Hoe stop ik onze ruzies?

16-07-2018 01:27 269 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Lief en ik zijn beiden gescheiden en hebben sinds ruim 3 jaar een relatie. In het begin (eerste anderhalf jaar) hebben de kids (3 van mij, 4 van hem) elkaar nog nooit ontmoet en zagen we elkaar alleen "prive". We deelden helemaal geen sociaal leven zeg maar.
Inmiddels is dat wel zo.
De kids kunnen het onderling goed vinden maar zijn wel heel erg verschillend.

Mijn lief en ik hebben echter elke twee werken ongeveer echt enorme bonje sinds ruim een jaar. De aanleiding voor de ruzies is vaag en vaak iets kleins. Maar het laait altijd enorm op. We komen in een vicieuze cirkel terecht waarin ik de dingen wil bespreken en hij mij volledig negeert. Soms dagenlang (vooral als ik blijf proberen om zaken te bespreken). Ik merk dat ik steeds bozer op hem wordt. Soms bijna op het agressieve af. Daar schaam ik me erg voor maar ik weet niet hoe ik weer "in control" van mezelf kom.

Ik ben telkens op zoek naar liefde en bevestiging dat het nog goed zit tussen ons. Hij negeert me volkomen. Vaak hebben we het er dagen later wel ober maar dan legt hij alles bij mij neer. Hij zegt dat mijn push-gedrag de oorzaak van de escalatie is. Als ik vraag wat hij denkt dat zijn rol in onze ruzies is dan weigert hij te erkennen dat er ook maar een klein beetje bij hem zou kunnen liggen. Hij legt de volledige verantwoordelijkheid bij mij.

We wonen sinds drie manden officieel samen. Maar ik merk dat ik steeds vaker op funda kijk welke huizen ik zou kunnen kopen.

We zijn nu met vakantie en het ging weer mis. Zijn humeur sloeg om (ik weet niet waarom) en iets kleins is nu weer heel groot. Ik kan er niet van slapen.

Eigenlijk had ik me voorgenomen dat als de vakantie niet goed zou zijn ik met de relatie zou stoppen. Maar ... buiten de ruzies om hebben we het heel erg fijn met elkaar. En de eerste anderhalf jaar waren echt het paradijs.

Wat kan ik doen om dit om te buigen ... iemand tips of ideeen of ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Dus de eerste anderhalf jaar ging het goed was het zelfs het paradijs? En sinds die tijd zijn er ruzies maar zoals ik het nu begrijp begonnen die rond de tijd dat jullie ook de kinderen bij jullie relatie betrekken?

Hoe vaak komt zo'n ruzie voor en zijn de kinderen er dan bij?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Eerst hadden we ruzies zonder dat de kids het merkten maar tegenwoordig merken ze het wel.

Aanleiding is soms iets van de kinderen maar vaak (meestal) niet.

De ruzies zijn eigenlijk begonnen toen "het gewone leven" begon. Waarin we normale dingen met elkaar deden en niet meer alleen daten of in bed lagen 😉
Waarom ben je 3 maanden geleden gaan samenwonen als je al meer dan een jaar lang elke 2 weken bonje hebt?

Zeker met zo'n zwerm kinderen er nog bij die je in dit verhaal mee sleurt (verhuizen, mogelijk binnenkort weer verhuizen, ...).

Ik zou ofwel voor relatie-therapie gaan, ofwel de boel gewoon opblazen.
Of hem minstens vertellen dat je héél zwaar twijfelt over jullie relatie.
Veel kans dat hij toch weer geen zin heeft om daar verder over te praten en hijzelf de boel dan opblaast of je weer een tijdje gaat negeren.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 16-07-2018 01:45
6.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
We hebben ongeveer elke twee welen zo'n heftige ruzie sinds een paar maanden. Daarvoor was het 1 x per maand of zo en de eerste anderhalf jaar dus vrijwel nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hij weet dat ik twijfel en daar wordt hij vervolgens boos om. Ik mag het eigenlijk niet zegen van hem.

Samenwonen omdat mijn huis verkocht was. Ik wil liefst gewoon huisje boompje beestje maar dat lukt zo moeilijk ... voor het samenwonen waren we overigens ook al heel erg veel bij elkaar (helft van de week altijd als we beiden geen kids hebben en andere helft ongeveer de helft van de tijd).
Omdat mijn huis verkocht was, was officieel samenwonen de logische stap. Een nieuw huis kopen is ook raar als je eigenlijk huisje boompje beestje wil.

Buiten de ruzies om hebben we een hele fijne relatie. Maar het is zo vaak mis ...
Tja, de eenvoudigste manier om dit te stoppen weet je natuurlijk ook zelf.
Alle reacties Link kopieren
Klopt tiana, maar dan gooi ik ook de fijne dingen weg. En dat vind ik wel erg moeilijk ....
Maar wat is er fijn aan dat het elke 2 weken weer es explodeert? En het weer es dagen slecht gaat?
Dat er nauwelijks met die man te praten valt?
Dat je op eieren moet lopen?

En welk beeld van een relatie geef je hierbij aan jullie 7 kinderen?

Zorg overigens in 's hemelsnaam dat er op dit moment geen 8ste kind bijkomt!
Alle reacties Link kopieren
nineke schreef:
16-07-2018 01:48
Buiten de ruzies om hebben we een hele fijne relatie. Maar het is zo vaak mis ...
Eén keer per twee weken stevige bonje is mijn beleving géén hele fijne relatie.
Dan is er structureel iets mis tussen jullie.
Alle reacties Link kopieren
Haha nee 7 vinden we echt genoeg!

Voor de kinderen zou het als opnieuw een scheiding voelen ben ik ook bang.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
16-07-2018 01:54
En welk beeld van een relatie geef je hierbij aan jullie 7 kinderen?
Nou!
Zorg overigens in 's hemelsnaam dat er op dit moment geen 8ste kind bijkomt!
En dit!
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn een samengesteld gezin. Dat is extra moeilijk en sorry to say maar zeer vaak gaat dat mis.
Lees je in daarover , op internet is er best veel te vinden of zoek "soortgenoten" om tips en adviezen uit te wisselen .
Alle reacties Link kopieren
Ik lig nu wakker ... hij weet dat ik er letterlijk tot minstens 4 uur wakker van lig als hij me zo negeert maar doet het toch.
Voelt als zo'n enorme afwijzing.

Of overdrijf ik / overtrek ik dit?
Alle reacties Link kopieren
Klopt ... ik weet dat ongeveer 2/3e ban samengestelde gezinnen het niet redt. Maar ik wil het eigenlijk gewoon wél redden.
Alle reacties Link kopieren
Ben er overigens ook niet zeker van dat het aan de samengesteldheid ligt. Kids onderling, en ook tussen ons en de kids van de ander, gaat prima.
nineke schreef:
16-07-2018 02:01
Klopt ... ik weet dat ongeveer 2/3e ban samengestelde gezinnen het niet redt. Maar ik wil het eigenlijk gewoon wél redden.
Dat moet je helaas wel met 2 willen.

Als de andere kant totaal niet communiceert en de problemen niet onder ogen wil zien ... kan jij trekken en sleuren tot je een ons weegt, maar gaat het toch écht niet werken.

Tenzij je de rest van je leven in een halfwerkende relatie wil blijven zitten.
Die waarschijnlijk op termijn alleen maar slechter wordt.
Hoe kun je nu zeggen dat je een fijne relatie hebt als jullie elke twee weken enorme ruzie hebben?
Kennelijk kunnen jullie niet goed samenleven. Want dat is natuurlijk de realiteit, en de toekomst, niet die eerste anderhalf jaar.

Ik zou er toch eens goed met hem over proberen te praten en eventueel relatietherapie overwegen. Hoe jullie die regelmatige explosies kunnen voorkomen. Want hoe het nu is, is het natuurlijk geen ideale situatie voor jullie kinderen.
Alle reacties Link kopieren
nineke schreef:
16-07-2018 02:02
Ben er overigens ook niet zeker van dat het aan de samengesteldheid ligt. Kids onderling, en ook tussen ons en de kids van de ander, gaat prima.
Elke 2 weken dikke ruzie hebben noem ik niet een prima situatie . Niet voor jullie 2 maar zeker ook niet voor jullie kinderen .

Kids kunnen het prima vinden met elkaar en jullie ook met elkaars kids.

Maar jij en hij niet met elkaar.
Elke 2 weken dikke ruzie betekent dikke onrust in huize Samengesteldgezin.
anoniem_368371 wijzigde dit bericht op 16-07-2018 02:13
20.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nineke schreef:
16-07-2018 02:00
Ik lig nu wakker ... hij weet dat ik er letterlijk tot minstens 4 uur wakker van lig als hij me zo negeert maar doet het toch.
Voelt als zo'n enorme afwijzing.

Of overdrijf ik / overtrek ik dit?
Klinkt als een hele ongezonde dynamiek tussen jullie.
Hij negeert en jij overreageert.
Hoezo lig jij tot minstens 4 uur wakker van zijn gedrag? Waarom doe je jezelf dat aan? En waarom leg je dat op zijn bord?

Mochten jullie samen verder willen dan lijkt me relatietherapie onontbeerlijk.
Misschien eerst eens kijken hoe je ruzie maakt, misschien veroorzaak je door je manier van ruzie maken juist een veel grotere ruzie.
Alle reacties Link kopieren
OopjenCoppit schreef:
16-07-2018 02:11
Klinkt als een hele ongezonde dynamiek tussen jullie.
Hij negeert en jij overreageert.
Hoezo lig jij tot minstens 4 uur wakker van zijn gedrag? Waarom doe je jezelf dat aan? En waarom leg je dat op zijn bord?

Mochten jullie samen verder willen dan lijkt me relatietherapie onontbeerlijk.
Had al moeten plaatsvonden VOOR ze met alle kinderen erbij onder 1 dak gingen .

Nu gaat het dak er elke 2 weken eraf .

Ik zou echt een stap terugnemen . Terug naar latten en eerst jullie onderlinge problemen aanpakken en jullie relatie stevig grondvesten .
Jullie zijn volgens mij onder invloed van overromantiseren en onderschatten van samenwonen te snel gegaan.
Jullie kunnen (nog) niet constructief ruziemaken. Leer dat eerst maar eens. Nu zijn jullie kinderen daar de dupe van.
anoniem_368371 wijzigde dit bericht op 16-07-2018 02:23
2.52% gewijzigd
Heel kinderachtig gedrag zeg! Je kunt het niet maken om na 3 maanden je boeltje weer te pakken. Arme kinderen. Zorg dat je met elkaar praat en afspraken maakt. Doe eens volwassen
Alle reacties Link kopieren
Ja potplant. Dat zou kunnen. Het begin van de ruzies is vaak zoiets ontzettend kleins. Tot nu toe lukt analyseren niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Elsa1984 schreef:
16-07-2018 02:20
Heel kinderachtig gedrag zeg! Je kunt het niet maken om na 3 maanden je boeltje weer te pakken. Arme kinderen. Zorg dat je met elkaar praat en afspraken maakt. Doe eens volwassen
Arme kinderen , die elke twee weken heftige ruzies moeten mee maken.

Het was waarschijnlijk rustiger voor ze toen TO en vriend niet onder 1 dak woonden. Toen hadden ze de rust veiligheid van hun thuis bij hun mama of papa zonder die ruzies onder 1 dak.
En oh ja, misschien denken ze dat het door hun komt, kan ook nog he ?

Nog even en die kinderen willen liever bij de andere ouder blijven omdat het bij TO en vriend om de klipklap heibel is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven