Gedachten zitten in de weg

18-06-2018 07:51 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden geleden heb ik een leuke man ontmoet. Steeds als ik hem zie - we hebben ondertussen een aantal dates gehad - voel ik allemaal vlinders en zo, en verbaas ik me erover dat zo'n leuke man met mij wil afspreken.
Maar de laatste paar dagen slaat de twijfel toe. Er was denk ik niet echt een aanleiding voor. Ik vroeg hem of hij weer wilde afspreken, en hij kon niet die dag. Maar nu krijg ik op de één of andere manier niet meer uit mijn hoofd dat deze ... nou ja wat het dan ook maar moet voorstellen, ook wel weer mis zal gaan lopen, net zoals vorige keren dat ik aan het daten ben geweest/een relatie heb gehad. Dat maakt me heel erg verward en ik begin me zelfs af te vragen of ik wel echt verliefd ben (ik vind dat altijd heel erg moeilijk te zeggen), terwijl ik ook echt wel weet dat ik hem graag weer wil zien. Ik zit mijzelf dus heel erg dwars met al mijn gedachten, kort samengevat. Iemand een goeie tip om dat tegen te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn nieuwste vriend een datum zou voorstellen en hij zegt nee zonder toelichting en zonder tegenvoorstel dan zou ik hem ook een flinke punt in de min geven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
18-06-2018 08:03
Als ik mijn nieuwste vriend een datum zou voorstellen en hij zegt nee zonder toelichting en zonder tegenvoorstel dan zou ik hem ook een flinke punt in de min geven.
Hij gaf wel een goede reden hoor. Tegenvoorstel bleef alleen wel uit. Hij appt wel onvermoeibaar door, ook met opmerkingen zoals "ik wil je weer zien"e.d.
anoniem_318289 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 08:06
12.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
en ik begin me zelfs af te vragen of ik wel echt verliefd ben (ik vind dat altijd heel erg moeilijk te zeggen)
Ik zou eerder aan zijn stijl van communicatie gaan twijfelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Sakuraflower schreef:
18-06-2018 08:05
Hij gaf wel een goede reden hoor. Tegenvoorstel bleef alleen wel uit.
Oh, nou, halve punt omhoog dus. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom noem je dat dan als reden van verwarring?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
18-06-2018 08:12
Maar waarom noem je dat dan als reden van verwarring?
Het zorgt er bij mij voor dat allemaal nare gedachten getriggerd worden. Ik weet dat dat allemaal onzin is maar toch denk ik het. Ik wou dat ik dat gewoon kon uitschakelen.

Ik wil hem ook zelf nog wel een keer een voorstel doen om af te spreken, maar ben bang dat ik dan wanhopig ga lijken en dat vertik ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat dat onzin is. Je moet je gut feeling in principe vertrouwen. Als hij niet gretig met een tegenvoorstel komt dan zou ik ook niet gauw meer zelf een tijdstip voorstellen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk dat die onzekerheid in elk geval een onderdeel is waar erg veel 'beginnende' stellen mee te maken krijgen. Je begint je misschien te realiseren dat er echt een mooie relatie aan het ontstaan is, maar anderzijds is dat gegeven dus ook ineens iets kwetsbaars, juist omdat het ook aan het ontstaan is. En misschien ook nog niet met zoveel woorden uitgesproken/bevestigd is?

Misschien vergelijkbaar met je tante die je vraagt om even de vaas met bloemen vast te houden terwijl ze het kastje afstoft, om daarna nog even op te merken dat je 'm wel goed moet vasthouden want het is een porseleinen vaas van 8.000 euro. Voor je het weet heb je ineens iets kostbaars in handen en die realisatie voelt toch onzekerder dan met een vaas van de blokker.

Dat hij nu toevallig niet kon op de dag dat je wilde afspreken is de aanleiding waarom die gedachten nu naar boven komen, maar aangezien verder alles fijn gaat is er dus niet echt een reden voor toch? Stel gewoon een nieuwe dag voor of vraag hem een dag voor te stellen (niet gaan afwachten en niet gaan suf-analyseren).

Misschien moet je je realiseren dat jij niet degene bent waarvan het slagen van de relatie afhankelijk is. Dat hangt net zo goed van hem af, maar vooral hangt het af van hoe jullie samen zijn. Als dat verder allemaal goed lijkt te gaan dan zou ik me geen zorgen maken. Veel meer dan hem leuk vinden en het leuk vinden hoe het nu gaat kan je niet doen. Geniet daar lekker van. Als hij dat ook lijkt te doen lijkt het mij een prima situatie.
Ik denk dat jij je zorgen maakt om niets. Hopelijk kan je er snel weer positief in staan en genieten.
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
18-06-2018 08:32
Je begint je misschien te realiseren dat er echt een mooie relatie aan het ontstaan is, maar anderzijds is dat gegeven dus ook ineens iets kwetsbaars, juist omdat het ook aan het ontstaan is. En misschien ook nog niet met zoveel woorden is uitgesproken?
Dank voor je reactie. Geloof dat je hiermee echt de spijker op de kop slaat... Er is inderdaad nog niks officieel, maar wel - wat mij betreft in ieder geval - iets moois aan het ontstaan. Je vergelijking met die vaas was geloof ik net even wat ik moest horen :)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij maak jij je druk om niets. En als hij appt dat hij je wil zien dan haak je daar toch op in? Hoe moeilijk kan iets zijn?
Alle reacties Link kopieren
De volgende keer dat hij weer zo'n opmerking maakt van dat hij jou mist, gewoon er bot op in gaan met de opmerking: "Doe dan een voorstel tot afspreken met datum en tijd, kluns."

Vanaf daar gaat het vanzelf.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Sakuraflower schreef:
18-06-2018 09:01
Dank voor je reactie. Geloof dat je hiermee echt de spijker op de kop slaat... Er is inderdaad nog niks officieel, maar wel - wat mij betreft in ieder geval - iets moois aan het ontstaan. Je vergelijking met die vaas was geloof ik net even wat ik moest horen :)

Fijn dat je er wat mee kan :high5:

En nou niet gaan zitten wachten omdat je anders 'wanhopig' lijkt of zo hè. Dat soort dingen snappen mannen toch niet. Gewoon zeggen dat je snel weer een date leuk zou vinden. Dat snappen mannen wel :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven