Ben ik te ver gegaan?

23-05-2018 19:55 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik heb 3 jaar een relatie en ben hartstikke gek op hem. Probleem is dat ik denk dat het niet echt meer wederzijds is.
Hij irriteert zich vaak aan mij en voor mijn gevoel waardeert hij me niet echt. Nu zegt hij wel dat hij van me houdt en dat toont door allerlei klusjes voor me te doen. Nu is hij naar iedereen toe erg behulpzaam. Ik mis die extra kus, blik of aanraking en dan die irritaties erbij.. dat maakt me erg onzeker. Nu heb ik pas tegen hem gezegd dat ik twijfel aan zijn liefde voor mij en heb aangegeven dat hij dat moet uitzoeken. Ik heb nu al 4 dagen niks meer gehoord. Ben ik te ver gegaan in mijn twijfel?
Alle reacties Link kopieren
Je mag zeker je twijfel uiten. Hoe hij dit opvat en ermee omgaat is zijn zaak.
Het kan zijn dat dit hem aan het nadenken gezet heeft en dat hij binnenkort met slecht nieuws komt, maar dan weet je ten minste waar je aan toe bent.
Het tegenstrijdige lijkt me dat jij degene bent die twijfelt, en hij in principe aangaf dat niet te doen.

Waarom moet hij het dan van jou gaan uitzoeken?

Of bedoel je bij hem aan te geven dat hij moet uitzoeken of hij de liefde kan & wil tonen op een manier die jij overtuigender vindt? Als ik eerlijk ben is degene die iets moet gaan uitzoeken vooral jijzelf: vind jij dit goed genoeg, en is dit wat je wil?
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk denkt hij ook na.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
1. Heb je gezegd dat je twijfelt aan ZIJN liefde voor jou?
2. Of dat JIJ de kus, blik of aanraking mist

O.b.v. de info die je geeft:
Bij 1: zet je maar schrap
Bij 2: praat hierover. Bel hem op
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat zou best kunnen. Waar ik nog het meest bang voor is, dat hij het gewoon laat doodbloeden. Maar heb duidelijk mijn gevoel aangegeven voor hem aangegeven en gewoon gevraagd of hij eerlijk wilt zijn naar zichzelf en naar mij. Eigenlijk heb ik waarschijnlijk mijn antwoord al of heb ik hem gekwetst door mijn twijfel?
Je hebt hem op de gang gezet
waar hij moet nadenken
over wat hij fout heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat irriteert hem aan jou, de constante vraag naar bevestiging?
Damned if I don’t
Olijfjexxx schreef:
23-05-2018 20:04
Ja, dat zou best kunnen. Waar ik nog het meest bang voor is, dat hij het gewoon laat doodbloeden. Maar heb duidelijk mijn gevoel aangegeven voor hem aangegeven en gewoon gevraagd of hij eerlijk wilt zijn naar zichzelf en naar mij. Eigenlijk heb ik waarschijnlijk mijn antwoord al of heb ik hem gekwetst door mijn twijfel?
Je bent helemaal niet duidelijk geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gezegd dat ik twijfel aan zijn liefde en ook dat ik dat gevoel van hem naar mij mis. Hij is soms zo afstandelijk en reageert nauwelijks op me.
Alle reacties Link kopieren
Het gevoel dat jij meer wil dan dit ligt bij jou. Je kunt geen gewenst gedrag afdwingen door iemand weg te sturen zo van: jij moet nou meer eens nadenken over mijn twijfel. Jouw twijfel is van jou en dat los niet op door iemand letterlijk het bos in te sturen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie? Wat een akelig idee dat hij het misschien laat doodbloeden..dat zal ie toch niet doen na 3jr?
Ik vind 4 dagen geen contact of geen antwoorden niet zo fair. Jou laat ie dus in t ongewisse voor nu.
Laat jij hem gewoon of zoek jij wel contact?
Alle reacties Link kopieren
Chrystal schreef:
23-05-2018 20:07
Hoe oud zijn jullie? Wat een akelig idee dat hij het misschien laat doodbloeden..dat zal ie toch niet doen na 3jr?
Ik vind 4 dagen geen contact of geen antwoorden niet zo fair. Jou laat ie dus in t ongewisse voor nu.
Laat jij hem gewoon of zoek jij wel contact?
Hoezo niet fair: zij voelt wat en ipv dat zij nadenkt over waarom zij zich zo voelt en wat zij er aan kan doen stuurt zij hem weg zodat hij over haar probleem kan nadenken. Dat gaat toch niets oplossen. Zij straft hem omdat zij zelf niet lekker in haar vel zit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat jij totaal niet duidelijk bent geweest naar hem toe.

Wie weet zit hij wel 4 dagen te wachten op een reactie van jou. Wat heb je nu concreet meegedeeld met hem afgesproken?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben onzeker en ja ik heb hem op de gang gezet. Niet omdat hij iets fout doet, maar het is zijn gedrag waardoor ik twijfels heb. Zal waarschijnlijk zijn doorgeslagen in mijn onzekerheid en heb hem nu weggejaagd denk ik
Bel hem op en spreek af met hem. Dat kun je denk ik het beste doen.
Alle reacties Link kopieren
Olijfjexxx schreef:
23-05-2018 20:14
Ja ik ben onzeker en ja ik heb hem op de gang gezet. Niet omdat hij iets fout doet, maar het is zijn gedrag waardoor ik twijfels heb. Zal waarschijnlijk zijn doorgeslagen in mijn onzekerheid en heb hem nu weggejaagd denk ik
jij hebt hem op de gang gezet terwijl hij niks verkeerd doet en nu verwacht jij ook nog dat hij smekend terugkomt?
Ik kan die irritaties van zijn kant wel begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Wie is er verantwoordelijk voor hoe jij je voelt?
viva-amber wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:18
0.00% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat een verhelderende antwoorden! Ik heb hetzelfde probleem ongeveer als TO en ook hem gevraagd na te denken hoe hij denkt dat t komt dat hij anders/ op me reageert dan vroeger. Omdat ik overtuigd ben dat hij OF niet meer van mij houdt OF te gestresst oid is.

Maar dat het mijn eigen twijfel is (hij gaf aan dat er niks aan de hand is) en dat ik voor mezelf moet bepalen of ik dit genoeg vind, zo had ik t nog niet bekeken. Ik hoop dat TO er ook wat aan heeft!
Alle reacties Link kopieren
Olijfjexxx schreef:
23-05-2018 20:14
Ja ik ben onzeker en ja ik heb hem op de gang gezet. Niet omdat hij iets fout doet, maar het is zijn gedrag waardoor ik twijfels heb. Zal waarschijnlijk zijn doorgeslagen in mijn onzekerheid en heb hem nu weggejaagd denk ik
Hij doet dus wél iets fout in jouw ogen. Zijn gedrag.

En die onzekerheid ligt bij jou, niet bij hem. Als ik hem was dan smeerde ik hem.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Toverspiegel schreef:
23-05-2018 20:00
Het tegenstrijdige lijkt me dat jij degene bent die twijfelt, en hij in principe aangaf dat niet te doen.

Waarom moet hij het dan van jou gaan uitzoeken?

Of bedoel je bij hem aan te geven dat hij moet uitzoeken of hij de liefde kan & wil tonen op een manier die jij overtuigender vindt? Als ik eerlijk ben is degene die iets moet gaan uitzoeken vooral jijzelf: vind jij dit goed genoeg, en is dit wat je wil?
hele goede post,

ik vind het dapper dat je dit bent aangegaan maar durf het ook gewoon zelf toe te geven dat zijn manier van liefde uiten niet past bij je als er niets verandert en move on...

persoonlijk zou ik na een dag of 4 radiostilte wel genoeg weten eigenlijk
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik begrijp echt wel dat ik zelf ook een rol heb en dat het mijn gevoel is. Maar waarom heb ik dat gevoel dan? Is het zo raar dat ik dit met hem bespreek en dat aangeef?
Ben ook wel benieuwd in welke context en op welke manier je je twijfels hebt uitgesproken? En was dat voor het eerst of heb je dat al vaker geroepen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, het is zeker niet raar om dat samen met hem te bespreken. Het is wel raar om de volledige verantwoordelijkheid bij hem neer te leggen en het hem in z'n eentje uit te laten zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Hij vroeg aan mij of ik twijfel had. Ik zei ja en toen reed hij weg bij me. Toen heb ik hem getext en gevraagd of hij wil nadenken over zijn liefde voor mij en of hij eerlijk wil zijn naar zichzelf en mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven