Na een lange tijd de dating markt weer op..

08-07-2018 20:55 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een moeilijke tijd in mijn leven gehad te hebben, heb ik besloten om mijzelf weer de dating markt op te gooien.
Het is zomer, mooi weer en mensen zijn (vaak) vrolijk.

Waarom wil ik weer daten? Ik wil gewoon een relatie. Leuk en gezellig contact. Een maatje om leuke dingen mee te doen. Liefde, intimiteit..
Uiteindelijk willen de meeste dit wel denk ik :)

Nu heb ik een probleem.
Ik ben in het verleden een aantal keer afgewezen en ik heb een lange tijd geen relatie meer gehad.
Voor het eerst durf ik (aan mezelf) toe te geven dat ik echt een angst heb voor afwijzingen. Ik ga daarom geforceerd leuk doen op een date. Proberen de leukste kant van mijzelf te laten zien waardoor ik al zenuwachtig word bij stiltes.

Nu zeggen de meeste.. 'gewoon jezelf zijn, de wereld vergaat niet als je word afgewezen etc'. Klopt zeker.. maar deze angst weerhoudt mij om op date te gaan.

Ik zit dus echt serieus te malen over het feit dat het mogelijk is dat geen één man iets van zich gaat laten horen na een eerste date. Hier ben ik echt angstig voor.

Klinkt alsof ik een vreselijk persoon zou zijn, maar dat ben ik echt niet. Ik klets vaak wel gezellig en ik ben altijd geïnteresseerd naar mijn date. Maar ik ben ook erg bezig met hoe ik overkom, en over analyseert mijn date zijn bewegen en manier van kijken naar me. Waarom ik de afgelopen keren ben afgewezen weet ik niet. Eén zei dat ie denk dat er niks uit gaat komen en enkele andere liet gewoonweg niks meer horen. Ik baalde hier stiekem toch wel van. Al zag ik mijn date in kwestie ook niet zitten. Toch voelde ik mij afgewezen.

Het afgelopen jaar had ik wat te verwerken, dus aan daten was ik niet toe.

Maar ik wil het weer proberen, maar eerst moet ik over die angst heen.

'Wat als ik in één maand met 4 verschillende mannen heb gedate en geen van hen laat iets horen?' Dit is dus wat er door mijn hoofd heen gaat en waar ik daten automatisch mee associeer. Heel irritant!

Wie herkend dit gevoel? Hoe ga je er mee om?
Alle reacties Link kopieren
Als je zo angstig bent, ben je dan wel echt toe aan daten?
Alle reacties Link kopieren
Ben je van plan op tinder te gaan? Zo ja, misschien is dat niet het juiste medium voor je. Je moet best sterk in je schoenen staan en juist op tinder is het vaak wat oppervlakkiger en hopt men vaak door naar de volgende. Kan zijn dat jij dat al als een afwijzing opvat en dat je daar onzeker van wordt.
Misschien een idee om op een wat serieuzere site te kijken.
...
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je wat minder nadenken over alles en gewoon loslaten. Dan zie je vanzelf wel wat er gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Lage verwachtingen hebben en een minder krampachtige houding aannemen kan helpen....

Hoe meer gespannen je bent hoe moeilijker een ontmoeting wordt denk ik
Alle reacties Link kopieren
En het is nog niet in je opgekomen dat mannen daar wellicht ook mee te maken hebben of dat jíj met een man geen klik hebt?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties :)

Oh jazeker wel, maar ik zie om mij heen dat sommige vrouwen meteen een ander hebben nadat de relatie uit is. Hoe dan?
Alle reacties Link kopieren
Zal ik je eens wat vertellen. Er bestaat een hele grote kans dat je inderdaad met 4 mannen gaat daten en dat al die 4 mannen je afwijzen.

Niet omdat jij niet leuk bent en een vreselijk mens bent.

Niet omdat hij een vreselijk mens bent

Maar simpelweg omdat jullie geen match zijn.

Het duurt soms gewoon even voordat je de juiste tegen komt.

En ondertussen kunje best een leuke avond hebben ook al blijkt hij dan niet je toekomstige echtgenoot te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tja de een ligt nou reaal wat beter in de markt dan een ander.

Bij boer zoekt vrouw krijgt de ene boer ook maar 5 brieven en de ander 500.

Masr de boer met maar 5 brieven kan et zo gelukkig wotdenals de boer met 500 brieven.

Uiteindelijk gaat het erom dat je de ware vindt en polygamie wordt niet echt geaccepteerd in Nederland. Dus 1 is genoeg.
Alle reacties Link kopieren
lielie27 schreef:
08-07-2018 21:17
Bedankt voor de reacties :)

Oh jazeker wel, maar ik zie om mij heen dat sommige vrouwen meteen een ander hebben nadat de relatie uit is. Hoe dan?
Je OP zegt 'daten'. Dat is toch niet gelijk een relatie, of ga je daar gelijk vanuit? Dan maak je het én voor jezelf en ook voor de man in kwestie wel heel moeilijk gelijk vind ik. Ga gewoon wat drinken, een uurtje/twee uurtjes. Blijkt het tijdens de borrel leuk genoeg om de avond voort te zetten, kun je altijd evt. nog een hapje gaan eten. Daten en gelijk gaan eten heb ik nooit gedaan, niks zo vervelend als blijkt dat het niet klikt, dan heb je ene hele lange zit.

Succes, en zoals Quattro al zei, doe niet zo krampachtig.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Dus OP moet maar boerin worden! :P
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
08-07-2018 21:29
Je OP zegt 'daten'. Dat is toch niet gelijk een relatie, of ga je daar gelijk vanuit? Dan maak je het én voor jezelf en ook voor de man in kwestie wel heel moeilijk gelijk vind ik. Ga gewoon wat drinken, een uurtje/twee uurtjes. Blijkt het tijdens de borrel leuk genoeg om de avond voort te zetten, kun je altijd evt. nog een hapje gaan eten. Daten en gelijk gaan eten heb ik nooit gedaan, niks zo vervelend als blijkt dat het niet klikt, dan heb je ene hele lange zit.

Succes, en zoals Quattro al zei, doe niet zo krampachtig.
Op de eerste date uit eten doe ik idd niet zo snel nee. En nee daten is niet gelijk een relatie, maar wel iets waarom ik op date ga.
Alle reacties Link kopieren
Misschien eerst wat langer de tijd nemen om elkaar een beetje te leren kennen via whatsapp ofzo. Gewoon lekker kletsen, en op die manier al wat ‘voorwerk’ doen. Dan is de stap misschien niet zo groot naar een date als dat je nog helemaal niks van die persoon weet. Dan ben je misschien wat relaxter en gaat het meer vanzelf.
I’m all about the fairytail baby
Ik begrijp vrouwen die moeite hebben met afwijzingen niet helemaal. Dat is namelijk de tekst van de man. Vrouwen hebben de mannen voor het uitkiezen! Kies dan ook zorgvuldig!
Alle reacties Link kopieren
Kersje33 schreef:
08-07-2018 22:16
Misschien eerst wat langer de tijd nemen om elkaar een beetje te leren kennen via whatsapp ofzo . Gewoon lekker kletsen, en op die manier al wat ‘voorwerk’ doen. Dan is de stap misschien niet zo groot naar een date als dat je nog helemaal niks van die persoon weet. Dan ben je misschien wat relaxter en gaat het meer vanzelf.
Nee, dat zeker niet ! Je kunt elkaar beter zo snel mogelijk ontmoeten, want een echt gezicht en een echte stem en geur zegt veel meer dan duizenden woorden getypte tekst. Je kan nog zulke leuke chats hebben (dat is NIET hetzelfde als gesprekken !) maar dan kan een ontmoeting nog vaak tegenvallen na drie weken chatten.
Alle reacties Link kopieren
^ Dat zo snel mogelijk ontmoeten, komt voor vaak ook wat krampachtig over. Daten moet je doen als het goed voelt, niet omdat het "snel" moet. Anyway, ik raad je het online daten eerder af. Het is een harde wereld. Misschien is het eerst een goed idee om je aan te sluiten bij een vereniging of sportclub? Om wat positieve ervaringen met mensen op te bouwen? Kijk ook eens op: nieuwemensenlerenkennen.nl

Als je dan toch wilt daten, dan raad ik je Pepper aan (heb ik vroeger heel even opgezeten), dat is een website speciaal voor jongeren, en je kunt op een creatieve manier je profiel samenstellen (als een soort van Facebook-pagina), dus dat is leuk.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je alvast heel veel sterkte.

Ik herken je angst heel goed want ik heb zelf namelijk ook best wat lullige afwijzingen gehad en dat is gewoon zwaar kut. Heb dan ook altijd wat meer moeite om dat weer naast me neer te leggen maar je zult wel moeten.

Tegenwoordig lijkt het vrij normaal dat mannen je ghosten of de hele boel bij elkaar liegen. Of ik heb gewoon de pech dat ik die net allemaal tref :p

De afwijzingen zullen dus echt wel komen, het is alleen aan jou om te leren hoe je daar mee omgaat. Een nuchtere insteek zou al een stuk beter zijn maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
lielie27 schreef:
08-07-2018 20:55
[...]
Voor het eerst durf ik (aan mezelf) toe te geven dat ik echt een angst heb voor afwijzingen.
[...]
Niet om je af te schrikken, maar mannen hebben dat vaak even goed hoor. Daten is vaak best wel spannend/eng. En zelfs als het minder spannend/eng is omdat je al even contact hebt en misschien zelfs al hebt gebeld met elkaar, dan is de kans nog steeds groot dat het simpelweg niks wordt (soms pas op de langere termijn of na een paar dates).

Iemand vinden die bij je past is moeilijk en dan moet jij toevallig ook nog bij hem passen. Om eerlijk te zijn heb ik het met mijn "eisenpakketje" inmiddels geen verwachtingen meer dat ik iemand tegen ga komen waarbij het wederzijds klikt. Voorbeeldje wat bij mij gewoon niet werkt: Ik wil geen kinderen, geen borderliner en een onverwerkt trauma gaat 't ook niet echt worden aangezien ik geen psycholoog ben maar een vriend. Daarmee schrijf ik dus al (uit-de-duim-schatting) 70% van de vrouwen af. De overige 30% schrijven mij vervolgens af omdat ik ook weer niet helemaal perfect ben, of gewoon niet match :-P) .

Kort samengevat: daten is lastig, je gaat vrijwel zeker veel missers tegenkomen, hebt een tijdje een gevoel van "Laat alle mannen aub. finaal doodvallen", raapt jezelf op en probeert het vrolijk opnieuw. En misschien heb je een keer geluk, misschien niet :)
Plan gewoon meteen 5 dates tegelijk in met verschillende kandidaten, dan is het voor jou in elk geval duidelijk dat er minimaal 4 tot een afwijzing MOETEN leiden.

En noem het anders dan "afwijzing", in je hoofd. Je kijkt of jullie een wederzijdse match bent en de kans is het grootst dat je dat niet bent. Immers, met hoeveel mensen ben je nu helemaal een match? Het zou toch wel stomtoevallig zijn als je die persoon er nu al tussenuit hebt weten te pikken.
creativeguy schreef:
08-07-2018 22:49
Nee, dat zeker niet ! Je kunt elkaar beter zo snel mogelijk ontmoeten, want een echt gezicht en een echte stem en geur zegt veel meer dan duizenden woorden getypte tekst. Je kan nog zulke leuke chats hebben (dat is NIET hetzelfde als gesprekken !) maar dan kan een ontmoeting nog vaak tegenvallen na drie weken chatten.
Echt idd meteen ontmoeten!! Lang wachten maakt het spannender (enger) om elkaar voor het eerst te zien en geeft ruimte voor fantasie die niet strookt met de werkelijkheid.
Girl_Undiscovered schreef:
08-07-2018 23:24
Tegenwoordig lijkt het vrij normaal dat mannen je ghosten
Wat is dat?
Alle reacties Link kopieren
Als je gaat daten wordt je misschien ook 4 keer afgewezen. Maar wie weet is je 5e date wel de man van je dromen! Als je uit angst voor afwijzing niet gaat daten zal je dus niet worden afgewezen maar ontmoet je ook die leuke man niet!!

Daarnaast, als iemand jou afwijst moet je dit niet bij jezelf zoeken en onzeker worden. De datingwereld is nu eenmaal hard en zonder garanties. Het is doodnormaal om een aantal keer afgewezen te worden of dates te hebben die minder leuk waren dan je hoopte. Hoop dat je je onzekerheid los kan laten en kan gaan genieten van het daten ongeacht wat de uitkomst is van die date!
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam mijn huidige vriend tegen in de periode dat ik niet actief aan het daten was... Dat krampachtige zoeken naar een relatie is gewoon niks voor mij en online daten al helemaal niet. Wat houdt de datingmarkt eigenlijk in? Dat je actief gaat daten online? Bij mij kwamen de dates meer spontaan, iemand leren kennen op een feestje bijvoorbeeld en dan daarna nog een keer afgesproken.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
09-07-2018 11:14
Wat is dat?
Dat ze ineens van de aardbodem verdwijnen. Geen appje, mailtje of reden waarom... gewoon ineens weg als een "ghost".
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
08-07-2018 22:19
Ik begrijp vrouwen die moeite hebben met afwijzingen niet helemaal. Dat is namelijk de tekst van de man. Vrouwen hebben de mannen voor het uitkiezen! Kies dan ook zorgvuldig!
Nou dat is een misvatting hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven