Daten maar... weinig emtionele ondersteuning

15-07-2018 09:20 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort aan het daten met een leuke vrouw, hebben al een paar dates gehad en die gingen goed. Vervolgdate staat ook al gepland, maar.. ik merk dat ik begin te twijfelen.

Toen ik haar net leerde kennen ging het heel slecht met haar oma, die is kort daarna ook overleden. In die tijd probeerde ik er in ieder geval voor haar te zijn (al was het maar om af en toe een appje te sturen, vragen hoe het met haar ging/haar oma, sterkte wensen op de begrafenis enz) wat me niet meer dan normaal lijkt.
We hadden elkaar toen net ontmoet op tinder, nog niet "in het echt", dus het zou gek zijn om meteen mee te gaan. Inmiddels elkaar al een paar keer gezien.

Maar.. ik merk dat er van haar kant weinig komt. Vorige week heb ik mijn tante moeten begraven, en op de dag van de begrafenis (ik had haar nogmaals geappt dat ik die begrafenis had) reageerde ze niet eens. Ik snap dat iemand druk kan zijn, maar sterkte wensen is toch niet zo moeilijk? Volgende week word mijn vader geopereerd wat ook best heftig is, dat heb ik haar ook verteld en ze begon meteen over een ander onderwerp.

Verwacht ik nu gewoon te veel van iemand die ik net een paar maanden date? Ik vind dit echt vreemd gedrag. Ik heb vrienden die meer interesse tonen dan diegene die ik al een tijdje date.. En eigenlijk zit dit me best wel dwars. Weet alleen niet zo goed hoe ik het ter sprake kan brengen.
maris_90 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 10:14
0.07% gewijzigd
Ik vind dit ook raar. Hoe druk je ook bent het kost 2,5 sec om iemand sterkte te sturen.

Aan de andere kant. We zijn niet allemaal hetzelfde en misschien is ze gewoon niet zo hartelijk en attent? Of vindt ze de onderwerpen moeilijk en vermijdt ze deze liever?

Ik zou op date gaan en het face to face met haar proberen te bespreken. Gewoon straight forward zijn.
Ik denk niet dat het per se desinteresse is of iets dergelijks, maar mijn type zou het niet zijn. Ik denk wel dat het alvast wat zegt over iemand zijn karakter. Zou dat bij jou passen?
Alle reacties Link kopieren
Owlette schreef:
15-07-2018 09:38
Ik denk niet dat het per se desinteresse is of iets dergelijks, maar mijn type zou het niet zijn. Ik denk wel dat het alvast wat zegt over iemand zijn karakter. Zou dat bij jou passen?
Nee, daarom twijfel ik ook. Het wekt bij mij ook het idee op dat ze niet écht geïnteresseerd is in me. Misschien is ze dat wel hoor, maar voor mijn gevoel komt het niet over door dit soort acties.
Merk ook dat ik mijn enthousiasme over de vervolgdate langzaam aan het verliezen ben en daar baal ik van, want ik vond het wel heel leuk met haar.
Ik zou hier niet meer in investeren.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt mensen die alleen geinteresseerd zijn in zichzelf. Emphatie is hun vreemd.
Ik snap dat je er niet zoveel zin meer in hebt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Klinkt niet als een leuke vrouw.
Ander en beter, succes!
Klinkt als iemand uit mijn familie. Zelf probeer ik erop te letten want het heeft me wel eens vriendschappen gekost.
Als het je echt stoort kun je er beter nu een punt achter zetten.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
15-07-2018 10:23
Klinkt als iemand uit mijn familie. Zelf probeer ik erop te letten want het heeft me wel eens vriendschappen gekost.
Als het je echt stoort kun je er beter nu een punt achter zetten.
Ja, het stoort me wel. Als ik nu al niet terecht kan met dit soort dingen, hoe moet dat dan in een relatie? Als ze er dan ook niet voor me kan/wil zijn of me niet kan troosten.. Lijkt me heel naar.
Kom zelf uit een familie waarin troost/empathie nog wel eens ontbreekt (niet bij mij, gelukkig. Al denk ik soms dat ik wel eens te véél heb, haha) en ik wil zoiets niet voor mijn partner..
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als de vriendin van mijn broer.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
15-07-2018 10:41
Klinkt als de vriendin van mijn broer.
En je broer accepteert dat maar gewoon?
Alle reacties Link kopieren
Iemand met wie ik paar maanden date en die ik echt leuk vindt die zou ik echt wel steunen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Heel raar dat ze gelijk maar over iets anders begint als jij iets vertelt wat je bezighoudt. Ik zou niet verder willen met iemand die weinig empathie vertoont.
Ik zou dit niet appreciëren en eigenlijk afkappen...
Alle reacties Link kopieren
Nou.. het zat me zodanig dwars dat ik het maar gewoon op de man af heb gevraagd.
En toen zei ze dat ik gelijk had, dat ze het niet bewust had gedaan, maar dat het voor haar wel een signaal was dat het niet goed zat. Dat ze niet weet of ze me leuk vind, dat ze het meer vriendschappelijk zag en dat ze zelf traag is qua beslissingen (maw.. ze had dit gewoon vrolijk door laten modderen als ik niks had gezegd). Terwijl ik het idee had dat ze het wel zag zitten en ik haar voor de verandering ook leuk vond.

Ik vind het kut :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven