Is dit normaal

24-05-2018 13:01 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben ongeveer 3 jaar geleden gescheiden omdat ik te maken had met huiselijk geweld.

Met ex man heb ik kinderen.

Eerste twee jaar stond ik niet open voor een nieuwe relatie.

Ik heb ongeveer een jaar geleden iemand ontmoet met wie ik het weer voorzichtig wil aangaan. Relatie loopt goed.

Nu heb ik mijn ex hierover bericht omdat onze kinderen mijn partner gaan ontmoeten.

Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat hij mij en m'n vriend afmaakt als er iets met de kinderen zal gebeuren. Talloze berichten ontvangen hierover

Ex-man is heel kwaad op me geweest toen ik besloten had om te scheiden. Tijdens deze proces heeft hij meerdere keren geprobeerd om mijn leven binnen te sluipen (een nieuwe kans)

Ik snap niet waarom hij zo heftig reageert. Als hij een andere vrouw zou hebben, zou ik erop vertrouwen dat hij weet wie hij in huis haalt.

Heeft iemand tips voor me?
Alle reacties Link kopieren
Hij probeert jou vebaal en non-verbaal te onderdrukken en jij begrijpt niet waarom hij zo reageert?
Ja is normaal.
Alle reacties Link kopieren
Bij bedreiging de politie inschakelen, in ieder geval melding maken.
De politie zal dan niet direct ingrijpen maar bij een volgende bedreigingssituatie sneller tot actie overgaan.

In relatie tot je ex is het mijn ervaring dat het negeren van dit soort 'vullis' effectiever werkt dan de discussie aangaan.
Ga gewoon verder met je leven en houd de communicatie beperkt tot kind-gerelateerd.
palanja wijzigde dit bericht op 24-05-2018 13:08
0.51% gewijzigd
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is niet normaal.

Even die Appjes doorzeten richting jullie caseworker, wijkagent, mediator, wie er ook ooit bij betrokken was toen jij wegging bij jouw mishandelende Ex.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Bericht bewaren. Verder niks van aantrekken. Je kan er weinig aan doen.
Aangifte doen wegens bedreiging?

Ik zou het niet weten, wel dat dit geen normaal gedrag is.
Een scheiding is nooit leuk en ex-partners zullen altijd even moeten slikken als er een nieuwe partner ten tonele verschijnt, maar dit....

Het is niet zo dat je aan de lopende band foute vriendjes in huis haalt.
Hebben jullie ten tijde van de scheiding contact gehad met een advocaat of mediator? Misschien kun je die weer inschakelen.
Hij wilde niet scheiden en de scheiding tegenhouden. En dan ben je verbaasd dt hij negatief tegenover een nieuwe partner staat?
Alle reacties Link kopieren
Waarom licht jij je ex in over een evt. nieuwe partner? Houd het kontakt alleen over de kinderen, voor de rest heeft hij nergens iets mee te maken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Goed dat hij zijn boosheid omgezet heeft in berichten! Je hebt dus bewijs en stap 1 is het bewijs uitprinten en melding maken bij de wijkagent en dit heel koeltjes aan je ex mededelen.

Meer hoef je denk ik niet te doen.
Madeliefjees schreef:
24-05-2018 13:12
Waarom licht jij je ex in over een evt. nieuwe partner? Houd het kontakt alleen over de kinderen, voor de rest heeft hij nergens iets mee te maken.
Nouja, beter is deze gek enigszins voorbereid anders gaat hij door het lint als een kind iets vertelt.
Verder, heerlijk dat hij zich zo heeft laten gaan, gelijk naar hulpverlener en politie.
Wellicht kun je na nog wat blunders van hem bezoek onder toezicht regelen of moet hij in therapie en dan ben jij mooi van dit idiote gedrg af en je kinderen ook.
Bewaar alles goed en zet het doeltreffend in.
Verklaarbaar gedrag. Zo probeert hij nog altijd invloed uit te oefenen op jou en je handelen en nog steeds je leven te bepalen.
Alle reacties Link kopieren
serieus, de vraag is of een doodsbedreiging normaal is?

nadat je van hem bent gescheiden wegens mishandeling(en)

maak je wel even screenshotjes in een helder moment?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
"Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat hij mij en m'n vriend afmaakt als er iets met de kinderen zal gebeuren"
en jij vraagt je af of het normaal is???
Alle reacties Link kopieren
Ik bewaar alles ja.
Ik heb het verteld omdat ik niet wil dat de kinderen hem dit vertellen. Gezien mijn nieuwe partner ook vaak op stap wil met de kinderen.

Ex zei dat hij dreigt omdat het hem om de welzijn en veiligheid van de kinderen gaat. Maar hij kent m'n nieuwe partner helemaal niet en ik zou m'n kinderen ook nooit in gevaar brengen.

Bedankt voor jullie reacties.
Rosa344 schreef:
24-05-2018 13:37
Ik bewaar alles ja.
Ik heb het verteld omdat ik niet wil dat de kinderen hem dit vertellen. Gezien mijn nieuwe partner ook vaak op stap wil met de kinderen.

Ex zei dat hij dreigt omdat het hem om de welzijn en veiligheid van de kinderen gaat. Maar hij kent m'n nieuwe partner helemaal niet en ik zou m'n kinderen ook nooit in gevaar brengen.

Bedankt voor jullie reacties.
En op deze manier probeert hij weer bij jou in beeld te komen, je leven te bepalen en te zorgen dat alles wel gebeurd zoals hij dat wil.
Komt een en ander je nog bekend voor vanuit je huwelijk met hem?
Heel herkenbaar, de vader van mijn kinderen had een andere relatie en daarbij een kind gekregen.
Ik kreeg een nieuwe relatie en ben zeker 15 jaar door de vader van mijn kinderen lastig gevallen, puur omdat hij het niet kon verkroppen dat ik verder ging met mijn leven en nog wel met een andere man .
Ik ben door het gedrag van mijn ex ruim 200km verderop gaan wonen.
Maar normaal is het zeker niet.
anoniem_64ce7dbad6e60 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 14:13
9.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
We zijn heel lang samen geweest, hele zwarte bladzijde uit m'n leven. Dominant, narcistisch gedrag en losse handjes.

Hij beweert dat dit gedrag normaal is wanneer er een nieuwe partner is, hij moet laten weten mocht er iets met de kinderen gebeuren, hij achter ons aankomt. Elke man zou zo reageren, vandaar dat ik me afvroeg of dit normaal is. Ik heb verder niet veel ervaring met mannen.
Hij vertrouwd jouw vriend niet met jullie kinderen. Advies: Je roze bril afzetten, je keus in mannen is niet al te best.
Nee, dit is geen normaal gedrag. Het zou wat zijn als gescheiden ouders elkaar op een dergelijke wijze bedreigen en een nieuwe relatie er nooit meer in zal zitten.

Je ex hoort pas net dat je een vriend hebt of hoort hij net dat je een vriend hebt die je wil voorstellen aan je kinderen?

Ex wil een voet tussen de deur houden, zichtbaar blijven omdat hij kwaad is dat jij bij hem bent weggegaan. Hij wil macht over jou houden. Fysiek kan hij je hopelijk niet meer te grazen nemen dus nu uit hij zijn frustratie door je te bedreigen.
Waarschijnlijk denkt hij: jij hebt mij gedumpt en ik ben in de steek gelaten. Ik ellendig?, dan zorg ik ervoor dat jij je ook ellendig blijft voelen. Zoiets.
Hij gunt jou geen geluk met een ander, waar al dan niet jouw kinderen bijzijn.

Zorg goed voor jezelf en je kinderen! Blijf sterk. Laat hem geen macht meer over je krijgen. Jij en je kinderen verdienen een beter leven dan toen met je ex.
Alle reacties Link kopieren
Rosa344 schreef:
24-05-2018 13:46
We zijn heel lang samen geweest, hele zwarte bladzijde uit m'n leven. Dominant, narcistisch gedrag en losse handjes.

Hij beweert dat dit gedrag normaal is wanneer er een nieuwe partner is, hij moet laten weten mocht er iets met de kinderen gebeuren, hij achter ons aankomt. Elke man zou zo reageren, vandaar dat ik me afvroeg of dit normaal is. Ik heb verder niet veel ervaring met mannen.
Wat een grapjas... Nee natuurlijk is dat niet normaal. Zou toch een mooie bak zijn he? Dat je niet verder mag met je leven omdat je ooit de keuze hebt gemaakt voor een droeftoeter eerste klas.
Maak er melding van bij de politie en reageer niet naar hem hierover. Hou het contact zakelijk en slechts over de kinderen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Advocaat van de duivel:
Als er iets met mijn kinderen zou gebeuren terwijl ze bij de nieuwe vriendin van mijn man zouden zijn, dan zou ik ook behoorlijk onredelijk uit de hoek komen, geloof ik. In zoverre zou ik hem nog wel begrijpen. Hoeveel mensen zeggen er niet 'ze moeten van mijn kinderen afblijven want ik sta niet voor mezelf in'. Ik denk dat jouw ex op zijn eigen opgefokte agressieve manier hetzelfde bedoelt.
Hij wil dus eigenlijk aangeven dat hij maar hoopt dat jouw nieuwe vriend te vertrouwen is. Dat hij zelf niet helemaal fris is in de bovenkamer vergeet hij gemakshalve eventjes.

Je kunt zijn dreigementen doorgeven aan de wijkagent. Maar ten opzichte van hem zou ik het lekker van me af laten glijden. Jij weet toch dat je nieuwe vriend te vertrouwen is? Dat hij niet met drank op achter het stuur kruipt met je kinderen in de auto? Dat hij geen pedofiel is? Dat hij je kinderen niet zal slaan, mishandelen of misbruiken? Nou dan. Dan heeft je ex niks om jou wat te maken.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet samenwonen oid daarnaast is huidige vriend ook vader, zorgt goed voor zijn kinderen want ze wonen ivm co ouderschap ook helft voor de tijd bij hem. Zijn ex heeft geen slecht woord over hem en ze heeft ook een nieuwe relatie en dat vind mijn vriend prima.

Zo kan het dus ook.

Hij had losse handjes betekent niet dat elke man zo is. Ik ben nu nog scherper wat betreft mannen dus samenwonen oid gaat niet binnen een paar jaar gebeuren.

Lijkt erop dat hij dreigt om me bang te maken, in ons huwelijk deed hij dit ook en dan kreeg hij zijn zin.
Alle reacties Link kopieren
Rosa344 schreef:
24-05-2018 13:46
We zijn heel lang samen geweest, hele zwarte bladzijde uit m'n leven. Dominant, narcistisch gedrag en losse handjes.

Hij beweert dat dit gedrag normaal is wanneer er een nieuwe partner is, hij moet laten weten mocht er iets met de kinderen gebeuren, hij achter ons aankomt. Elke man zou zo reageren, vandaar dat ik me afvroeg of dit normaal is. Ik heb verder niet veel ervaring met mannen.
Is hij soms van Amerikaanse afkomst, met dat zwart-wit denk patroon van hem.

Hoe hij met deze situatie omgaat is Niet normaal.

Dat een ex partner zich zorgen maakt over de nieuwe persoon in het leven van diens kinderen, ja, dat is normaal. Dat een man zo extremistisch zou reageren, dat is verre van normaal, dat is abnormaal.

Nu weten wij natuurlijk niet hoe jouw nieuwe partner is qua type. En kunnen daar ook geen uitspraak over doen op basis van jouw voorgaande leuze in mannen met een samplesize van n=1. Maar gezien de voorgeschiedenis van jouw Ex, kan je stellen dat het probleem bij hem ligt en niet bij jouw huidige partner.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
24-05-2018 13:50
Hij vertrouwd jouw vriend niet met jullie kinderen. Advies: Je roze bril afzetten, je keus in mannen is niet al te best.
Wat een raar advies. Haar ex is geen goede keuze geweest nee. Haar huidige vriend kun je nog niet veel over zeggen.


Rosa, kan me voorstellen dat sommige exen het wel even duidelijk maken wie hier nu de vader is. Soort van verdediging, haantjes gedrag. Maar niet op zo'n manier. Maargoed je moet als geen ander weten dat je hem met een korreltje zout moet nemen. Bewaar alles (maak een dossier evt) en zorg dat er afstand blijft tussen jullie en je ex partner. Wordt het heftig kun je aangifte doen.
Bam!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven