Gedachtes van hot naar her

27-05-2018 20:44 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen, ik heb niet zo zeer een vraag, maar vooral ff de behoefte om te kletsen, dingen op zn plekje te zetten in mijn hoofd. 3 jaar relatie, wonen samen in zijn huis. Ik ben hier ingetrokken en heb ( bijna) niets meer van mezelf, omdat hier alles al was. Door stomme fout schuld bij belastingdienst opgelopen. Schouders er onder gezet en hulp gezocht. Dit loopt met vallen en opstaan... Mijn loon gaat volledig naar instantie, zij betalen de schuldeisers het afgesproken bedrag en rest gaat naar mijn rekening. Wij hebben de overeenkomst dat we maandelijks het zelfde bedrag inleggen voor de huishoudelijke kosten. Koophuis, ik sta niet op hypotheek, maar hebben een huurcontructie. Man is al vrij gefrustreerd van het feit dat er schulden zijn, nu is er door de belastingdienst vorige maand een bedrag afgeschreven, waardoor ik niet jegens hem aan betaalverplichting kon voldoen. Bijkomende schuld van belastingdienst wat nog niet is meegenomen in betalingsregeling. Man wil stekker uit relatie trekken, is er klaar mee.. Na veel praten voorzichtig afgesproken om te kijken of er nog iets te lijmen valt, hij heeft zeker nog gevoel voor mij maar heeft t idee dat mijn zooi zijn toekomstplannen in de weg staan. Hele week t idee gehad dat t weer wat beter ging, tot afgelopen donderdag brief van deurwaarder op de mat valt... instantie heeft termijn niet overgemaakt naar schuldeiser... Het is geknapt bij hem, en hij wil niet verder met de relatie. Ik kan nergens heen, geen vangnet, geen geld, geen inboedel, niets. We hebben geen ruzie, maar relatie is wat hem betreft klaar. Ik mag hier blijven wonen, zolang als t nodig is. Laat me ook niet vallen en wil me helpen. Ik word hierdoor verscheurt door 2 gevoelens: boos dat hij niet wil vechten voor ons, onmacht dat ik niet weg kan bij iemand die klaarblijkelijk niet met mij verder wil. Voel me een vreemde momenteel hier, hij praat en appt over koetjes en kalfjes alsof er niets aan de hand is. Op het ene moment denk ik: kom op je kan t, je hebt er al eerder alleen voor gestaan en alles opnieuw opgebouwd.. Jij wil t opgeven, prima, klaar ermee! Het andere moment: als je nog gevoel voor me hebt, dan moeten we hier toch uitkomen? Ik weet t echt even niet meer welke kant mijn gevoel allemaal heengaat.
zorg eerst dat je je eigen zaakjes voor elkaar hebt
Hoe naar ik het ook vind voor jou, ik heb ook wel begrip voor hem. Hij is bang voor zijn huis en financiën.

Zijn de schulden tijdens of voor jullie samenwonen ontstaan?
Alle reacties Link kopieren
Fijne man, hij gaat helemaal voor jou.....
Hij wil niet verder. Punt. En wat je daar van vindt of wat wij daarvan vinden, dat kan van alles zijn, maar dat verandert je situatie niet.

Dus: je gaat met je instantie in gesprek over je schulden, over je situatie en je gaat op zoek naar woonruimte voor jezelf. Huur een kamer en kijk op facebookgroepen/marktplaats/familie voor spullen om je kamer in te richten.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zeker begrip voor zijn gevoel, mijn shit, moet ik oplossen. Dus ik begrijp zijn standpunt tot hier en niet verder heel goed. Feit blijft dat ik niet wil(de) dat de relatie zou stoppen, hebben t namelijk ook heel leuk met elkaar (gehad). Hij geeft aan dat zn gevoel niet weg is voor mij, en dat vind ik lastig. Mijn probleem, I know... ik snap m heel goed, maar dat maakt niet dat t geen pijn doet.
Hoe lang duurt het nog om je schuld in te lossen?
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper: zeker nog een jaar...
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet naar een buurtteam oid? Die kunnen je vast helpen je zaakjes op orde te krijgen. Eerst je leven op de rit, daarna rouwen om je verbroken relatie en zorgen dat je nooit meer afhankelijk wordt van een man!
kimkim78 schreef:
27-05-2018 21:11
Gatekeeper: zeker nog een jaar...
Een jaar is zo om. Je bent er bijna.
Alle reacties Link kopieren
Maar je hebt dus niet alleen schuld bij de belastingdienst maar bij nog meer instanties als ik het goed lees? Dan snap ik je vriend wel. Dat is namelijk niet 1 stomme fout maar meerdere. Dus eerst alles afbetalen en zorgen dat je schuldenvrij bent en dan eventueel weer aan je relatie werken en ja, de kans is groot dat je vriend dan allang een ander heeft. Maar dat is dan maar een harde levensles.
Alle reacties Link kopieren
Als je schuld over een jaar ophoudt, zou je vriend dat toch ook wel moeten kunnen overbruggen?
het is ook erg onaantrekkelijk, iemand die zo sterk afhankelijk is in materiele zin
Alle reacties Link kopieren
kimkim78 schreef:
27-05-2018 21:11
Gatekeeper: zeker nog een jaar...
Als dit alles is dan lijkt me dat goed te overzien. Zijn het echt de financien waarom hij bij je weg wil of is er meer aan de hand.....
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Ben er ook bijna, einde is in zicht, kom van ver.....Buiten belastingdienst ook zorverzekering. Nog 2 termijnen en die is weg, dan staat alleen belastingdienst nog. Omdat ik die schulden heb, betaald hij de "leuke" dingen. Ik zeg vaak genoeg dat ik dit niet kan betalen, maar hij doet dit dan voor ons. Het is geknapt omdat hij denkt dat ik er niet genoeg boven op zit, ik meer kan doen om t sneller af te lossen. Als ik had gezien dat instantie deze maand termijn niet had betaald, was brief deurwaarder niet gekomen.
kimkim78 schreef:
27-05-2018 21:47
Ben er ook bijna, einde is in zicht, kom van ver.....Buiten belastingdienst ook zorverzekering. Nog 2 termijnen en die is weg, dan staat alleen belastingdienst nog. Omdat ik die schulden heb, betaald hij de "leuke" dingen. Ik zeg vaak genoeg dat ik dit niet kan betalen, maar hij doet dit dan voor ons. Het is geknapt omdat hij denkt dat ik er niet genoeg boven op zit, ik meer kan doen om t sneller af te lossen. Als ik had gezien dat instantie deze maand termijn niet had betaald, was brief deurwaarder niet gekomen.
dus je leunt op hem en je bent slordig. Ik neem aan dat er eerst een brief komt voordat de deurwaarder wordt ingeschakeld. Ik denk dat hij gelijk heeft om het uit te maken. jij kan niet voor jezelf zorgen
Alle reacties Link kopieren
S-meds, dank je voor je verhelderende reactie... omdat schulden al maanden lang op rij netjes betaald worden en met de nieuwe privacy wet een deurwaarderskantoor ook de persoon in kwestie op de hoogte moet stellen heb ik die brief ontvangen. Geen persoon aan de deur, alleen een brief met de mededeling dat er 1 termijn niet betaald was, en de vraag waarom. Bitchen is ook een kunst. Raar he, dat soms iemand een periode t even moeilijk heeft, maar er wel alles tot het mogelijke aan doet om t op te lossen. Heb t onder ogen gezien dat ik t zelf niet kon en hulp gevraagd. Sommige mensen komen niet eens tot dat punt en gaan in de wspn.. waar jij als brave belastingbetaler voor opdraait.. ik regel t tenminste nog zelf. Zonder dat de " maatschappij" dus jij, er mede voor opdraait. Verder nog iets?
kimkim78 schreef:
27-05-2018 21:57
S-meds, dank je voor je verhelderende reactie... omdat schulden al maanden lang op rij netjes betaald worden en met de nieuwe privacy wet een deurwaarderskantoor ook de persoon in kwestie op de hoogte moet stellen heb ik die brief ontvangen. Geen persoon aan de deur, alleen een brief met de mededeling dat er 1 termijn niet betaald was, en de vraag waarom. Bitchen is ook een kunst. Raar he, dat soms iemand een periode t even moeilijk heeft, maar er wel alles tot het mogelijke aan doet om t op te lossen. Heb t onder ogen gezien dat ik t zelf niet kon en hulp gevraagd. Sommige mensen komen niet eens tot dat punt en gaan in de wspn.. waar jij als brave belastingbetaler voor opdraait.. ik regel t tenminste nog zelf. Zonder dat de " maatschappij" dus jij, er mede voor opdraait. Verder nog iets?
oh je kan ook al niet tegen kritiek
Alle reacties Link kopieren
O jawel hoor! Sta altijd open voor opbouwende kritiek.. maar last me niet neersabelen. Ik weet wat ik fout heb gedaan en anders had moeten doen, hoef jij me niet op te wijzen en me aan te vallen op persoon terwijl je me niet kent. Dat was ook niet de " vraag" in de OP. Maar ik begrijp dat voor sommige mensen begrijpend lezen moeilijk is, en liever iemand belachelijk maken, dan voor hun eigen deur te vegen. Heb jouw kritiek dus niet nodig, en wanneer je niets kunt zeggen wat betrekking heeft op de OP, stel ik voor dat je je met je eigen hachje gaat bemoeien.
kimkim78 schreef:
27-05-2018 22:13
O jawel hoor! Sta altijd open voor opbouwende kritiek.. maar last me niet neersabelen. Ik weet wat ik fout heb gedaan en anders had moeten doen, hoef jij me niet op te wijzen en me aan te vallen op persoon terwijl je me niet kent. Dat was ook niet de " vraag" in de OP. Maar ik begrijp dat voor sommige mensen begrijpend lezen moeilijk is, en liever iemand belachelijk maken, dan voor hun eigen deur te vegen. Heb jouw kritiek dus niet nodig, en wanneer je niets kunt zeggen wat betrekking heeft op de OP, stel ik voor dat je je met je eigen hachje gaat bemoeien.
niemand maakt je belachelijk, je stelt je aan. Je stelt een vraag op een forum en wilt reacties. Bij deze; je hebt geldproblemen, kan niet voor je zelf zorgen en dat is onaantrekklijk en maakt je geen relatiemateriaal
en als je had gevraagd wat je met je vriend moet omdat hij schulden heeft, geen eigen bezit, volledig op jou leunt als het gaat om huisvesting of leuke dingen dan had vrijwel iedereen hier gezegd: maak het uit
Alle reacties Link kopieren
Het ligt wel vaak aan iemand anders ipv aan jezelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vind het een verstandige keuze van die man. Hij maakt zich terecht zorgen. Je krijgt toch niet zomaar een brief van de deurwaarder? Zorg er voor dat je de boel op orde hebt voor je je in een relatie stort.
Je vriend moet niet zeiken. Je bent drie jaar samen, je hebt een fout gemaakt die je probeert op te lossen en naar verwachting duurt dat nog een jaar. Dus tenzij hij niets meer om je geeft, gewoon je partner steunen en samen de issues oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet snap is dat je bent gaan samenwonen. Ik heb ook een vrijwillige sanering gehad maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om in die situatie met iemand anders financiën te delen en die persoon ook in een onzekere positie mogelijk te plaatsen.

En ja, soms is het keihard. Ik had een leuke man ontmoet en toen ik het vertelde haakte hij af en dat is vaker gebeurd. Ik heb het toen losgelaten. Mijn huidige vriend weet ervan maar toen was ik gelukkig overal al vanaf. Hij vindt het ook nog eens heel knap dat ik van zo weinig heb geleefd en zoveel heb afgelost (je kunt variabel aflossen) dus ben er sterker en trotser uitgekomen. Daarnaast overleggen we alles goed, latten nog en doen de dingen naar rato. Vind het raar dat jou vriend eenzelfde inleg van jou verlangt, weet hij wel hoe weinig leefgeld je krijgt?

Ik zou vanaf nu sowieso geen enkel bedrag meer van hem accepteren voor leuke dingen, spaar er zelf voor en behoud je onafhankelijkheid en zelfstandigheid. Probeer zo gauw mogelijk woonruimte te zoeken en vat de kritiek hier niet zo extreem op.

Als mensen dit niet hebben meegemaakt kunnen ze vaak zich niks erbij voorstellen hoe snel je met een fout al in de shit kunt komen. En ze realiseren zich vaak niet dat het echt iedereen kan gebeuren. Ik snap aan één kant de zorgen van je vriend wel maar zou dan juist jou zeggen dat je er beter op moet letten en de instantie moet aansturen om snel alsnog te betalen. Dat zij voor je betalen betekent niet dat je ze niet moet controleren, ook bij een instantie gaan dingen wel eens fout. Dus dat is een les voor nu.

Nog een jaartje volhouden en niet meer zo snel afhankelijk worden! Kies voor jezelf en laat je vriend verder maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven