik vindt Joliene niet erg spraakzaam, wellicht ligt daar het probleem! :idee:
Alle reacties Link kopieren
Ook ik bespreek dingen met vriendinnen. Maar geen persoonlijke dingen van hem die hij mij toevertrouwd.
Die L, alleenstaand, wat ouder, geen werk, zal hem niet gauw loslaten.
Ze hoort nog eens wat...
Goh ik zou hier toch geen zin in hebben. Die hangt mij wat teveel aan zijn (surrogaat)moeder.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een half jaar een relatie met iemand die op 1,5 uur rijden woont, jullie zien elkaar niet veel want jij werkt overdag en hij ‘s nachts en hij onderhoudt minstens 4x per week intensief contact met zijn buurvrouw, waarmee hij álles bespreekt.

Het zou mijn relatie niet zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
12-05-2018 14:46
Je hebt een half jaar een relatie met iemand die op 1,5 uur rijden woont, jullie zien elkaar niet veel want jij werkt overdag en hij ‘s nachts en hij onderhoudt minstens 4x per week intensief contact met zijn buurvrouw, waarmee hij álles bespreekt.

Het zou mijn relatie niet zijn.
Dit
Alle reacties Link kopieren
Jejoue schreef:
12-05-2018 14:42
Die L, alleenstaand, wat ouder, geen werk, zal hem niet gauw loslaten.
Ze hoort nog eens wat...
En kindloos, iets wat ik wel van haar weet dat zij graag kinderen wilde.

Ze hoeft hem ook niet los te laten. Maar ik vind het niet fijn dat zij alles te horen krijgt. Dat doen de meeste mensen van onze leeftijd ook niet met hun eigen ouders of beste vriend/in.
Misschien ook omdat ik anders ben opgevoed dat ik er anders tegen aankijk. Ik heb een goede band met allebei mijn ouders. Maar vanaf jongs af aan was het wel dat prive, ook prive was en je t niet allemaal aan de grote klok ging hangen wat er allemaal binnenhuis werd besproken. En dat je al helemaal niet andermans shit met andere bespreekt die jou in vertrouwen zijn toegestopt waar een ander niks mee te maken heeft.

Maar hoe pak ik dit nou het beste aan zonder een vriendschap te verbreken?
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
12-05-2018 14:46
Je hebt een half jaar een relatie met iemand die op 1,5 uur rijden woont, jullie zien elkaar niet veel want jij werkt overdag en hij ‘s nachts en hij onderhoudt minstens 4x per week intensief contact met zijn buurvrouw, waarmee hij álles bespreekt.

Het zou mijn relatie niet zijn.
We zien elkaar in het weekend. Maar ik wil niet meteen bij hem intrekken. Doordeweeks heb ik mijn werk en vertrek vrijdag avond of zaterdag ochtend naar hem toe. Af en toe komt het voor dat er andere plannen zijn (zie: vrienden/vriendinnen waar ik ook nog wel af en toe tijd aan spendeer). Lijkt mij niet meer dan gezond voor een relatie omniet meteen samen te gaan wonen en ook nog een eigen leven te hebben.
Uiteraard als het goed blijft gaan, zal ik wel samen gaan wonen.
anoniem_369358 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 14:57
Reden: wijziging
0.24% gewijzigd
joliene1988 schreef:
12-05-2018 14:56
We zien elkaar in het weekend. Maar ik wil niet meteen bij hem intrekken. Doordeweeks heb ik mijn werk en vertrek vrijdag avond of zaterdag ochtend naar hem toe. Af en toe komt het voor dat er andere plannen zijn (zie: vrienden/vriendinnen waar ik ook nog wel af en toe tijd aan spendeer). Lijkt mij niet meer dan gezond voor een relatie omniet meteen samen te gaan wonen en ook nog een eigen leven te hebben.
Uiteraard als het goed blijft gaan, zal ik wel samen gaan wonen.
.
Dus al die 20-26 weekenden was buurvrouw weg?
Terwijl ze elkaar normaal gesproken 4 keer per week zien, soms zelfs vaker?
anoniem_296755 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 15:00
69.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
joliene1988 schreef:
12-05-2018 14:56
We zien elkaar in het weekend. Maar ik wil niet meteen bij hem intrekken. Doordeweeks heb ik mijn werk en vertrek vrijdag avond of zaterdag ochtend naar hem toe. Af en toe komt het voor dat er andere plannen zijn (zie: vrienden/vriendinnen waar ik ook nog wel af en toe tijd aan spendeer). Lijkt mij niet meer dan gezond voor een relatie om meteen samen te gaan wonen en ook nog een eigen leven te hebben.
Uiteraard als het goed blijft gaan, zal ik wel samen gaan wonen.

En in die weekenden is het er nog steeds niet van gekomen om de vrouw, die zoveel voor hem betekent dat ze 4x per week bij elkaar zitten en met wie hij alles (inclusief jullie seksleven) deelt, te ontmoeten :sarcastic:

Het zou mijn relatie niet zijn.

En: ‘als het goed blijft gaan..’.
Maar blijkbaar vindt je het nu niet goed gaan, want de relatie met de ex-buuf stoort je en je wilt liever geen persoonlijke dingen met je vriend delen?
himalaya wijzigde dit bericht op 12-05-2018 15:03
10.62% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven