Date is onvruchtbaar, verder gaan?

15-06-2018 12:41 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik date nu 3 maanden met iemand. We hebben het erg leuk en ik zag wel een langere relatie met hem voor me.
Nu heeft hij me na ongeveer een maand daten vertelt dat hij ooit wel kinderen zou willen, maar zelf onvruchtbaar is.
Zelf ben ik 31 en heb ik een sterke kinderwens.
Ik schrok daarom wel een beetje van wat hij zei. Voor hem is het vreselijk. Maar zelf ging ik ook nadenken. Hij is een hele leuke man die best de vader van mijn kinderen had mogen zijn maar dat is dus geen optie meer.

Hij zei wel dat hij open staat voor bv samen kinderen krijgen middels een zaaddonor (dat het mijn kind met donorzaad zou zijn maar dat hij de vader zou zijn juridisch).

Ik merk alleen dat ik nu twijfel wat ik moet doen. Mijn ideaalplaatje was toch wel een kindje dat en van mij en mijn vriend zou zijn.
Maar aan de andere kant vind ik deze man zou leuk dat ik daarom ook niet meteen wil stoppen met daten.
Wat zouden julliendoen?
Je kunt (mits de relatie uberhaupt blijvend is) een kind krijgen wat deze man mee op wil voeden en voor wil betalen terwijl je NUL risico loopt dat hij andere koters op de wereld zet. Zie het probleem niet.
Ik zou het ideaalplaatje maar loslaten.
Mij lijkt het ideaal dat je een partner hebt die goed bij je past.
Wat maakt het dan uit waar het zaad vandaan komt.

Nou ja dat laatste is weer een andere discussie
Lastig. Je kent hem net, dus je bent niks verplicht. Maar iemand sec om deze reden dumpen, dat gaat ver. En wie zegt dat jij vruchtbaar bent?
Alle reacties Link kopieren
Wat een openheid... bedoel ik positief.

Als je van binnen voelt dat dit een dealbreaker is/gaat worden dan zou ik gelijk stoppen. Deze man heeft ook een kinderwens op termijn en kan dan beter iemand tegen komen die dit met hem aan wil gaan.
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Zolang je jullie omgang nog daten noemt heb je misschien de keuze wel al gemaakt.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Als jouw kinderwens echt heel groot is, dan zul je moeten kiezen. Of deze man en kinderen via een zaaddonor. Of een andere man. Dat kunnen wij niet voor je beslissen.
Alle reacties Link kopieren
Denk ik het belangrijker zou vinden met wie ik mijn kinderen krijg en opvoedt dan van wie die spermacel wettelijk zou zijn.

Pluspunt voor zijn open en eerlijkheid in een relatief korte tijd.
Oké schat
redbulletje schreef:
15-06-2018 12:43
Je kunt (mits de relatie uberhaupt blijvend is) een kind krijgen wat deze man mee op wil voeden en voor wil betalen terwijl je NUL risico loopt dat hij andere koters op de wereld zet. Zie het probleem niet.
Je zegt het wat bot, maar ben het hier wel mee eens. Ook geen zorgen over anticonceptie, lijkt me ideaal. Als je je eroverheen kunt zetten dat het kind niet biologisch van hem is.
Alle reacties Link kopieren
Ben jij wel vruchtbaar? Stel dat het je nou niet lukt om zwanger te worden, en hij gaat verder met een andere vrouw en krijgen samen (via een andere weg dus) kinderen, dan ben jij je leuke man kwijt en heb je niks.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
15-06-2018 12:49
Ben jij wel vruchtbaar? Stel dat het je nou niet lukt om zwanger te worden, en hij gaat verder met een andere vrouw en krijgen samen (via een andere weg dus) kinderen, dan ben jij je leuke man kwijt en heb je niks.
Ja, maar dat heeft toch niets met zijn onvruchtbaarheid te maken? Dat is in iedere relatie een mogelijkheid.
Fijn dat hij zo snel zo eerlijk is, zou ik een pluspunt vinden. Maar de keuze kan je toch echt alleen zelf maken, lastig!
Alle reacties Link kopieren
Soms zijn er trouwens nog wel mogelijkheden dat hij ook biologisch dr vader is (bijv dmv TESE heb ik wel eens gelezen) of dit voor hem tot de mogelijkheden behoort weet ik niet en wellicht heeft hij alle opties al onderzocht.

https://www.freya.nl/kinderwens/vruchtb ... pesa-tese/

Ik denk verder dat je je moet afvragen wat voor jou het belangrijkst is. Hij kan denk Ik heel goed de vader van jouw kinderen zijn, ook als dat biologisch niet zo is. Als jullie goed matchen en een toekomst samen zien en hij wel in alle andere opzichten een vader kan zijn... ?voor mij zou het geen dealbreker zijn.
Maargoed, het gaat niet om mij ;-)

Wat fijn dat hij zo snel open is geweest naar je.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
15-06-2018 12:49
Ben jij wel vruchtbaar? Stel dat het je nou niet lukt om zwanger te worden, en hij gaat verder met een andere vrouw en krijgen samen (via een andere weg dus) kinderen, dan ben jij je leuke man kwijt en heb je niks.
Dit inderdaad!

Ik zou liever een leuke sterke en open man hebben als vader voor mijn kinderen, dan misschien niet zo'n leuke vent die wel vruchtbaar is.
Ik ben ook boven de dertig en ik weet niet eens of ik wel vruchtbaar ben/blijf.

Misschien heeft hij wel een broer die zaaddonor wil worden.

Als je diep in je hart denkt dat dit een te groot issue gaat worden, heeft hij nu jou de kans gegeven om er mee te stoppen en ik denk dat dat helemaal niet raar of egoïstisch is.
Alle reacties Link kopieren
poeh, in deze fase zou ik echt stoppen met hem (als je al eeuwen samen bent en 1 van beiden is onvruchtbaar, vind ik het anders).

Een partner is inwisselbaar, een kind is blijvend.
Alle reacties Link kopieren
Is hij echt compleet onvruchtbaar? Ik ken enkele mannen die in eerste instantie onvruchtbaar waren maar mbv TESE hebben ze wel wat zaadcellen kunnen vinden. Is geen eenvoudig traject maar enkele daarvan hebben wel een biologisch kindje nu.
Los daarvan, ik zou een leuke man niet laten gaan. Zaaddonor zou voor mij wel een optie zijn.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-06-2018 12:57
poeh, in deze fase zou ik echt stoppen met hem (als je al eeuwen samen bent en 1 van beiden is onvruchtbaar, vind ik het anders).

Een partner is inwisselbaar, een kind is blijvend.
Een goede partner vind ik niet zo maar inwisselbaar hoor!

Het hangt er vanaf hoeveel waarde je hecht of de vader de biologische vader is. Als deze man een goede partner is, een goede vader is, ook graag vader wil worden, hoe belangrijk is het dan voor jou dat hij de 'zaaddonor' is?
lilalinda schreef:
15-06-2018 12:57
poeh, in deze fase zou ik echt stoppen met hem (als je al eeuwen samen bent en 1 van beiden is onvruchtbaar, vind ik het anders).

Een partner is inwisselbaar, een kind is blijvend.
Serieus? Hij heeft zelf ook een kinderwens en wil alle vaderlijke plichten op zich nemen als TO een kind neemt van 'n donor.
Als hij open staat voor donorzaad dan zou het voor mij geen dealbreaker zijn. Anders wel.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-06-2018 12:57
poeh, in deze fase zou ik echt stoppen met hem (als je al eeuwen samen bent en 1 van beiden is onvruchtbaar, vind ik het anders).

Een partner is inwisselbaar, een kind is blijvend.
Wow... Een date kan misschien inwisselbaar zijn, maar een partner? Dus als mensen enorm veel verdriet hebben omdat hun relatie over is, of hun partner overleden, zeg jij: 'Zoek dan gewoon een nieuwe'?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Het zou voor mij geen dealbreaker zijn. Een vader is iemand die je troost als je gevallen bent, de band van je kinderfietsje plakt, je helpt met je huiswerk, je laat ergens uit een disco komt oppikken, je nog steeds gelijk komt helpen ook al ben je al ruim in de 40 etc... Dat dan alleen het eencellige start zaadje niet van hem is geweest, maakt hem niet minder vader hoor.
Don't get high on your own supply.
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
15-06-2018 13:11
Wow... Een date kan misschien inwisselbaar zijn, maar een partner? Dus als mensen enorm veel verdriet hebben omdat hun relatie over is, of hun partner overleden, zeg jij: 'Zoek dan gewoon een nieuwe'?
eeuh tja, zo werkt dat in de praktijk wel (op deze leeftijd en in deze fase)
We hebben het niet over een jarenlange levenspartner, we hebben het over een prille relatie.
We hebben het niet over overlijden, maar over een goede reden een relatie te verbreken.
En ik denk echt, dat als mensen er mbt kinderen (al dan niet gedwongen) niet hetzelfde instaan, een relatie geen toekomst heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hij is eerlijk. Hij vertelt iets wat cruciaal in een relatie kan zijn op een moment waarop jij een keuze kan maken. Hij staat echter open om vader te worden door middel van andere opties. Daar heb ik diepe bewondering voor.

Als je hem laat gaan is je volgende partner misschien iemand die wel kinderen kan verwekken maar ze niet met jou wil.

Als hij voor jou the one zou zijn dan zou het voor mij geen verschil maken.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 15-06-2018 13:19
0.24% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
jynweythek schreef:
15-06-2018 12:57

Misschien heeft hij wel een broer die zaaddonor wil worden.
Dit heb ik bij een lesbisch stel gezien, prachtige oplossing.
Hatsjikideee...
Ik zie eigenlijk totaal het probleem niet.. Je geeft aan dat hij een hele leuke man is waarmee je wel een toekomst ziet, daarnaast wil hij ook kinderen maar met een zaaddonor en je vermoedt dat hij een hele leuke vader zal zijn. Wat is dan het probleem in hemelsnaam? Je kan gewoon een donor uitzoeken die veel op deze man lijkt, verder is het een kwestie van liefde, voor elkaar en voor het kind.

Deze man is eerlijk over zijn onvruchtbaarheid, stel dat je hem dumpt en een andere man leert kennen, wie geeft je dan de garantie dat hij wel vruchtbaar is?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-06-2018 13:04
Serieus? Hij heeft zelf ook een kinderwens en wil alle vaderlijke plichten op zich nemen als TO een kind neemt van 'n donor.
maar het is aan TO om geen genoegen te nemen met een kind van een donor
dat is echt niet zomaar iets hoor. Medisch gezien een gedoe (understatement). Mentaal gezien ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven