Af en toe een pilletje of MDMA.

22-05-2018 13:02 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag Allemaal,

Ik ga nu 7 jaar met een heerlijke/lieve/prachtige vrouw.
We hebben samen ook een kind van 3. Nu staan we op het punt om de relatie te eindigen.

Dit omdat drugs een terugkerend probleem is. Ze weet al vanaf het begin van onze relatie dat ik dit doe om de zoveel tijd. Wat tegenwoordig zo een 2/3 keer per jaar is.

Ze kan hier niet mee leven dat ik dit doe blijkt nog steeds. Ik hou zielsveel van haar maar vind het moeilijk om dit helemaal niet meer te doen omdat dit voor mij af en toe een uitlaatklep is. Ik werk 45/50 uur in de week en mijn partner is gewoon thuis en heeft de zorg voor de kleine en het huis als ik er niet ben, Ik kan beter me best doen om ook meer met haar alleen te doen. Dit weet ik van mezelf en hier zit ook verbetering in. Zij is zelf liever een huismus en ik niet. En dat blijft botsen.
Ik begrijp haar gewoon niet dat dit zo de overhand kan nemen. De overige tijd ben ik letterlijk iedere dag thuis na werk om lekker bij mijn gezin te zijn.

Wat moet ik hier in godsnaam mee? Is dit nog te redden of moeten we nu realistisch zijn en hiermee stoppen?
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je nou belangrijker, je gezin of je drugs? Natuurlijk stop je er gewoon mee.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen, als jij persé drugs wil gebruiken en niet snapt dat ze dit kut vindt.. Dan wordt dit niets.
Internagelaktisch
Tsja, de keuze is aan jou, wat vind jij belangrijk?
Alle reacties Link kopieren
Ga je serieus voor 2 á 3 keer per jaar een pilletje je gezin opofferen? Really?? :woa:
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben jullie hierover afgesproken?
Mijn ex deed dit ook, ook hooguit 2 a 3x per jaar. Wij hadden de afspraak; geen probleem, ik wil er alleen gewoon geen last van hebben. Dus niet in, op, rondom huis (ivm de kinderen) en hij bleef vaak bij een vriend slapen want bloedirritant werd hij ervan.
Waarom zo zwart-wit? Je kan ook stoppen met drugs gebruiken. Ik snap je vrouw wel dat ze niet wil dat je als pa aan de pillen zit.

Zou je een paar uur minder kunnen werken per week? (ik weet dat dit niet in elke baan mogelijk is) Zo heb je iets meer tijd voor haar en je kind.

Ik denk, maar dit is meer gevoel dan ratio, dat je vrouw zich in de steek gelaten voelt door jou en daardoor ontevreden is. Veel werken is prima zolang jullie daar een modus in hebben, maar veel werken in combinatie met weinig samen doen en recreatief druggebruik is niet een fijne combinatie.

Wat je zou kunnen doen:
- Geen drugs meer gebruiken als zij daar zo'n moeite mee heeft
- Minder werken (een paar uur minder kan al een pak schelen)
- Meer samen doen.
borboletas schreef:
22-05-2018 13:05
Ga je serieus voor 2 á 3 keer per jaar een pilletje je gezin opofferen? Really?? :woa:
+1
Alle reacties Link kopieren
Mensen, ik denk niet eens dat het hier specifiek om de drugs gaat die 2 a 3 x per jaar.
Ik vermoed dat het hier gaat om; in hoeverre laat je elkaar vrij in je relatie, in hoeverre gun je de ander tijd voor zichzelf. Of dat nu een biertje in de kroeg is, paar dagen met vrienden weg of 2x per jaar naar een festival waarbij je een pilletje neemt.
Alle reacties Link kopieren
Lees het grotere geheel; er is een enorm verschil tussen hun als personen.
hij werkt, zij niet
Hij is ondernemend, zij een huismus
Zij verbiedt hem iets wat hij altijd al deed en nu ineens niet meer kan? Ze wil er zelfs de relatie voor beeindigen?

Er is hier veel meer aan de hand. Dat pilletje is nu dan even een issue. Maar het gaat hier natuurlijk om iets anders.
Het is dus geen verslaving voor jou, je doet het maar enkele keren per jaar.
Niet zo moeilijk om een andere uitlaatklep te zoeken dus, maar als jij je gezin zo makkelijk opgeeft, be my guest.
Het is ook aan haarzelf te wijten dat ze met een gebruiker de koffer indook zonder bescherming ooknog.
En het kind is natuurlijk weer het slachtoffer.
Hoezee!
Waarom zou je ook je verstand gebruiken, staat alleen maar in de weg.
Alle reacties Link kopieren
Dat je iets al deed toen je elkaar leerde kennen betekent niet dat je het recht hebt om het te blijven doen. Ik begrijp heel goed dat zij zich er niet senang bij voelt. Als je die paar keer spacen niet op kan geven vindt je haar blijkbaar niet heerlijk en prachtig genoeg.
Ik vind je een stumper, maar goed. Het is maar drugs, je kunt die paar keer niet gewoon laten? Sneu. Zoek lekkere een andere uitlaatklep, ga leuke dingen doen met je gezin bijvoorbeeld.
Suy schreef:
22-05-2018 13:12
Lees het grotere geheel; er is een enorm verschil tussen hun als personen.
hij werkt, zij niet
Hij is ondernemend, zij een huismus
Zij verbiedt hem iets wat hij altijd al deed en nu ineens niet meer kan? Ze wil er zelfs de relatie voor beeindigen?

Er is hier veel meer aan de hand. Dat pilletje is nu dan even een issue. Maar het gaat hier natuurlijk om iets anders.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Suy gelijk heeft. Probeer er met haar over te praten en geef aan dat je zielsveel van haar houdt en dat je hier graag samen uit wilt komen. Probeer te achterhalen (middels doorvragen) wat haar werkelijk dwars zit en ga daar samen aan werken. Als jullie al 7 jaar samen zijn en zij is vanaf het begin al op de hoogte van jouw drugsgebruik dan lijkt me niet dat dat nu ineens het probleem is waarom deze relatie beëindigd moet worden. Als ik heel eerlijk ben vind ik haar zelfs een beetje onredelijk en daarom vermoed ik dat er eigenlijk iets anders aan de hand is.
Waarom vind je het moeilijk om het niet meer te doen? Het is maar 2-3x per jaar.
Had een andere uitlaatklep gezocht.

Ik laat vriend heel erg vrij en hij mij ook.
Maar drugs is echt geen optie. Gewoon nooit. Punt.
Zeker niet met een kind. Geen voorbeeld om te doen dat drugs gebruiken normaal is.

Je zet dus voor die achterlijke pillen je relatie op het spel.
Of eigenlijk, je hebt het ervoor kapot laten gaan.
anoniem_318559 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 13:21
0.24% gewijzigd
Maar je gaat straks de huismus met alimentatie onderhouden begrijp ik?
Alle reacties Link kopieren
Suy schreef:
22-05-2018 13:12
Lees het grotere geheel; er is een enorm verschil tussen hun als personen.
hij werkt, zij niet
Hij is ondernemend, zij een huismus
Zij verbiedt hem iets wat hij altijd al deed en nu ineens niet meer kan? Ze wil er zelfs de relatie voor beeindigen?

Er is hier veel meer aan de hand. Dat pilletje is nu dan even een issue. Maar het gaat hier natuurlijk om iets anders.
Denk inderdaad ook dat er meer aan de hand is, maar ik denk dat ook weer waarom neem je samen ook nog eens een kind als je weet dat de verschillen zo groot zijn tussen twee mensen dat je weet dat dit toch geen toekomst heeft.
Alle reacties Link kopieren
En hoe vind zij hoe je bent met een pilletje op?
Ben je vervelend, lui of neem je de volgende dag niet je verantwoordelijkheid als vader van je gezin.
Bij mij een een man ging een relatie niet werken omdat hij dit ook deed. Wel vaker denk elke maand wel 1 weekend. Maar de volgende dag had ik niks aan hem. Hij was lui, ongeintresseerd en lag de hele dag op de bank. Jaa, en dan te bedenken dat je kinderen wil en een man dat verantwoordelijk heden neemt. Nee niet voor mij. Alhoewel ik 2 a 3x in het jaar wel weinig vind. Maar keur het niet goed.
Ook omdat ik vele gebruikers ken maar vind ze bijna allemaal soms steken vallen op momenten qua verantwoordelijkheid en volwassen zijn.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Suy schreef:
22-05-2018 13:12
Lees het grotere geheel; er is een enorm verschil tussen hun als personen.
hij werkt, zij niet
Hij is ondernemend, zij een huismus
Zij verbiedt hem iets wat hij altijd al deed en nu ineens niet meer kan? Ze wil er zelfs de relatie voor beeindigen?

Er is hier veel meer aan de hand. Dat pilletje is nu dan even een issue. Maar het gaat hier natuurlijk om iets anders.
denk ik ook, ben benieuwd hoe TO hier naar kijkt.
maar als het werkelijk alleen om die pillen gaat blijf ik bij mijn standpunt.
Sjaantje, hoe je reageert na de komst van een kind valt moeilijk te voorspellen. De ene persoon vindt het heerlijk om bij het gezin te zijn, terwijl de ander krampachtig vasthoudt aan 'vroeger'.

Ik gok dat deze man het laatste doet.
Alle reacties Link kopieren
De tegen-drugs gebruikers; "mag" jullie partner ook geen alcohol?
Zelf heb ik namelijk ook weleens een pilletje gehad. Ik oordeel niet over iets wat ik zelf nooit ervaren heb namelijk.
En inderdaad, het was heerlijk. Echt leuk! En de sfeer op de feestjes waar veel gebruikt wordt is ook top. Mits je goed en verstandig ermee omgaat.
Er vanuit gaande dat TO er verstandig mee omgaat, en dat denk ik wel als je het hooguit 2 tot 3x per jaar doet.
Dan weet ik niet wat erger is; een man die een paar keer per jaar een pilletje neemt of een man die een paar keer per maand bier drinkt.
Nou ik weet het wel.
Het is wat, moet je straks 2 huishoudens financieel onderhouden en zie je je kinderen ook nog eens veel minder.
Maar on the sunny side, kan je wel lekker 2 tot 3 keer per jaar drugs gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
22-05-2018 13:22
Sjaantje, hoe je reageert na de komst van een kind valt moeilijk te voorspellen. De ene persoon vindt het heerlijk om bij het gezin te zijn, terwijl de ander krampachtig vasthoudt aan 'vroeger'.

Ik gok dat deze man het laatste doet.
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is, dat zij daarvoor dan toch ook een huismus geweest moet zijn of is ze dat geworden sinds de komst van haar kind. En een man die 45 tot 50 uur per week werk, is weinig thuis, en als hij dan thuis is wil hij feesten.
Suy schreef:
22-05-2018 13:09
Mensen, ik denk niet eens dat het hier specifiek om de drugs gaat die 2 a 3 x per jaar.
Ik vermoed dat het hier gaat om; in hoeverre laat je elkaar vrij in je relatie, in hoeverre gun je de ander tijd voor zichzelf. Of dat nu een biertje in de kroeg is, paar dagen met vrienden weg of 2x per jaar naar een festival waarbij je een pilletje neemt.
Dit.
Mijn man wordt heel gelukkig van een paar avonden per jaar helemaal los.
Ik ook maar heb daar geen drugs voor nodig.
Helemaal eens met deze en ook je vorige post suy. Dat irritante gedrag hoef ik ook niet in huis maar verder, als dat alles is ga lekker.

Om hier de relatie met de man van het kind voor te verbreken terwijl je wel profiteert van zijn werkweken van zoveel uur, ik denk dat deze dame nog wel van de regen in de drup gaat komen trouwens.
3 weekendjes per jaar een feestende man die daardoor lekker in zijn vel zit vs single moeder zijn, zonder liefhebbende papa in huis voor kind en zonder eigen inkomsten, hmmmm.
Alle reacties Link kopieren
CreamandChives schreef:
22-05-2018 13:02
Ik werk 45/50 uur in de week en mijn partner is gewoon thuis en heeft de zorg voor de kleine en het huis als ik er niet ben,
Is dit het probleem? Jij werkt heel hard en zij is gewoon thuis?

En natuurlijk stoppen met die chemische rommel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven