Final destenation

25-05-2018 11:43 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen mensen,

Ik zit momenteel in een vervelende situatie, en zou graag de mening/adviezen van mensen krijgen die er helemaal buiten staan.

Mijn " vriend" en ik zijn nu 2 jaar samen en hebben sinds een tijdje een huis samen gekocht. Voor beide was dit even wennen aangezien we feitelijk gezien nog nooit echt samen hebben gewoond. Verstandig? Misschien niet, maar het is niet anders even.
De laatste tijd hadden we veel onenigheid over kleine dingetjes in het huis. Hij is echt een perfectionist en dat is soms moeilijk om mee om te gaan. Alles moet picobello op zijn plaats staan etc etc. Hierdoor hebben we vaak vrij nutteloze discussies gehad. Vorige week heeft hij er een "einde" aangemaakt. Hij irriteerde zich te veel en vond dat wij teveel samen zijn. Opzicht heeft hij daar gelijk in, als we terug kwamen van het werk waren we altijd samen. Maar aangezien we net een nieuw huis hebben moesten we nou eenmaal vaak nieuwe spullen halen, dingen regelen etc etc. Hij heeft vaker aangegeven dat ik iets met vriendinnen moet gaan doen, maar we hadden het zo druk dat ik blij was als ik even thuis was als we vrije tijd hadden.

Nu is er vorige week iets voorgevallen waardoor hij heel boos is geworden. Hij heeft het financieel niet heel breed, dus ik had hem beloofd om iets te betalen. Wegens omstandigheden heb ik dit niet waar kunnen maken, waardoor hij heel erg boos werd. Dit was volgens hem de druppel, en heeft toen besloten om uit elkaar te gaan. Hij wou wel samen blijven wonen , alleen hij zijn leventje en ik de mijne. Hij heeft me erna echt dagen genegeerd en overal op geblokkeerd.

Nu begon hij gister ineens tegen mij te praten, dat ik hem tijd moest geven om dit allemaal even een plek te geven en misschien dat we het erna weer proberen als ik mijn dingen verbeter. Hij vroeg mij ook of ik hem wou beloven geen contact met andere te hebben, hij zou dat ook niet doen en had daar ook geen behoefte aan.

Ik weet nu even niet meer wat ik
Moet doen of denken. Wilt hij echt uit elkaar of wilt hij een pauze? Hoe ga ik het moeten aanpakken om samen te wonen terwijl we uit elkaar zijn? Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij van dat "bedrukkende" gevoel afkomt , maar toch zorgen dat we weer naar elkaar toe groeien en de liefde misschien weer terug vinden? Moet ik hem helemaal laten, of groeien we dan uit elkaar want we slapen nu ook apart.

Er zijn zoveel vragen, ik zou graag weten wat jullie zouden doen in mijn situatie.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk weet je het al, maar wat ontzettend onverstandig om een huis te kopen als je nog nooit hebt samengewoond.
Verder lijkt me dit geen leuke vriend, ik zou proberen alles netjes af te handelen en er einde aan breien. Hier heb je toch geen zin in?
anárion wijzigde dit bericht op 25-05-2018 11:50
0.39% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
als jullie uit elkaar gaan moet 1 van jullie verhuizen
vraag hem wat hij wil
vraag hem tijdelijk ergens anders te wonen tot hij het weet
praat
Destination
Alle reacties Link kopieren
Destination.
Damned if I don’t
Destination.

En hij is een lul.
Wilt hij echt uit elkaar of wilt hij een pauze

Wat wil jij!? Dat lijkt me het belangrijkst. Wil je je zo laten behandelen door die freeloader?
anoniem_370020 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 11:48
1.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
25-05-2018 11:48
Destination
:high5:
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
hij klinkt niet erg gezellig zeg, kijk je uit dat je jezelf niet vergeet in deze
als jij thuis wil zijn dan mag je thuis zijn he, ik bedoel, het is ook jouw woning

dat hij het financieel niet breed heeft is zijn probleem

en dingetjes die op hun plek moeten blijven staan.... hoe ziet ie dat voor zich met kids in huis, of wilden jullie die niet?
Lorem Ipsum
ViezeHond schreef:
25-05-2018 11:48
:high5:
:proud:
Om te beginnen je topic titel aan te laten passen naar iets wat slaat op je verhaal.

Verder, een huis samen kopen doe je in de regel pas als je weet dat jullie levens verenigbaar genoeg zijn om die stap te zetten. Het lijkt me dat jullie elkaar niet goed genoeg kenden om samen te gaan wonen.

Hij maakt het vervolgens uit, eerst vanwege de kleine irritaties en vervolgens omdat jij iets zou betalen maar dat niet gedaan hebt. Dat zegt toch iets over de kwaliteit van jullie relatie?
Ik zie hierin namelijk geen redenen om direct maar uit elkaar te gaan.

Vervolgens komt hij blijkbaar tot diezelfde conclusie maar wat gaat hij dan doen om de situatie te verbeteren?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je eerst hem moet vragen of hij een pauze wil of echt uit elkaar wil. Dan is het vervolgens aan jou of je nog samen met hem in één huis wilt wonen.
Ja het viva "vrouwenforum"vind je vriend meteen een lul met de eerste openingspost.
TO, jullie zijn beide fout geweest om niet eerst te gaan samen wonen.
Heb je werk en draag je ook bij? Of studeer je en betaald hij alles?
Wat is er allemaal gebeurd dat het zo uit de hand gelopen is?
Alle reacties Link kopieren
Euh, de voorwaarde dat jij je aanpast en hij dan misschien wel weer samen wil komen vind ik een hele enge. Of is hij mister perfect? In een relatie is het geven en nemen. Als hij niet wil geven (dus accepteren dat jij geen perfectionist bent bijvoorbeeld) dan gaat dit hem echt niet worden hoor.
Alle reacties Link kopieren
Final Fantasy.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Gek verhaal.
Net samen een huis gekocht. Zeuren dat jullie teveel bij elkaar zijn? Dat gebeurt als je samenwoont! Dan zie je elkaar dus bijna elke avond.

Klinkt als een ontzettend vreemde situatie, waarbij jullie waarschijnlijk vooraf niet jullie verwachtingen hebben uitgesproken.

Maar samenwonen in één huis als het uit is, is nooit een goed idee...
Those who don’t believe in magic will never find it
En ga anders terug naar je ouders.
Ik snap best dat het even wennen is als je net samenwoont maar dan boos worden om zoiets (het is verdorie niet eens zijn geld) en dergelijk gedrag..

Bij mij zou de liefde erg snel bekoelen als ik zo behandeld zou worden.
Alle reacties Link kopieren
Kikkertje17 schreef:
25-05-2018 11:49
Ik denk dat je eerst hem moet vragen of hij een pauze wil of echt uit elkaar wil.
nee hoor, TO moet bepalen wat zij wil, en niet nog langer aanhoren wat hij wil.
En vooral geen genoegen nemen, met halfslachtige oplossingen als 'pauzes', het is Aan of Uit, geen tussenweg
En als het AAN is, ga je nieuwe afspraken maken (lukken die niet, gaat het alsnog uit)
Als het UIT is, huis verkopen, uithuilen en opnieuw beginnen
dropfruitje schreef:
25-05-2018 11:51
Gek verhaal.
Net samen een huis gekocht. Zeuren dat jullie teveel bij elkaar zijn? Dat gebeurt als je samenwoont! Dan zie je elkaar dus bijna elke avond.

Klinkt als een ontzettend vreemde situatie, waarbij jullie waarschijnlijk vooraf niet jullie verwachtingen hebben uitgesproken.

Maar samenwonen in één huis als het uit is, is nooit een goed idee...
Ik kan mij best voorstellen als beide dat niet gewend zijn dat het schrikken is.
Pfff.. Waarom moet het toch altijd zo snel gaan? Een huis kopen alvorens samen te wonen..

Maar goed, het is nu zo. Ik zou geen zin hebben in dit drama om niks. Als je samenwoont ben je nu eenmaal vaak samen. Logisch. Je deelt een huis. Bijzonder dat jouw vriend daar zo over valt. Dit ligt niet aan jou hoor.

Spreek met hem een termijn af. 2 weken ofzo en als hij er dan nog niet uit is zou ik mijn conclusies trekken. Wat een gezeur zo vroeg in de relatie.
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 11:57
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij wil het een plekje geven en het misschien een kans geven als jij je aanpast?

Als je het echt een kans van slapen wil geven zullen jullie beide meer van elkaar moeten accepteren. Jullie zullen beiden water bij de wijn moeten doen.

Als hij alleen maar wil dat jij veranderd en jij wil alles doen om hem terug te krijgen, dan zul je zien dat het op de lange termijn weer fout gaat.

Geef hem nu de ruimte. En been voor jezelf de tijd om te bedenken wat jij van hem nodig hebt in een relatie. En als hij klaar is om het gesprek aan te gaan, leg hem dan ook uit hoe zijn gedrag voor jou was en waar jij nu behoefte aan hebt. Laat het van 2 kanten komen.
Wat wil jij?
Daar gaat het om.

Hij kan zoveel willen maar hij zal ook water bij de wijn moeten doen. Kan hij dat niet dan zou ik het huis te koop zetten en je eigen weg gaan.

Jullie kenden elkaar absoluut niet goed genoeg om een paar stappen over te slaan.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof hij jou nodig heeft voor de financiën. Ik zou een duidelijke ja of nee vragen, of doorgaan en dan zorgen dat jullie het wel leuk hebben of stoppen en één van jullie verhuizen.
Cum non tum age
Huis verkopen en uit elkaar gaan. Dit gaat 'm niet worden.
Oh jeetje wat een drama joh. Kan me voorstellen dat het een heel bedrukte sfeer geeft inderdaad. Dat ie vraagt om tijd om dingen een plekje te geven, nou vooruit. Het lijkt mij nogal een domper op de relatie maar dat is niet onredelijk. Maar dat JIJ JOU DINGEN MOET VERANDEREN, pff, er zitten 2 mensen in deze relatie en beiden zijn eigenaar van het huis, verandering zal van twee kanten moeten komen. Afknapper zeg!

Ik moet wel zeggen dat ik getriggerd wordt om te reageren omdat ik zo'n situatie ook een beetje vreesde met mijn vriend. Die ook zo pietje precies is, heel anders met zijn huis en (dure) spullen omgaat als ik. Nu gaan we, na 10 jaar haha, pas een huis kopen/samenwonen, maar niet voordat echt doorgesproken was wat onze verwachtingen waren en wat 'no go's'. Dus jou verhaal is een beetje mijn doemscenario. Maar ik denk dat jullie er ook goed aan doen om gewoon even heel zakelijk en suf vast te stellen wat jullie nodig hebben om fijn te leven. Mss is dat wel een avond voor jullie beiden alleen in huis, een werkster inhuren, allebei wat water bij de wijn doen over hoe netjes of rommelig en waar liggen jullie grenzen.

Maar dan nog het niet onbelangrijke stuk gevoel. Ik zou hem niet helemaal alleen laten, want dan geef je eigeniljk jullie huis aan hem. Hij kan zelf ook vaker weg gaan, wat eigenlijk logisch is als hij degene is die er genoeg van heeft. Maar goed, je wil hem terug, dan zou ik er ook wel voor zorgen dat hij jou een beetje moet missen soms, en daardoor hopelijk je weer extra in zijn armen wil sluiten.

Kan 1 van jullie de hypotheek trouwens in zijn eentje dragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven