Mijn vriendin is vreemd gegaan en we hebben twee kleine kids

26-05-2018 20:05 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zojuist ben ik (38) er achter gekomen dat mijn vriendin (35) vreemd is gegaan 4 maanden geleden. En we hadden precies vandaag ook nog eens 14 jaar een relatie.

Ik heb haar er direct mee geconfronteerd en ze gaf het toe dat dit eenmalig is gebeurd. Althans dat zegt ze, als ik vraag of ik alle whatsappjes mag lezen tussen hem en haar mag ik dat niet. Dan vraag ik me al af waarom ze dan geen open kaart wil spelen.

Ik ben er helemaal kapot van. Ik weet niet wat ik moet doen. We hebben een huis (met overwaarde), twee kids en hebben beide een goede fulltime baan. Zij is een hele goede moeder en een zorgzame intelligente vrouw. Ze staat altijd voor onze kinderen en mij klaar en helpt me altijd als ik ergens mee zit en kan over alles met haar praten.

We hebben de afgelopen 7 jaren een zeer slechte sexuele band. Zij heeft enorm veel energie in ons sexleven gestoken, maar ik voelde weinig aantrekkingskracht naar haar toe op sexueel gebied. Zij voelde zich tot 3 jaar geleden nog tot mij aangetrokken. Ik heb haar vaak teleurgesteld door aan te geven dat ik geen zin had. Ik heb er vaak over nagedacht, en zij ook, om er een punt achter te zetten. De afgelopen jaren was er ook van haar uit geen aantrekkingskracht meer naar mij toe. We hebben regelmatig ruzie. Onze ruzies zijn soms ook in bijzijn van de kinderen. Ik maak me daar heel erg zorgen wat voor effect dit heeft op hun.

Ik weet nu niet wat het beste is om te doen. Haar vergeven of er een punt achter zetten, omdat ik dit toch misschien ergens voelde aankomen. Desondanks ben ik er helemaal kapot van. Ik begrijp het ergens, maar ergens ook weer niet Helemaal omdat zij zelf ook ooit is bedrogen. Moet ik alles waar we de afgelopen jaren zo aan hebben gewerkt weer opgeven? Onze relatie, ons huis, de sociale kring om ons heen en wat betekent dit voor de kids 3 en 6.

Als ik het haar probeer te vergeven zal onze vertrouwensband nooit meer het zelfde zijn.

Wat nu?
anoniem_370213 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 20:55
3.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mee praten en meer neuken, beetje de basis voor een goede relatie eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan het dat je geen seks meer met haar wilde?
Heftig.
Wat wil zij?
Alle reacties Link kopieren
Niet die appjes lezen, dat gaat je niks aan en doet waarschijnlijk alleen maar meer pijn. Ze is vreemd gegaan en dat doet zeer genoeg.
Blijf in gesprek met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Kumiko schreef:
26-05-2018 20:12
Heftig.
Wat wil zij?
Zij geeft nu aan dat ze hoopt dat ik het haar kan vergeven. En dat weet ik niet.
Dus zij heeft de helft van jullie relatie moeten ‘smeken’ om seksuele aandacht waarbij je haar vaak hebt afgewezen en nu hoor jij dat zij 4 mnd geleden haar aandacht elders is gaan zoeken en ‘opeens’ is er nu wél een probleem en ben jij het zgn slachtoffer?

Eerlijk, nu voel jij wat zij al 7 jaar heeft gevoeld........zich niet écht gehoord!
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk was er dus vrij weinig de laatste jarem wat jullie echt als partners bij elkaar hield?
Klinkt als een ongezonde relatie.
Uit elkaar gaan misschien het beste voor iedereen?
Dit is niet populair op het forum, maar als je van de 14 jaar dat je samen bent de helft van die jaren eigenlijk ongelukkig bent waarvan de laatste 3 heel ongelukkig dan waarom jezelf dwingen om dit voort te zetten?
anoniem_368737 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 20:16
0.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tja, als jij nooit wil...
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
26-05-2018 20:10
Hoe kan het dat je geen seks meer met haar wilde?
De aantrekkingskracht is er niet meer voor mij, ik voel op sex gebied weinig meer voor haar. Maar ik vind dat ook geen reden om er zomaar een punt achter te zetten.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
26-05-2018 20:10
Hoe kan het dat je geen seks meer met haar wilde?

Dit. Er gaat vaak wel wat vooraf aan vreemdgaan. Iemand jaren geen fysieke aandacht geven dat doet wat met iemand (en ja, dit zeg ik ook tegen een vrouw als haar man is vreemdgegaan).

Je moet wel een beetje je best voor elkaar blijven doen.

Nu is de vraag: willen jullue nu alsnog je best voor elkaar gaan doen of is het te laat?
Alle reacties Link kopieren
Tja...

Als zij jouw gebrek aan intimiteit jarenlang kan vergeven dan moet x vreemdgaan toch ook wel lukken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou haar dumpen.
Niemandsland79 schreef:
26-05-2018 20:15
Zij geeft nu aan dat ze hoopt dat ik het haar kan vergeven. En dat weet ik niet.
Serieus??
viavia2013 schreef:
26-05-2018 20:17
Ik zou haar dumpen.
Ik had hem al lang gedumpt!
Alle reacties Link kopieren
Niemandsland79 schreef:
26-05-2018 20:17
De aantrekkingskracht is er niet meer voor mij, ik voel op sex gebied weinig meer voor haar. Maar ik vind dat ook geen reden om er zomaar een punt achter te zetten.

Misschien vindt zij het ook geen reden om er een punt achter te zetten, maar wel een reden om buiten de deur te vrijen.
Heb je zelf geen behoefte aan seks met iemand?
Niemandsland79 schreef:
26-05-2018 20:17
De aantrekkingskracht is er niet meer voor mij, ik voel op sex gebied weinig meer voor haar. Maar ik vind dat ook geen reden om er zomaar een punt achter te zetten.
En dan moet zij zich maar neerleggen bij een seksloos leven?
Of je biedt haar de vrijheid om haar seksuele gratification ergens anders vandaan te halen, of jij moet aan de bak, of je moet bij haar weggaan als de eerste twee opties je niet bevallen. Je kunt niet van haar vragen om nooit meer in haar leven seks te hebben.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 20:21
4.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niemandsland79 schreef:
26-05-2018 20:17
De aantrekkingskracht is er niet meer voor mij, ik voel op sex gebied weinig meer voor haar. Maar ik vind dat ook geen reden om er zomaar een punt achter te zetten.
Dat alleen al zou ik zo pijnlijk vinden dat ik er een einde aan zou maken.

Bedenk je wat dat doet met het zelfvertrouwen van een vrouw...

Ik ben echt tegen vreemdgaan maar als jij het niet met haar wil doen en ze weet ook nog dat dat is omdat je haar niet meer aantrekkelijk vind waarom mag ze het dan niet met een ander doen?
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
26-05-2018 20:15
Dus zij heeft de helft van jullie relatie moeten ‘smeken’ om seksuele aandacht waarbij je haar vaak hebt afgewezen en nu hoor jij dat zij 4 mnd geleden haar aandacht elders is gaan zoeken en ‘opeens’ is er nu wél een probleem en ben jij het zgn slachtoffer?

Eerlijk, nu voel jij wat zij al 7 jaar heeft gevoeld........zich niet écht gehoord!
Ja, daar heb je een goed punt. Daar kwam het wel op neer. Maar ik heb haar ook de keus gegeven om dan bij me weg te gaan. Ik heb aangegeven dat ik dit geen reden vind om er een punt achter te zetten, ook ik heb sexuele behoeftes die niet beantwoord worden. Maar heb het gezin voorop proberen te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa schreef:
26-05-2018 20:20
En dan moet zij zich maar neerleggen bij een seksloos leven?
Of je biedt haar de vrijheid om haar seksuele gratification ergens anders vandaan te halen, of jij moet aan de bak, of je moet bij haar weggaan als de eerste twee opties je niet bevallen. Je kunt niet van haar vragen om nooit meer in haar leven seks te hebben.
:cheer: :cheer2: :cheer2:
Niemandsland79 schreef:
26-05-2018 20:17
De aantrekkingskracht is er niet meer voor mij, ik voel op sex gebied weinig meer voor haar. Maar ik vind dat ook geen reden om er zomaar een punt achter te zetten.

JIJ vindt dat geen reden om er een punt achter te zetten, maar heb je dat weleens aan haar gevraagd? Zij doet jaren haar best om jouw aandacht te krijgen en je wijst haar steeds af, enig idee wat dat met iemand (man of vrouw) doet? En nu kreeg zij deze aandacht wél van iemand anders en weet je niet wat je moet doen?

Jij verwacht dus dat een vrouw van 35 voortaan maar seksloos door het leven gaat, ongelooflijk!?
Niemandsland79 schreef:
26-05-2018 20:17
De aantrekkingskracht is er niet meer voor mij, ik voel op sex gebied weinig meer voor haar. Maar ik vind dat ook geen reden om er zomaar een punt achter te zetten.

Nou seks is voor de meeste mensen best belangrijk. Waarom denk je dat ze met jouw gebrek aan interesse in haar genoegen zou moeten nemen? Vind je dat niet minstens net zo respektloos als het vreemdgaan?
Alle reacties Link kopieren
Jij voelt je niet tot haar aangetrokken, hoe moet ze zich daar wel niet door voelen? Door het gebrek is ze mogelijk vreemdgegaan, ik vind het niet eens zo heel gek. Ik denk dat je beter uit elkaar kan gaan en beiden iemand met dezelfde behoeftes moet gaan vinden. Dit kan zo toch nooit goed gaan verder. Jullie liggen niet op een lijn als ik het zo lees en communicatie is ook belangrijk.
“Moet ik alles waar we de afgelopen jaren zo aan hebben gewerkt weer opgeven?“

Waar heb jij de afgelopen jaren dan zo aan gewerkt? Ik lees enkel dat jij haar sinds het moment dat jullie aan kinderen begonnen bent gaan afwijzen. Alsof je haar enkel als moeder van jullie kinderen bent gaan beschouwen en haar op zichzelf bent gaan ontkennen. En zij heeft geprobeerd dat met jou aan te pakken, maar jij hebt haar in de kou laten staan.

Sja, dan is de kans groot dat er eens een ander langskomt die haar wel de aandacht geeft die ze verdient. Het is tijd om je verantwoordelijkheid te nemen en te beslissen wat je nou wilt voor de komende 10 of 20 jaar. Wil je je verbinden aan een leven samen als partners? Dan zul je daar hard je best voor mogen gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven