Twijfels

18-06-2018 11:26 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeyy ik maak mezelf helemaal gek en zou graag mn verhaal even kwijt willen.
Ik heb nu een jaar een vriend en hebben nog nooit ruzie of discussie gehad. 1x een accefietje maar dat was opgelost gelukkig. Ik ben zelf 17 en hij is 24 en precies een week na mij jarig. Nou hebben we dus een jaar maarr heeft hij voor onze relatie hele moeizame relaties gehad. Zo is heeft een van zijn exen hem gebruikt voor het geld. En een andere ex is er vandoor gegaan met de ex van zn zus waardoor ze beide ineens geen relaties meer hadden. Hij heeft het dus heel lastig met het omarmen van een nieuwe relatie maar probeert hij het wel. Verder is hij op zoek naar een goede baan in de richting die hij wilt en is hij op zoek naar een huisje voor zichzelf/ons.

Ik hoor hem vaak zeggen dat hij er nog steeds geen 100% kan gaan omdat hij soms nog twijfels heeft door kleine acties die in doe waardoor hij het leeftijd verschil merk(dit komt gelukkig niet heel vaak voor) en verder twijfelt hij omdat hij alles voor zichzelf ook een rijtje wil hebben.
Ik begin dan vaak bij mezelf te twijfelen of ik het wel goed doe. Of ik fouten maken of hem dwars zit. Ik praat dan vaak met hem en uiteindelijk komt het wel goed maar toch voelt het rot om hem zo te zien en denk toch dat het mijn fout is.

Ook dit keer is het weer dat hij twijfels heeft. Nou hebben we laatst een vakantie geboekt en allemaal dingen gepland en ben echt helemaal gek op hem maar ben zoo bang dat ik hem verlies door een fout ik kan maken..

Een heel verhaal dit en niet helemaal duidelijk denk ik maar heeft iemand tips??

Alvast bedanktxx
Alle reacties Link kopieren
je kunt hem echt niet verliezen door een fout te maken
Als hij je leuk vindt (of niet) doe jij daar niets aan. Niet positief, niet negatief.
Hij vindt je leuk om wie je bent, niet omdat je je zo goed om hem heen kan manoeuvreren.
Dus toen jullie verkering kregen was hij 23 en jij 16....
Bang om een fout te maken waardoor je hem verliest? Echt?! :facepalm:
Run forest runnnnnnnnnnnnnnnnnn!
Kind, kies een vriendje met wie alles leuk is, iemand zonder rugzak van het verleden.
Je moet, denk ik omdat je nog en kind bent ,nog leren dat je zo aanpassen en wegcijferen voor een vent niet de bedoeling is.

Wat moet je met zo'n manipulerende oude gast?
Alle reacties Link kopieren
En ga de eerste 2 jaar niet samenwonen! Zorg eerst maar dat jullie relatie stabiel is, en hij niet meer twijfelt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
En zorg dat je een goede opleiding volgt, zodat je je eigen broek op kan houden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Oh-Choco schreef:
18-06-2018 11:36
Bang om een fout te maken waardoor je hem verliest? Echt?! :facepalm:
Run forest runnnnnnnnnnnnnnnnnn!
Kind, kies een vriendje met wie alles leuk is, iemand zonder rugzak van het verleden.
Dit dus ja ....
Als ie roept dat ie niet 100% voor je kan gaan omdat jij foutjes maakt, dat hij de schuld bij jou legt..... Snel maken dat je wegkomt, Dat is gewoon manipulatief gedrag.
Dit forum staat vol met verhalen van mensen die zichzelf kwijt zijn geraakt omdat ze niet in de gaten hadden (of niet in de gaten wilden hebben) wat er met ze uitgehaald werd. En jaren later opgebrand wakker zijn geworden met de realisatie dat ze zichzelf hebben lopen wegcijferen.
Als ze al wakker worden,
Wat is de mening van je ouders over deze relatie?
Alle reacties Link kopieren
Je vriend heeft zoveel nare ervaringen met vrouwen, dat ie dacht, nu neem ik een relatie met een kind, die kan ik lekker kneden en zo onzeker maken dat ze precies doet wat ik wil?
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
18-06-2018 11:52
Wat is de mening van je ouders over deze relatie?
En dit. Als je mijn dochter was zou ik je echt verbieden om met zo'n figuur samen te gaan wonen. Een relatie moet bestaan uit gelijkwaardigheid en liefde, waarbij jullie allebei jezelf kunnen zijn. Iedereen maakt fouten, maar dan praat je daar samen over.
ik geef mn bek ook maar een douw
Nou, nou, de man is weer het grote kwaad hier.

Hoe komt die vriend nu opeens manipulatief en onderdrukkend? Dat lees ik echt nergens en is behoorlijk vrije interpretatie.

Er staat alleen dat to af en toe dingen doet waardoor vriend zich realiseert dat ze zo jong is, en dat is ze ook.
Daarnaast schrijft ze alleen dat ze bang is om fouten te maken omdat zíj invult dat ze hem dan kwijt raakt. Ik lees nergens dat dit vanuit hem komt, of dat hij hiermee dreigt. Dit is haar eigen onzekerheid die ze op hem projecteert en zo voor hem invult hoe hij gaat reageren terwijl dit waarschijnlijk helemaal het geval niet is.

Ik wil vriend overigens niet helemaal goed praten. Een relatie beginnen met iemand die nog zo jong is en duidelijk onzeker/onervaren spreekt niet voor hem
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem vragen die twijfels niet de hele tijd uit te spreken. Jij kunt er toch niks mee, het enige wat hij ermee bereikt is dat jij constant het gevoel hebt jezelf te moeten bewijzen, en als de dood wordt om iets verkeerd te doen. Hij moet er zelf mee dealen. Hij moet het niet bij jou neerleggen. Jij kunt het niet voor hem oplossen door de perfecte vriendin uit te hangen of om je volwassener op te stellen dan je in jaren bent, dat is helemaal niet gezond.

Als hij die twijfels niet op kan lossen, of er moeite mee blijft houden dat jij jonger bent, moet hij ermee stoppen. Dit is niet eerlijk tegenover jou. Je gaat ervoor of je gaat er niet voor. Je partner moet zich niet constant op de proef gesteld voelen omdat jij issues hebt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
O, en ga alsjeblieft nog niet met hem samenwonen. Ga eerst lekker op eigen benen staan. Je bent nog zo jong.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
dus er heeft af en toe iemand op zijn hart gestaan, dat was eng ja... en dan?
garanties heb je noooooit hoor, niemand

die hoef jij ook niet te geven, je hoeft ook niet perfect te zijn
jullie hebben hele mooie plannen samen, de volgende keer dat hij weer gaat mauwen over er niet 100 procent voor gaan mag je zeggen dat jij dat ook zo voelt omdat dat soort teksten je aan het twijfelen maken

dan neem je een slokje van je drankje en ga je tv kijken
dat gezeur ook altijd.

probeer te genieten en niet je onzekerheden de boel te laten verpesten
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Laat hem duidelijk weten dat jij alle recht hebt om de dingen op jouw manier te doen. Dat hij wist dat wanneer hij iets beging met iemand die zoveel jonger is dan hij, dat die dan ook dingen doet die horen bij iemand die zoveel jonger is.

En wanneer hij jou een schuldgevoel probeert aan te praten, bedank hem dan voor zijn tijd en laat hem weten dat jij daar niet op zit te wachten, dat hij dan maar een onnozel wicht moet zien te vinden die dat soort kinderachtige manipuleer gedrag nog interessant denkt te vinden. En dat het vanaf nu uit is tussen jullie. En meteen alle contacten verbreken, wissen en blokkeren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
18-06-2018 11:52
Wat is de mening van je ouders over deze relatie?
Ze verschelen zelf ook 7 jaar en begonnen net als mij op 16e bijna 17e leeftijd aan hun relatie en zijn nu ook 25 jaar samen dus die vinden het goed
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
18-06-2018 12:38
Nou, nou, de man is weer het grote kwaad hier.

Hoe komt die vriend nu opeens manipulatief en onderdrukkend? Dat lees ik echt nergens en is behoorlijk vrije interpretatie.

Er staat alleen dat to af en toe dingen doet waardoor vriend zich realiseert dat ze zo jong is, en dat is ze ook.
Daarnaast schrijft ze alleen dat ze bang is om fouten te maken omdat zíj invult dat ze hem dan kwijt raakt. Ik lees nergens dat dit vanuit hem komt, of dat hij hiermee dreigt. Dit is haar eigen onzekerheid die ze op hem projecteert en zo voor hem invult hoe hij gaat reageren terwijl dit waarschijnlijk helemaal het geval niet is.

Ik wil vriend overigens niet helemaal goed praten. Een relatie beginnen met iemand die nog zo jong is en duidelijk onzeker/onervaren spreekt niet voor hem
Dankjewell❤
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
18-06-2018 13:18
dus er heeft af en toe iemand op zijn hart gestaan, dat was eng ja... en dan?
garanties heb je noooooit hoor, niemand

die hoef jij ook niet te geven, je hoeft ook niet perfect te zijn
jullie hebben hele mooie plannen samen, de volgende keer dat hij weer gaat mauwen over er niet 100 procent voor gaan mag je zeggen dat jij dat ook zo voelt omdat dat soort teksten je aan het twijfelen maken

dan neem je een slokje van je drankje en ga je tv kijken
dat gezeur ook altijd.

probeer te genieten en niet je onzekerheden de boel te laten verpesten
Naawwh dankjewel. Zal het onthouden en ga het zeker volgende anders laten weten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven