Vriend ging vreemd maar ik wil hem terug

14-07-2018 07:14 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds ongeveer een jaar was ik samen met mijn vriend. Hij heeft afgelopen maandag een koopcontract voor onze toekomstige woning getekend en waren heel gelukkig samen. Nu ben ik er gisteren achter gekomen, via facebook-berichtjes die ik van een meisje ontving, dat hij al jaren contact heeft met een meid met wie hij aan sexting doet en tijdens onze relatie een paar keer af heeft gesproken. Tijdens zijn vorige relatie is hij ook met haar vreemdgegaan. Zij ziet blijkbaar meerdere mannen en het is voor haar alleen voor de seks, geen gevoelens of relatie. Hij heeft na lang uithoren en liegen toegegeven dat hij inderdaad op die manier appte en dat de keren dat ze hebben afgesproken de intentie hadden om seks te hebben maar dat dit uiteindelijk niet gebeurt is omdat hij ergens wist dat hij heel fout bezig was. Sinds een maand heeft hij haar geblokkeerd en hebben ze geen contract meer, vandaar dat ze contact met mij opnam.

Sinds gisteren is de relatie daarom verbroken. Mijn ex heeft erg veel spijt, houdt echt van me en had oprechte plannen met me om te gaan trouwen (heeft met zijn moeder ook al een verlovingsring uitgezocht). We zijn afgelopen jaar naar Londen, Singapore, op wintersport en naar Disneyland geweest en hebben ontzettend genoten van de tijd samen. Sinds een paar maanden woonden we ook samen, dat wilde hij ook heel graag. We zijn samen met zijn gezin tot de conclusie gekomen dat hij narcistische kernmerken heeft (waarschijnlijk door zijn verschrikkelijke jeugd ontstaan) die zich niet alleen in dit voorval uitte maar in meerdere dingen. Hij gaat nu met een psycholoog aan de slag om zichzelf beter te maken en aan mij te laten zien dat hij kan veranderen.

Ik weet momenteel niet zo goed wat ik met mezelf aan moet. Het liefst zou ik met hem dit traject aan gaan, zorgen dat hij beter wordt en we opnieuw met onze relatie kunnen beginnen, zonder leugens en bedrog. Maar ergens weet ik ook dat eens een bedrieger altijd een bedrieger is en dat narcistische kenmerken erg moeilijk te behandelen zijn. Heeft iemand tips wat ik met deze situatie aan moet of zelf in deze situatie gezeten?
anoniem_372891 wijzigde dit bericht op 14-07-2018 07:48
10.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Narcistische kernmerken heeft (waarschijnlijk door zijn verschrikkelijke jeugd ontstaan).....volgens mij is het besmettelijk en inmiddels een epidemie.

Mocht het echt zo zijn. Een persoonlijkheid stoornis gaat niet over. Je kunt er hooguit wat beter mee om leren gaan. Heb je behalve dat 'bijna vreemdgaan' niet eerder gemerkt dat hij niet zo een leuk karakter heeft?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nou wat leuk zeg, daar heb je er weer eentje, een narcist.
TO, houd jezelf niet zo voor de gek. Deze jongen is gewoon niet toe aan een serieuze relatie. Daar hoef je geen naam aan te geven.
Jij was vast heel gelukkig, maar hij vond het blijkbaar minder boeiend.
Jullie hadden nog niet eens een jaar een relatie en daarin kon hij al niet van anderen afblijven. Het is dus kansloos.
Uithuilen en heel snel deze jongen vergeten. Laat hem het zelf uitzoeken allemaal. Accepteer dat de relatie minder voorstelde dan je altijd hebt gedacht en dat er totaal geen toekomst in zit.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-07-2018 07:21
Narcistische kernmerken heeft (waarschijnlijk door zijn verschrikkelijke jeugd ontstaan).....volgens mij is het besmettelijk en inmiddels een epidemie.

Mocht het echt zo zijn. Een persoonlijkheid stoornis gaat niet over. Je kunt er hooguit wat beter mee om leren gaan. Heb je behalve dat 'bijna vreemdgaan' niet eerder gemerkt dat hij niet zo een leuk karakter heeft?
Ja, hij is erg veel bezig met zijn werk, veel verdienen en een hoge status bemachtigen, scheld veel op anderen in het verkeer en wil altijd de beste zijn. Daarentegen hemelt hij mij alleen maar op, ook wanneer hij denkt dat ik het niet hoor, is hij lief en meelevend en iemand die heel veel om mij, zijn vrienden en zijn familie geeft. Dat maakt het eigenlijk juist zo dubbel.. omdat dat weer totaal niet strookt met narcisme.
Nou, wat een lot uit de loterij zeg! :facepalm:

Maak jezelf niks wijs, dit gaat nooit wat worden en zo ga je ook nooit gelukkig worden. Dit is kansloos.
Agossie hij kon er eigenlijk niets aan doen door zijn slechte jeugd?
Hou toch op zeg, na een jaar al dit gezeik.... grote kans dat hij het vaker doet / gedaan heeft.
Aan jou de keus hoe vaak je hem gaat vergeven.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft wel een huis met haar gekocht Sinnombre...
Blijkbaar is dat wat je wil TO: iemand die je ophemelt en die uit is op geld en status. Zegt ook iets over jouw eigen keuzes. Ik kan mij ook voorstellen dat je dat niet kwijt wil: iemand die jou op een voetstuk plaats en die ook nog de verantwoordelijkheid wil nemen om het geld binnen te harken. Weg zijn je zorgen. Gezien je vriend zijn onstabiele gedrag vrees ik echter wel dat het nep is, een zeepbel.

Je verwacht dat hij weer helemaal beter wordt maar zoals ik al aangaf. Je karakter is in gebakken. Een quiche wordt nooit een taart ook niet van therapie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan dus goed de ideale vriend spelen, hij kan het alleen niet laten af en toe z'n driften kwijt te raken bij een andere vrouw.

Nouja, zolang jij wilt geloven in dat perfecte plaatje, gaat het goed, natuurlijk. En kennelijk betaalt hij reizen (4 in een jaar, terwijl hij hard werkt!) en het huis. Ben jij voor hem degene, die zijn plaatje compleet maakt?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@sinnombre @LAgirl82 @SilverShadow

Dit is zo niet wat ik wil horen nu maar als ik heel eerlijk ben zo waar... Ik denk dat ik het gewoon nog niet kan en wil geloven, dat hij totaal niet de man is waar ik eergisteren ochtend nog zo verliefd op was. Dat dit inderdaad niet gaat veranderen.. Dankjewel voor jullie eerlijke reacties, ik hoop dat dit me helpt om ook in mijn hoofd definitief de knoop door te kunnen hakken.
Ik snap het niet, al die jonge vrouwen die zich zo'n kansloze gevallen binnenhalen en dan maar denken dat hij kan veranderen en dat het wel goed komt en ze samen uiteindelijk gelukkig worden... O_O
Open je ogen eens!
Anna-200212 schreef:
14-07-2018 07:23
Ja, hij is erg veel bezig met zijn werk, veel verdienen en een hoge status bemachtigen, scheld veel op anderen in het verkeer en wil altijd de beste zijn. Daarentegen hemelt hij mij alleen maar op, ook wanneer hij denkt dat ik het niet hoor, is hij lief en meelevend en iemand die heel veel om mij, zijn vrienden en zijn familie geeft. Dat maakt het eigenlijk juist zo dubbel.. omdat dat weer totaal niet strookt met narcisme.

Nou, alleen hier op zou ik al afknappen zeg.

Wat vind je zelf van de situatie dat hij je naar zijn omgeving toe alleen maar ophemelt, maar je ondertussen belazert en tegen je liegt?
Hecht je dan nog waarde aan dat ophemelen?
Anna-200212 schreef:
14-07-2018 07:23
Ja, hij is erg veel bezig met zijn werk, veel verdienen en een hoge status bemachtigen, scheld veel op anderen in het verkeer en wil altijd de beste zijn. Daarentegen hemelt hij mij alleen maar op, ook wanneer hij denkt dat ik het niet hoor, is hij lief en meelevend en iemand die heel veel om mij, zijn vrienden en zijn familie geeft. Dat maakt het eigenlijk juist zo dubbel.. omdat dat weer totaal niet strookt met narcisme.
Hij geeft zoveel om je dat hij seks wil met anderen. Hij kan die hoeveelheid liefde voor je niet meer bij je kwijt, dan maar bij een ander ook wat geven.
Nou wat een lieverd...
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
14-07-2018 07:38
Hij kan dus goed de ideale vriend spelen, hij kan het alleen niet laten af en toe z'n driften kwijt te raken bij een andere vrouw.

Nouja, zolang jij wilt geloven in dat perfecte plaatje, gaat het goed, natuurlijk. En kennelijk betaalt hij reizen (4 in een jaar, terwijl hij hard werkt!) en het huis. Ben jij voor hem degene, die zijn plaatje compleet maakt?
De reizen, één was voor mijn verjaardag en de anderen hebben we de kosten gedeeld. Het huis staat op zijn naam omdat onze inkomens zo verschillen en hij het gemakkelijk alleen kan dragen. De reden dat ik het hier noemde is omdat ik mbt het huis dus nergens aan vastzit. Ik heb nergens voor getekend.
Anna-200212 schreef:
14-07-2018 07:23
Ja, hij is erg veel bezig met zijn werk, veel verdienen en een hoge status bemachtigen, scheld veel op anderen in het verkeer en wil altijd de beste zijn. Daarentegen hemelt hij mij alleen maar op, ook wanneer hij denkt dat ik het niet hoor, is hij lief en meelevend en iemand die heel veel om mij, zijn vrienden en zijn familie geeft. Dat maakt het eigenlijk juist zo dubbel.. omdat dat weer totaal niet strookt met narcisme.
Hij geeft zoveel om je dat hij seks wil met anderen. Hij kan die hoeveelheid liefde voor je niet meer bij je kwijt, dan maar bij een ander ook wat geven.
Nou wat een lieverd...
viva-amber schreef:
14-07-2018 07:37

Een quiche wordt nooit een taart ook niet van therapie.

Die is goed! :yes: En zo waar.
Maar waar was je dan zo verliefd op? Hij klinkt mij niet als een fijne, emphatische vent in de oren. Behalve dan dat ophemelen, maar daar zou ik op den duur ook een raar gevoel bij krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hij is eerder vreemdgegaan met die vrouw, doet aan sexting, heeft een aantal maal met haar afgesproken maar er is natuurlijk niets gebeurd tussen die twee.

En jij gelooft dat.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens zijn vorige relatie is hij ook met haar vreemdgegaan. Zij ziet blijkbaar meerdere mannen en het is voor haar alleen voor de seks, geen gevoelens of relatie. Hij heeft na lang uithoren en liegen toegegeven dat hij inderdaad op die manier appte en dat de keren dat ze hebben afgesproken de intentie hadden om seks te hebben maar dat dit uiteindelijk niet gebeurt is omdat hij ergens wist dat hij heel fout bezig was.

Geloof je dit echt?
Hij liegt nog over zijn leugens.
himalaya wijzigde dit bericht op 14-07-2018 07:45
0.29% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ophemelen en dan vreemdgaan? Dat ophemelen is gewoon een cover denk ik. Zo te lezen meent hij er niks van.
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 14-07-2018 07:45
19.77% gewijzigd
Anna-200212 schreef:
14-07-2018 07:40
De reizen, één was voor mijn verjaardag en de anderen hebben we de kosten gedeeld. Het huis staat op zijn naam omdat onze inkomens zo verschillen en hij het gemakkelijk alleen kan dragen. De reden dat ik het hier noemde is omdat ik mbt het huis dus nergens aan vastzit. Ik heb nergens voor getekend.

En als deze prachtvent nou iets was overkomen? Of hij heeft morgen een ander?
Jullie hebben dus niet samen een huis gekocht. Noem het dus ook niet zo.
Hij heeft een huis gekocht.
Dat ‘we’ hebben getekend in je verhaal klopt dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
14-07-2018 07:43
Maar waar was je dan zo verliefd op? Hij klinkt mij niet als een fijne, emphatische vent in de oren. Behalve dan dat ophemelen, maar daar zou ik op den duur ook een raar gevoel bij krijgen.
Omdat hij dat in mijn ogen wel allemaal was. Voor mijn gevoel was hij er altijd voor me, dacht hij altijd aan me (wat nu dus totaal niet zo blijkt te zijn), was hij emphatisch, trots op me, stimuleerde me om ook trots te zijn op mezelf en in mijn werk. Was geïnteresseerd in me, helemaal bezig om samen aan onze toekomst te werken. Vorige week stonden we nog samen in een badkamerzaak om de badkamer van onze toekomstige woning uit te zoeken.

Dat maakt het allemaal zo onwerkelijk en onbegrijpbaar, het valt ontzettend rauw op mijn dak en ik kan/wil het eigenlijk nog niet geloven denk ik.
Waarom reageer ik trouwens weer zo vol overgave op een nieuwe TO met een eerste topic?
Alle reacties Link kopieren
Anna-200212 schreef:
14-07-2018 07:40
De reizen, één was voor mijn verjaardag en de anderen hebben we de kosten gedeeld. Het huis staat op zijn naam omdat onze inkomens zo verschillen en hij het gemakkelijk alleen kan dragen. De reden dat ik het hier noemde is omdat ik mbt het huis dus nergens aan vastzit. Ik heb nergens voor getekend.

Dus hij kan jou er ook zo uitzetten?
Later is nu
Het was dus allemaal niet echt, want anders doe je niet aan sexting en ga je niet vreemd en doe je die dingen niet achter de rug om van je partner die je zo geweldig vind. En dat al na een jaar. Geloof me, dat gaat écht niet veranderen. Hij heeft je gewoon voorgelogen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven