Goede vriend zit in ongezonde knipperlicht relatie.

12-07-2018 18:15 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriend zit in een ongezonde knipperlichtrelatie, en ik vind het moeilijk om hiermee om te gaan. Het gaat elke keer zo: zijn vriend behandelt hem slecht, gaat vreemd, het gaat uit, mijn vriend stort zijn hart bijna dagelijk bij mij uit, en dan gaat hij weer proberen hem terug te krijgen en begint het liedje weer van voren af aan.

Een paar weken terug was het voor de vierde keer dit jaar uit. Ik hoopte dat hij nu echt in zou zien dat er zoveel leukere mannen zijn. Maar nee, hij denkt dat hij niet zonder zijn vriend kan en gaat vervolgens heel erg zijn best doen om het weer goed te maken (terwijl de ander hem als een voetveeg behandelt en vreemdgaat). En nu is het weer aan.

Het begint onze vriendschap onder druk te zetten, want ik wil er voor hem zijn en ik vind het heel erg voor hem, maar tegelijkertijd vind ik dat hij het zichzelf aandoet en word ik er ook een beetje moe van ondertussen. Hij is zo verdrietig steeds, vervolgens is het weer aan en praat hij alles goed van zijn partner.
Hij heeft het nu het aan is dan weer altijd over de problemen, die altijd hetzelfde zijn; zijn vriend respecteert hem niet. En ik moet me dan zo inhouden om niet te veel mijn mening te geven, want dan zegt hij dat ik het gewoon niet begrijp. (Wat natuurlijk een waarheid als een koe is)

Het gaat echt tussen ons instaan en ik vind het moeilijk om ermee om te gaan. Al onze gesprekken draaien altijd uit op zijn relatie. Mezelf op de vlakte houden is ook lastig , want hij vraagt altijd om mijn mening, en vervolgens wil hij het eigenlijk niet horen.
winkje87 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 18:32
5.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
NIet meer je mening geven en in het gesprek op een ander onderwerp aan sturen. Je houdt met de aandacht het patroon in stand. Gewoon zwijgen en/of afspreken met een afleidende activiteiten ipv weer tegen over elkaar gaan zitten praten. Ga naar het museum, de film, theater, festival, een klimwand...wat dan ook en geef aan en negeer het of vraag: waarom vertel je mij dit?

Ik wil je mening: je weet wat mijn mening is kunnen we het nu weer ergens anders over hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Rot voor hem, maar ook voor jou.
Ik heb meerdere malen iets soortgelijks aan de hand gehad en dan zeg ik altijd in dit soort gevallen dat ik zijn relatie respecteer maar ik wil er niks meer over horen, als hij niets gaat veranderen aan de situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n vriendin. En tot nu toe lijkt wat meer afstand het beste te helpen. Ik heb het haar ook verteld dat ik zat was van haar naïviteit om steeds dezelfde fout te maken en maar niet willen luisteren.
Ze begreep het maar geeft aan dat ze haar eigen keuzes wil maken.
Natuurlijk maar uithuilen zal ze even ergens anders moeten doen. Ik neem haar niet echt serieus meer.
cherryblossom- wijzigde dit bericht op 12-07-2018 18:22
0.40% gewijzigd
Zeggen dat je je mening niet meer geeft, omdat hij er toch niets mee doet.
Zijn relatiegepraat afkappen en ander gespreksonderwerpen inbrengen. Misschien 1x uitleggen waarom je dat doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef heel veel om hem, en wil hem door elkaar rammelen!
Ik vind het erg lastig om steeds het gesprek af te kappen, want ik vind het enorm belangrijk dat je bij vrienden de mogelijkheid hebt om je problemen te kunnen ventileren. Dat doe ik namelijk ook bij mijn vrienden of vriendinnen.

Maar 1 van jullie heeft wel gelijk ben ik bang. Door er in mee te gaan voed ik het waarschijnlijk.
Heel lastig dit. Ik ben het zat, maar heb tegelijkertijd heel erg met hem te doen.
winkje87 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 18:33
1.38% gewijzigd
Hij is verslaafd aan drama. Wil je die verslaving voeden?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer hij een echte hulp vraag heeft dan kan hij die altijd weer voorleggen....maar niet elke keer hetzelfde en dan boos worden omdat jij je mening geeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik snap t wel hoor,
Maar jullie komen er beide niet mee vooruit, en ik denk dat jij dan het voirtouw zal moeten nemen.
Je kunt ook tegen hem zeggen, dat je veel om hem geeft maar dat jij dit gesprek niet voor de zoveelste keer wil voeren, omdat er toch niks verandert, het houdt gewoon een keer op.
Niet meer bemoeien zou mijn advies zijn, het zijn zijn zaken toch?
Ik zou hem willen volstouwen met info over toxische relaties, maar ik weet dat dat niet werkt.

Ik zou dus mondjesmaat uitleggen welke wisselwerkingen of manipulatietechnieken er plaatsvinden en als dat echt niet werkt zou ik hem vragen om me niet meer om advies te vragen en ook geen drama's meer te melden, omdat ik er verdrietig van word dat hij zo slecht met zijn eigen welzijn om gaat.

Wel heel lastig TO. Ik heb het me je te doen, want je voelt je vast gefrustreerd.
Hij houdt van drama.

Ik zou aangeven dat je hem graag hebt maar dat hij echt moet stoppen met jou te belasten met zijn liefde voor drama.
Aangeven bij hem na het zoveelste incident dat hij inmiddels weet hoe je over de relatie denkt, en dat je het respecteert dat hij jou mening naast zich neer legt en toch doorgaat maar dat jij daarom ook niks meer erover wil horen.

Het is voor jou pas echt frustrerend en verdrietig. Nooit echte aandacht voor jou maar praktisch alle tijd draait om zijn dramatiek. En je kan het nog niet oplossen ook, want hij legt je advies naast zich neer :(
Misschien kun je hem op de man af vragen: ben ik je vriendin of je emotionele vuilnisbak?

Misschien dat hij dan snapt dat hij echt te veel van je verlangt.
Alle reacties Link kopieren
Nou en daar hoor je je niet mee te bemoeien. En duim voor hem dat hij er gauw vanaf komt.
Alle reacties Link kopieren
Zo had ik ook n keer bijna wat met iemand die van drama houd. Gelukkig heb zij aan iedereen laten zien wat haar waren aard was.
Gewoon n smeerlap was ze en dan mij in t kwaaie daglicht zetten dacht t niet.
anoniem_362768 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 18:52
23.49% gewijzigd
Eens met voorgaande reacties, ik zou het gewoon zeggen. PotjePindakaas zegt het netjes.
Er zijn twee uitkomsten mogelijk: hij houdt zijn mond erover en het wordt (na een tijdje) weer gezellig tussen jullie. Of hij neemt het je heel erg kwalijk en kapt het contact af.
In beide gevallen ben je van zijn relatieperikelen verlost. In het laatste geval ook van de vriendschap, maar die is nu toch al niet je dat, je ergert je meer dan dat je er plezier aan beleeft.
Alle reacties Link kopieren
Let it go....als het echt een vriend is; accepteer zn gezeik maar wees wel duidelijk.......
Blondie222 schreef:
12-07-2018 18:50
Zo had ik ook n keer bijna wat met iemand die van drama houd. Gelukkig heb zij aan iedereen laten zien wat haar waren aard was.
Gewoon n smeerlap was ze en dan mij in t kwaaie daglicht zetten dacht t niet.
Proost.
ik heb ook ooit in een knipperlicht-relatie gezeten (gelukkig niet zo heftig als jouw vriend, maar wel vaak aan-uit-aan-uit..). wat mij de ogen opende was toen ik tijdens een dramatische break-up mijn idee om weer terug te gaan naar hem uitte naar een vriendin, zij zei: 'ja chirimoya, je kan natuurlijk terug gaan, maar we weten allebei dat je over een paar maanden dan weer in dezelfde situatie zit als nu. dat kan je doen, en dan zal ik er ook weer voor je zijn. maar weet wel dat je daar dan zelf voor kiest.'

heb je zoiets wel eens tegen hem gezegd?
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
12-07-2018 19:01
ik heb ook ooit in een knipperlicht-relatie gezeten (gelukkig niet zo heftig als jouw vriend, maar wel vaak aan-uit-aan-uit..). wat mij de ogen opende was toen ik tijdens een dramatische break-up mijn idee om weer terug te gaan naar hem uitte naar een vriendin, zij zei: 'ja chirimoya, je kan natuurlijk terug gaan, maar we weten allebei dat je over een paar maanden dan weer in dezelfde situatie zit als nu. dat kan je doen, en dan zal ik er ook weer voor je zijn. maar weet wel dat je daar dan zelf voor kiest.'

heb je zoiets wel eens tegen hem gezegd?
Vrijwel letterlijk :)
winkje87 schreef:
12-07-2018 19:03
Vrijwel letterlijk :)


ah. jammer dat het kwartje bij hem nog niet valt.
dan helpen de andere tips misschien beter...
Alle reacties Link kopieren
Die familie is gelukkig ook verhuisd hoef hun nooit meer te zien. Wel ziet mijn neef hun nog een enkele keer maar dan buiten de stad.
Alle reacties Link kopieren
Het ergste is dat je zelf alle goeie dingen mee krijgt mensen trouw zijn niet met iemand zijn gevoelens spelen. En dan moet je toch zo iemand tegen komen. Nou ben er nog steeds klaar mee geluk is voor mij niet weg gelegd.
Laatst nog over der gedroomd dat ik der weer ontmoette zat ze alleen maar over der vriendje te jammeren 😂😂😂😂 vind t goed zo
anoniem_362768 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 19:22
26.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Huh blondie? Wat bazel jij nou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven