Dochter van de buurvrouw

13-07-2018 19:20 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik plaats dit topic namens een buurvrouw/vriendin van mij. Ze zit met een probleem. Mijn buurvrouw is een schat van een vrouw, maar zit heel krap omdat ze een uitkering heeft omdat ze niet mag werken vanwege haar gezondheid. Toch heeft ze het weten te redden samen met haar dochter.

Haar dochter (20jr) studeerd. Ze zou op zichzelf gaan wonen omdat ze na de vakantie naar een school gaat die verder weg is. Maar nu het probleem, haar dochter gaat NIET actief op zoek naar een huis. Doet er geen moeite voor, mn buurvrouw vind het niet erg dat ze thuis blijft wonen nog, maar vind wel dar dochter dan wat kostgeld mag gaan betalen. Alleen zoekt dochter ook geen werk.

Als buurvrouw begint over werk zoeken of een huisje zoeken dan heeft dochter smoesjes of word ze boos, en maakt ruzie. Buurvrouw dacht zelf aan een bedrag tussen de €100/200 per maand, (is inclusief eten enzo) maar dochter is niet van plan in de vakantie een baan te zoeken of überhaupt werk te zoeken. Buurvrouw zelf is heel zachtaardig en dochter best een dominante persoonlijkheid.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Buurvrouw heeft al geprobeerd meerdere malen gesprek aan te gaan maar dit heeft geen effect.
Hoelang is het geleden dat de buurvrouw zelf gewerkt heeft?
Het lijkt me ook een lastig gesprek, als je zelf niet werkt.
Waar bemoei je je mee?
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk? Ik vind kostgeld tot ze een vaste baan hebben vrij... laat ik het op niet mijn ding houden.

Is het geld nodig om het huishouden draaiende te houden is het een ander geval. Dan moet moeder met dochter om tafel zitten en uitleggen hoe het zit.
-jolijn- schreef:
13-07-2018 19:25
Hoelang is het geleden dat de buurvrouw zelf gewerkt heeft?
Het lijkt me ook een lastig gesprek, als je zelf niet werkt.

Laat maar...
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 13-07-2018 19:30
16.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mag zij eigenlijk wel maandelijks een bedrag ontvangen en een uitkering ontvangen?
Wordt dit dan niet gezien als inkomen?
Maar waarom bemoei jij je met de buurvrouw en haar dochter?
Buurvrouw heeft geen internet?
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
13-07-2018 19:27
Waar bemoei je je mee?
Ze zit hier naast me en vroeg me dit te plaatsen... oordeel dus niet
Alle reacties Link kopieren
Waar bemoei je je mee?

Er is geen enkele uitkering die werken verbiedt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
kirjailija schreef:
13-07-2018 19:27
Heel eerlijk? Ik vind kostgeld tot ze een vaste baan hebben vrij... laat ik het op niet mijn ding houden.

Is het geld nodig om het huishouden draaiende te houden is het een ander geval. Dan moet moeder met dochter om tafel zitten en uitleggen hoe het zit.
Als dochter studeert heeft ze ook stufi plus een bijbaan, moeder heeft een uitkering, lijkt mij logisch dat de dochter een bijdrage levert.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
13-07-2018 19:25
Hoelang is het geleden dat de buurvrouw zelf gewerkt heeft?
Het lijkt me ook een lastig gesprek, als je zelf niet werkt.
Sinds een half jaar. Daarvoor heeft ze altijd gewerkt maar haar lichaam is er zo slecht aan toe (slijtage) dat ze niet meer mag werken van de artsen
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
13-07-2018 19:29
Als dochter studeert heeft ze ook stufi plus een bijbaan, moeder heeft een uitkering, lijkt mij logisch dat de dochter een bijdrage levert.
Ja en nee; als dochter graag op zichzelf wil kan ze het geld beter opsparen = eerder uit huis waardoor moeder dan ook meer te besteden over heeft.

Voor mij persoonlijk zou ik denken dat studie voor zou gaan, zodat het kind daarna een leuke/goede/passende baan kan vinden. Maar ik heb geen kind noch een uitkering dus dat kan vast invloed hebben op mijn idee erover.
Alle reacties Link kopieren
MENSEN! ze zit naast mij en heeft me gevraagd dit te plaatsen!
Ze heeft een WAO uitkering omdat ze met haar gezondheid ge woon ECHT NIET meer aan het werk mag van de artsen..
Haar dochter heeft stufi maar GEEN bijbaan.

Het gaat hier erom hoe ze haar dochter zo ver kan krijgen een bijdrage te leveren?
Alle reacties Link kopieren
kirjailija schreef:
13-07-2018 19:34
Ja en nee; als dochter graag op zichzelf wil kan ze het geld beter opsparen = eerder uit huis waardoor moeder dan ook meer te besteden over heeft.

Voor mij persoonlijk zou ik denken dat studie voor zou gaan, zodat het kind daarna een leuke/goede/passende baan kan vinden. Maar ik heb geen kind noch een uitkering dus dat kan vast invloed hebben op mijn idee erover.
Het probleem is dus dat dochter niks spaart maar alles over de balk smijt aan onnodige dingen
Alle reacties Link kopieren
kirjailija schreef:
13-07-2018 19:34
Ja en nee; als dochter graag op zichzelf wil kan ze het geld beter opsparen = eerder uit huis waardoor moeder dan ook meer te besteden over heeft.

Voor mij persoonlijk zou ik denken dat studie voor zou gaan, zodat het kind daarna een leuke/goede/passende baan kan vinden. Maar ik heb geen kind noch een uitkering dus dat kan vast invloed hebben op mijn idee erover.
Snap ik, alleen lijkt me deze situatie toch een beetje anders, de dochter lijkt het wel best te vinden.
Studeren, stufi, hotel mama en geen bijbaan. Met die instelling zou ik korte metten maken.
Alle reacties Link kopieren
lillsitsme schreef:
13-07-2018 19:36
Het probleem is dus dat dochter niks spaart maar alles over de balk smijt aan onnodige dingen
Simpel geen eten en drinken meer voor haar kopen, geen was meer draaien wifi uit als ze thuis is.
Laat ze dan haar eigen boodschappen maar kopen en haar wasmiddelen enz die is even lekker.
Alle reacties Link kopieren
Wordt buurvrouw ook gekort op haar uitkering, wanneer dochter 21 is? Dat lijkt me namelijk wel een goede reden om kostgeld te gaan betalen.
Later is nu
lillsitsme schreef:
13-07-2018 19:35
MENSEN! ze zit naast mij en heeft me gevraagd dit te plaatsen!
Ze heeft een WAO uitkering omdat ze met haar gezondheid ge woon ECHT NIET meer aan het werk mag van de artsen..
Haar dochter heeft stufi maar GEEN bijbaan.

Het gaat hier erom hoe ze haar dochter zo ver kan krijgen een bijdrage te leveren?

Waarom kan ze dat zelf niet plaatsen? Ze is toch zelfstandig neem ik aan en kan zelf typen?
Alle reacties Link kopieren
Als ze studeert, dan heeft ze geen stufi, maar een lening. Dus moeder wilt dag dochter schulden maakt? Kan ze niet beter die lening uit zetten.
Een stelling innemen als moeder en eisen: kostgeld betalen of wegwezen. Je hebt 1 maand de tijd.
Dreamer schreef:
13-07-2018 19:39
Wordt buurvrouw ook gekort op haar uitkering, wanneer dochter 21 is? Dat lijkt me namelijk wel een goede reden om kostgeld te gaan betalen.
Nee, met wao niet.
Alle reacties Link kopieren
lillsitsme schreef:
13-07-2018 19:35
MENSEN! ze zit naast mij en heeft me gevraagd dit te plaatsen!
Ze heeft een WAO uitkering omdat ze met haar gezondheid ge woon ECHT NIET meer aan het werk mag van de artsen..
Haar dochter heeft stufi maar GEEN bijbaan.

Het gaat hier erom hoe ze haar dochter zo ver kan krijgen een bijdrage te leveren?
Ziektewet bedoel je vast?

En uhm, een bijdrage eisen. Ze zoekt zelf maar uit hoe ze eraan gaat komen... Als ze niet gaat werken, jammer dan, ik verwacht wel x bedrag maandelijks.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Hoe was het voor moeder ziek werd?
Was toen het gedrag van dochter geen punt? Want dat is ook zoiets he die dochter heeft geen zin om te veranderen, als alles altijd betaald werd gaat moeder echt niet opeens een bijdrage krijgen.

Heel lullig en naar dat dochter niet inziet dat ze haar moeder tekort doet.
Heeft ze altijd schijt aan moeder gehad?
Daarbij, als dochter een inkomen heeft gaan ze ook korten op de uitkering en gaan ze die ook herzien.
En waar is de vader in dit verhaal?
Perkele schreef:
13-07-2018 19:40
Als ze studeert, dan heeft ze geen stufi, maar een lening. Dus moeder wilt dag dochter schulden maakt? Kan ze niet beter die lening uit zetten.
NOoit van vakantiewerk en bijbanen gehoord?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven