Hoeveel invloed mag een ex hebben?

16-05-2018 15:59 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
anoniem_278343 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 14:56
0.00% gewijzigd
Hoeveel foto's staan er in huis van hun gezin?

Kind ontmoeten kan later ook nog wel, na een paar maanden lijkt me idd nog wat vroeg. Heb je je vriend weleens gevraagd hoe hij erin staat mbt tot dat vele contact?
Alle reacties Link kopieren
Mag het kind nu niet met jou geconfronteerd worden, of nooit niet? Want daar vind ik nog wel een verschil in zitten.
Je bent pas een paar maanden in beeld. Je hebt hier niks over te zeggen en ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je dat wilt.
Lekker rustig zo je vriend voor jezelf en wat hij met de moeder van zijn kind appt gaat je niks aan.
Een goede vriendin heeft dagelijks contact met haar ex (meer vanuit hem) en nu ook ondertussen met zijn nieuwe vriendin, vindt iedereen prettig zo en voor de kinderen is het heel fijn.
Mijn collega is op vakantie geweest met nieuwe man, ex en alle kinderen.
Je mag er wat van vinden maar wat normaal is of niet bepalen de ouders in kwestie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel normaal dat er gezinsfoto's in zijn huis en dat van zijn kind hangen/staan.
En wat fijn voor het kind dat de ouders vriendschappelijk contact hebben.
En heel normaal dat de moeder de 'paar manden vriendin' nog even niet bij kind wil hebben.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Je kent hem net, dus ik zou nog geduld hebben. Wacht eerst maar of jullie relatie stand houdt. Als jullie relatie inderdaad serieus blijkt te zijn, dan kun je het over een paar maanden eens bespreken, want nu kan jij als net nieuwe vriendin nog niet zoveel verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik er van vind heb je niet zo veel aan in dit geval. Wat is een juiste termijn om het kind van je vriend te ontmoeten, een half jaar, een jaar? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
16-05-2018 16:11
Je bent pas een paar maanden in beeld. Je hebt hier niks over te zeggen en ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je dat wilt.
Lekker rustig zo je vriend voor jezelf en wat hij met de moeder van zijn kind appt gaat je niks aan.
Een goede vriendin heeft dagelijks contact met haar ex (meer vanuit hem) en nu ook ondertussen met zijn nieuwe vriendin, vindt iedereen prettig zo en voor de kinderen is het heel fijn.
Mijn collega is op vakantie geweest met nieuwe man, ex en alle kinderen.
Je mag er wat van vinden maar wat normaal is of niet bepalen de ouders in kwestie.
+1
Alle reacties Link kopieren
Minimaal een jaar zou ik zeggen als ik ex was. En bespreek het eens met je vriend wat hij vind van dat vele appen met zn ex. Hij kan haar natuurlijk ook blokkeren en als er echt dringende zaken zijn dat ze gewoon belt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Heel veel meer dan een net nieuw vriendinnetje die niet de moeder van zijn kinderen is.
Foto's van hun als gezin?? Elke dag contact en ook over zaken die niets met kind te maken hebben?

En 'ex' bepaald dus of en wanneer hij jou voor mag stellen in het leven van kind.
Ik ben ook voorstander van láng wachten maar uiteindelijk zijn ze uit elkaar en als hij jou voorzichtig wil introduceren bij kind (gewoon, een keer op visite gaan, een keer samen iets gaan doen zodat je elkaar kunt leren kennen) vind ik niet dat zijn ex daar haar zegen aan hoeft te geven.

Ik zou echt zeggen dat ik hier een beetje moe van wordt en me hardop vragen of ze wel echt uit elkaar zijn en belangrijker: al toe aan een nieuwe relatie.
Alle respect voor ouders die hun kinderen niet om de haverklap met een andere 'oom of tante' kennis willen laten maken, prima, maar het zou niet zo moeten zijn dat de ex daar over gaat. Overleggen: tuurlijk maar verder moet je erop vertrouwen dat je ex dat soort dingen zelf prima kan handelen.

Tenzij hij elke week een andere vriendin op laat draven aan de ontbijttafel heeft ze daar niets over te zeggen imho. Als hij echt rare dingen doet snap ik het wel maar ik zou dit niet trekken eerlijk gezegd (als het een vrouw was).
Ik zou echt opstappen met de woorden: als jullie écht uit elkaar zijn bel je nog maar eens.
Ligt voor iedereen anders maar ik zou hier niet tegen kunnen en mijn irritatie als ze weer eens contact opneemt net als jullie zitten te eten bv niet kunnen verbergen.

Laat hij haar ook weleens links liggen? Ik bedoel mobiel gewoon uitzetten, haar berichtjes/telefoontjes niet bekijken of beantwoorden maar zeggen: ja, morgen weer?
Madeliefjees schreef:
16-05-2018 16:20
Minimaal een jaar zou ik zeggen als ik ex was. En bespreek het eens met je vriend wat hij vind van dat vele appen met zn ex. Hij kan haar natuurlijk ook blokkeren en als er echt dringende zaken zijn dat ze gewoon belt.
Wat een belachelijk idee.
Al heel lang uit elkaar zijn en dan nog elke dag appen met elkaar vind ik allesbehalve normaal. Ja ook als je kinderen hebt samen. En gezinsfoto's met de ex erop, die jaren nadien nog steeds in huis hangen, wijst voor mij op een onafgesloten hoofdstuk (of hij mag ze misschien niet wegdoen, omdat ze anders boos wordt :idea: ?).

Als je uit elkaar gaat lijkt het me de bedoeling dat ieder zijn eigen weg gaat en elkaar loslaat. Dit lijkt me hier niet bepaald het geval.

Los van het feit dat enkele maanden mogelijk te vroeg is om met de kinderen kennis te maken, vind ik niet dat zij (de ex dus) zich hiermee te bemoeien heeft. Het is volledig aan je vriend om te bepalen wanneer hij de tijd rijp vindt. Je schrijft dat je vriend zicht schikt naar haar wensen, om geen ruzie te krijgen met haar. Ik vind dit echt slap gedrag en absoluut niet ok.

Ik zou dit alles in jouw plaats dus niet zo leuk vinden en hierop compleet afknappen.
Ik zou hier zeker niet voor kiezen. Klinkt in mijn oren dat ze nog veel aan elkaar hangen. Hartstikke fijn voor het kind dat ouders goed met elkaar omgaan, maar daar vallen voor mij geen dagelijkse appjes over randzaken en foto's van het gezin onder.

En dat zij bepaalt wanneer jij in beeld komt? Waarom bepaalt jouw vriend dat niet? Na een paar maanden relatie moet dat echt kunnen, vind ik. Of trek jij het wel als alles maar stiekem moet en dat alles door haar beslist wordt?
Het ligt er maar net aan waar jouw grens ligt. Aan jou om te blijven of te vetrekken.
Ga niet in een nog prille relatie de verstandhouding van deze ouders onder vuur leggen.
Het-groepje schreef:
16-05-2018 16:11
Je bent pas een paar maanden in beeld. Je hebt hier niks over te zeggen en ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je dat wilt.
Lekker rustig zo je vriend voor jezelf en wat hij met de moeder van zijn kind appt gaat je niks aan.
Een goede vriendin heeft dagelijks contact met haar ex (meer vanuit hem) en nu ook ondertussen met zijn nieuwe vriendin, vindt iedereen prettig zo en voor de kinderen is het heel fijn.
Mijn collega is op vakantie geweest met nieuwe man, ex en alle kinderen.
Je mag er wat van vinden maar wat normaal is of niet bepalen de ouders in kwestie.
Nou... als je als 'de nieuwe vriendin van' ok moet vinden dat je vriend met zijn ex op vakantie gaat mag je daar ook 'wat van vinden'.
Je kan ook zeggen: no way, prima als jullie nog zo close zijn maar dan ben ik weg. Ik wil mijn partner niet delen met een ander en vakanties doen we samen.

Als zo'n man of vrouw dan zegt ja maar mijn ex gaat voor, ik ga liever met haar (erbij) op vakantie kan de consequentie zijn dat het je je relatie kost. Ik zou geen vrouw willen die met haar ex en kinderen op vakantie gaat. Duidelijk teken dat ze nog niet echt van elkaar af zijn onder het mom: we doen dit voor de kinderen... yeah, right... O ja en wat ze allemaal appt gaat je niks aan? Hahaha echt wel als ze dagelijks aan zijn mouw hangt. Ik zou zeggen: ga naar hem toe en drink samen een bakkie om je dag te bespreken. Leuk voor de kinderen ook! :-?
Alle reacties Link kopieren
Als 1990 je geboortejaar is dan zou ik op zoek gaan naar een man zonder kinderen zodat hij geen contact meer hoeft te hebben met zijn ex.

Ik zou niet accepteren dat er nog foto's van zijn ex aan de muur hangen. Behalve als kind graag foto's van hun als gezin op zijn eigen kamer wil.

Die berichtjes zal je moeten accepteren. En aangezien ik daar geen zin in zou hebben zou het mijn vriend niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ex manipuleert dus over de rug van haar kind. Hier ook zo n ex en ik zeg je....alles valt of staat met de ruggegraat van je vriend.
Hoe lang is een paar maanden?
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt mij wel wat overdreven allemaal, zoveel contact. Ik vind het wel goed om geruime tijd te wachten met kennismaken. Ik ken ook kinderen die om de haverklap met nieuwe stiefmoeders kennis moesten maken en telkens veranderden de regels. Dan kwam er opeens weer een nieuwe vriendin die vond dat ze geen sleutel mochten van het huis van vaders en dan konden ze die die ze van de vorige hadden gekregen weer inleveren etc etc. De een vond dat ze niet vaak genoeg spontaan langs kwamen bij de ander moesten ze altijd eerst bellen etc. etc. Ik snap best dat je je kind dit wilt besparen. Maar dat elke dag appen en de vele foto's lijkt me overdreven. Ik zou zeggen in de woonkamer een gezinsfoto en in de kinderkamers zoveel foto's als ze zelf willen.
Het is een stuk prettiger om de verstandhouding goed te houden, dus wat dat betreft is het goed dat hij rekening houdt met haar wensen, maar misschien is het goed dat ze eens samen gaan praten, hoe zij hun relatie nu zien en hoe ze zo goed mogelijke ouders kunnen zijn samen en hoe zij een nieuwe partner (voor beide) daarin zien passen.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad wat iemand zei. Als je van 1990 bent is het dan niet een stuk relaxter om een man zonder kinderen te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend is een slappe zak. Je hebt geen probleem met haar maar wel met het feit dat hij geen grenzen stelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
wat zegt hij over haar 'aanwezigheid' en jouw (geleidelijke) introductie?

geeft hij aan hoe hij het het liefste ziet in de toekomst, vraagt hij naar jouw mening daarover?
Lorem Ipsum
Lenn12345 schreef:
16-05-2018 16:40
Nou... als je als 'de nieuwe vriendin van' ok moet vinden dat je vriend met zijn ex op vakantie gaat mag je daar ook 'wat van vinden'.
Je kan ook zeggen: no way, prima als jullie nog zo close zijn maar dan ben ik weg. Ik wil mijn partner niet delen met een ander en vakanties doen we samen.

Als zo'n man of vrouw dan zegt ja maar mijn ex gaat voor, ik ga liever met haar (erbij) op vakantie kan de consequentie zijn dat het je je relatie kost. Ik zou geen vrouw willen die met haar ex en kinderen op vakantie gaat. Duidelijk teken dat ze nog niet echt van elkaar af zijn onder het mom: we doen dit voor de kinderen... yeah, right... O ja en wat ze allemaal appt gaat je niks aan? Hahaha echt wel als ze dagelijks aan zijn mouw hangt. Ik zou zeggen: ga naar hem toe en drink samen een bakkie om je dag te bespreken. Leuk voor de kinderen ook! :-?
Kan en dat is dan jouw keuze.
Maar je hoeft niet uit elkaar te gaan met haat en nijd en kinderen scheppen nu eenmaal een band. Dat vult iedere ouder anders in.
Ik vind het eerder raar om geen foto's van het eerdere gezin, een ex die het prima vindt dat ik als nieuwe vriendin van alles met de kinderen onderneemt en nooit een praatmoment tussen de ouders bij een kop koffie of een drempel om te appen.
Daar zou ik dan weer op afknappen.
Ik eet nog liever stront dan dat ik me daartoe verlaag en vind het 9 van de 10 keer zo slap klinken allemaal.
Liever een goede ex, daar spreekt volwassenheid en oog voor het belang van de kinderen uit.
De ex mag helemaal geen invloed hebben, is ze nu een haartje betoeterd ! Haar invloed reikt tot de veiligheid, gezondheid en de toekomst van hun kind in grote lijnen. Over het leven van jou ex heeft ze niets te bepalen of te zeggen. Ik mag toch aannemen dat jou vriend zelf verstandig genoeg is om zijn kind langzaam aan jou te laten wennen? Daar heeft hij de leiding of wijsheid van zijn ex toch niet bij nodig ?
Als deze man zijn ex zoveel invloed blijft geven zie ik het somber voor jullie in TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven