ex met drankprobleem wil dochter meenemen op vakantie

14-07-2018 17:31 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex man, we zijn al 5 jaar uit elkaar, heeft een drankprobleem. Dat heeft hij al heel lang en is 1 van de redenen dat ik niet meer bij hem ben. Maar het lijkt wel erger te worden. Hij functioneert nog wel, werkt gewoon enzo, en hij heeft geen slechte dronk. Onze jongste dochter is 12. Vorig jaar was het ook al een probleem. Toen had hij nog een vriendin en toen hebben ze beloofd niet te drinken. Achteraf is dat dus wel gebeurd. Om het weekend is ze bij haar vader. Zij heeft het niet echt door wat er aan de hand is en ze is dol op haar papa. Wel ziet ze dat het een rommel is bij hem. Ze neemt nooit vriendinnen mee als ze bij hem is. In ons ouderschapsplan hebben we gezet dat je niet onder invloed mag zijn als onze dochter er is. Hij vond dat ook belangrijk. Hij wil het niet maar hij doet het toch. Als ik over hulpverlening begin wordt hij spinnijdig. Ik heb geen zin in ruzie, en ik wil vooral mijn dochter beschermen. Niet alleen tegen gevaarlijke situaties, maar ook tegen verdriet. Ze heeft heel erg veel zin om met hem mee te gaan. Ik heb haar paspoort hier al verstopt voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je zorg precies? Rijdt hij met alcohol op? Wordt hij laveloos van de alcohol? Onberekenbaar? Of drinkt hij een paar pilsjes .s avonds? Dat vind ik nogal een groot verschil namelijk. Waar zit je zorg precies?
Wat is je vraag? Want volgens mij heb je al besloten dat ze niet mee gaat met haar vader.

AL vraag ik mij af hoe je dat kunt beslissen.
Alle reacties Link kopieren
Gaan ze vliegen of met eign vervoer ? Rijdt hij onder invloed ?
Hoeveel drinkt hij en hoe laat begint hij daar mee ?
Gaan ze samen op vakantie ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk wil ik dat ze wel op vakantie gaan en dat hij dan niet drinkt. Waar ik bang voor ben is dat hij ergens in een cafe belandt met haar en daar dronken wordt.
Dat is al vaker gebeurd in onze woonplaats, maar dan kan ze naar mij toe komen. In het buitenland kan dat niet. De vorige keer heeft ze zich ook heel erg lang en vaak zitten vervelen terwijl papa en zn vriendin aan het drinken waren. Als er nou iemand mee zou gaan die niet zou drinken zou het ook niet leuk zijn, maar dan is er nog iemand waar ze op terug kan vallen.
De info is echt wat te summier. Hoeveel drinkt hij en doet hij stomme dingen? Ik snap dat je liever een nuchtere vader hebt. Maar vind wel gradaties zitten tussen een paar biertjes en niet functioneren zonder fles vodka achter de kiezen.
Waar gaan ze heen? Gaat er nog iemand mee?

Je hebt haar paspoort al verstopt. Wat wil je zeggen dan, sorry dochter je kan niet mee want je paspoort is 'kwijt' en dan stopt alles, helaas.
En je ex vol begrip: o, ja dan houdt alles op, een nieuwe aanvragen is natuurlijk geen optie...

Je zal toch met hem in gesprek moeten. Ik vind het ook wel een groot verschil of hij gaat autorijden of vliegen al kan je natuurlijk overal een auto huren. Dan kan je nog beter vragen of hij zijn rijbewijs bij vertrek inlevert zodat hij geen auto kan huren.
Haar paspoort verstoppen lijkt me vrij zinloos. Je verstopt toch ook haar jas niet als je niet wil dat ze naar buiten gaat?

Ook zou ik eens een praatje met je dochter maken, ze heeft mss veel meer in de gaten dan jij denkt. Twaalf jaar is geen kleuter meer tenslotte.
Wie weet denkt zij: ik zal maar niet aan mamma vertellen dat pappa zoveel drinkt, als ze dat zou weten mag ik er misschien niet meer naartoe of nog erger: niet mee op vakantie.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe ze willen gaan. Hij heeft bewust geen auto. Hij rijdt nooit onder invloed. Hij gaat met de trein naar zijn werk. In de trein drinkt hij bier. Maar de laatste tijd wordt het weer erger. De dranklucht om hem heen enzo. Hij heeft ook jicht, dat schijnt er ook door te komen. Dus ik weet niet of hij grenzen overgaat waar hij vroeger niet overheen ging.
laduchesse schreef:
14-07-2018 17:45
Eigenlijk wil ik dat ze wel op vakantie gaan en dat hij dan niet drinkt. Waar ik bang voor ben is dat hij ergens in een cafe belandt met haar en daar dronken wordt.
Dat is al vaker gebeurd in onze woonplaats, maar dan kan ze naar mij toe komen. In het buitenland kan dat niet. De vorige keer heeft ze zich ook heel erg lang en vaak zitten vervelen terwijl papa en zn vriendin aan het drinken waren. Als er nou iemand mee zou gaan die niet zou drinken zou het ook niet leuk zijn, maar dan is er nog iemand waar ze op terug kan vallen.
Ik denk dat je wilt zorgen dat ze haar positieve beeld van hem houdt en dat ze niet verdrietig wordt als hij compleet van zijn voetstuk valt en ze zich dan rot en eenzaam voelt zonder de emotionele steun van een andere volwassene om op terug te vallen.

Klopt dat?
laduchesse schreef:
14-07-2018 17:56
Ik weet niet hoe ze willen gaan. Hij heeft bewust geen auto. Hij rijdt nooit onder invloed. Hij gaat met de trein naar zijn werk. In de trein drinkt hij bier. Maar de laatste tijd wordt het weer erger. De dranklucht om hem heen enzo. Hij heeft ook jicht, dat schijnt er ook door te komen. Dus ik weet niet of hij grenzen overgaat waar hij vroeger niet overheen ging.
Wow een serieus alcoholprobleem dus.
laduchesse schreef:
14-07-2018 17:45
Eigenlijk wil ik dat ze wel op vakantie gaan en dat hij dan niet drinkt. Waar ik bang voor ben is dat hij ergens in een cafe belandt met haar en daar dronken wordt.
Dat is al vaker gebeurd in onze woonplaats, maar dan kan ze naar mij toe komen. In het buitenland kan dat niet. De vorige keer heeft ze zich ook heel erg lang en vaak zitten vervelen terwijl papa en zn vriendin aan het drinken waren. Als er nou iemand mee zou gaan die niet zou drinken zou het ook niet leuk zijn, maar dan is er nog iemand waar ze op terug kan vallen.
Dit stond er net nog niet, hopen dat een alcoholist niet drinkt op vakantie is hetzelfde als hopen dat het morgen dropjes gaat regenen. Gaat niet gebeuren.
Dat hij in een cafe dronken wordt en haar dan aan haar lot over laat vind ik wel zorgelijk eerlijk gezegd.

Toch snap ik het niet helemaal, vorige keer heeft ze zich veel en lang zitten vervelen terwijl haar vader ging drinken met zijn vriendin maar ze wil toch heel graag mee. Moest ze dan op haar kamer zitten of lieten ze haar maar een beetje aan haar lot over?

Wat zei hij vorig jaar toen je hem confronteerde met dat tóch drinken tegen de afspraak in en hoe je dochter zich kapot verveelde? Ik neem aan dat je dat niet zomaar hebt laten passeren. Heeft hij vorig jaar met drank op gereden in de vakantie?
En wat zou je eigenlijk willen behalve dat hij niet drinkt?
Gaat hij ook op café als er geen vriendin bij is?

Ik bedoel ... hij gaat dus alleen met jullie dochter op reis.
Dan lijkt het mij idioot én saai om dat kind elke avond mee op café te gaan nemen en in zijn ééntje te gaan zitten drinken.
Alle reacties Link kopieren
Ze is 12 hoor, en ze wil graag mee met haar vader. Nu ga je haar straffen omdat papa drinkt. Hij heeft geen auto, dus ze zullen wel gaan vliegen. Als het erg tegenvalt wil ze volgend jaar niet meer mee, maar nu kan jij dat niet eenzijdig beslissen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Tornacense schreef:
14-07-2018 18:03
Gaat hij ook op café als er geen vriendin bij is?

Ik bedoel ... hij gaat dus alleen met jullie dochter op reis.
Dan lijkt het mij idioot én saai om dat kind elke avond mee op café te gaan nemen en in zijn ééntje te gaan zitten drinken.
Hij zal er waarschijnlijk heel anders over denken, en eenmaal op de bestemming vind je altijd wel iemand om mee te drinken.
Op vakantie drinken mensen sowieso vaker en meer dan normaal, hij zal niet opvallen als ze in een hotel zitten tijdens een zonvakantie.
Zeker als het all-inclusive is, nog nooit geweest maar ik lees regelmatig dat het daar stikt van de dronken mensen die zich misdragen..
Een paradijs voor een alcoholist: gratis drank de hele dag en genoeg vermaak voor dochter. Die kan gaan zwemmen o.i.d. zal hij denken :(
Madeliefjees schreef:
14-07-2018 18:06
Ze is 12 hoor, en ze wil graag mee met haar vader. Nu ga je haar straffen omdat papa drinkt. Hij heeft geen auto, dus ze zullen wel gaan vliegen. Als het erg tegenvalt wil ze volgend jaar niet meer mee, maar nu kan jij dat niet eenzijdig beslissen.
Zou je dat ook zeggen als hij een heroinespuiter was geweest?
Nemaìn’ schreef:
14-07-2018 18:08
Zou je dat ook zeggen als hij een heroinespuiter was geweest?
Precies!

Waarom wordt (serieus!) alcoholisme zo vergoeilijkt door sommigen?
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat zeker drinken als er niemand bij is, dan gaat hij gewoon met haar op een terrasje zitten. En dan kan er makkelijk misbruik van ze gemaakt worden.
Zolang hij een alcoholverslaving heeft zou mijn kind niet mee op vakantie mogen. Zeker niet naar het buitenland.
Mijn ex is ook alcoholist. Hier is de afspraak keihard dat wanneer hij drinkt als hij alleen verantwoordelijk is voor de kinderen, hij vanaf dan de kinderen alleen nog onder toezicht mag zien.

Nul tolerantie met verslavingsproblematiek.

Even voor de beeldvorming : mijn ex reed met de kinderen achterin zwaar onder invloed een spoor met dichtgaande slagbomen over. Viel dronken van de trap en bleef daar liggen, de deur blokkerend. De kinderen durfden 's nachts niet van hun kamers. Ex is nu al twee keer voor langere tijd opgenomen in een psychiatrische inrichting.

Het is wat anders dan een biertje teveel op café.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap heel goed dat je dochter niet op vakantie wil laten gaan als vader daat zo dronken wordt dat hij geen verantwoordelijke ouder meer kan zijn.

Maar wat denk jij dat er gaat gebeuren als vader naar de rechter gaat en zegt dat hij dochter niet mee krijgt?

Dan kan jij aanvoeren ja maar hij is alcoholist. Dan zegt hij nee hoor want ik heb gewoon een baan en functioneer prima. Je zegt zelf dat dochter er ook niet zoveel van merkt.

Dat hij op vakantie wel eens een biertje drinkt en dochter zich dan verveelt is gen goede reden om dochter niet met hem op vakantie te laten gaan.

Dochter niet mee laten gaan kon wel eens heel nadelig voor jou uitpakken.

Dochter weet ook hoe haar vadwr is en wil toch met hem op vakantie. Als je je goede band met je dochter om zeep wil helpen moet je vooral zo doorgaan. Er komt een dag dat ze je het kwalijk gaat nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je zorgen, TO, maar je kunt er niks mee. Je ex komt tot nu toe zijn plichten na, er zijn geen tekenen dat zijn drinkgedrag jullie kind negatief heeft geraakt, en je dochter van hem weghouden of verhinderen een vakantie met haar vader te beleven, zal je eerder kwaad dan goed doen. Je dochter is 12, dus te jong om nachtenlang met vader het uitgaansleven te bezoeken, en ik neem aan dat je ex dat ook snapt. Kan het nog voorkomen dat hij in het hotel of op een terrasje in de middag veel drinkt, maar zo lang zich dat niet uit in onbetamelijk of agressief gedrag, is het eigenlijk niet veel anders dan de overige vakantiegangers die zich even laten gaan tijdens hun vakantie.

De enige die nu echt kan beslissen is je dochter zelf. Ze kent haar vader en zijn drinkgewoontes inmiddels goed genoeg als 12-jarige om zelf te beslissen of ze daar een paar weken mee op stap wil of niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
laduchesse schreef:
14-07-2018 18:16
Hij gaat zeker drinken als er niemand bij is, dan gaat hij gewoon met haar op een terrasje zitten. En dan kan er makkelijk misbruik van ze gemaakt worden.
Dus?

En nogmaals: hoe reageerde hij vorig jaar toen je hem confronteerde (zie eerdere post).
Wat je met 'misbruik van ze gemaakt worden' bedoelt snap ik ook niet!?
Waar ben je bang voor?

Het lijkt alsof je er gewoon geen ruzie voor over hebt zoals ik het nu lees.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
14-07-2018 18:06
Ze is 12 hoor, en ze wil graag mee met haar vader. Nu ga je haar straffen omdat papa drinkt. Hij heeft geen auto, dus ze zullen wel gaan vliegen. Als het erg tegenvalt wil ze volgend jaar niet meer mee, maar nu kan jij dat niet eenzijdig beslissen.
En of ze dat eenzijdig kan beslissen. Een gezaghebbende ouder is verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn/haar kind. Als de ene ouder dat niet doet, dan is het aan de andere ouder om zijn/haar veiligheid te waarborgen en kan het dus zo zijn dat een kind niet met vader op vakantie kan. Dochter is 12 en loopt waarschijnlijk niet in zeven sloten tegelijk maar het gevoel van onveiligheid, door alleen met een vader die onder invloed is te zijn, kan absoluut aanwezig zijn.
Wat je kunt doen is afspraken te maken met vader en dochter. Als hij drinkt, wat dochter dan kan doen. Moeder bellen bijv. Echter vind ik het zorgen van een 12 jarige voor zijn/haar eigen veiligheid(sgevoel) en dat van haar vader een verantwoordelijkheid die bij een ouder hoort en niet bij een kind. Mijn kind zou niet meegaan zonder begeleiding van een nuchtere broer, zus, vriendin, vriend van vader.
Lenn12345 schreef:
14-07-2018 18:27
Dus?

En nogmaals: hoe reageerde hij vorig jaar toen je hem confronteerde (zie eerdere post).
Wat je met 'misbruik van ze gemaakt worden' bedoelt snap ik ook niet!?
Waar ben je bang voor?

Het lijkt alsof je er gewoon geen ruzie voor over hebt zoals ik het nu lees.
Wat een agressie en dom gelul.
Alle reacties Link kopieren
Over mijn lijk dat ik mijn kind mee zou laten gaan. Dochter is 12. Vader zal niet veel uitjes gaan ondernemen op vakantie maar voornamelijk in de directe omgeving te veel gaan drinken. Pedofiele jagers zullen direct door hebben dat dochter niet al te goed in de gaten wordt gehouden in de avond en nacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven