Kan ik mijn vriendin (ooit nog) vertrouwen?

13-07-2018 10:48 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels alweer vijf jaar een relatie met een ontzettend leuke vriendin. We hebben eerder dit jaar een huis gekocht, zijn samen gaan wonen, hebben net een leuke vakantie achter de rug en maken plannen voor de toekomst.

Maar. Grofweg twee jaar geleden is mijn vriendin vreemd gegaan. Na regelmatig afspreken om 'een serie te kijken' heeft ze sex gehad met een andere jongen (overigens een vriend van ons beide). Ik ben daar vrij snel achter gekomen, heb haar geconfronteerd en ik heb, hoe moeilijk dat het op dat moment ook was, met beide partijen goede gesprekken gehad. Het heeft even geduurd, maar ik heb me er overheen gezet en voor zover mogelijk vergeten en vergeven. Een flinke deuk in het vertrouwen naar haar bleef echter.

Ik dacht dat we er van af waren en we verder konden. Tot een jaar geleden. Ditmaal niet 'echt' vreemdgaan, maar intensief app-contact met een collega, dat zelfs zo ver ging dat er zéér expliciete teksten en foto's over-en-weer gestuurd werden. Uiteraard ging dat gepaard met al het stiekeme gedoe wat je nodig hebt om op deze manier contact te hebben met een ander. Wederom ben ik hier achter gekomen, gepraat, 'er is echt niets gebeurd'-aangehoord. Goed, ik ben een grote jongen, ik hou van haar, ik was er niet blij mee, maar wist me er toch overheen te zetten. Ik heb heel duidelijk gemaakt dat dit de tweede en laatste kans was. Het nare gevoel dat ik had als ze weer naar haar werk ging vervaagde... De nog grotere deuk in het vertrouwen bleef echter wel.

Jullie zullen het nu wel aan zien komen. Onlangs ben ik er helaas achter gekomen dat ze kans drie ook verspeeld heeft. Wederom app-contact met iemand, waarbij ze beide vrij duidelijk maakte wat ze maar al te graag met elkaar zouden willen doen. Het zal me ook niets verbazen als er wat beelden heen-en-weer zijn gegaan, het helpt ook niet dat ze uit het niets en zonder te zeggen snapchat heeft. Inmiddels vindt ik dit niet meer 'niet echt vreemdgaan' maar valt het wat mij betreft (in ieder geval voor mijn gevoel) gewoon onder vreemdgaan. Aangezien ik al aan het uitzoeken ben hoe het financieel in elkaar zit mochten we uit elkaar gaan, heb ik onderbewust (emotioneel) waarschijnlijk al een beslissing genomen. Ik heb haar er nog niet over aangesproken.

Het wat meer rationele deel van mij is er echter nog niet helemaal uit. Misschien moet ik haar nog een aller laatste kans geven? Ik hou nog altijd van haar, ondanks dat ze mij op deze manier inmiddels veel pijn doet. Daarnaast zijn er sociale redenen (en natuurlijk de financiële, maar daar moet ik me niet door laten leiden. Gelukkig heb ik destijds wel rekening gehouden met het 'stel dat', zodat het goed en eerlijk geregeld is) om er nog maar een kansje aan te plakken.

En om het dan nog even af te maken: deze zomer zijn we een ruime week aanwezig bij een evenement, waar we beide in een andere rol aan de slag gaan en we elkaar niet veel zullen zien (en ook niet samen slapen). De derde partij zal ook op dat evenement zijn en ik ben bang (hoewel bang niet helemaal het juiste woord is) dat er wat tussen hun gebeurd. Het gekke is dat ik ergens er juist op hoop, zodat mijn beslissing geforceerd wordt.

Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om haar nu te confronteren, zodat ze het wel uit haar hoofd laat wat uit te spoken, haar een laatste laatste kans te geven en proberen verder te gaan. Ik kan er ook voor kiezen om de relatie te beëindigen, maar dan wel na het evenement. Als ik dat nu doe legt dat een te zware lading op het evenement, iets wat ik (ondanks alles) ons beide niet toewens.
Alle reacties Link kopieren
Jullie relatie is niet gebaseerd op vertrouwen. Dat heeft zij toen de eerste keer al vergald. Het is mooi dat je erover heen gezet hebt, maar eigenlijk weet je al dat het opnieuw zal gebeuren. En dat is nu, en volgend jaar niet anders.

Het is in mijn ogen vrij simpel. Jouw vriendin kan niet monogaam zijn. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre zij jou nodig heeft, want ze blijft wel bij jou.
Kun je daar tegen? Dat ze niet monogaam is? Dan zou ik haar die vrijheid geven en bij elkaar blijven. Kun je er niet tegen? Dan zou ik er een streep onder zetten. En ja, wacht dan ook maar tot ná het festival. Die paar dagen maakt dan ook niet meer uit. Tenzij je drama verwacht, dan zou ik het NU doen.

Het is een ander verhaal als ze ook nog eens profiteert van jouw (financiele)situatie. Dan zou ik haar direct de deur wijzen.
Maar goed, dat inzicht heb jij zelf.

Sterkte. Dit is niet leuk
Misschien moet ik haar nog een aller laatste kans geven?
Nee.
Tja, je kan haar nog een vierde kans geven. En een vijfde, en een zesde...
Fool me once, shame on you.
Fool me twice, shame on me.
Fool me 3 times; je hebt een bord voor je kop.
Fool me 4 times (want die 4e keer komt ook nog), je geniet er blijkbaar van om vernederd te worden..?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het dus anders benaderen; kun je er tegen dat zij ieder half jaar een ander ziet? Een open relatie, dus?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt iemand niet dwingen of manipuleren om trouw aan je te zijn wanneer iemand die eigenschap niet bezit. Zij is niet trouw en wil seksuele relaties en spanning met meerdere mensen.Je kunt haar boos toespreken en dreigen maar het blijft zoals het is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De vraag is niet of je haar ooit nog kan vertrouwen.
Je vriendin is niet te vertrouwen.
Dus als je graag als hoorndrager door het leven blijft gaan moet je gewoon aanvaarden dat ze niet zonder de aandacht van andere mannen kan.
Alle reacties Link kopieren
Wil jij samenleven met iemand die je niet kunt vertrouwen? Want als je haal nóg een kans geeft, ga je je voortaan bij elk evenement zorgen maken met wie ze daar haar kamer deelt.

Waarom vind je jezelf niet meer waar dan dit?
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand 1x over de schreef gaat, is het risico vrij groot dat het nog eens gebeurt. Zegt iets over het 'openstaan voor'. Misschien is het een hang naar aandacht, je gewild voelen, iets wat kan samenhangen met iemands onzekerheid en gevoel van eigenwaarde. Ja, er zíjn verzachtende omstandigheden te bedenken, maar wat koop jij daarvoor... Ze doet jou hiermee keer-op-keer pijn, het zit er gewoon 'in' en misschien kan ze zich voor haar kop slaan wanneer jij de knoop doorhakt.

Een vriendin van mij zei dat 'het haar overkwam'. Ik kon er niet over oordelen, want mij was het niet overkomen. Tja, maar volgens mij doe je er daarvoor al iets in, zendt signalen uit waardoor een ander het idee heeft dat je ervoor open staat. Als jouw vriendin dat doet (en zelfs app's downloadt, dus ook nog actief in is), dan zie ik het somber in.

Ik zou nu vooral aan mezelf denken en een moment kiezen wat voor jou het beste voelt. Dat betekent wel dat je moet afwegen of je het tot dat evenement kunt volhouden allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat als je haar nog een kans geeft dat ze je weer gaat kwetsen.
Schandalig hoe ze met jou en je gevoelens omgaat.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt in je eerste alinea dat je zo'n ontzettend leuke vriendin hebt.
Wake up call: ze is helemaal niet leuk. Een vriendin die je meerdere malen op deze manier bedondert moet je niet willen. En dan nog serieus nadenken over nóg een kans?
anárion wijzigde dit bericht op 13-07-2018 11:50
0.42% gewijzigd
...
Anárion schreef:
13-07-2018 11:13
Je zegt in je eerste alinea dat je zo'n ontzettend leuke vriendin hebt.
Wake up call: ze is helemaal niet leuk. Een vriendin die je meerdere malen op deze manier bedonderd moet je niet willen. En dan nog serieus nadenken over nóg een kans?
Dit!

Wellicht moet je eens naar jezelf kijken TO en proberen te zien waarom je deze streken van haar pikt en haar nog steeds op een voetstuk hebt staan.
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt ze eigenlijk zelf over haar “ licht ontvlambaarheid “ ; vindt ze het wel kunnen, of zou jij hetzelfde niet in je hoofd moeten halen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet mee doorgaan. Als zij niet monogaam kan zijn, zou ze met jou moeten bespreken dat ze een open relatie wil. Doet ze ook niet. Je hebt nu een relatie met een fata morgana.
Ik zou ook niet wachten tot dat evenement voorbij is. Waarom? Maar ik kan dan ook niet huichelen.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Ze gaat 2x vreemd, en dan besluit je om samen een huis te kopen? :facepalm:
Geef haar nog 10 kansen. Ze weet heel goed dat je toch niet vertrekt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat is er zo "ontzettend leuk" aan iemand die drie keer in twee jaar tijd vreemdgaat en dus volstrekt geen respect voor jou en jullie relatie heeft? Want ik zie het niet hoor.. Je vriendin klinkt wat mij betreft als een asociale slettebak.

Echt, ga weg! Gun jezelf een leuke relatie met iemand die je wel kunt vertrouwen. Al is ze nog zo leuk en lief verder, ze is ook een ordinaire vreemdganger die geen respect voor haar partner of relatie heeft. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst maar ze zijn vaak wel een goede voorspeller, na drie keer vreemdgaan in zo een korte tijd terwijl jullie ook net samenwonen voorspelt dat ze gewoon buiten de deur blijft neuken in de toekomst. Neem je verlies qua tijd die jullie samen doorgebracht hebben en eventueel financieel met het huis en kies voor jezelf en een toekomst zonder iemand die je telkens pijn doet en echt geen respect voor jou heeft. Ze is echt niet zo bijzonder, geen hand vol maar een land vol hoor.

Het komt op mij niet over alsof je openstaat voor een open relatie en dat is je goed recht, ik zou er ook niet aan moeten denken. Laat je vooral niet overhalen dingen te doen die je zelf niet echt wil, op een dag breekt het je op.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet voorstellen dat jullie een leuke relatie hebben, als zij het telkens bij een ander moet zoeken.

Zet haar je huis en je leven uit zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Wil je verder met iemand die niets om je geeft?
Dan zou ik haar die kans geven.
.
viva-amber schreef:
13-07-2018 11:03
Je kunt iemand niet dwingen of manipuleren om trouw aan je te zijn wanneer iemand die eigenschap niet bezit. Zij is niet trouw en wil seksuele relaties en spanning met meerdere mensen.Je kunt haar boos toespreken en dreigen maar het blijft zoals het is.
Dat denk ik ook.
Hoe graag je ook wilt en hoeveel gelijk je ook hebt, je hebt een vriendin die behoefte heeft aan spanning en steeds aandacht van anderen nodig heeft.
Ze gaat daar best ver in
Ik zou een gesprek aangaan over wat zij zou wensen als ze alles zou kunnen doen zonder jou te kwetsen.
En wat zij andersom van jou verwacht qua monogamie.
Ze zal eerlijk moeten zijn: je kunt niet zonder overleg wel steeds de voordelen van een monogame relatie willen (samenwonen, een mooi huis etc) maar eenzijdig je blijven gedragen als single.
Het enige dat jij aangeeft is dat je geen anderen bij haar accepteert.
Zij gaat jouw grens hierin niet accepteren, dus je zult hierin zelf stappen moeten ondernemen.
Sjonge, jij laat het afhangen van wat anderen doen.

Hoe vind jij zelf dat een relatie waarin jij gelukkig bent er uit ziet?
Zoals deze nu is?
Lijkt me niet.
Ik zou er klaar mee zijn.

Zakelijk gezien zou ik dat evenement dan nog doen, omdat het moet , maar mijn beslissing om er mee te stoppen had ik allang gemaakt.

She is obviously not your cup of tea.
Alle reacties Link kopieren
Trap haar gelijk het huis uit man! Z’on sloerie wil je toch niet als je vriendin?
Hippiemeisje schreef:
13-07-2018 11:00
Fool me once, shame on you.
Fool me twice, shame on me.
Fool me 3 times; je hebt een bord voor je kop.
Fool me 4 times (want die 4e keer komt ook nog), je geniet er blijkbaar van om vernederd te worden..?
Dit.

Echt.
Op hoeveel manieren wil je nog bewijs hebben dat ze niet monogaam kan zijn? Je vriendin is een vreemdgaande snol die jou als voetveeg behandeld, wat is daar leuk aan?
Alle reacties Link kopieren
Een oprechte vraag: waar wacht jij op? Wacht je tot ze nog een keer vreemdgaat? Wacht je tot ze zelf aangeeft het zat te zijn? Wat zou je er, volgens jou, voor nodig hebben om het vertrouwen wel weer te hebben? Waarom trek jij geen grens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven