Alles is perfect, maar de ander is niet verliefd...

16-07-2018 03:30 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo vrouwen,

Deze man wil graag wat advies horen van jullie kant!

Na 3 maand daten heeft degene mij verteld dat ze niet verliefd op me is maar dat desondanks alles wel perfect is tussen ons. Ze geeft aan dat ze heel graag een toekomst met me zou willen als in een relatie maar dat de spreekwoordelijke vonk niet overslaat bij haar. Hierdoor weerhoud het haar om iets met mij te beginnen en wil ze mij verder ook niet aan het lijntje houden.

Dit gesprek hadden we na 2 maand ook al, vanuit mijn kant was het misschien iets te duidelijk dat ik wel kriebels had voor haar en heb haar toen ook gevraagd hoe het bij haar zat. Zij gaf toen aan die kriebels (nog) niet te hebben maar dacht wel dat deze gingen komen. Wetende dat alles gewoon goed zit/zat tussen ons.

Nu een maand verder heeft ze dus besloten dat vanuit haar kant het verstandig is om ermee te stoppen. Alleen het tegenstrijdige vind ik, de signalen die ze afgeeft. Als het nou tussen ons minder werd qua contact, aantrekkingskracht etc dat kon ik het deels begrijpen. Ze geeft bijvoorbeeld aan:

- Je bent heel leuk
- Je bent zorgzaam (voorbeeldje, laatst was ze ziek en had ik allemaal dingen voor haar gekocht, waarmee je een vrouw blij maakt)
- Urenlang kunnen we praten met elkaar
- Ze vraagt vaak wat ik doe als ik even niet met haar heb gepraat.
- Wil eigenlijk op verliefd zijn op me
- Seksueel aangetrokken

Nadat we bovenstaand gesprek dus hebben gevoerd heb ik haar 4 dagen niet gesproken tot vandaag, ze gaf aan dat ze het heel erg kut vond en heeft er ook verdriet van. Ze wil mij geen pijn doen maar ik merk bij haar dat zij er ook pijn van heeft.

Nu heb ik voorgesteld om aankomende vrijdag even met elkaar te gaan praten, aangezien ik gewoon met vragen zit en ik haar natuurlijk mis. Hierop gaf zij aan dat dat wel prima was alleen of het verstandig was is een 2de, ze wil mij namelijk geen valse hoop geven.

Wat zeggen jullie? Moet ik dit gewoon afkappen en verdergaan of kijken hoe het gesprek vrijdag verloopt? Kan je een relatie met iemand aangaan als diegene niet verliefd op je is? Dit kan natuurlijk wel komen, maar is dat na 3 maand nog wel verstandig?

Ik hoor graag van jullie
Alle reacties Link kopieren
Als alles perfect was zou ze naast alle perfecte dingen ook verliefd op jou zijn.

Dat is ze niet dus is niet alles perfect.

Als ik jou was zou ik dit hierbij laten en er geen relatie mee aangaan.

Dadelijk wordt ze verliefd op een ander?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je t niet moeilijker moet maken dan het is, je kent haar net en ze geeft duidelijk aan hoe ze erin staat.
Waarom wil je nog met haar praten? Om haar over te halen tot?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet meer hopen en haar los laten.
Ik heb zelf ook wel eens in zo’n situatie gezeten: eigenlijk is alles ‘perfect’, maar het verliefde gevoel kwam bij mij maar niet en dat maakte mij ook verdrietig. Je wil graag anders.

Maar het verliefde gevoel ging bij mij dan ook nooit komen. Dus ik heb het echt afgekapt. Beter voor beide partijen.
Loslaten. Ik heb ooit eens met dit bijltje gehakt (ik was de niet-verliefde, al was verder alles op papier 'perfect') en heb er na lang wikken en wegen een punt achter gezet. Was heel triest, vooral voor hem. Ik wilde het graag, maar het zat er gewoon niet in. Ik vond mezelf uiteindelijk nog te jong om te settelen voor een passieloze relatie. Ik ging door gebrek aan verliefdheid toch sneller zijn tekortkomingen zien en me aan kleine dingen ergeren. Was een moeilijke breuk, maar heb daarna een relatie gevonden waarin voor beiden de vonk wel oversprong. Hij overigens ook, al duurde dat voor hem veel langer, en heeft hij nog lang contact gezocht.
Alle reacties Link kopieren
Afkappen.

Heb dit enkele jaren geleden ook meegemaakt. In theorie paste hij in het plaatje, maar ik was en werd simpelweg niet verliefd, en dat ging ook niet gebeuren.
Ik heb een tijdje gedacht dat ik die vlinders misschien niet nodig had en het toch een kans gegeven. Het werd 'm niet, als er geen vonk is dan is er maximaal vriendschap, althans dat geldt voor mij.
En we hadden het echt wel leuk hoor, heb met niemand eerder zulke passievolle seks gehad maar wat ik zei geen vlinders geen verliefdheid zelfs niet een heel klein beetje. Dat maakte het dus ook zo moeilijk voor mij net zo goed, ik ben wel altijd eerlijk geweest tegen hem, maar hij nam het op de koop toe, als hij mij maar kon zien. Dat werkt dus niet zo iemand wordt dan een soort sucker for love.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt voor haar voordelen en nadelen. Als het erop aankomt geven de nadelen de doorslag maar ja die voordelen zijn af en toe zo handig..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Loslaten. Zij is heel duidelijk. Je kan iemand niet overhalen om tóch verliefd te worden met argumenten. Het vonkt of niet. In dit geval niet. Hier word je op termijn niet gelukkig van.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut, loslaten. En ook niet meer gaan praten, dat levert niks op, ze is hierin erg duidelijk. En lekker vrijgezel blijven, tot er iemand op je pad komt, waarbij de vonk wel wederzijds overspringt.
Tja, zo'n vriendin heb ik ook. Heel goede vriendin, alles klopt maar we zijn niet verliefd, we hebben ieder een relatie met een man....

Hadden we dat niet, dan werden we nog niet verliefd. Gewoon beste vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Toch vind ik niet dat loslaten altijd nodig is. Ik ken een stel waarvan de ene verliefd is en de ander niet. Dat weten ze van elkaar, zijn er open en eerlijk in. Ook naar de buitenwereld. Maar ze passen zo perfect bij elkaar. Ze wonen al jaren samen en hebben een prima relatie.
Hoe lang blijft verliefdheid überhaupt? Als alles klopt, je elkaars maatjes bent, je het fijn hebt, dezelfde interesses hebt, elkaar vrij kunt laten, samen goed communiceert, fijne seks hebt enz enz dan kan zo'n relatie best werken, lijkt me. Maar wél alleen als je er eerlijk over bent naar elkaar én dat ook prima vindt dat de één niet verliefd is.
Alle reacties Link kopieren
Wat valt er door te gaan dan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
16-07-2018 07:55
Toch vind ik niet dat loslaten altijd nodig is. Ik ken een stel waarvan de ene verliefd is en de ander niet. Dat weten ze van elkaar, zijn er open en eerlijk in. Ook naar de buitenwereld. Maar ze passen zo perfect bij elkaar. Ze wonen al jaren samen en hebben een prima relatie.
Hoe lang blijft verliefdheid überhaupt? Als alles klopt, je elkaars maatjes bent, je het fijn hebt, dezelfde interesses hebt, elkaar vrij kunt laten, samen goed communiceert, fijne seks hebt enz enz dan kan zo'n relatie best werken, lijkt me. Maar wél alleen als je er eerlijk over bent naar elkaar én dat ook prima vindt dat de één niet verliefd is.
Dit. Verliefdheid verdwijnt toch. En kan bovendien erg misleidend zijn. Het heeft in mijn ogen meer te maken met jezelf en jouw eigen projecties/fantasieën dan met de ander. Er moet natuurlijk wel seksuele aantrekkingskracht zijn, je moet de ander wel een lekker ding vinden, anders houdt het op.
.
Alle reacties Link kopieren
Dank TO voor het openen van dit topic. Ik zit in precies dezelfde situatie :). Alleen dan met het vage gedoe dat ik blijkbaar alles ben waar ze 'het universum' altijd om heeft verzocht en nu het er is, is het eng...

Is ze niet verliefd omdat ze zich er tegen verzet? Wel het verlangen hebben, maar ook een enorme angst voor (het uitkomen van) dat verlangen? Of is ze niet verliefd omdat 'het' er niet is?

En wat is 'verliefdheid' dan precies? Zwijmelend naar haar foto kijken? De hele dag appen? Geen hap door je keel krijgen? Geen idee eigenlijk...
Eens met Apiejapie en Impala: als je elkaar perfect aanvoelt, redelijk dezelfde instelling hebt in het leven, kan lachen, serieus zijn, fijn kan vrijen, samen kan sparren en elkaar uitdagen en ontwikkelen, dan is het m.i. helemaal top.

Dat in katzwijm vallen klinkt wel leuk en romantisch, maar gebeurt niet meer als je wat ervaring hebt in het leven. Leuk voor als je 14 bent. Mijn ervaring.
hightower wijzigde dit bericht op 16-07-2018 11:21
0.11% gewijzigd
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
perfect is het dus niet. wat bedoel je met dat ze wel seksuele aantrekkingskracht heeft? zonder verliefdheid is dat juist afwezig
Loslaten. Ik ben de niet verliefde in mijn vorige relatie geweest. Uiteindelijk is verliefdheid nodig om een goede basis op te bouwen waar je later op terug kan vallen. Wij waren voor buitenstaanders het ideale gezin. Ik voelde me alleen jaren al niet meer prettig in de relatie. Uiteindelijk heb ik na 16 jaar de stap genomen om weg te gaan.
en niet meer afspreken, ze is duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-07-2018 10:23
perfect is het dus niet. wat bedoel je met dat ze wel seksuele aantrekkingskracht heeft? zonder verliefdheid is dat juist afwezig
Je kan heel goed seksuele aantrekkingskracht hebben zonder verliefd te zijn. Dat is in mijn ogen ook een veel betere en stabielere basis voor een relatie. Verliefdheid maakt blind en onzeker. Ga je rare dingen van doen. Hartstikke leuk, voor even. Ik zie het (inmiddels) als iets obessiefs.
.
impala schreef:
16-07-2018 10:57
Je kan heel goed seksuele aantrekkingskracht hebben zonder verliefd te zijn. Dat is in mijn ogen ook een veel betere en stabielere basis voor een relatie. Verliefdheid maakt blind en onzeker. Ga je rare dingen van doen. Hartstikke leuk, voor even. Ik zie het (inmiddels) als iets obessiefs.
Eens!
Misschien was je een beetje te lief en zorgzaam?

Sommige vrouwen missen in zulke gevallen een beetje de ' spark' , dus een beetje macho/ fout/ ondeugend/ etc
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
16-07-2018 11:21
Misschien was je een beetje te lief en zorgzaam?

Sommige vrouwen missen in zulke gevallen een beetje de ' spark' , dus een beetje macho/ fout/ ondeugend/ etc
De struggle van de hedendaagse maatschappij.
Mannen moeten lief zijn, luisteren, zorgzaam zijn, over gevoelens kunnen praten. Hebben ze dat 'eindelijk' geleerd, willen vrouwen weer een type 'ruwe bolster blanke pit'. En dat allemaal tegelijk. En nee, dat is geen voorkeur :).

Ik vind het niet gek dat als je verliefd bent, het tweede type even naar de achtergrond verdwijnt. Die komt vanzelf wel boven drijven als de eerste vlinders vertrokken zijn.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Perfect bestaat niet. Liefde is geen lijstje waarop je afvinkt in hoeverre je misschien wel bij elkaar zou kunnen passen.

Liefde begint bij graag bij elkaar willen zijn. Als de een dat niet kan of wil, dan houdt het simpelweg op. Iemand overtuigen dat het toch goed kan gaan samen, heeft niet zoveel zin. De behoefte om bij jou te zijn is iets wat de ander zelf zou moeten voelen.
Hightower schreef:
16-07-2018 12:00
De struggle van de hedendaagse maatschappij.
Mannen moeten lief zijn, luisteren, zorgzaam zijn, over gevoelens kunnen praten. Hebben ze dat 'eindelijk' geleerd, willen vrouwen weer een type 'ruwe bolster blanke pit'. En dat allemaal tegelijk. En nee, dat is geen voorkeur :).
Zou het niet zo zijn dat, als je het niet in het algemeen trekt wat vrouwen willen (zoveel verschillen bij mannen tenslotte in karakter als bij vrouwen) en jezelf kunt zijn, dat je beter slaagt in het vinden van iemand die past bij jou en jij bij haar?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-07-2018 10:23
perfect is het dus niet. wat bedoel je met dat ze wel seksuele aantrekkingskracht heeft? zonder verliefdheid is dat juist afwezig
Ben ik niet met je eens. Zou best seksueel tot iemand aangetrokken kunnen voelen, zonder dat ik er één woord mee gewisseld heb. En praten zou er bij mij juist voor zorgen dat ik verliefd zou kunnen worden. Denk dat dat dus voor iedereen anders kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
16-07-2018 12:19
Zou het niet zo zijn dat, als je het niet in het algemeen trekt wat vrouwen willen (zoveel verschillen bij mannen tenslotte in karakter als bij vrouwen) en jezelf kunt zijn, dat je beter slaagt in het vinden van iemand die past bij jou en jij bij haar?
Helemaal eens! Het was dan ook een beetje ironisch bedoeld.
Hebben vrouwen (en mannen ook) niet teveel een pakket aan 'eisen' waar de ander aan moet (!) voldoen. 100% match of niets.
Zo zwart-wit is het niet. En ook al lijkt het 100% match in het begin, finally reality kicks in en je ziet toch wel dat niemand perfect is.

100% match over de hele periode bestaat niet. Iedereen ontwikkelt zich. Elke dag. Die ontwikkeling is echt niet altijd dezelfde kant op en al helemaal niet synchroon!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven