Vriendin en 'concurrentie'

24-05-2018 19:53 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een situatie die ik heel vervelend vind. Het betreft mijn band met mijn beste vriendin. We kennen elkaar een jaar of 14 en kunnen lezen en schrijven met elkaar. Zij is een héél belangrijk persoon in mijn leven. Er is alleen één probleem wat om de zoveel tijd een wig drijft tussen ons.

Kort gezegd heb ik wat meer succes in de liefde; mannen vinden mij vaak interessant. Ongetwijfeld vooral op uiterlijk gebaseerd. Ik duik meestal van de ene relatie / date in de andere. Dit is overigens niet heel handig; dat weet ik, maar is niet de kern van het probleem. Zij heeft geen/ weinig succes in de liefde. Haar laatste 'fling' wat 2 jaar geleden en dat is op een nare manier geëindigd. Sindsdien geen dates, niks. Wel heeft ze een aantal keren een man leuk gevonden, maar vaak -als ik geïntroduceerd werd- trokken ze naar mij toe.

Dit is nu 3x gebeurd, dat een man die zij leuk vond mij boven haar verkoos. Ik doe hier uiteraard niks mee; dat lijkt me duidelijk. Ik ben niet geïnteresseerd in de mannen waar zij op valt en zelfs dan; dat zou ik haar nooit aandoen. Dus het wordt nooit wat; moge dat duidelijk zijn. Wel stopt bij haar het daten dan ook; want een gast die opeens je beste vriendin gaat proberen te versieren is niet ok.

Nu is het afgelopen weekend dit weer voorgevallen; ze had interesse in een jongen, ik ontmoet hem, en hij begint mij te appen/ op een date aan te sturen. Dit -uiteraard- weer afgekapt maar ik zie dat ze dit heel lastig vindt. Ze is er open over geweest dat ze zich hierdoor heel onzeker voelt. Wat ik heel goed snap; mannen behandelen haar alsof ze zo kunnen overstappen op iets/iemand die -in hun ogen- beter is.

Ik weet zelf ook niet goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ik gun haar alle liefde van de wereld maar het vlot gewoon niet zo. Ze is gesloten (ook door eerdere ervaringen). Aan de ene kant ben ik graag betrokken bij haar leven maar aan de andere kant merk ik dat dit lastig is als dit steeds gebeurt.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Graag advies!
Alle reacties Link kopieren
Tja... Is het uberhaupt nodig dat jij in dat eerste stadium (daten) al geïntroduceerd wordt?!
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt die jongen aan jou nummer dan?
Alle reacties Link kopieren
vivinnetje schreef:
24-05-2018 19:57
Tja... Is het uberhaupt nodig dat jij in dat eerste stadium (daten) al geïntroduceerd wordt?!
En dit
Herkenbaar en eigenlijk kun je er weinig mee, behalve weg blijven. Maar ja dat is niet gezegd dat als ze een maal met elkaar zijn hij het niet toch gewoon bij jou probeert.

Aan de andere kant is het ook wel slim van haar om eens te kijken waar om ze voor dat soort types valt die haar wel ok vinden maar niet geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Maar op het moment dat jij voorgesteld wordt heeft ze er neem ik aan al een paar dates met die man opzitten? Of is het meer dat zij hem wel ziet zitten maar dat er nog niks spannends is gebeurd? In het laatste geval staat het hem vrij om haar gevoelens niet te beantwoorden en dus achter jou aan te gaan en in het eerste geval is het gewoon een klootzak. Als dat vaker gebeurd moet je vriendin misschien eens een ander type proberen.

Ik ken wel meer mooie vrouwen maar die krijgen echt niet alle partners van vriendinnen en kennissen achter zich aan hoor. Loopt je vriendin niet te hard van stapel? Dat zij in haar hoofd al met hem getrouwd is bij wijze van spreken terwijl die man van niks weet?
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Idd hoe komt die jongen aan jou nummer en hoezo ben je er altijd bij?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet in de beginfase van daten.

De eerste man in kwestie kende ze 2 jaar en de andere 8 maanden voordat ik geïntroduceerd werd. Met die van 2 jaar had ze een friends with benefits relatie maar hij wilde geen vastigheid. Toen ontmoette hij mij en zei hij dat hij klaar was voor een relatie (?). Pijnlijk. De tweede was ze ook al lang vrienden mee/ geflirt. Deze derde, afgelopen weekend, was ze 4 maanden bevriend mee, er werd geflirt en ze zouden samen naar een concert gaan met nog een andere vriendin. Zij had in haar hoofd dat het een soort van date zou zijn. Die vriendin had afgezegd; ik kreeg het kaartje. Long story short dat is nu ook klaar.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat ze zich hierdoor naar voelt. Maar tegelijkertijd weet ik niet hoe ik haar hierbij kan helpen. Ik ben niet aan het flirten hoewel mannen mijn 'aardig zijn' soms wel zo opvatten.
Alle reacties Link kopieren
cemile schreef:
24-05-2018 20:03
Idd hoe komt die jongen aan jou nummer en hoezo ben je er altijd bij?
Bij deze laatste had ik zijn nummer omdat we naar het concert gingen en haar telefoon het niet goed doet. Ik heb gezegd dat we onderweg waren en het herkenningspunt gestuurd.
Dat het niet lekker gaat heeft weinig met jou te maken. Een man die haar niet de moeite waard vind en al vrij snel over gaat naar een ander, die zal toch niks voor haar zijn. Je wilt dat je partner jou het allerliefst en leukst vind. Die mannen vinden haar duidelijk niet echt leuk of leuk genoeg, anders rennen ze niet zo snel naar jou toe.
Alle reacties Link kopieren
Kirby schreef:
24-05-2018 20:01
Maar op het moment dat jij voorgesteld wordt heeft ze er neem ik aan al een paar dates met die man opzitten? Of is het meer dat zij hem wel ziet zitten maar dat er nog niks spannends is gebeurd? In het laatste geval staat het hem vrij om haar gevoelens niet te beantwoorden en dus achter jou aan te gaan en in het eerste geval is het gewoon een klootzak. Als dat vaker gebeurd moet je vriendin misschien eens een ander type proberen.
Bij de friends with benefits zat er al een hele geschiedenis achter. Bij de laatste was er nog niks spannends gebeurd, en tuurlijk een man 'mag' switchen maar het blijft een naar gevoel voor haar. Dit maakt haar onzeker, ze vroeg letterlijk 'wat heb jij wel wat ik niet heb?' en ik voel mij daar deels verantwoordelijk voor, ondanks dat ik niet weet hoe ik dit kan voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen heeft ze dus mannen uitgezocht die haar bij voorbaat al niet echt zagen zitten. Daar kan jij niets aan doen. Eigenlijk heb jij je vriendin behoedt voor maandenlange ellende. Toen ze achter jou aangingen was het meteen klaar.
Creativity is intelligence having fun
Madelief2626 schreef:
24-05-2018 20:14
Bij de friends with benefits zat er al een hele geschiedenis achter. Bij de laatste was er nog niks spannends gebeurd, en tuurlijk een man 'mag' switchen maar het blijft een naar gevoel voor haar. Dit maakt haar onzeker, ze vroeg letterlijk 'wat heb jij wel wat ik niet heb?' en ik voel mij daar deels verantwoordelijk voor, ondanks dat ik niet weet hoe ik dit kan voorkomen.
je bent niet verantwoordelijk.

En hoe wel ik dat gevoel begrijp want ik heb dat zelf ook, is het niet jouw schuld. Iedereen heeft vrije wil en maakt eigen keuze. Je vriendin bij voorbeeld maakt de keuze een bepaald type man achter na te jagen.
Alle reacties Link kopieren
Die mannen zijn je vriendin overigens stuk voor stuk niet waard als ze zo gemakkelijk switchen. Als ik haar was zou ik wachten op een man die direct laat zien voor haar te willen gaan. En als ik in jou schoenen stond was ik wat afstandelijk geweest naar die mannen. Appen ze? Negeren. Hoe kan die man denken aan een relatie toe te zijn met jou als jij vanaf dag een de boot al zou afhouden?
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant heeft het natuurlijk niks met jou te maken en staat het totaal los van jou; als een man haar echt leuk vindt zal hij helemaal voor haar gaan en als het goed is geen oog hebben voor andere vrouwen.

Ik had echter ook een 'vriendin', die, zodra een vriendin in de groep steeds meer met een bepaalde jongen omging op de een of andere manier altijd de meeste aandacht wilde hebben of ergens toch het leukst gevonden wilde worden, of ze die jongen in kwestie nou echt leuk vond of niet. Denk aan extra hard lachen, opeens one of the guys uithangen, "ik ga wel even met je mee buiten roken", dat soort overdreven gedoe. Je zegt zelf dat je van de ene date/relatie naar de andere springt. Nu hoeft dat echt niet te betekenen dat je dat ook bij die mannen doet. Maar je weet zelf wel of je daar onbewust mee bezig bent of echt totaal niet. Ik bedoel, je hebt aardig zijn en aardig zijn.
timetraveler wijzigde dit bericht op 24-05-2018 20:18
2.70% gewijzigd
Madelief2626 schreef:
24-05-2018 20:07
Het is niet in de beginfase van daten.

De eerste man in kwestie kende ze 2 jaar en de andere 8 maanden voordat ik geïntroduceerd werd. Met die van 2 jaar had ze een friends with benefits relatie maar hij wilde geen vastigheid. Toen ontmoette hij mij en zei hij dat hij klaar was voor een relatie (?). Pijnlijk. De tweede was ze ook al lang vrienden mee/ geflirt. Deze derde, afgelopen weekend, was ze 4 maanden bevriend mee, er werd geflirt en ze zouden samen naar een concert gaan met nog een andere vriendin. Zij had in haar hoofd dat het een soort van date zou zijn. Die vriendin had afgezegd; ik kreeg het kaartje. Long story short dat is nu ook klaar.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat ze zich hierdoor naar voelt. Maar tegelijkertijd weet ik niet hoe ik haar hierbij kan helpen. Ik ben niet aan het flirten hoewel mannen mijn 'aardig zijn' soms wel zo opvatten.
Bij alle drie zat ze dus al in de zogezegde friendzone. Wat verwacht ze dan nog precies. In mijn ervaring word je niet eerst vrienden en daarna lovers. Het kan wel hoor, maar twee mensen die elkaar zo leuk vinden dat ze een jarenlange relatie krijgen zijn niet vaak eerst maanden vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Ze kan ook denken 'als testcase regel ik een ontmoeting met Madelief. Als ze niet voor haar vallen mogen ze door naar de volgende ronde'.

Wat een oelewappers trouwens, dat ze denken dat een ander vrouw meteen beschikbaar voor ze is. Lage moraal overigens ook.
anoniem_169486 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 20:21
30.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
24-05-2018 20:17
Aan de ene kant heeft het natuurlijk niks met jou te maken en staat het totaal los van jou; als een man haar echt leuk vindt zal hij helemaal voor haar gaan en als het goed is geen oog hebben voor andere vrouwen.

Ik had echter ook een 'vriendin', die, zodra een vriendin in de groep steeds meer met een bepaalde jongen omging op de een of andere manier altijd de meeste aandacht wilde hebben of ergens toch het leukst gevonden wilde worden, of ze die jongen in kwestie nou echt leuk vond of niet. Denk aan extra hard lachen, opeens one of the guys uithangen, "ik ga wel even met je mee buiten roken", dat soort overdreven gedoe. Je zegt zelf dat je van de ene date/relatie naar de andere springt. Nu hoeft dat echt niet te betekenen dat je dat ook bij die mannen doet. Maar je weet zelf wel of je daar onbewust mee bezig bent of echt totaal niet. Ik bedoel, je hebt aardig zijn en aardig zijn.
Dit was exact mijn gedachte... durf je kritisch te kijken of je er zelf ècht niet misschien een beetje een aandeel in hebt?
Alle reacties Link kopieren
Als je hier geen zin meer in hebt zou ik je vriendin zeggen dat je alleen nog voorgesteld wil worden aan de man waarbij ze een héél goed gevoel bij heeft dat hij echt interesse heeft in een relatie met haar. En iets meer afstand bewaren tot de heer in kwestie zou in het begin ook geen kwaad kunnen.
Creativity is intelligence having fun
Waarom geef jij je nummer aan een jongen die jouw vriendin leuk vindt? Helemaal raar als jij toch niks in hem ziet.
Alle reacties Link kopieren
Maar moet je je daar echt schuldig om voelen? Zoals je zelf zegt, doe je zelf niks proactief om die mannen te verleiden, toch? Als ze jouw vriendin laten vallen voor jou, wil dat zeggen dat jouw vriendin in hun ogen in het algemeen niet zoveel betekende, hoe hard dat ook mag klinken. Als die mannen echt niet om haar geven, of in ieder geval niet op die manier, zou dat willen zeggen dat jouw vriendin vroeg of laat sowieso in de steek gelaten wordt voor iemand anders, met of zonder jou in de buurt.
Als mannen opeens afhaken omdat ze meer interesse hebben in het uiterlijk van een ander dan waren het toch al niet echt leuke gasten. Dat zoiets gebeurt in de kroeg (meisje A flirt met Pietje en na 5 minuten krijgt pietje haar vriendin in het vizier en duikt haar daar boven op) snap ik nog, maar als er al meerdere dates zijn geweest? Ik denk dat je toch wel kritischer naar je eigen aandeel moet kijken.
Dat ze jou knapper vinden zie ik trouwens niet direct als meer succes in de liefde hebben..
Een man stapt doorgaans op degene af waarbij ze denken enige kans te maken. Staat compleet los van uiterlijk. Als jij je wat afstandelijker opstelt, komen ze echt niet als vliegen op je af.
Waarom voelt je vriendin zelf niet aan dat deze mannen not that into her zijn? Daar heeft ze jou als definitieve bevestiging toch niet voor nodig? Los van het feit dat ik het maar rare kerels vinden die meteen 'genezen' zijn als ze jou zien, twijfel ik ook aan het beoordelingsvermogen van je vriendin. Lijkt me dat je toch wel merkt of een man echt gek op je is of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven