Welke signalen stuurt ze eigenlijk?

26-05-2018 14:43 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na bijna 4 jaar heeft mijn vriendin ruim 6 weken geleden onze relatie verbroken. Ze was al langere tijd ongelukkig in de relatie en ik heb dit niet of te laat gezien. Ik wil haar graag terug. Inmiddels hebben we daar veel over gesproken, app en telefoon en zijn we ook twee keer een dag met elkaar op stap geweest. De eerste dag hebben we het vooral veel over haar pijn en verdriet gesproken, de tweede date (strand) hebben we het ook meer gezellig gehad. Die dag hebben we ook gezoend, geknuffeld en gestreeld.
Zoals gezegd wil ik haar graag terugwinnen, daar ben ik in haar richting volstrekt duidelijk over. Zij weet niet of dit nog kan, ze is bang dat de relatie weer snel in het oude patroon terecht zou komen. Ook wil ze haar leven weer oppakken en zich vrij voelen hoewel ze zegt dat haar hoofd absoluut niet staat naar een nieuwe relatie en dat ook niet de vrijheid is die ze zoekt. Het contact blijft intensief met name over de app en gisteren was ze even
wat verontwaardigd dat ik niet had vertelt dat een vriend van mijn een feest geeft vanavond waar ze normaal gesproken ook mee naartoe zou gaan. Ze houdt vol dat het “uit” is, was/is ook bang dat de zoenen bij mij verwachtingen zou wekken. Waar kijk ik nu eigenlijk naar?
Jij hebt het te laat gezien, of zij is te laat begonnen met praten?

Als jullie niets veranderen, verval je inderdaad in het oude patroon. Op welk gebied wil ze zich vrij voelen?

Ik vind haar erg onduidelijk. Ze wil geen relatie, maar zich vrij voelen, ze heeft veel contact met jou en is boos omdat ze niet mee mag naar een feestje, maar zegt wel dat het uit is.

Ik zou maar eens heel gauw echte duidelijkheid vragen, want dit slaat natuurlijk nergens op. Er wordt met je gespeeld.
Ze houdt je aan het lijntje.
Misschien vind ze het gewoon moeilijk om je los te laten, misschien vind ze jouw aandacht en hoe jij je best doet wel lekker.
Het is niet netjes wat ze doet vind ik.
Alle reacties Link kopieren
niveasoft schreef:
26-05-2018 14:46
Jij hebt het te laat gezien, of zij is te laat begonnen met praten?

Als jullie niets veranderen, verval je inderdaad in het oude patroon. Op welk gebied wil ze zich vrij voelen?

Ik vind haar erg onduidelijk. Ze wil geen relatie, maar zich vrij voelen, ze heeft veel contact met jou en is boos omdat ze niet mee mag naar een feestje, maar zegt wel dat het uit is.

Ik zou maar eens heel gauw echte duidelijkheid vragen, want dit slaat natuurlijk nergens op. Er wordt met je gespeeld.
Ze heeft voldoende signalen gegeven, ik heb zitten slapen/was teveel met mezelf bezig. Ze wilde niet zozeer mee naar het feest maar had het fijn gevonden dat ik het vertelt had. Had ik niet gedaan ook omdat ik wist dat ze 99% zeker niet zou kunnen.
En met echte duidelijkheid bedoel ik: óf het is aan, en jullie gaan eraan werken niet in oude valkuilen te stappen, óf het is uit, en dan verbreek je alle contact. Meer smaken zijn er nu niet.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
26-05-2018 14:47
Ze houdt je aan het lijntje.
Misschien vind ze het gewoon moeilijk om je los te laten, misschien vind ze jouw aandacht en hoe jij je best doet wel lekker.
Het is niet netjes wat ze doet vind ik.
Dit! Laat gaan TO. Eigen gang gaan, voorlopig even geen contact.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ze is voor mijn gevoel heel eerlijk, vindt het te vroeg om een nieuw begin te maken. De vrijheid die ze zegt te zoeken is meer het gevoel “vast” te hebben gezeten in een ongezonde relatie. Ze wil leuke dingen doen met vrienden, uitgaan/festivals bezoeken. Allemaal dingen waar ik geen moeite mee heb. Ze zegt ook bang te zijn misbruik van me te maken maar ik sta dat ook toe juist omdat ik haar gevoelens zo lang genegeerd heb.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Ik ben vroeger ook ooit weer te snel weer samen gekomen, en dan loopt het om net dezelfde redenen fout. Je vervalt snel weer in dezelfde rol.

Het is niet zonder reden fout gelopen. Jullie zijn wie jullie zijn. En nu geeft ze je aandacht omdat ze zich ook niet goed (en eenzaam) voelt. Maar eens jullie weer samen zouden zijn, gaat ze waarschijnlijk net hetzelfde voelen als voordien. En dan moeten jullie die scheiding weer eens meemaken...

Opnieuw samenkomen is mogelijk niet zo rooskleurig als je nu denkt en hoopt.
Alle reacties Link kopieren
Joost1968 schreef:
26-05-2018 14:53
Ze heeft voldoende signalen gegeven, ik heb zitten slapen/was teveel met mezelf bezig. Ze wilde niet zozeer mee naar het feest maar had het fijn gevonden dat ik het vertelt had. Had ik niet gedaan ook omdat ik wist dat ze 99% zeker niet zou kunnen.
En waarom moet je dat haar vertellen?. Het is uit.
Grappig ook dat zij vrijheid wil, maar dan wel van jou verwacht dat je zulke dingen vertelt..zij vrij, jij nog vast.
Alle reacties Link kopieren
Je kijkt naar een vrouw die het heeft uitgemaakt omdat zij vrij wil zijn maar de lusten van de relatie wil zij nog wel graag aanhouden. De lasten niet.

En nee zij wil ook geen vaste relatie met jou maar zij wil je wel graag kunnen oproepen wanneer zij je nodig heeft en wil ook graag de baas spelen over je sociaal leven. Dat is geen liefde dat is het uitoefenen van macht. Zij roept je ter verantwoording.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het is uit. En als zij geen uitnodiging heeft gehad voor een feestje van een vriend van jou (en haar?) moet ze niet zeuren en zeker niet verontwaardigd naar jou gaan doen.

Gezeur.
Ga leuke dingen doen. Kap het af. Graag of niet hoor. Her loss!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Joost1968 schreef:
26-05-2018 15:05
Ze is voor mijn gevoel heel eerlijk, vindt het te vroeg om een nieuw begin te maken. De vrijheid die ze zegt te zoeken is meer het gevoel “vast” te hebben gezeten in een ongezonde relatie. Ze wil leuke dingen doen met vrienden, uitgaan/festivals bezoeken. Allemaal dingen waar ik geen moeite mee heb. Ze zegt ook bang te zijn misbruik van me te maken maar ik sta dat ook toe juist omdat ik haar gevoelens zo lang genegeerd heb.
Deze dingen kun je ook doen binnen n relatie. Ze houd je aan t lijntje voor de aandacht.
Alle reacties Link kopieren
En ze roept jou ter verantwoording inderdaad. Hoezo heb jij dat af te leggen aan haar? En zelf wil ze vrij zijn. Lekker hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft wel gelijk wat betreft het feit dat de relatie ongezond is en nee haar gedrag is niet eerlijk.

'ik sta dat ook toe juist omdat ik haar gevoelens zo lang genegeerd heb.'

Jij staat het toe omdat je haar perse terug wil. Je accepteert niet dat het voorbij is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Head* schreef:
26-05-2018 14:47
Ze houdt je aan het lijntje.
Misschien vind ze het gewoon moeilijk om je los te laten, misschien vind ze jouw aandacht en hoe jij je best doet wel lekker.
Het is niet netjes wat ze doet vind ik.
Ja, laat gaan.
Zo iemand speelt met je.
Goed genoeg voor afspraakjes, zoenen en strelen , maar meer? Absoluut niet !

Moet jij niet willen toch ? Het is aan of het is uit. Niet een beetje aan en veel uit ofzoiets. Of je moet er van houden dat zij jou aan het lijntje houdt.
Of ze (nog) van je houdt?

Iemand die het uitmaakt, jou in de war brengt met dubbele signalen, jou niet de gelegenheid geeft de breuk te accepteren (door nog vaag met je om te gaan) en te verwerken (door je nog te willen zien en te zoenen) ... Nee , die houdt niet van jou hoor, die heeft niet het beste met jou voor.
Die wil je gewoon houden, aan het lijntje.
Snap je ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven