dilemma bij andermaal nieuwe relatie

20-05-2018 15:38 50 berichten
Ik zit met een serieus dilemma, en alle relevante meningen daarover kunnen nuttig zijn.
Ik ben een papa met een kind, 5 jaar geleden uit elkaar gegaan van mijn ex. Nadien vrij snel een nieuwe vriendin (zowat het tegenovergestelde van de mama van kind), daarna nog een tweetal. In elke relatie zaten zeer goede elementen, maar telkens is ze spaak gelopen. In een aantal gevallen omdat het niet zo evident bleek om wat uit te bouwen met iemand met een kind uit een vorig leven, ook ben ik zelf al de persoon geweest die er een punt achter zette.

De vorige was iemand van mijn leeftijd, teasde me op gebied van reizen, feestjes , groepsuitstappen... allemaal dingen die ik belangrijk vond en ben blij dat ik het heb kunnen ontdekken. Had zelf geen kind, ook op sommige vlakken nog heel wispelturig in het leven wat me erg onzeker maakte naar setteling. Maar als totaalplaatje toch niet je dat, heb uiteindelijk na 1 jaar de knip erin gezet gezien ik er me toch niet oud mee zag worden.

De huidige partner is een schat van een mens, doet heel veel inspanningen naar mij toe, naar m'n kind toe, heeft zeker sterke waarden waar ik achter sta, die ik ook draag naar mijn eigen dochter toe. Heeft zelf een jongetje waarmee het goed klikt met mijn dochter. We hebben ieder een eigen woonst, ik mijn appartement, zij het haar, dus qua boedel een veilige omgeving. In deze relatie ben ik een beetje (klinkt raar) ingerold, we zijn nu 4 maand verder en ik voel dat er ook veel verschillen zijn qua opvattingen, zij huismus, ik heb toch duidelijk de nood om regelmatig eens naar buiten te treden (wat ook kan maar weinig met haar). Naar mijn dochter toe kan het niet veel beter zijn: heel veel warmte, klikt goed met haar zoon, komen goed overeen, veel gelijke waarden. Naar de eigen relatie toe heb ik vaak het gevoel van 'is het dat?'? Ik mis bijvoorbeeld heel erg een aantal dingen, zoals eens wat meer tijd als koppel, meer plezier kunnen maken (gevoel van humor scheelt toch hard), wat ik in een vorige relatie terug vond: soms eens flink gek doen en tot de vroege uurtjes op citytrip zie ik hier helemaal niet snel gebeuren (andere behoeften, geen prioriteit), ook merk ik veel minder algemeen dagdagelijks enthousiasme... en ook belangrijk: aantrekkingsfactor is er soms een beetje, maar door kledijkeuzes is er in mijn ogen veel minder uitstraling...

Ik zit hiermee serieus vast. Andermaal de knip inzetten, daar heb ik niet zoveel zin in. Het is een fantastische persoon, bedoelt het allemaal goed, heeft heel wat sterke punten die ik in vroegere relaties enorm miste, die er nu eindelijk zijn. Maar ik mis soms wel stukken uit vorige relaties (die dan weer in totaliteit ook niet goed zat). En als er toch een knip zou komen zou ik het ook verschrikkelijk vinden voor m'n dochter, want die heeft eindelijk haar draai gevonden. En ook: het is intussen al de 4de relatie na de scheiding met de mama van m'n dochter, ben er helemaal niet zo fier op. Bij een knip ga ik nadien ongetwijfeld weer elementen uit deze relatie missen, ik lijk soms op zoek te zijn naar een onbestaande best of (?). Wil ook niet dat mijn dochter opgroeit met het beeld dat papa elk jaar een nieuwe partner heeft (quid stabiliteit?).
Wil ergens wel eens wat 'rust' kennen, maar ben ook bang dat er nu al te veel opduikt om nog deccenia lang mee te nemen. Of ben ik gewoon té kieskeurig, en een erg lastige partij?
Ben jij 50/50 co-ouder en zij ook of zit zij er 12 dagen op 14 aan vast? Dat zal ook schelen in het minder samen op reis kunnen als het kind niet makkelijk naar de andere ouder kan.
Anders moet je bij 'n volgende relatie richten op iemand die kindvrij is.
Ik dacht bij knipje gezet trouwens wat anders, maar hopelijk ben je ook op die manier voorzien ;-D
Alle reacties Link kopieren
Je gaat hier een hoop commentaar krijgen dat je je dochter meesleurt in elke relatie. En het is ook belachelijk.

Nu weer maar 4 maanden en je dochter is zelfs al gehecht aan je vriendin en jij twijfelt weer. Waarom doe je haar dit steeds aan?

Waarom niet gewoon er minimaal een jaar voor uittrekken om te kijken of jullie passen en dan pas de kinderen erbij betrekken?

Al dat geneuzel over de eigenschappen van je vriendin zijn echt het minst belangrijke aan je verhaal.

Geef JIJ je dochter eens een stabiel thuis.
Snap ook niet dat je je kind niet buiten je relatie houdt. Je kunt toch daten in de weken dat je kind bij je ex is?
Alle reacties Link kopieren
Hoezo ben je zo opzoek naar een relatie? Focus je op je dochter en jezelf. En wat dropdrop al schreef: hou je dochter buiten je relatie. Tenzij het meer dan een jaar stabiel is.

Ja komt op mij nogal wanhopig over. Alsof je perse een vriendin wil. Uitgaan/citytrips en dat soort dingen is nou eenmaal moeilijk te plannen als je beide alleenstaande ouder bent.
Those who don’t believe in magic will never find it
Bij mij is het 50/50 co-oudschap, bij haar min of meer ook. Maar wel slecht op elkaar afgestemd.
Je dochter er steeds zo snel bij betrekken is natuurlijk dom. Wat naar voor haar dat ze steeds weer afscheid moet nemen van vrouwen aan wie ze gehecht is omdat papa naar een niet bestaande perfectie lijkt te zoeken.

Tsk.
Dropdrop schreef:
20-05-2018 15:45
Je gaat hier een hoop commentaar krijgen dat je je dochter meesleurt in elke relatie. En het is ook belachelijk.

Nu weer maar 4 maanden en je dochter is zelfs al gehecht aan je vriendin en jij twijfelt weer. Waarom doe je haar dit steeds aan?

Waarom niet gewoon er minimaal een jaar voor uittrekken om te kijken of jullie passen en dan pas de kinderen erbij betrekken?

Al dat geneuzel over de eigenschappen van je vriendin zijn echt het minst belangrijke aan je verhaal.

Geef JIJ je dochter eens een stabiel thuis.
Dit. Hoe zou je het vinden als je ex zich zo zou gedragen? Iedere keer een andere vent in beeld? En mocht ze dat al doen, zijn jullie allebei droeftoeters.
wijstoen schreef:
20-05-2018 15:47
Bij mij is het 50/50 co-oudschap, bij haar min of meer ook. Maar wel slecht op elkaar afgestemd.
Dan wissel jij of zij met de ex van week zodat jullie tegelijkertijd jullie kindvrije week hebben. Kun je ook met elkaar op vakantie/citytrip.
Mijn eerste gedachte was eveneens: waarom betrek je jouw dochter hier in vredesnaam in?

Voor een eventuele volgende keer: werk aan een relatie als dochter bij haar moeder is. En als dat minstens een jaar goed gaat, en je hebt nog altijd geen twijfels, stel haar dan eens voorzichtig aan je dochter voor.

Deze relatie klinkt nogal als een verstandshuwelijk. Misschien kun je nog terug naar een vriendschap met deze dame en haar zoon?
Alle reacties Link kopieren
Kan me niet voorstellen dat het leuk samenleven is met TO.
Lijkt wel een hele keuringslijst voor een vriendin.
Ben jij zelf zo perfect dan!
Doe je dochter en je omgeving een lol en blijf vrijgezel.
Alle reacties Link kopieren
Nog afgezien van het feit dat je dochter al een paar nieuwe vriendinnen van je heeft leren kennen - en daar weer afscheid van heeft genomen - vind ik dat je erg hard van stapel loopt. Het lijkt wel alsof je zo hard op zoek bent naar een relatie, dat je niet zo kritisch bent.

Je bent erg verstandelijk: deze relatie heeft die voordelen en die nadelen, de vorige relaties hadden ook allemaal zo hun voors en tegens. Ja natuurlijk hebben ze dat, maar een relatie is toch geen positieve uitkomst van een rijtje met plussen en minnen? Wat zegt je gevoel?

En als je overweegt om deze relatie te behouden terwijl jij er toch niet helemaal happy van wordt, omdat je je dochter niet wilt confronteren met de volgende vriendin van pa die vertrekt, kun je misschien volgende keer beter wat langer wachten met het voorstellen van je verkering aan je dochter.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Gun je vriendin een leuke man zonder eisenlijst. Je voelt al weinig aantrekking tot haar vanwege haar kledingkeuze? Na 4 maanden begin je al te twijfelen?
Je bent niet verliefd op haar.
Misschien is minstens een jaar vrijgezel zijn goed voor je?
En wat heb jij haar (en haar zoon) eigenlijk te bieden? Je klinkt niet leuk, niet zo lief eigenlijk. Je vergelijkt haar met je exen en ik lees vnml ik, ik, ik.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Na 4 maanden zo over je vriendin spreken geeft duidelijk aan dat dit geen lange relatie wordt.
Ben je niet wat er erg op zoek? Waarom je niet een tijd concentreren op je huidige gezin, dat met je dochter?

En sowieso mag je wel eens wat meer aan haar denken. Want zij heeft na de scheiding nogmaals 4 personen uit haar leven zien verdwijnen. Dat lijkt me niet echt tof. Kijk het bij een volgende relatie eens een jaartje aan voor je je dochter weer aan iemand voorstelt.
Dropdrop schreef:
20-05-2018 15:45
Je gaat hier een hoop commentaar krijgen dat je je dochter meesleurt in elke relatie. En het is ook belachelijk.

Nu weer maar 4 maanden en je dochter is zelfs al gehecht aan je vriendin en jij twijfelt weer. Waarom doe je haar dit steeds aan?

Waarom niet gewoon er minimaal een jaar voor uittrekken om te kijken of jullie passen en dan pas de kinderen erbij betrekken?

Al dat geneuzel over de eigenschappen van je vriendin zijn echt het minst belangrijke aan je verhaal.

Geef JIJ je dochter eens een stabiel thuis.
Precies. Egocentrisch is het wat je nu doet TO.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat vooral jij een probleem hebt... En je dochter er steeds bij betrekken is niet heel erg oke. Wordt eens tijd dat je je eigen gedrag maar eens gaat reflecteren wat er steeds misgaat bij jou want voor nu jouw manier van schrijven klink je uiterst onaantrekkelijk voor een vrouw....
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
20-05-2018 15:56
Nog afgezien van het feit dat je dochter al een paar nieuwe vriendinnen van je heeft leren kennen - en daar weer afscheid van heeft genomen - vind ik dat je erg hard van stapel loopt. Het lijkt wel alsof je zo hard op zoek bent naar een relatie, dat je niet zo kritisch bent.

Je bent erg verstandelijk: deze relatie heeft die voordelen en die nadelen, de vorige relaties hadden ook allemaal zo hun voors en tegens. Ja natuurlijk hebben ze dat, maar een relatie is toch geen positieve uitkomst van een rijtje met plussen en minnen? Wat zegt je gevoel?

En als je overweegt om deze relatie te behouden terwijl jij er toch niet helemaal happy van wordt, omdat je je dochter niet wilt confronteren met de volgende vriendin van pa die vertrekt, kun je misschien volgende keer beter wat langer wachten met het voorstellen van je verkering aan je dochter.
Niets meer aan toe te voegen. Helemaal eens.
Alle reacties Link kopieren
De perfecte vrouw bestaat niet, als je dat wilt zal je je hele leven blijven inwisselen! Triestig! Misschien beter een goede vriendin zoeken ipv relatie!
Je bent er ingerold? Waar was je dan naar opzoek?
Heb alleen de OP nog maar gelezen. Je ben vijf jaar geleden gescheiden en dit is de vierde relatie sindsdien. Wat moet dit moeilijk voor je dochter zijn, om zich elke keer weer aan te passen aan een nieuwe vriendin van papa in haar leven, de vervolgens weer verdwijnt als ze er net een beetje aan gewend raakt.
Ik zou het belang van je dochter voorop stellen in plaats van je eigen behoefte aan een (tijdelijke) partner. Dus: stabiliteit voor je dochter en dat kun je in mijn ogen beter alleen bieden dan met steeds wisselende vriendinnen in haar leven.
Dan zie ik je nog schrijven 'qua boedel een veilige situatie'. Juist alle andere dingen zijn zo belangrijk om een veilige en stabiele omgeving te scheppen waarin een kind goed/prettig kan opgroeien.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 20-05-2018 19:13
1.38% gewijzigd
En jouw kind is al die keren aan al die vrouwen blootgesteld.
Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft een "vader" die deed wat jij nu doet. Is niet best afgelopen kan ik je zeggen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik zou zeggen, blijf even vrijgezel. Ga uitzoeken voor jezelf wat je precies wil.
Ik kan nu al zeggen dat de perfecte vrouw niet bestaat, er zal altijd wel wat zijn.

En betrek je dochter niet steeds in je nieuwe relaties. Dat is echt niet goed voor haar. Ik hoop dat ze bij haar moeder wel vastigheid krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Afgezien van het feit dat dit voor je dochter niet ideaal is, zou je je er misschien ook moeten bij neerleggen dat het leven met een kind een stuk beperkter is/kan zijn.

God wat zou ik ook graag op vakantie en citytrips willen, maar ik heb een kind (tweede onderweg) en die zijn voor mij belangrijker dan een weekendje dronken worden in Milaan.

En anders kies je een kindvriendelijke bestemming uit en ga je met je dochter een weekend op citytrip/vakantie. Geen idee hoe oud ze is, maar volgens mij oud zat om samen op pad te gaan. Of je gaat zelf op gat bij het zwembad liggen en zij vermaakt zich wel bij de animatie.
Hoeveel zaadleiders heb jij dat je zo vaak kan knippen? O_o

Hoe oud is je dochter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven