Telefoon/mail partner inzien

21-06-2018 14:09 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben even benieuwd wat jullie hier van vinden.
Partner (29) en ik (27) gebruiken vaak elkaars telefoon. Hij heeft bv onbeperkt bellen dus bel als we samen zijn met zijn telefoon. Maar ook als hij of ik een appje krijg reageert de ander gerust. Ze liggen hier gewoon thuis rond te vallen en als we een telefoon nodig hebben pakken we de dichts bijzijnde. Maar ook als toevallig 1 van de batterijen bijna leeg is en 1 van ons moet weg nemen we de volle mee maakt niet uit van wie die is, de ander kan de telefoon thuis aan de lader doen en heeft dan ook wat.
Ook gebruiken we 1 gezamenlijke mail. Mijn mail is voor alle spam en bestelling die van hem voor belangrijke mails.

Ik lees vaak op het forum dat de telefoon/mail/iPad nogal privé is. Ben benieuwd hoe andere hier in staan.
Niet dat wij wat er aan gaan veranderen hoor..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd infantiel als ik een mail van iemand ontvang die verstuurd is vanuit het account van de partner.
Bij ons is alles toegankelijk, maar niet dat ik al ooit de neiging heb gehad om in zijn telefoon of mail te kijken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf persoonlijk dat mijn telefoon gewoon prive is. Niet dat ik iets te verbergen heb, en als hij zou willen kijken mag dat gerust als hij dat zou aangeven. Maar dat stiekem doen vind ik not done.
Wij gebruiken niet per se elkaars telefoon, maar soms is het even niet anders. Ik weet wel dat als ik even zijn moeder moet appen namens hem (als hij rijdt bijvoorbeeld) ik zonder problemen in zijn telefoon kan. Het is bij ons geen geheim voor elkaar, hooguit als er een keer iets in staat i.v.m. een cadeautje maar dan zeggen we het ook 'even niet hier kijken'. Het is niet dat ik zijn telefoon of mail ga doorspitten..

Ik zou niet dezelfde mail gebruiken en/of met zijn telefoon vriendinnen van mij bellen, maar dat is puur omdat er nog nooit een situatie is geweest waarin dat nodig was. Als ik mijn telefoon vergeten ben en het is belangrijk, zou ik dat wel doen.
Ik kijk niet in de telefoon van de ander. Als hij iets wil vertellen door mij een bericht voor te lezen, is dat voldoende. HIj selecteert zelf wat voor ons of mij belangrijk is.

Ik hoef ook niet te weten of zijn broer of een vriend op dat moment ruzie heeft met z'n vriendin of ergens over wil praten. Dat is privé. Daarom lees ik zijn telefoon niet.
En als ik een berichtje krijg van m'n zus dat ze haar spiraal heeft laten weghalen omdat ze aan kinderen willen beginnen, een vriendin een wilde nacht met een date heeft gehad, etc,, dat gaat mijn partner niets aan. Dat is privé.

Ik geef mijn vrienden en familie graag het vertrouwen dat wat zij met mij delen onder ons blijft.
anoniem_64e4e73acf440 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 14:22
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stel dat ik een familielid of vriendin van je was, en je iets vertrouwelijks zou willen mailen of appen, dan kan je vriend dat dus ook zien.
Alle reacties Link kopieren
Hier is niks privé. We gebruiken elkaars mail zoals het uitkomt ook(bij evt bestellingen nakijken bijvoorbeeld). Ook telefoon is hier gewoon toegankelijk voor elkaar en we gebruiken die ook rustig zoals het uitkomt.
Ik snap nooit zo goed waarom dat soort dingen in een serieuze relatie zo'n issue is.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag echt zn Iphone niet mee... zelf heb ik een goedkoop ding, dus ik gebruik lekker mn eigen. Bovendien word mn man vaak gebeld door opdrachtgevers, en dan is t raar als ik zijn telefoon bij me heb. Ik beantwoord ook zeker zijn appjes niet, vind ik erg raar.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Een gezamenlijke mail.. en die heet dan noalienenpieter@gmail.com .... zoooooo burgerlijk!!
anoniem_314453 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 14:21
1.11% gewijzigd
Ik zou het absoluut niet tof vinden als mijn privé gesprekken met een vriendin ook gelezen kunnen worden door haar vriend, zoals bij jullie het geval is.
Leuk hoor dat jullie niet doen aan privacy maar ik wel.
Alle reacties Link kopieren
ik kijk nooit in zijn telefoon of email er is ook niet een soort "verbod" ofzo
maar geen behoefte aan

in mijn mail heeft hij ook geen interesse en mijn telefoon geef ik soms weleens als die een foto zoekt van de kinderen die hij nog niet heeft
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
21-06-2018 14:21
Een gezamenlijke mail.. en die heet dan noalienenpieter@gmail.com .... zoooooo burgerlijk!!

Nou inderdaad, ik heb een buurvrouw en die stuurt zelfs voor haar werk mails van ingrid_paul_en_de_kids@hotmail.com .... verschrikkelijk inderdaad.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
evyblissy wijzigde dit bericht op 21-06-2018 14:25
96.89% gewijzigd
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Het forum staat vol met dit soort topics :@@:

Wat boeit jou het nou hoe andere hier instaan?
Als het voor jullie oke is dan is het toch goed?
Dat lijkt me niet fijn, dat ik als vriendin je een bericht stuur en dat ik antwoord krijg van je partner!
Misschien zijn jullie niet van de privacy, jullie vrienden hebben dat recht wel.

Al heb ik een vriendin waarbij man de mails ook binnenkrijgt en leest. Dus die enkele keer dat ik mail is het zeker geen persoonlijke info.
Ik krijg altijd wel standaard de nieuwe wachtwoorden van mijn vriend, maar dat is omdat hij het nog wel eens vergeet. Maar zelfs dan ga ik niet ongevraagd in zijn mobiel kijken.
Alle reacties Link kopieren
T feit dat wij in elkaars telefoon kunnen, wil niet zeggen dat we gesprekken nalezen bij elkaar. Dat interesseert ons niet echt.
We doen het niet vaak, maar als het toevallig zo uitkomt is het geen probleem. Kijk bv even het werkrooster van hem op zijn app. Nooit een issue geweest.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
21-06-2018 14:21
Ik zou het absoluut niet tof vinden als mijn privé gesprekken met een vriendin ook gelezen kunnen worden door haar vriend, zoals bij jullie het geval is.
Leuk hoor dat jullie niet doen aan privacy maar ik wel.
Precies dit. Zeg dan wel even tegen al je contacten dat het een gezamenlijk nummer is en de mail ook samen. Ik snap daar werkelijk helemaal niks van.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Je benauwt me al in je openingspost.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken elkaars telefoon wel als het even niet anders uitkomt.
Om te bellen of appen als de batterij van je eigen telefoon (bijna) op is oid.
lijkt mij wel normaal.

Maar elkaars berichten lezen, nee.
Mijn vriendinnen vertellen mij wel eens iets in vertrouwen en andersom geldt dat ook voor mijn vriend.

Zou het niet op prijs stellen als mijn vriend in mijn telefoon zou neuzen.
Ik doe dat ook niet in zijn telefoon.

Alle reacties Link kopieren
meaki schreef:
21-06-2018 14:19
Stel dat ik een familielid of vriendin van je was, en je iets vertrouwelijks zou willen mailen of appen, dan kan je vriend dat dus ook zien.
Inderdaad. Zijn je vrienden op de hoogte dat jullie elkaar berichten lezen, to? Dat jullie dat zo doen is helemaal jullie keuze en helemaal prima. Maar laat het wel even weten aan mensen waarvan je vermoedt dat zij denken berichten alleen aan jou te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Gezamenlijke mail, Facebook enz...brrrrr.

Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken elkaars mail/telefoon op elkaars verzoek en anders alleen als we het eerst vragen. Man vraagt mij bv. wel eens te reageren op appjes, omdat hij dingen soms lastig te verwoorden vindt of net aan het rijden/klussen/koken/etc is. Soms is hij bezig en zie ik dat hij een appje krijgt, dan roep ik: X appt je, moet ik even kijken? Soms is dat ja, soms is dat 'komt zo wel'. Geldt hetzelfde voor mail, soms handig als ik iets van de energiemaatschappij wil opzoeken oid en hij dat toevallig destijds heeft geregeld. Ik vraag dan wel altijd, want ik zou het ook niet leuk vinden als hij me wil verrassen met een cadeau oid en ik zie daar een mail over in zijn inbox.

Stiekem kijken of zonder te vragen vind ik not done, tenzij je het zo hebt afgesproken.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
21-06-2018 14:12
Ik vind het altijd infantiel als ik een mail van iemand ontvang die verstuurd is vanuit het account van de partner.,
Precies, dat lijkt net of je zelf geen emailadres mag hebben of zo. Raar ook om zo te solliciteren bijvoorbeeld, ik zou zo'n vrouw bij voorbaat al niet aannemen.
Of, nog erger, vanuit een gezamenlijk account. Dat is misschien leuk als je zo contact onderhoudt met je tante in het buitenland, maar zelfs daarvoor kun je gewoon een eigen adres gebruiken.

Ik zou het ook heel raar vinden als ik iemand probeer te bellen en dan zijn/haar partner aan de lijn krijg, zonder dat diegene zelf ik de buurt is. Ik pak wel eens de telefoon van mijn man op (in de auto, of als hij net even naar de schiluur loopt of zo), maar geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om dat ding een hele dag mee te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven