Haat verliefd zijn

21-05-2018 11:16 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk aan mezelf dat als ik verliefd word dat ik er echt de hele dag aan denk, er gewoon misselijk van kan worden en dat ik het gevoel helemaal niet fijn vind! Is dat herkenbaar voor andere mensen??

2 maanden geleden heb ik een man leren kennen via Tinder. Het leek mij eerst niks maar hij bleef moeite doen dus ik dacht ik geef het een kans! De hele week hebben we lopen bellen en videobellen en hij leek me ontzettend leuk!! Een week later spraken we af, het was super gezellig, we hebben gezoend en toen was het mis... Ik was meteen hotel de botel!

Als ik verliefd word ga ik me anders gedragen. Ik ben continu met diegene bezig in mijn hoofd, kan haast niet meer genieten van mezelf of als ik even weg ben met vriendinnen. Ik praat er dan niet over maar mijn gedachten zijn er de hele tijd. Ik word er zelf knetter gek van!

De man waarmee ik aan het daten was leek ontzettend leuk. We waren heel erg open naar elkaar toe, misschien te open! De klik was zo goed dat we elkaar bijna dagelijks zagen. Ineens belde hij mij op en vertelde dat hij aan ons twijfelde. Hij vond dat mijn gevoel voor hem sterker was dan andersom en dat hij niet zeker wist of ik wel echt de juiste ben voor een relatie. Hij wist zelf niet goed waarom, want we hadden een enorme goede klik en hij vond dat hij eerlijk moest zijn en wilde mij niet kwetsen.

Ik ben die avond naar hem toe gegaan en we hebben goed gepraat. Hij stelde voor om contact te blijven houden en elkaar te blijven zien. We blijven leuke dingen doen en open naar elkaar toe zijn over ons gevoel. Die avond gaf hij me zelfs zijn huissleutel zodat ik altijd naar hem toe kan komen. Ik begreep dit niet zo goed maar heb het wel aangenomen..

Hij appt mij elke dag. En het afgelopen weekend hebben we elkaar dagelijks gezien ‘s avonds. Hij vroeg me dan wat ik aan het doen was en stelde een kop koffie met filmpje voor, of om samen boodschappen te gaan doen etc. Het is dan super gezellig als we samen zijn, de klik is er echt, maar hij is denk ik niet verliefd op mij. De eerste dates waren zo intens met knuffelen en zoenen, het liefst pak ik hem vast als ik bij hem ben maar ik durf het niet meer..

Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet. De hele dag denk ik aan hem, we appen elke dag wel even. En de afgelopen week hebben we elkaar op 1 dag na dagelijks gezien. Het is nu net als een soort beste vrienden die elkaar alles vertellen, samen lachen en maar zien hoe alles loopt (zo ziet hij het), maar ik vind het zo moeilijk om me vriendschappelijk op te stellen als mijn gevoel zo aanwezig is.

Ik wil hem ook niet kwijt raken als goede vriend aangezien ik zijn eerlijkheid ontzettend waardeer en hij ook echt voor mij klaar staat. Maar hoe kan ik die verliefdheid toch loslaten? Misschien moet ik hem minder gaan zien, maar dan nog kriebelt het telkens en denk ik van wanneer zie ik hem weer?! Hij stelt ook telkens zelf afspraakjes voor met wat we kunnen doen. Ik wil zelf ook open en eerlijk tegen hem kunnen zijn, maar vind het heel erg moeilijk om hierover te beginnen.

Het liefst blijf ik hem zien, dat mijn gevoel op een lager pitje staat en dat ik het gewoon leuk met hem kan hebben. Echt ik haat het om verliefd te zijn!! Het lijkt wel alsof ik overgevoelig ben als ik verliefd ben, zo is dit helaas altijd al geweest. Zijn er dus mensen die dit ook wel eens ervaren hebben? Ik voel me letterlijk ziek door die verliefdheid.. Ik eet en slaap slecht.


Misschien een wat warrig verhaal maar ik kan niet helemaal helder nadenken op dit moment. Dus sorry daarvoor!! Kortom ik weet dus gewoon eigenlijk niet wat ik moet, en hoe ik met deze verliefdheid en vriendschap moet omgaan.
anoniem_369831 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 11:37
1.59% gewijzigd
Is deze zaak wederzijds G ?
Alle reacties Link kopieren
Buiten het feit om dat het vervelend is dat je ziek wordt van verliefdheid vind ik dat deze man wel erg tegenstrijdige signalen afgeeft. Daar zou iedereen onzeker van worden en ik zou daar geen zin in hebben.

En van dat ‘goede vrienden blijven’ heb ik al nooit iets begrepen.
Hoezo, waren we dat dan?? Denk ik dan...
Nog eentje dan!
TO:
Ik hoop dat jouw date zichzelf snapt,ik namelijk niet.
Ik vind namelijk dat hij nogal tegenstrijdig doet en dat is tegenover jou denk ik alleen maar verwarrend.

Als ik jou was zou ik een beetje afstand nemen en het hem wat minder makkelijk maken. Dan zien wat zijn reactie is.
Nogmaals ik vind het nogal verwarrend dat hij zegt niks te willen of iets in die richting maar jou wel veel aandacht blijven geven.
Het lijkt erop dat hij niet helemaal weet wat hij wil. (Maar daar zal hij echt zelf achter moeten komen)
Alle reacties Link kopieren
Limonsjello schreef:
21-05-2018 11:22
Buiten het feit om dat het vervelend is dat je ziek wordt van verliefdheid vind ik dat deze man wel erg tegenstrijdige signalen afgeeft. Daar zou iedereen onzeker van worden en ik zou daar geen zin in hebben.

En van dat ‘goede vrienden blijven’ heb ik al nooit iets begrepen.
Hoezo, waren we dat dan?? Denk ik dan...
Ik vind het ook warrig aangezien hij me wel dagelijks appt en me graag wil zien. Omdat we zo goed met elkaar kunnen praten, lachen en huilen wil hij dit niet kwijt. Hij zegt niet dat het niks word tussen ons maar wou wel eerlijk hierover zijn. Voor mijn gevoel hoeft het dan al niet echt meer want ik wil iemand die echt zeker weet dattie gek op mij is en voor mij gaat. Hij wil daarin tegen gewoon contact houden zoals eerst, met mij afspreken maar wel wat afstand houden met zoenen, knuffelen en dergelijke want hij denkt dat de klap dan harder aan komt voor mij mocht het toch niks worden, en bang is dat het dan helemaal over zou zijn tussen ons. Aangezien hij mij niet kwijt wil als persoon en ik heb dat andersom eigenlijk net zo. We kunnen gewoon alles maar dan ook echt alles, de gekste dingen bij elkaar kwijt. Niet tegen iedereen kan ik zo open zijn en me vertrouwd voelen. Het is zo lastig om het zo te verwoorden maar ik hoop dat je het begrijpt.
Alle reacties Link kopieren
phoebe24 schreef:
21-05-2018 11:27
TO:
Ik hoop dat jouw date zichzelf snapt,ik namelijk niet.
Ik vind namelijk dat hij nogal tegenstrijdig doet en dat is tegenover jou denk ik alleen maar verwarrend.

Als ik jou was zou ik een beetje afstand nemen en het hem wat minder makkelijk maken. Dan zien wat zijn reactie is.
Nogmaals ik vind het nogal verwarrend dat hij zegt niks te willen of iets in die richting maar jou wel veel aandacht blijven geven.
Het lijkt erop dat hij niet helemaal weet wat hij wil. (Maar daar zal hij echt zelf achter moeten komen)
Zo is het dus ook. Hij begrijpt zelf ook niet wat hem tegenhoud bij mij. Misschien toch wat bindingsangst of bang dat ik hem verneuk gaf die aan. Aangezien zijn ex hem hele erge dingen heeft voorgelogen, maar of het hier om gaat weet ie zelf niet zo goed. Hij blijft me inderdaad wel aandacht geven, wel minder dan eerst want toen belden en appten we de hele dag door (niet goed!).

Ik denk dat ik zelf maar wat meer afstand moet doen en zien hoe het gaat aflopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik word zelf zo gek van mijn gedachtes! :’(
Even tussendoor; hebben jullie seks gehad? Dan zou ik extra op mijn hoede zijn en oppassen dat je niet ongemerkt 'friends with benefits' wordt. Want daar zit je toch niet op te wachten lijkt mij en dat zal jou uiteindelijk alleen maar kwetsen.
Alle reacties Link kopieren
wriemeltje schreef:
21-05-2018 12:15
Even tussendoor; hebben jullie seks gehad? Dan zou ik extra op mijn hoede zijn en oppassen dat je niet ongemerkt 'friends with benefits' wordt. Want daar zit je toch niet op te wachten lijkt mij en dat zal jou uiteindelijk alleen maar kwetsen.
Ja maar we hebben samen besloten om niet meer intiem te zijn dus we zoenen ook niet meer, alleen als we elkaar zien een knuffel en normaal zoentje, want als het niks word dan wil hij niet dat ik denk dat het daar om gaat en misschien word het dan nog moeilijker want mocht het op niks uitdraaien dan hopen we goede vrienden te kunnen worden.

Opzich ben ik wel blij dat dat nu niet gebeurd maar heb wel de drang ernaar aangezien ik wel echt gevoelens heb en we dit al wel met elkaar hebben gedeeld. Maar het is goed dat we hier wel duidelijk in zijn zodat ik me niet gebruikt ga voelen.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met elkaar zo vaak te zien. Het zou kunnen dat het voor hem te snel en te veel is. Maar vervolgens gaat hij jou wel steeds benaderen. Zeg hem dat je niet kan vanavond als hij je weer vraagt. Niks mis mee om hem even te laten wachten. Kijken hoe het dan loopt. Anders word het misschien te makkelijk voor hem.
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even wat afstand nemen.

Het hoeft niet direct slecht te zijn om zo snel zoveel contact te hebben maar het kan zijn dat hij wat van zochzelf is geschrokken.

Plan gewoon wat meer uitjes samen met vriendinnen en zet hem even wat lager op het prioriteiten lijstje.

Heeft hij wel vrienden? Hoezo samen boprschappen doen en daarvoor afspreken? Dat kan hij neem ik aan best zelf.

Ik snap de tegenstrijdigheid niet echt van deze man. En zou als ik jou was proberen toch jezelf wat te beschermen en een stapje terug zetten. Laat hem een beetje moeite voor je doen.
Alle reacties Link kopieren
Mar-ianne schreef:
21-05-2018 12:37
Stoppen met elkaar zo vaak te zien. Het zou kunnen dat het voor hem te snel en te veel is. Maar vervolgens gaat hij jou wel steeds benaderen. Zeg hem dat je niet kan vanavond als hij je weer vraagt. Niks mis mee om hem even te laten wachten. Kijken hoe het dan loopt. Anders word het misschien te makkelijk voor hem.
Ja goed idee, ga ik doen! Niet meer te makkelijk zijn want dan word het misschien op den duur saai voor mannen (jagers instinct).
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
21-05-2018 12:40
Ik zou even wat afstand nemen.

Het hoeft niet direct slecht te zijn om zo snel zoveel contact te hebben maar het kan zijn dat hij wat van zochzelf is geschrokken.

Plan gewoon wat meer uitjes samen met vriendinnen en zet hem even wat lager op het prioriteiten lijstje.

Heeft hij wel vrienden? Hoezo samen boprschappen doen en daarvoor afspreken? Dat kan hij neem ik aan best zelf.

Ik snap de tegenstrijdigheid niet echt van deze man. En zou als ik jou was proberen toch jezelf wat te beschermen en een stapje terug zetten. Laat hem een beetje moeite voor je doen.
Hij heeft wel vrienden maar ziet hun niet heel vaak, gewoon af en toe eens een kameraad op bezoek. We wonen dicht bij elkaar dus het is dan zo makkelijk om zo even naar elkaar toe te gaan of om wat af te spreken. Toch maar proberen dit meer los te laten...
Alle reacties Link kopieren
Daarnaast is hij ook nog actief op een andere ontmoetingsapp wat niet meteen een datingsapp is ofzo, maar je ziet er vast niet voor de fun op. Tinder heeftie verwijderd maar gisteren zei hij zelf dattie een vaag berichtje kreeg van een meid op die app en wou het me zelfs laten lezen. Dit deed me pijn en hij zag denk ik wel aan mijn gezicht dat ik dit niet leuk vond! Hij is gewoon soms ook te open en te eerlijk maar beseft niet dat het mij kan kwetsen.

Tuurlijk mag die van mij verder kijken op die app maar hoef het niet te weten toch?
Zomer2018 schreef:
21-05-2018 12:12
Ik word zelf zo gek van mijn gedachtes! :’(
:hug: Niet doen, het is maar een vent hoor...
Hij weet niet wat hij wil maar dat is toch jouw probleem niet?
Niet op hem wachten hoor!
Graag of niet toch...
Mar-ianne schreef:
21-05-2018 12:37
Stoppen met elkaar zo vaak te zien. Het zou kunnen dat het voor hem te snel en te veel is. Maar vervolgens gaat hij jou wel steeds benaderen. Zeg hem dat je niet kan vanavond als hij je weer vraagt. Niks mis mee om hem even te laten wachten. Kijken hoe het dan loopt. Anders word het misschien te makkelijk voor hem.
Ja of hij is een enorme eikel, dat kan ook.
TO: dit verder, reageer de komende tijd maar even niet meer op hem.
Jij moet niet denken wat hij wil, maar wat je zelf wil, en dat is vermoedelijk niet dit want je voelt je er merk ik niet erg fijn bij. (En dat is logisch, zou ik ook hebben)
Alle reacties Link kopieren
Zomer2018 schreef:
21-05-2018 13:11
Ja goed idee, ga ik doen! Niet meer te makkelijk zijn want dan word het misschien op den duur saai voor mannen (jagers instinct).
Geen jagersinstinct, maar simpele psychologie: iets wat je moeilijker kan krijgen wordt automatisch aantrekkelijker. Dat geldt voor mannen én voor vrouwen.

Maar uit je verhaal haal ik dat hij je vooral als goede vriendin ziet en dan is de kans klein dat dat nog verandert. Die afstand moet je voor jezelf nemen.
Verliefd zijn is alleen leuk als het wederzijds is. Door onzekerheid kan het bijna een obsessief voelen. Er wordt wel eens de link gelegd met hoe het werkt in je hersenen bij een verslaving.

Deze man klinkt als iemand die jouw gevoelens niet deelt maar ook niet graag alleen wil zijn en daardoor jouw gezelschap blijft zoeken.
Zodra er iemand anders voorbij komt die zijn interesse wekt, is dat vermoedelijk voorbij.
Vriendschappelijk omgaan met iemand waar jij gevoelens voor hebt is ontzettend moeilijk.
Hij geeft nu de indruk aan jou dat die gevoelens bij hem misschien (ooit) nog zouden kunnen komen. Ik zou daar maar niet op rekenen als ik jou was. Hij neemt niet voor niets afstand.

Wat helpt om van die verliefdheidshormonen af te komen: hem niet meer zien, accepteren dat het een tijdje kan duren voor dit gevoel uit jouw systeem is en dat je echt nog wel een tijdje zult blijven denken aan hem. En verder gaan met je eigen leven.

Wellicht kun je dan over een tijdje het contact puur op vriendschappelijke basis weer opppakken, maar dan niet dagelijks dingen doen alsof je wel in een relatie zit zoals nu. Maar waarschijnlijk is jouw verliefdheid dan weggezakt en hebben jullie allebei die behoefte niet meer zo.
Alle reacties Link kopieren
phoebe24 schreef:
21-05-2018 13:34
:hug: Niet doen, het is maar een vent hoor...
Hij weet niet wat hij wil maar dat is toch jouw probleem niet?
Niet op hem wachten hoor!
Graag of niet toch...
Heb je helemaal gelijk in! 😁 Ik blijf dan stil staan en wacht alles netjes af. Ik moet ook gewoon mijn ogen open houden...
PS maak er geen drama van, zeg hem gewoon dat dit niet werkt voor jou en dat je daarom liever geen contact meer hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ai ai, je laat met jezelf sollen. Hij vindt het heerlijk om zich door jou te laten adoreren. Je wordt vanzelf wel wakker.
Niet zo zuuur!!!
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
21-05-2018 13:42
Verliefd zijn is alleen leuk als het wederzijds is. Door onzekerheid kan het bijna een obsessief voelen. Er wordt wel eens de link gelegd met hoe het werkt in je hersenen bij een verslaving.

Deze man klinkt als iemand die jouw gevoelens niet deelt maar ook niet graag alleen wil zijn en daardoor jouw gezelschap blijft zoeken.
Zodra er iemand anders voorbij komt die zijn interesse wekt, is dat vermoedelijk voorbij.
Vriendschappelijk omgaan met iemand waar jij gevoelens voor hebt is ontzettend moeilijk.
Hij geeft nu de indruk aan jou dat die gevoelens bij hem misschien (ooit) nog zouden kunnen komen. Ik zou daar maar niet op rekenen als ik jou was. Hij neemt niet voor niets afstand.

Wat helpt om van die verliefdheidshormonen af te komen: hem niet meer zien, accepteren dat het een tijdje kan duren voor dit gevoel uit jouw systeem is en dat je echt nog wel een tijdje zult blijven denken aan hem. En verder gaan met je eigen leven.

Wellicht kun je dan over een tijdje het contact puur op vriendschappelijke basis weer opppakken, maar dan niet dagelijks dingen doen alsof je wel in een relatie zit zoals nu. Maar waarschijnlijk is jouw verliefdheid dan weggezakt en hebben jullie allebei die behoefte niet meer zo.
Bedankt voor de tip! Ik denk inderdaad dat als ik hier niks aan doe dat het zo doorgaat tot hij een ander heeft gevonden waar die wel echt verliefd op is, en dan ben ik uit beeld. Dit zal dan veel harder aankomen en dan zal ik denk ik spijt hebben dat ik hem niet eerder had losgelaten.

Nu heeftie nog geen ander en daarom is het natuurlijk allemaal erg gezellig zo. Ookal lijkt het nu alsof we beste vrienden zijn waarbij ik gevoelens heb die ik moet onderdrukken. Hij weet er wel van en heb zonet geappt dat ik dit wel verdomd moeilijk vind om gewoon vriendschappelijk te doen en telkens de neiging heb om hem te knuffelen, zoenen etc. Hij zegt dattie express wat afstandelijker doet als we samen zijn, maar als ik het zou willen dan mag dat. Maar hij zegt ook van als het maar niet te veel met je gaat doen dan, want ik wil je niet kwetsen.

Ergens in mijn hoofd zit dat ik dan zo een kans maak. Maar mijn verstand zegt: dit moet je toch niet willen?!!! Je verdiend iemand die stapel op je is en niet iemand die twijfeld.
Ik zou het echt afkappen als ik jou was. Anders kom je niet van dat gevoel af en blijf je teleurgesteld achter.
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
21-05-2018 14:10
Ik zou het echt afkappen als ik jou was. Anders kom je niet van dat gevoel af en blijf je teleurgesteld achter.
Daar ben ik dus ook bang voor ja. En misschien maak ik de vriendschap nu ook wel leuker dan dat het daadwerkelijk zou zijn. Ik heb daarnaast genoeg andere leuke vrienden en vriendinnen, dus ik zal hem niet perse nodig hebben. Alleen door mijn verliefde gevoel wil ik het niet kwijt denk ik. Stel hij vind wel een ander, ik zou me dan alsnog ontzettend verdrietig voelen, en dan ben ik vast ook niet meer nodig.
Hij zegt dattie express wat afstandelijker doet als we samen zijn, maar als ik het zou willen dan mag dat. Maar hij zegt ook van als het maar niet te veel met je gaat doen dan, want ik wil je niet kwetsen.
En dit is het verschil met echte vriendschap. Het is onzin wat hij zegt. Hij zou donders goed moeten weten dat dit jou niet helpt. Echt, hij is meer bezig met zichzelf dan met jou. Hoeft het geen rotvent te zijn, maar dat is soms gewoon zo. Je hebt dit niet nodig. Voor je hem kende redde jij jezelf toch ook gewoon?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven