Vreemdgaan

18-06-2018 11:54 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt. Mijn ex vriendin en ik hebben een aantal maanden geleden een huis gekocht. Ze moest voor 2 weken weg voor het werk. En helaas bij terugkomst kwam ik een aantal dagen later erachter dat ze contact had met een collega (niet een directe collega). Helaas waren dit geen leuke berichten wat ik onder ogen kreeg. Op het moment heb ik haar de keuze gegeven als ze al het contact direct zou verbreken dan zou ik het nog een kans willen geven, maar dit wilde ze absoluut niet. De dagen die volgde kwamen de verwijten voornamelijk naar mij toe, want ik had het allemaal niet goed gedaan. En de weken die volgde bleven de verwijten komen. Het moeilijkste vind ik nog dat ik het niet over het vreemdgaan mocht hebben. Nu 2 maand verder is er geen contact meer alleen via de post voor het huis. Ze wilde al heel snel het zakelijk afhandelen, maar ik was daar nog niet aan toe en zat nog teveel in me emoties. We hadden zoveel dingen al gepland staan voor dit jaar en net ons huisje gekocht. En ik merk aan mezelf dat ik nog steeds moeite heb met het loslaten. We hebben jaren lief en leed gedeeld en opeens ben ik nu helemaal niets meer. De eerste jaren heb ik voornamelijk mezelf op de 2e plek gezet, omdat ze in wekelijks therapie had om verschillende redenen. Eindelijk had ze haar therapie afgesloten en ze koos voor een ander. Ik weet dat ik haar moet loslaten en verder moet gaan, maar ik vind het moeilijk om te accepteren dat iemand zo kan veranderen. Het is totaal niet meer de persoon met wie ik jaren een relatie heb gehad. Ze heeft eigenlijk heel makkelijk de keuze gemaakt en is weg gegaan. En elke keer als ze me zag dan brak ze, maar op afstand was ze heel hard en zakelijk. Mijn vraag is meer of mensen dit ook hebben meegemaakt? Dat iemand totaal niet inziet wat ze aan heeft gericht? Of is het juist de makkelijke weg?
Alle reacties Link kopieren
Misschien ziet je ex-vriendin wel in wat ze heeft aangericht, maar heeft ze geen zin om daarbij stil te staan.

Maakt eigenlijk niet uit, het is je ex en het is uit en jij moet verder. Ik zou me daarop richten in plaats van te speculeren wat je ex zou kunnen bezielen om te doen wat ze doet.
Wat eten we vanavond?
Ik denk dat ze heus wel weet en ziet wat ze heeft aangericht, maar dat het voor haar makkelijker is om daar niet teveel bij stil te staan. Dat het te pijnlijk is of omdat ze toch niets aan de situatie kan veranderen.

Het is zoals het is en dat is voor jou heel pijnlijk. Wonden likken en weer doorgaan.
Je zegt dat je jezelf tijdens de relatie op de 2e plek zette omdat zij therapie had. Toen ze weer opgekrabbeld was ging ze er vandoor. Hoe gelijkwaardig was de relatie eigenlijk? Het klinkt een beetje dramatisch eerlijk gezegd en ik denk dat je beter af bent met een vrouw die wel eerlijk is en ook jou het beste gunt.
Hoe gelijkwaardig was de relatie? Zat je wel te wachten op het herstel van je vriendin? Of was het gewoon allemaal veel leuker toen ze nog in de lappenmand zat?
Door haar therapie kan ze zijn veranderd, autonomer zijn geworden. Neemt niet weg dat het een rigoureuze beslissing is geweest om er maar meteen met een collega vandoor te gaan en voor jou te bepalen dat jij het niet over het vreemdgaan mocht hebben. Wie denkt ze wel dat ze is.

Heeft ze echt nooit met jou gepraat over dingen die in jullie relatie scheef zaten? Kwam haar vertrek voor jou echt uit het niets? Eerlijk?
Stank voor dank dus.

Ik denk dat het voor jou een zegen is dat ze nu haar ware kleuren heeft laten zien en niet pas nadat er kinderen zijn. Voor jou is het waarschijnlijk ook beter om er zakelijk in te staan, zo krijg je in ieder geval bij de verdeling ook waar je recht op hebt. Zou hier zelf wel wat vaart achter zetten, des te eerder ben je los van haar en kan je alles verwerken en een plekje geven.

Het verdriet om wat geweest is moet slijten, je komt er wel :rose:
Alle reacties Link kopieren
Partnerkeuze is a bitch. Ga maar eens nadenken over welk soort vrouwen je aantrekkelijk vindt.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
18-06-2018 18:27
Partnerkeuze is a bitch. Ga maar eens nadenken over welk soort vrouwen je aantrekkelijk vindt.
:HA: sorry wat een heerlijk droge reactie dit.

Maar er zit een hele diepe kern van waarheid in, TO. Op het moment dat je haar een nep-ultimatum gaf (waarvan zij waarschijnlijk onmiddellijk wist dat het nep was) nadat je "niet-leuke berichten" (sexts?) hebt gelezen en vervolgens bij haar bleef nadat ze je afpoeierde, was je haar (en haar respect) al kwijt. Mogelijk was je dat al kwijt door de ongelijkwaardigheid in de relatie. Doordat je er altijd maar was, was de spanning er ook af voor haar. Jij mag voor haar en haar issues zorgen, maar op het moment dat het tijd wordt om goed volgepompt te worden, gaat ze naar haar (niet-directe) collega. Vervolgens gaat de nasleep van het vreemdgaan op haar voorwaarden: zij wil het contact niet verbreken (d.w.z. ze hebben nog steeds seks en ze weet dat jij ondertussen nergens heen gaat), jij mag het er niet over hebben, jij hebt dingen verkeerd gedaan. Vervolgens verlaat zij jou om bij haar nieuwe lief te zijn. Hier heb jij dus allemaal gewoon rustig op zitten wachten, terwijl je aan jezelf vrat. Heb je je testosteron-gehalte weleens laten controleren? Dat is namelijk het hormoon waar je ook jaloerser/bezitteriger van wordt. Teveel daarvan is niet goed, maar dit is ook weer het andere uiterste. De enige manier waarop je haar terug had kunnen winnen, is als je het niet eens had gewild. Hint: je moet het dus ook niet willen.

Hou op met nadenken over haar motieven (ziet ze niet in wat ze heeft gedaan? Is dit de makkelijke weg?), het heeft geen zin. Haar motieven zijn duidelijk en ze komt niet meer terug. Werk aan je standaarden en leer alarmsignalen herkennen. En sterkte, want dit is inderdaad een moeilijke periode, maar je komt vast weer een prachtige meid tegen (hopelijk een die niet wekelijks naar de therapeut moet en tussendoor door jou verzorgd moet worden)!
Alle reacties Link kopieren
De labielo’s zijn wel het lekkerst in bed.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Zij heeft handig gebruik gemaakt van haar slachtofferkaart en jij bent er met open ogen ingetrapt en toen ze een betere partij zag is ze gewoon overgestapt en daar mocht jij uiteraard niets van zeggen. Zij had duidelijk de broek aan in de relatie en jij liet dat toe.

Wellicht is het goed om aan je eigenwaarde te gaan werken dmv therapie, want dit kan heel diep zitten.

Ik vind het niet gek hoor dat je met vragen zit over haar slachtofferschap en egocentrische koude en berekenende gedrag en ik snap ook heel goed dat je het niet zomaar kan loslaten, dus verdiep je eens in ongelijkwaardige codependent relatie op het internet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven