Ik kan mijn ex niet loslaten

23-05-2018 21:43 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik moet dit even van mij afschrijven.

Een maand geleden heeft mijn ex plotseling een einde gemaakt aan onze relatie. Voor mij volledig onverwacht en hij zegt dat hij er niet 100% voor kan gaan en dat hij heel veel van mij houdt en mij daarom juist laat gaan, omdat ik beter verdien.

Mijn reactie naar hem toe was dat ik het accepteerde en of hij het 100% zeker wist, omdat er dan geen weg meer terug was. Hij stond erachter en sindsdien hebben we geen contact meer gehad. Afgelopen weekend ging hij op 'mannenweekend' en wilde ik hem in de ochtend veel plezier wensen. Uiteindelijk heb ik het whatsappgesprek toch weggeklikt en kon ik de verleiding weerstaan. Echter 's nachts had ik het gevoel dat ik moest kijken en zag ik ineens dat zijn foto weg was. Kortom hij heeft mijn telefoonnummer verwijderd.. Nu probeer ik mezelf gerust te stellen door te denken dat hij mij dan ook wel moet missen als hij blijkbaar gedurende de dag mijn nummer heeft verwijderd, terwijl hij plezier moest hebben met zijn vrienden in het buitenland. Hij heeft mij niet geblokkeerd dus houdt de deur nog een kier?

Ik mis hem gewoon zo erg en had gehoopt dat wanneer ik niks zou laten horen, hij terug zou komen, maar daarentegen verwijderd hij gewoon mijn telefoonnummer?

ik weet dat ik hem moet laten gaan, maar ik wil hem zo graag nog een keer zien, want ik begrijp er uiteraard helemaal niks van en kan het op een of andere manier ook niet afsluiten. Moet ik zijn nummer ook verwijderen of moet ik vragen of hij toch nog een keer wilt afspreken? Niet om te zorgen dat het goed komt, maar zodat ik het meer begrijp en ook beter kan afsluiten..

Graag jullie tips..
Alle reacties Link kopieren
Wat begrijp je niet aan het woord nee?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
De deur staat bij hem denk ik niet meer op een kier. Hoe zeer jouw gevoelens voor hem dit ook zouden verdienen. Het is alleen niet zo.

Hoe hard, verdrietig en moeilijk het voor je is: niet appen, niet bellen, niet volgen op Facebook,insta en andere sites. Blok jezelf, lik je wonden, huil en praat met mensen die ervoor jou willen zijn. Maar hij is dat echt niet meer voor je.

Sterkte. :redrose:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heb precies het zelfde mee gemaakt. Van de een op anderen dag na drie jaar. Ook dat ik beter verdien vervolgens niks meer gehoord. Ik ga niet zeggen dat je geen contact meer moet zoeken. Wat voor jou het beste werk. Ik heb dat niet gedaan. Je schiet er niks mee op. Voor de ander is het al klaar. Liefdes verdriet doet pijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap gewoon niet dat het zomaar over is. Dagen daarvoor maakten we nog allerlei plannen en dan ineens is alles over? Zomaar met 1 whatsappberichtje. En dan houdt hij het blijkbaar heel makkelijk vol om niets meer te sturen en mij ook niet mist..
Alle reacties Link kopieren
Wat een verdrietige situatie.
Je gaat niet snel een bevredigend antwoord krijgen, misschien weet hij het zelf niet eens.
Feit is dat het je ex is.
En blijft.

Hoe jij daarmee om gaat is jouw zaak. Hij hoort er niet meer bij.
Je was al goed op weg door niet te appen.
Maar wat kan hij doen?
Als hij iets aardigs zegt hoop je misschien dat hij jou terug wil.
Als hij niets doet weet je niet wat er in hem om gaat.
Makkelijkste is uiteindelijk verder gaan. Uithuilen en opnieuw beginnen.
Makkelijkste, raar maar waar.
Want alle alternatieven zijn erger.
Spring89 schreef:
23-05-2018 21:56
Ik snap gewoon niet dat het zomaar over is. Dagen daarvoor maakten we nog allerlei plannen en dan ineens is alles over? Zomaar met 1 whatsappberichtje. En dan houdt hij het blijkbaar heel makkelijk vol om niets meer te sturen en mij ook niet mist..
Via de Whatsapp zo ging het ook bij mij. Dat begrijp ik ook niet goed na drie jaar. Maar nu lees ik dat meer mensen dat doen. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Spring89 schreef:
23-05-2018 21:56
Ik snap gewoon niet dat het zomaar over is. Dagen daarvoor maakten we nog allerlei plannen en dan ineens is alles over? Zomaar met 1 whatsappberichtje. En dan houdt hij het blijkbaar heel makkelijk vol om niets meer te sturen en mij ook niet mist..
Via de app? Hoe lang kenden jullie elkaar?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
23-05-2018 22:02
Via de app? Hoe lang kenden jullie elkaar?
Bijna twee jaar. We kennen elkaar van de middelbare school en zijn elkaar jaren later weer tegengekomen.
We zijn nu bijna 2 jaar samen geweest.

In mijn hoofd zit nu alleen maar dat hij een ander heeft. En eerlijk, ik hoor dat liever, want dan is het echt klaar. Ipv dat ik mijzelf nu continue afvraag waarom etc..
Het is nog maar kort uit, dus je zal nog steeds veel verdriet hebben en hoop koesteren. Dat moet slijten en duurt nog wel even. Blijf jezelf herinneren dat hij het uitgemaakt heeft en daar ongetwijfeld al langere tijd mee bezig is geweest in gedachten. Hij is waarschijnlijk allang doorgegaan en verder in het proces, en als hij je zou missen had hij na een week al voor de deur gestaan. De kans dat hij je nu nog gaat missen om een nieuwe relatie te overwegen is zo klein, dat je veel meer hebt aan doorgaan met je eigen leven. Ik zou dan ook niet meer in gesprek gaan, zeker omdat je zelf hebt gezegd dat eenmaal uit ook uit blijft. Was dat bluf?

Hoe weet je trouwens zo zeker dat hij je nummer dit weekend heeft verwijderd en niet al eerder? Als je dat weet omdat je continue op whatsapp zijn online status checkt zou ik zijn nummer ook zo snel mogelijk blokkeren.
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is het normaal om nooit meer iets tegen de ander te zeggen. Hoor en lees het nu veel vaker. Je gaat apart verder en helaas gaat de ander sneller door.
Alle reacties Link kopieren
Ken je de uitdrukking "zachte heelmeesters maken stinkende wonden"?

Als het uit is, is het best om alle contact te verbreken. Hoe moeilijk en pijnlijk ook..

Want Vrienden blijven is meestal het verlengen van de breukpijn. Met name wanneer 1van de 2 nog gevoelens of hoop heeft.

Verdrietig maar waar: het is uit.
Wat een lul om het via de app uit te maken, slappe zak.
Alle reacties Link kopieren
LiveLoveLaugh2 schreef:
23-05-2018 22:06
Het is nog maar kort uit, dus je zal nog steeds veel verdriet hebben en hoop koesteren. Dat moet slijten en duurt nog wel even. Blijf jezelf herinneren dat hij het uitgemaakt heeft en daar ongetwijfeld al langere tijd mee bezig is geweest in gedachten. Hij is waarschijnlijk allang doorgegaan en verder in het proces, en als hij je zou missen had hij na een week al voor de deur gestaan. De kans dat hij je nu nog gaat missen om een nieuwe relatie te overwegen is zo klein, dat je veel meer hebt aan doorgaan met je eigen leven. Ik zou dan ook niet meer in gesprek gaan, zeker omdat je zelf hebt gezegd dat eenmaal uit ook uit blijft. Was dat bluf?

Hoe weet je trouwens zo zeker dat hij je nummer dit weekend heeft verwijderd en niet al eerder? Als je dat weet omdat je continue op whatsapp zijn online status checkt zou ik zijn nummer ook zo snel mogelijk blokkeren.
Omdat ik hem in de ochtend veel plezier wilde wensen voor zijn weekendje weg met de mannen.. Toen zag ik zijn foto nog staan en 's nachts in een keer niet meer. En uiteraard heb ik gecheckt bij een vriendin of zij zijn foto nog wel zag staan, dus hij heeft echt mijn nummer verwijderd en niet zijn foto.

Vanuit mijn kant was het inderdaad ook bluf. Mijn ervaring is dat wanneer je heel zielig gaat doen en smeken om het nog te proberen, diegene alleen maar harder wegrent. Dus deed ik "koel" en zei dat ik het jammer vond, niet begreep, maar het wel accepteerde als dit echt is wat hij wil. In de hoop dat hij zich dan zou realiseren dat hij mij miste.. En omdat hij mijn nummer niet meteen verwijderde of blokkeerde hield ik voor mezelf hoop. Nu hij mijn nummer verwijderd heeft, wilt hij blijkbaar echt nooit meer contact.. Dat doet pijn. Na bijna 2 jaar.. als vuilnis aan de kant gezet..
Alle reacties Link kopieren
Oh wow.... wat een onmeunig onfatsoenlijke kerel! Gèts... waarom hoop je überhaupt nog dat zijn deur op een kier staat? Na twee jaar samen zijn even appen dat het klaar is?

Het kanaal in met die gast!
*Copyright Elle*
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Paulapaula schreef:
23-05-2018 22:06
Ken je de uitdrukking "zachte heelmeesters maken stinkende wonden"?

Als het uit is, is het best om alle contact te verbreken. Hoe moeilijk en pijnlijk ook..

Want Vrienden blijven is meestal het verlengen van de breukpijn. Met name wanneer 1van de 2 nog gevoelens of hoop heeft.

Verdrietig maar waar: het is uit.

I know, maar ik kan het maar niet loslaten omdat ik gewoon niet begrijp waarom.. En eerlijk als ik hem wel zou appen en vragen om duidelijkheid dan ben ik bang dat hij mij keihard afwijst en mij ook niet meer wilt zien. Dan verlies ik mijn trots en voel ik me nog rotter.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
23-05-2018 22:14
Oh wow.... wat een onmeunig onfatsoenlijke kerel! Gèts... waarom hoop je überhaupt nog dat zijn deur op een kier staat? Na twee jaar samen zijn even appen dat het klaar is?

Het kanaal in met die gast!
*Copyright Elle*
Haha ja, was het maar zo simpel. Iedereen zegt het en ik weet het ook wel, maar dat gevoel he..
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat alles zomaar klaar is. Maar inderdaad, wellicht is hij hier al veel langer mee bezig en slaapt hij er geen nacht minder om, eventueel al met andere vrouwen bezig en ik huil mezelf nog net niet elke avond in slaap.
Dat is net nou het hele probleem van het tegenwoordige individualisme en egoïsme in onze maatschappijen. Mensen vinden dat het altijd de ander moet zijn die contact legt of doorzet, anders zeg je er niks op. Ik kan mij een tijd lang, lang geleden, voordat het internet er was, herinneren toen de mensen nog simpeler waren, en je gewoon voor de lol of uit spontaniteit de ander opbelde, of een brief stuurde of erbij langs ging. En zelfs na de komst van het internet duurde het een paar jaartjes, toen je gewoon uit het niets of juist omdat je niet van iemand gehoord had een gezellig berichtje of een paar regels naar iemand stuurde in de vorm van e-mail of chat of iets dergelijks.

Zal wel weer aan de mensen liggen van destijds en hun manier van opvoeding en de culturele waardes waarmee ze groot zijn geworden.

Niet alles uit het verleden was beter, maar wel de simpelere omgang met elkaar en de methodes van communicatie?

Wat kan je hieraan doen, gewoon je ego laten vallen, hem opbellen of whatsappen, en laten zien dat je een echte mens bent. Hoeft ook geen veelheid aan tekens of teksten, gewoon iets gezelligs of spontaans. Anders kun je tot in de eeuwigheid wachten totdat juist hij zijn ego laat vallen. Zie je nu het probleem wel?

Ik mis de spontaniteit en oprechte bezorgdheid richting elkaar van mensen die elkaar kennen.
Spring89 schreef:
23-05-2018 22:13
Omdat ik hem in de ochtend veel plezier wilde wensen voor zijn weekendje weg met de mannen.. Toen zag ik zijn foto nog staan en 's nachts in een keer niet meer. En uiteraard heb ik gecheckt bij een vriendin of zij zijn foto nog wel zag staan, dus hij heeft echt mijn nummer verwijderd en niet zijn foto.

Vanuit mijn kant was het inderdaad ook bluf. Mijn ervaring is dat wanneer je heel zielig gaat doen en smeken om het nog te proberen, diegene alleen maar harder wegrent. Dus deed ik "koel" en zei dat ik het jammer vond, niet begreep, maar het wel accepteerde als dit echt is wat hij wil. In de hoop dat hij zich dan zou realiseren dat hij mij miste.. En omdat hij mijn nummer niet meteen verwijderde of blokkeerde hield ik voor mezelf hoop. Nu hij mijn nummer verwijderd heeft, wilt hij blijkbaar echt nooit meer contact.. Dat doet pijn. Na bijna 2 jaar.. als vuilnis aan de kant gezet..
Dat snap ik, had er overheen gelezen dat hij per app het uitgemaakt heeft. Je had kunnen appen dat je hier een fatsoenlijk gesprek over wilde omdat dat het minste is wat je verdiende om het goed af te ronden. Om eerlijk te zijn denk ik dat ik zelf niet eens terug geappt had na zo’n mededeling, zoiets vertel je toch in persoon?! Maar dat is achteraf gepraat, je hebt hem geappt dat het dan klaar is. Ik zou het hierbij laten, hij gaat jou in een gesprek geen nieuwe informatie geven want dan zou hij het nu ook niet per app hebben afgerond.

Ik kan hier nu wel gaan typen dat je beter verdient dan zo’n eikel maar dat maakt jou verdriet nu niet minder. Hopelijk zie je later in dat je mer je appje dat “eens uit, altijd uit” je jezelf een grote dienst hebt bewezen.
Wel hoop ik dat je jezelf in bescherming neemt en zijn nummer blokkeert. Iemand waar je 2 jaar lang lief en leed mee hebt gedeeld en die je daarna zo aan de kant zet...
Alle reacties Link kopieren
Via de app? Leuke vent hoor... Je verdient inderdaad beter dan dit.
Geen contact meer zoeken en proberen verder te gaan met je leven. Hoe moeilijk het ook is. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Spring89 schreef:
23-05-2018 22:13


Vanuit mijn kant was het inderdaad ook bluf. Mijn ervaring is dat wanneer je heel zielig gaat doen en smeken om het nog te proberen, diegene alleen maar harder wegrent. Dus deed ik "koel" en zei dat ik het jammer vond, niet begreep, maar het wel accepteerde als dit echt is wat hij wil. In de hoop dat hij zich dan zou realiseren dat hij mij miste.. En omdat hij mijn nummer niet meteen verwijderde of blokkeerde hield ik voor mezelf hoop. Nu hij mijn nummer verwijderd heeft, wilt hij blijkbaar echt nooit meer contact.. Dat doet pijn. Na bijna 2 jaar.. als vuilnis aan de kant gezet..
Tsja... als je via de app bluft kun je ook verwachten dat de reactie is zoals het is. In het vervolg zou ik zeggen dat je effe naar iemand toekomt als ze je plots verontrustende zaken appen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Spring89 schreef:
23-05-2018 22:18
I know, maar ik kan het maar niet loslaten omdat ik gewoon niet begrijp waarom.. En eerlijk als ik hem wel zou appen en vragen om duidelijkheid dan ben ik bang dat hij mij keihard afwijst en mij ook niet meer wilt zien. Dan verlies ik mijn trots en voel ik me nog rotter.
Dit is vragen om moeilijkheden en heel oneerlijk naar jou toe. Hij heeft het uitgemaakt om iets van jou wat hem niet aanstaat. Dat zegt dus niks over jou, maar enkel dat hij daar niet doorheen kon kijken/je goede kanten voor hem niet opwogen tegen datgene waarom hij er een punt achter zette. Het enige dat je ermee bereikt is een trap na en dat je je juíst slecht gaat voelen.

Je hebt al een hele goede reden om het af te ronden; je verdient beter dan een “vriend” die bij een minderen periode dit niet met je wil bespreken en je daarna ook nog eens respectloos per app dumpt!
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
23-05-2018 22:34
Tsja... als je via de app bluft kun je ook verwachten dat de reactie is zoals het is. In het vervolg zou ik zeggen dat je effe naar iemand toekomt als ze je plots verontrustende zaken appen.
Ik ben ook geen 16 meer he. Uiteraard heb ik dat gevraagd, maar hij zei dat we nu teveel vanuit onze emoties zouden handelen en niet meer rationeel zouden kunnen blijven. Dus leek het hem beter het hierbij te laten, want elkaar zien zou alles ingewikkelder maken. Plus we wonen 80km bij elkaar vandaan dus we komen elkaar ook niet spontaan tegen en om zomaar langs te gaan en aan te kloppen lijkt me ook niet verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Joh natuurlijk heb je emoties.
Hij had ook kunnen bellen, is al beter dan appen.
Weggewaaid dakraam*
*Gerecyclede term
Alle reacties Link kopieren
Het is tijd geworden om voor jezelf te denken. Door te zeggen 'ik wil je niet meer spreken, er is geen weg meer terug' heb je eigenlijk voor hem gedacht: je dacht hem hier op de een of andere manier mee bij je te houden, doordat hij je zou gaan missen. Het resultaat is helaas het tegenovergestelde, en dat voelt voor jou enorm onprettig. Jij wil eigenlijk weten: is het echt klaar, en waarom?

Vaak krijg je nooit precies het antwoord wat je nodig hebt, er is altijd ruimte voor twijfel. Ik zie in ieder geval dat mensen met liefdesverdriet enorm in de ontkenning kunnen zitten, zoekgedrag blijven vertonen en vervolgens heel gefrustreerd worden als blijkt dat ze niet meer 'op de radar' staan bij de ander.

Na zo'n abrupt einde van een langere relatie snap ik echter wel dat je vragen hebt. Zou het niet een idee zijn om die toch gewoon te stellen? Alles wat je nu 'niet zeker weet', lijkt diep van binnen nog een reden zijn om hem niet los te laten. Misschien dus met hem om de tafel gaan zitten of bellen?

Ik zou je adviseren om voorafgaand aan zo'n gesprek goed voorbereid te zijn wat je wil vragen, en vraag echt om duidelijkheid, anders creeer je voor jezelf alleen maar nieuwe ruimte tot interpretatie en twijfel.
Overanalyseer niet wat hij zegt of hoe hij het zegt, neem de harde boodschap aan.

Verder veel sterkte natuurlijk. Liefdesverdriet is vreselijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven