Verliefd? Snel zeker van toekomst samen?

22-05-2018 16:25 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds twee maanden heb ik contact met een ontzettende leuke en lieve jongen. Vorige week heeft hij gevraagd of ik een relatie met hem wilde, dit heb ik beaamd. Ik ben erg dol op hem en heb zeker veel gevoelens. Hij is helemaal verliefd en ziet de toekomst samen al helemaal zitten. Ik ben daarin iets langzamer en dit ook niet gewend. Ik ben tevens zijn eerste echte relatie (hij is 24, ik 23).

Is het raar dat je na zo’n korte periode al praat over trouwen en een huis samen in de toekomst? Ik besef dat er veel mensen zijn die alles al snel overromantiseren o.i.d. Toch voelt alles wel goed.

Bestaat dit? Hoe denken jullie er over?
Alle reacties Link kopieren
Praten over de toekomst kan altijd.
Vaak is het voor het uitvoeren van die plannen handig om eerst een tijdje gepraat te hebben.

(Sprak zij die binnen een week samen ging wonen en binnen een jaar getrouwd was)
feow wijzigde dit bericht op 22-05-2018 16:53
0.48% gewijzigd
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Het gevoel kun je zeker hebben en ook het benoemen vind ik niet raar. Als hij maar niet te snel ook echt daadwerkelijk wil.
Alle reacties Link kopieren
ja joh, lekker toch, lekker beetje ronddobberen op je roze wolk

had ik bij al mijn relaties wel, bij de laatste het meest, die bleef dan ook hangen
Vanwege je topictitel zeg ik nee. Niemand is zeker van een toekomst samen, dat kan gewoon niet. Het komt op mij behoorlijk kinderlijk over. Ok zou gewoon lekker genieten van de tijd samen, die plannen komen nog wel.

Wonen jullie nog thuis?
Alle reacties Link kopieren
mijn ervaring is dat hoe harder de kerel van stapel loopt hoe sneller je hem ook weer kwijt bent
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ach, dat heet toch lekker fantaseren? Niks mis mee. Je gaat toch niet morgen samen een huis kopen? (Want dat zou ik dan weer niet doen.)

In de tussentijd, leer elkaar goed kennen en geniet er gewoon lekker van.
Alle reacties Link kopieren
Kasboom schreef:
22-05-2018 16:36
Vanwege je topictitel zeg ik nee. Niemand is zeker van een toekomst samen, dat kan gewoon niet. Het komt op mij behoorlijk kinderlijk over. Ok zou gewoon lekker genieten van de tijd samen, die plannen komen nog wel.

Wonen jullie nog thuis?
Ja, wonen beide nog thuis. Ik heb wel een eerdere (3 jaar) relatie gehad. Die is over gegaan. Toen voelde het ook goed, alleen was het anders dan nu. Ik denk ook altijd, als ik anderen zo hoor praten, dat het kinderachtig is en dat je te veel idealiseert. Gek genoeg voelt het wel anders als je het zelf meemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik en man liepen heel hard van stapel, en zijn nu 12 jaar verder. Het kan echt wel.
Alle reacties Link kopieren
Wij woonden na 6 weken samen.....en zijn nu al 20 jaar samen. Dus ja, het kan echt wel!
Alle reacties Link kopieren
Fantaseren over de toekomst kan altijd.

Maar na een paar maanden ken je iemand nog niet echt.

En ja dan krijg je verhalen over wij woonden binnen 2 dagen samen en zijn nu al 20 jaar samen.

Maar dan spring je dus blindelings in het diepe. Ja dat kan goed aflopen maar ook heel verkeerd. Het is verstandiger om iemand beter te leren kennen voor je gaat samenwonen.

Aan de andere kant als je nu nog thuis woont heb je niets te verliezen. Bevalt het niet dan kan je waarschijnlijk gewoon weer bij je ouders terecht.

Het wordt een ander verhaal als je je huurhuis opgeeft en vervolgens 10 jaar moet wachten op een nieuw huis. Of met verlies je koophuis verkoopt om na een half jaar weer te moeten verhuizen.

Wat je echt niet moet doen is snel aan kinderen beginnen want die kan je niet terugstorten als het niet bevalt. Al het andere is weer oplosbaar.
Ik vind het niet gek. Als de klik er is waarom zou je het dan niet over de toekomst hebben? Stel jullie liggen qua ideeën ver uiteen over bijv kinderen of andere grote dingen dan kun je daar beter nu achter komen dan op het moment dat je samenwoont oid.

Bij mijn ex moest het echt groeien we zijn uiteindelijk uit elkaar gegaan.

Bij mijn man was het direct pats! Hadden het als snel over de toekomst. Woonde binnen een jaar samen, kochten het jaar erop een huis en zijn getrouwd (nu 3 jaar samen en voelt nog steeds super!)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meer het type wat in het diepe springt, was ook binnen een jaar zwanger.... En wat is verstandig? Er zijn genoeg stellen die het volgens het "boekje" doen en ook uit elkaar gaan! Want van leven ga je dood.....
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk toch? Lekker van genieten!
I’m all about the fairytail baby
Alle reacties Link kopieren
Eerst studie en baan enzo. Misschien ook eigen woning. Samenwonen als je echt moet, in een huurappartement. Dit omdat het nog allemaal zo pril is. Niets mis met grootste toekomstplannen, maar levensbeïnvloedende beslissingen voorlopig nog uitstellen. Fantaseren mag, over een jaar of 3 a 4 merk je vanzelf wel wat daadwerkelijk realiseerbaar is.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend wist het, ik moest ff wennen (was erg gesteld op mijn single bestaan :D ) We hadden wat skype contact gehad en telefonisch. Toen hij voor het eerst naar mij toe kwam is hij nooit meer weggegaan. Nu 13 jaar.

Nou ja weggegaan, we zijn uiteindelijk gaan latten door diverse omstandigheden.
Alle reacties Link kopieren
Wij zagen elkaar en wisten het, vond ik erg bizar. Ik geloofde er niet in tot dan. Niet dat ik hem de ideale man vond of zijn mindere kanten niet zag, ik wist dat hij de juiste was voor míj. We zijn nu 17 jaar en 2 kinderen verder nog steeds gelukkig. We vullen elkaar aan, zonder hem had ik het al heel goed, met hem bleek nog beter :)
Zijn trouwens bijna gelijk gaan samenwonen om te kijken of het echt zo goed zat als we dachten. Door samenwonen leer je iemand kennen vonden wij en we wilden geen jaren verspillen om dan evt toch uit elkaar te gaan. We hadden ieder onze oude flat nog, na half jaar hebben we die opgezegd.

Dus ja, het kan. Volg jouw eigen gevoel!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan en mag.

Ik en mijn partner willen geen kinderen. Toch kunnen we verzeild raken in praatjes hoe onze kinderen er uit gaan zien/gaan heten/op wie ze lijken/welke achternaam/opvoeding etc.

Dit soort gebabbel over getrouwd zijn, kinderen, samenwonen, samen bejaard zijn, etc. komt er vaak vanzelf uit omdat je gevoelens/liefde dit je laten zeggen. Je kan soms zó een drang hebben om te uiten hoe leuk je iemand vind, maar er geen woorden voor vinden, dat het er op deze manier uit komt.

Lekker van genieten.

Of het daadwerkelijk allemaal gaat gebeuren zie je met de tijd wel :)
Ik wens jullie beiden in ieder geval elkaars genot en liefde toe!
Bros before hoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven