ik zwanger, man van de leg

07-06-2018 11:22 715 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Het is geen werelddrama en het komt vast goed, maar graag mening, advies of herkenning.

Ik ben zwanger, 16 weken, zwangerschap is gepland en gewenst. Echter, ik ben normaal een vrij rationeel person, heb weinig verschillende emoties, en als ik die heb blijven die altijd in een klein spectrum, nooit heel blij, nooit heel boos zeg maar. Ik heb daar helemaal geen last van, ik vind dat wel prima. Mijn man en ik zijn allang bij elkaar en hij is ook weinig emotioneel als persoon.

In elk geval, gisteren moest ik opeens heel hard huilen, geen aanleiding, ik was niet verdrietig, ik was niet boos er was gewoon niets. Ik neem aan dat het gewoon wat hormonaals was, en dat het erbij hoort en dan is het voor mij klaar. Echter omdat ik eigenlijk nooit huil (ik heb in de afgelopen 10 jaar misschien 2 keer gehuild, door een directe aanleiding), is mijn man helemaal de kluts kwijt. Hij weet helemaal niet meer wat hij moet doen.
Mijn advies om gewoon niets te doen en de melding dat het iets hormonaals was en wel weer over ging kon hij niets mee. Hij maakt zich opeens vreselijk veel zorgen over wat er allemaal mis kan zijn met mij of baby (heb ik koorts misschien? misschien ben ik wel ziek? misschien is hij wel geen goede echtgenoot?) en hij stopt niet. Hij maakt me gillend gek, hij wil huisarts bellen (wat dus nergens voor nodig is) heeft al bloemen gekocht, heb ook al chocolade gekregen, heeft de garage gestofzuigd (waarom???).
Hoe krijg ik hem zo ver dat hij (ja precies; hij, niet ik) weer normaal gaat doen?
Alle reacties Link kopieren
Hem uitleggen dat je gillend gek van hem wordt? En dan niet precies in die woorden natuurlijk ;-)

Een vriendin van mij riep laatst: "Ik ben zwanger, niet ziek!" Misschien dat dat statement helpt.
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
hahaha de garage gestofzuigd!!
Hij doet volgens mij net zo goed mee in het hormonaal zijn :D

Probeer er samen om te lachen...
Alle reacties Link kopieren
Laat tussen neus en lippen vallen dat jij je zorgen maakt omdat de babykamer nog niet af is....
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Vaker keihard huilen, wentie er vanzelf aan.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof hij nu hormonaler is dan jij :P
Alle reacties Link kopieren
"Hij maakt me gillend gek, hij wil huisarts bellen (wat dus nergens voor nodig is) heeft al bloemen gekocht, heb ook al chocolade gekregen, heeft de garage gestofzuigd (waarom???). "

Sorry hoor, maar :rofl:

Ik zou hem de huisarts laten bellen, kan die ook eens lachen ;-D
Tjezus, wat vals
jaw schreef:
07-06-2018 11:27
Laat tussen neus en lippen vallen dat jij je zorgen maakt omdat de babykamer nog niet af is....
:rofl:
Jullie klinken als de schattigste mensen ever. Blijf gewoon zo en post vaak.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
07-06-2018 11:27
Laat tussen neus en lippen vallen dat jij je zorgen maakt omdat de babykamer nog niet af is....
Dit. Hét moment om hem het hele huis schoon te laten maken, de tuin te doen, een driegangendiner te koken...

Leert-ie het vast wel af ;-D
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
07-06-2018 11:27
Laat tussen neus en lippen vallen dat jij je zorgen maakt omdat de babykamer nog niet af is....
:biggrin:

Geef hem een paar dagen TO.
Hij moet even wennen aan je hormonen

Bovenstaande kan jou helpen de situatie mooi te aanschouwen :)
Alle reacties Link kopieren
Daar is een naam voor: syndroom van couvade. Google maar.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh ik zou er van genieten Haha idd laat hem maar klusjes doen;))

Maar goed misschien moet hij de huisarts bellen misschien kan die je man helpen t perspectief terug te vinden
where ever you go, go with your heart
Klinkt als een man om te koesteren :flirting:
Ik denk dat je man last heeft van zijn geweten. Misschien heeft ie iets gedaan waar jij nog niet van op de hoogte bent..?
Meenemen naar de verloskundige? Misschien kan die uitleggen dat dit bij zwanger zijn kan horen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
07-06-2018 11:29
Jullie klinken als de schattigste mensen ever. Blijf gewoon zo en post vaak.
Jaa dit. Wat lief dat hij zo'n zorgen maakt en zijn best doet!

Ik zie hier zo vaak topics voorbij komen over mannen die het allemaal niet goed doen en niet lief/attent/begripvol zijn, dat ik bijna niet meer wist dat er nog zulke mannen bestaan. Maar gelukkig ze zijn er :)
Ibelize schreef:
07-06-2018 11:38
Ik denk dat je man last heeft van zijn geweten. Misschien heeft ie iets gedaan waar jij nog niet van op de hoogte bent..?
Ik denk wel dat hij iets gedaan heeft ja, maar dat is een week of 16 geleden, en daarvan is TO ook op de hoogte :D.

Wat ontzettend lief en hilarisch dit. Ik zou eens even bij vriendinnen navragen of hun mannen kunnen bevestigen dat vrouwen gewoon soms knetterhormonaal emotioneel worden tijdens een zwangerschap - de mijne zou hard zitten knikken bij een verhaal als dit. En dan zorgen dat je man even wat met ze gaat drinken :). Klinkt als een fijne vent!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het lief.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip, ons huis moet ook nodig schoongemaakt worden ;-)

Maar even serieus, ik denk dat het helpt om je man wat meer te informeren over wat een zwangerschap/hormonen met je doet als vrouw. Laat hem bijvoorbeeld de ervaringen van andere vrouwen lezen, zoek informatie op internet en misschien kun je dit ook goed met de verloskundige bespreken bij je volgende afspraak. Jij hebt je waarschijnlijk al helemaal ingelezen en hebt al veel verhalen van andere vrouwen gehoord, terwijl dit voor je man misschien helemaal nieuw is. En zijn bezorgdheid zal hopelijk wel afnemen de komende dagen, als hij merkt dat je je verder gewoon als de oude Florence gedraagt.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem uitleggen dat jij zwanger bent, niet hij.
Dat hij zich aanstelt en hem een avond wegsturen om bier te drinken met zn vrienden om weer zn mannelijkheid/ ballen terug te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
07-06-2018 11:29
Jullie klinken als de schattigste mensen ever. Blijf gewoon zo en post vaak.
Dit :-D
MevrouwJack schreef:
07-06-2018 11:29
Hét moment om hem het hele huis schoon te laten maken, de tuin te doen, een driegangendiner te koken...
Heerlijk 9 maanden lang volhouden dit. ;-)
Alle reacties Link kopieren
dank allen, dat vrouwen hormonaal worden van zwangerschap weet hij al, maar hij is er op de een of andere manier van overtuigd dat ik dat niet krijg want ik ben nooit emotioneel. Hij is echt helemaal de kluts kwijt.

het advies om het ervan te nemen en hem het hele huis te laten schoonmaken klinkt verleidelijk,echter ik weet niet wat hij dan voor wat doms doet, want laten we eerlijk zijn, als hij uit eigen initiatief de garage gaat stofzuigen (en niet bedenkt dat hij ook de woonkamer had kunnen stofzuigen) is de vraag een beetje wat hij dan met de zolder of de tuin gaat doen…..

Verder, het is een hele lieve man, hij lijkt voor de buitenwereld, nors stug en koud, maar het is een ei.
Alle reacties Link kopieren
Kluun heeft een grappig boekje geschreven: Help, mijn vrouw is zwanger. Misschien is dat iets voor hem :-)
Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven