Afscheid nemen van een vriend.

18-06-2018 23:00 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer een maand geleden heb ik het contact verbroken met mijn beste vriend.
Lang verhaal, kort; hij kampt met een hevige drugsverslaving waarvan ik deels de schuld krijg ( zelf nog nooit drugs gebruikt!) Hij zei dat ik gevoelens voor hem kreeg, wat absoluut niet waar is en had last van waanideeën.

Ik heb hem proberen te steunen en te helpen in die tijd maar hij wilde mijn hulp niet aanvaarden en lokte me telkens uit de tent waardoor we steeds enorme ruzie kregen.
We hebben een tijdje geen contact gehad maar naar een aantal maanden besloten we toch weer te proberen om onze vriendschap te herstellen. Dit was wederom niet gelukt.

Een maand geleden had ik er genoeg van en heb al het contact met hem definitief verbroken, met als resultaat dat ik er tot op de dag van vandaag last van heb, in de zin van, ik wil hem nog zoveel vertellen wat me dwars zit, waar is het misgegaan?

We waren 10 jaar lang de beste maatjes. Hij was zelfs mijn getuigen op mijn bruiloft en ik werd goede vriendinnen met zijn vriendin.

Een vriendin van me stelde voor om het van me af te schrijven en dat heb ik ook gedaan. Het resultaat? 4 vellen compleet volgeschreven.
Ik wil het graag naar hem versturen zodat hij weet hoe ik er over denk, aangezien hij me nooit de kans heeft gegeven om mijn kant van het verhaal te doen.

Mijn enige obstakel is dat ik niet weet of dat wel een goed plan is. Wat vinden jullie, versturen of het erbij laten?

Alvast bedankt voor je reactie.
Ik zou het schrijfsel voor mezelf houden. Wat win je ermee als je het opstuurt?
Realiteit is dat een verslaafde zich enkel goed voelt als hij drugs op heeft, en de rest niet helder meer ziet. Ik zou hem daar om schrijven dat je er voor hem bent als hij nuchter is, maar niet kan wedijveren met zijn verslaving. Niets aan gelogen.

wat ik wel weet als iemand die in de positie van die vriend heeft gezeten, dat je het letterlijk niet meer goed kunt overzien om dat je hersenen gewoon niet goed functioneren.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je ermee willen bereiken? Dat hij tot inzicht komt?
Alle reacties Link kopieren
Het is je beste vriend geweest voor 10 jaar. Ik zou zeggen wat heb je te verliezen?
Alle reacties Link kopieren
Als je contact verbreekt verbreek je contact. Ik zou dan niet meer willen dat er nog een brief na komt. Dit had in een gesprek kunnen gebeuren, waarin hij ook nog de kans had gehad te reageren. (die heeft hij immers nu niet meer) Niet nu, niet zo. Niet fair.
Alle reacties Link kopieren
Een verslaafde houdt alleen van de verslaving. Ik zou het niet versturen en de brief bewaren. Als hij ooit voor de deur staat zonder zijn vriend de drugs kun je die brief altijd nog een keer geven. Voor nu afkappen en geen contact meer zoeken juist omdat hij je emotioneel manipuleert en daar blijkbaar een ingang voor heeft. Bescherm jezelf tegen zijn manipulatie. Klaar is klaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
18-06-2018 23:17
Als je contact verbreekt verbreek je contact. Ik zou dan niet meer willen dat er nog een brief na komt. Dit had in een gesprek kunnen gebeuren, waarin hij ook nog de kans had gehad te reageren. (die heeft hij immers nu niet meer) Niet nu, niet zo. Niet fair.
Je kunt erop wachten dat hij wel gaat reageren op een brief. Juist daarom niets meer doen en versturen. Het is aan hem om met zaken te dealen. Anderen de schuld geven en verantwoordelijk houden is veelal de reden waarom volgens een verslaafde hun verslaving bestaat en dus in stand gehouden wordt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
18-06-2018 23:23
Je kunt erop wachten dat hij wel gaat reageren op een brief. Juist daarom niets meer doen en versturen. Het is aan hem om met zaken te dealen. Anderen de schuld geven en verantwoordelijk houden is veelal de reden waarom volgens een verslaafde hun verslaving bestaat en dus in stand gehouden wordt.
Je vindt het acceptabel om eenzijdig contact te verbreken, maar daar vervolgens nog wel een brief achteraan te sturen zodat je het laatste woord hebt? Even helemaal los van het feit dat er een verslaving speelt?
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
18-06-2018 23:50
Je vindt het acceptabel om eenzijdig contact te verbreken, maar daar vervolgens nog wel een brief achteraan te sturen zodat je het laatste woord hebt? Even helemaal los van het feit dat er een verslaving speelt?
Euhm nee.... (?) Mijn advies is juist om niets te versturen. Ik sloot dus aan bij wat jij zei, meer eigenlijk niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de behoefte om jouw kant van het verhaal te laten horen, maar ik vrees dat je dat nu door middel van deze brief niet gaat bereiken. Hij zit in een verslaving en daarom denk ik dat jouw verhaal niet gaat doordringen. Ik heb geen ervaring met een verslaving maar ik denk dat dat zo alles overheersend is, dat er geen ruimte is voor wat anders. Goed dat je geschreven hebt, de brief zou ik misschien later geven, maar dan als hij niet meer verslaafd is.
De timing ligt ook wel aan de toon van de brief... ben je daarin 'streng', bezorgd, kijk je juist terug op de mooie momenten in jullie vriendschap?
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
18-06-2018 23:57
Euhm nee.... (?) Mijn advies is juist om niets te versturen. Ik sloot dus aan bij wat jij zei, meer eigenlijk niet.
Ah, sorry. Ik las je reactie even verkeerd doordat je zin eindigde met 'en versturen'. Ik snap hem weer. Het is laat ;) .
Alle reacties Link kopieren
:mrgreen: geen probleem! Ken het.
Ga ook nu ook slapen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
19-06-2018 00:02
Ik snap de behoefte om jouw kant van het verhaal te laten horen, maar ik vrees dat je dat nu door middel van deze brief niet gaat bereiken. Hij zit in een verslaving en daarom denk ik dat jouw verhaal niet gaat doordringen. Ik heb geen ervaring met een verslaving maar ik denk dat dat zo alles overheersend is, dat er geen ruimte is voor wat anders. Goed dat je geschreven hebt, de brief zou ik misschien later geven, maar dan als hij niet meer verslaafd is.
De timing ligt ook wel aan de toon van de brief... ben je daarin 'streng', bezorgd, kijk je juist terug op de mooie momenten in jullie vriendschap?
Ik denk dat ik wacht op een ander moment of hem zelfs helemaal niet verstuur. Op dit moment bereik ik er niks mee aangezien hij zó verslaafd is.

In mijn brief staat mijn kant van dit hele verhaal. Dat ik hem wilde helpen en hem wilde steunen maar daar geen kans voor kreeg. Dat het me spijt dat hij me als een vreselijk persoon ziet op dit moment en dat ik niet anders kan, dan voor mezelf te kiezen nu.
Ook staat erin dat ik hem wel degelijk mis, ondanks hij denkt dat,dat niet het geval is. Hij was toch mijn beste maatje en iemand die ik dagelijks sprak. Als dat ineens verdwenen is, valt dat hoe dan ook zwaar.

Bedankt voor de reacties.
En verslaafde wil niet geholpen worden, die zijn alleen maar bezig met hun volgende shot. Wat jij voelt en vindt, interesseert hem niet.
Jammer van jullie vriendschap maar je hebt veel meer rust zonder hem.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Je zet de deur weer open en daar heb je alleen jezelf mee.

Laat het los. Hij is verslaafd en heeft nu toch geen ruimte voor jouw verhaal.
Alle reacties Link kopieren
beter van niet
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Klinkt bot, maar lees het hardop voor tegen een muur. Daar bereik je exact hetzelfde mee: jij bent het kwijt.
Van hem kun je nu niks verwachten, het levert je alleen weer een teleurstelling op als je gaat denken dat je misschien wel een reactie krijgt (en wat voor een reactie en wat doe je daar dan weer mee...)

Goed dat je het van je af hebt geschreven, goed dat je voor jezelf hebt gekozen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven