Overspel, wat nu?

11-07-2018 00:39 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers, vandaag deel ik een heel persoonlijk stuk uit mijn leven, wat ik graag wilt delen, ook om het zelf beter een plekje te geven.
Ik ben een jonge vader (23) van een dochterje van 6 maanden oud, ik heb op het moment van schrijven 4 jaar samen een relatie met mijn vrouw, waar ik nu 2 jaar mee ben getrouwd.
Helaas is recent ( 26 juni) overspeel gepleegd door mijn vrouw. Ik ben er achter gekomen via een instagram chat die nog open stond op mijn telefoon.

Na een nacht lang ruzie en praten ben ik tot het besluit gekomen, ik zal niet van je scheiden voor onze dochter.
Echter heb ik tegen mijn vrouw gezegd,
vergeven maar niet vergeten

Er gaat geen moment voorbij dat ik er nog steeds aan denk, elke nacht, in elke droom zie ik in helikoptervlucht mijn vrouw samen met die.. die.. man.
Ik ben me er van bewust dat ik een lastige beslissing heb genomen om toch bij elkaar te blijven. Een beslissing waar niet iedereen het met mij eens zal zijn.

Graag hoor ik jullie mening, stel vragen, praat met mij hier over, aangezien ik dit bij niemand anders kwijt kan.
Groetjes, nathan
Alle reacties Link kopieren
Is je vrouw verliefd ? Was het eenmalig of een affaire ? Heeft ze spijt ? Ken jij die vent ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft jouw vrouw je vertelt hierover? Wat is haar verklaring?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
11-07-2018 00:42
Is je vrouw verliefd ? Was het eenmalig of een affaire ? Heeft ze spijt ? Ken jij die vent ?
Zij vertelde mij dat het eenmalig was, dat ze heel veel spijt heeft. Helaas “ken” ik hem omdat hij eens bij ons thuis op de koffie was, het zijn oude vrienden van elkaar die een geschiedenis hadden samen. En daar is eigenlijk ook alles mee begonnen, ze beweert het gedaan te hebben door oude gevoelens, of ze nu ook verliefd is weet ik niet
Alle reacties Link kopieren
Je bent getrouwd in voor- en tegenspoed. Dit is de tegenspoed.
Die voorspoed komt ook wel weer.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-07-2018 01:07
Je bent getrouwd in voor- en tegenspoed. Dit is de tegenspoed.
Die voorspoed komt ook wel weer.
Aan de andere kant beloof je elkaar ook eeuwig trouw. Die belofte kwam ze niet na, waarom zou ze dan de rest wel naleven? Mijn grootste angst is dat het achter mijn rug om gewoon verder gaat. Alleen nu dan nog discreter dan het al was.
Alle reacties Link kopieren
nathan56 schreef:
11-07-2018 01:20
Aan de andere kant beloof je elkaar ook eeuwig trouw. Die belofte kwam ze niet na, waarom zou ze dan de rest wel naleven? Mijn grootste angst is dat het achter mijn rug om gewoon verder gaat. Alleen nu dan nog discreter dan het al was.
Ik heb in een zelfde situatie gezeten en de keus gemaakt te scheiden.
Het vertrouwen en het speciale wat je met haar had is stuk en weg.
Dat is de beste keus ooit ,zou niet zo verder willen en ik had een kind van een half jaar.
Ik denk dat het gewoon niet kan.
Hoor graag hier ook wat meningen over.
Alle reacties Link kopieren
Dit los je niet zo maar op. Het is niet eerlijk om te blijven en het haar toch steeds kwalijk te nemen. Net zoals zij niet van jou kan verwachten dat je het zomaar vergeeft.

Relatietherapie!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
nathan56 schreef:
11-07-2018 01:20
Aan de andere kant beloof je elkaar ook eeuwig trouw.

In het huwelijkse contract (wet) beloof je elkaar géén eeuwige trouw. Hooguit heb je dat op je trouwdag tegenover de kerk aan elkaar beloofd, maar in het huwelijk an sich, gaat het niet over eeuwige trouw. Dat zijn slechts afspraken die je samen maakt.

Ik mis in je verhaal je eigen aandeel in de zaak. Ja, vreemdgaan is klote, het doet pijn, ze had jou moeten vertellen van de verleiding enzovoorts, maar dat ontslaat jou niet van jouw aandeel. Wat maakte dat ze in de armen van een andere man belandde? Als een relatie solid as a rock is, gebeurt dit echt niet.

Even een andere kijk op de zaak ook: hier is vreemdgaan niet zo’n heet hangijzer. Mocht dat gebeuren, en die kans is ergens in de leven echt wel aanwezig, bij mij vooral, dan is dat niet zo’n punt. Daar zit een heel mechanisme achter wat voor jou niet zo belangrijk is, het komt er kort op neer dat we onze liefde dan weer meer voeding moeten geven.

Wij zijn 39 en 43, dat scheelt denk ik. Hoe ouder, hoe minder erg ontrouw wordt misschien. Het blijkt dat je beiden mens bent en sprookjes niet bestaan. Dat er dingen kunnen gebeuren die maken dat je in de armen van iemand anders belandt.

Ik kan ik alle oprechtheid zeggen dat het een bevrijding is om niet zo strikt te leven, om menselijker te mogen zijn met fouten, verlangens, en een onvolwaardelijke liefde te hebben waarvan je weet dat dat je thuis is.
Waarom ben je zo passief en leg je jou geluk in de handen van je vrouw? Hoe denk je de komende maanden/jaren te doorstaan waarbij je continue achterdochtig bent of ze niet weer vreemdgaat en jullie ook niet aan de problemen werken waardoor ze de eerste keer vreemd is gegaan?

Als je door wil met elkaar dan moet je vergeven en een nieuwe koers varen. Op de oude voet doorgaan met achterdochtig zijn gaat niet werken.

Wil je echt blijven voor je dochter? Ga dan op zijn minst in relatietherapie om aan het vertrouwen en de relatie zelf te werken. Anders gaat een herstart never nooit werken en dat beschadigd jullie dochter dan want het gaat op die manier ongetwijfeld voor spanningen en een (v)echtscheiding geven.
Hoe wil je haar ooit weer vertrouwen?

Hier is overspel einde relatie, want ik zou vanaf dat moment 24 uur op 24 wantrouwig zijn en mijn vent nooit meer op zijn woord geloven.
Kan best zijn dat ik bij mijn huwelijk getekend heb voor "goede en slechte tijden" maar dan vooral wat betreft ziekte, werkloosheid, algemene familiale troubles, ... Niet om in bed te gaan liggen met een ander.

Hij denkt er identiek over.

Als ze het na 2 jaar én met een kind samen al op een ander gaat zoeken ... wanneer en met wie is dan de volgende keer?
Als je het haar na blijft dragen, krijgen jullie beide geen leuk leven. Weet je je hebt met dit soort gebeurtennissen verschillende opties. Of je vergeeft iemand. Of je word wantrouwig. Of je gaat scheiden.
Ik heb in diverse relaties, verschillende relatie vormen geprobeerd. Ik heb een keer iemand bedrogen en ik ben weleens bedrogen. Ik vond vergeven eigenlijk het fijnst. Er zijn een hoop mensen die vreemdgaan exit vinden. Er zijn ook een hoop mensen die het maar seks vinden en graag werken aan waarom dat zo gekomen is. Vaak had je een periode minder aandacht voor elkaar. Wat met een baby heel logisch is. Dan is daar die persoon die je wel zoet staan en je wel complimenten geeft. Het gaat dan wel eens mis. Stom, als je anders afgesproken had. Maar het gebeurd wel. Praat met je vrouw. Is ze onzeker na haar zwamgerschap? Doen jullie nog leuke dingen samen? Je mag je rot voelen en verdriet hebben. Maar ga niet voor de wamtrouwige optie. Daar word het echt niet beter van en het maakt je leven zuur. Heel veel sterkte met het verwerken.
Alle reacties Link kopieren
Was het overspel zoenen of het bed met elkaar delen?
En denk je dat het na die ene keer gestopt is omdat ze zoveel spijt had, of vond je nog meer instagram chats van haar op jouw (??) telefoon?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Een relatie heeft bertrouwen nodig als fundament. Dat vertroiwen is nu geschonden en kan wel terugkomen, maar daar moet dan hard aan gewerkt worden, in dit geval vooral door je vrouw (zonder jouw slaaf te worden). Als je die weg samen inslaat en je vertrouwen wordt daarna nogmaals geschonden, dan wordt het niks meer vrees ik. Sterkte man.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-07-2018 01:07
Je bent getrouwd in voor- en tegenspoed. Dit is de tegenspoed.
Die voorspoed komt ook wel weer.
trouwen. Dat betekent dat je trouw aan elkaar blijft al doet 75% dat niet meer.
Een kutstreek voor je TO veel sterkte zou dr lekker laten kruipen moeite zal ze doen t kreng. Zo makkelijk je gezin op t spel zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft er zelf voor gekozen om die oude gevoelens toe te laten. Waarom koos ze daarvoor?
Alle reacties Link kopieren
Dit kan slijten, maar dat duurt wel even. Als het lukt om er samen voor te gaan, kan je wantrouwen verdwijnen door de positieve ervaringen. Dan blijft alleen het besef dat ze ooit in staat was om over je gevoelens heen te walsen.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt 'vergeven maar niet vergeten'.
Ik denk dat je het haar (nog) niet vergeven hebt, en dat is ook niet zo raar, je bent pas 3 weken verder dus natuurlijk spookt dat nog flink rond.
Als je echt met haar verder wil moet je jezelf ook wat tijd gunnen en blijven praten, al dan niet met hulp.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Waarom zijn jullie zo jong getrouwd?
Alle reacties Link kopieren
Na een nacht lang ruzie en praten ben ik tot het besluit gekomen, ik zal niet van je scheiden voor onze dochter.
Mijns inziens veel te snel om indruk te maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Vanaf je 19e ben je met haar samen.
Vanaf je 21e getrouwd.
Ik vind dat nogal een jonge leeftijd voor serieuze stappen als trouwen en een kind krijgen.
Jullie zijn nog niet eens lang samen en je vrouw begrijpt zich nu al aan een ander.
Wat moet dat nou worden in de toekomst als het nu al fout gaat?
Mist je vrouw gewoon niet het leven van een normale twintiger? Op jullie leven ‘hoor’ je toch helemaal niet al vast te liggen aan de ketting?
Ik vind dit op jullie leeftijd al een erg ongezonde situatie.
Ik zie het niet gebeuren dat dit nog goedkomt.
divadevil schreef:
11-07-2018 08:20
trouwen. Dat betekent dat je trouw aan elkaar blijft al doet 75% dat niet meer.
Een kutstreek voor je TO veel sterkte zou dr lekker laten kruipen moeite zal ze doen t kreng. Zo makkelijk je gezin op t spel zetten.

Trouw kun je op vele manieren aan iemand zijn. Trouw als in niet vreemdgaan vind ik de meest bekrompen uitleg van zoals prachtigs als trouw kan zijn.
Net als je verder reactie trouwens. Wat een agressie.
Alle reacties Link kopieren
Kijk als jullie nou 25 jaar samen zouden zijn en elkaars eerste partner bent dan kan ik nog begrijpen dat het verlangen om eens met iemand anders het bed te delen groot is. Maar jullie zijn nog maar zo kort samen en nu al deze bron van wantrouwen dat belooft imo niet veel goeds voor de toekomst.
Zij wil denk ik nog voelen dat ze aantrekkelijk is voor anderen wat heel logisch op die leeftijd want trouwen en een kind krijgen op zo'n jonge leeftijd is hopeloos ouderwets, niet meer van deze tijd en in de maatschappij waarin we leven denk ik voor 99% onhaalbaar hoe mooi een huwelijkssprookje ook lijkt.

Uiteindelijk blijven jullie denk ik niet bij elkaar want het zal door gebrek aan levenservaring altijd tussen jullie in blijven staan.

Wel een rotstreek van haar overigens!
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch iets gaan doen om dit samen te verwerken want om nou vol wrok in een relatie te blijven lijkt mij voor jezelf en je kind ook geen gezellige omgeving. Misschien iets van relatietherapie ofzo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal proberen zo veel mogelijk vragen te beantwoorden in een reactie, had niet verwacht dat er zo veel zouden zijn!

Mijn vrouw had aangegeven het gevoel te krijgen na de bevalling dat ik haar niet meer zag zitten, dat ik haar niet meer mooi of leuk vond. Ik werk extreem veel, en met extreem veel bedoel ik 190 uur per maand gemiddeld, soms 6 soms 5 dagen per week. dit doe ik om wat financiële skeletten uit de kast te ruimen en om mijn gezin alles te kunnen geven wat ze willen.
Dat is iets wat ik zelf moet veranderen daar ben ik mij bewust van.

Even voor de duidelijkheid haar instagram stond op mijn telefoon open omdat haar telefoon het had begeven en ze mijne even mocht gebruiken voor Facebook, insta noem het maar op, ze had zich alleen niet afgemeld of überhaupt de apps afgesloten.

ja we zijn jong getrouwd, niet “lang” samen en noem het maar op. Nee ik ben niet gelovig, die vraag kreeg ik in het verleden veel.

Ook ben ik van mening dat dit haar enige en laatste kans is, gebeurt het weer ben ik weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven