Hij wil geen kinderen en ik wel

16-07-2018 13:06 39 berichten
Ik heb sinds kort een relatie. Het is erg leuk met hem, ik had dit nooit gedacht. Probleem is alleen dat hij geen kinderen wil, en ik wel. Ik wil ze niet nu, maar over een aantal jaar wel. Hij wil nooit kinderen. Wat nu? De relatie verbreken om deze reden? Of hopen dat hij van gedachten verandert?
anoniem_63aaeb26434cc wijzigde dit bericht op 16-07-2018 14:23
6.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat als je blijft hopen en hij wil over 5 jaar nog steeds niet?
Hij hoopt dan waarschijnlijk dat jij van gedachten verandert. Dus als je persé kinderen wil ga je op zoek naar een vent die ook ooit kinderen wil.
Stoppen, beter nu dan over een paar jaar.
Alle reacties Link kopieren
Hij is duidelijk en eerlijk. Je weet niet of hij bij gaat draaien. Of je accepteert het of je besluit dat het voor jou de dealbreaker is.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Rebecca ga alsjeblieft eerst eens genieten van deze relatie, maar blijf vooral investeren in jezelf en werken aan jezelf.

Zolang jij je leven nog niet helemaal goed op de rit hebt, dan ben je nog niet toe aan een serieuze relatie en helemaal nog niet aan kinderen.

En wie weet zijn jullie over een aantal jaren wel uit elkaar gegroeid. Of wil jij geen kinderen of wil hij wel samen met jou kinderen.

Niemand kan de toekomst voorspellen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als kinderen voor jou een dealbreaker is: nu stoppen. Dat wil je niet over een paar jaar nog moeten doen, als jullie veel verder in de relatie zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als jij nu al zeker weet dat je kinderen wilt en hij nu al zeker weet van niet, dan kun je beter nu vast stoppen. Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?
Ik zou ermee stoppen.
Stoppen. Hij zegt niet misschien later maar direct nee. De kans dat hij bijdraait is dus heel klein en met het verstrijken van de jaren wordt het moeilijker om uit elkaar te gaan.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
16-07-2018 13:12
Hij is duidelijk en eerlijk. Je weet niet of hij bij gaat draaien. Of je accepteert het of je besluit dat het voor jou de dealbreaker is.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Meestal is dat nog helemaal geen onderwerp in een prille relatie. Als t dat nu al wel is en hij is zo duidelijk zou ik ermee kappen. Anders blijft t een issue tussen jullie en is gelijk de ongedwongenheid weg
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Hij wil nu niet en over een paar jaar wel? Dat lijkt me logisch, als jullie pas kort een relatie hebben.

Als hij nooit kinderen wil: dat zou voor mij een reden zijn om de relatie te verbreken. Ik heb op date 3 aan mijn (nu) man gevraagd of hij een kinderwens had, anders was ik vanaf daar niet verder gegaan,
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
16-07-2018 13:36
Meestal is dat nog helemaal geen onderwerp in een prille relatie. Als t dat nu al wel is en hij is zo duidelijk zou ik ermee kappen. Anders blijft t een issue tussen jullie en is gelijk de ongedwongenheid weg
Toen mijn vriend en ik nog vroeg in onze relatie zaten (echt na 2 maanden al) hebben wij het hier ook over gehad, maar meer omdat het tijdens een gesprek naar voren kwam. We hebben er niet nadrukkelijk en specifiek over gesproken, maar weten wel waar we staan.
anoniem_372787 wijzigde dit bericht op 16-07-2018 13:57
Reden: verkeerd verwoord
3.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg in t begin al of hij later kinderen wilde. Anders was ik er gelijk mee gestopt. Toen ik 17 was wist ik het al, uiteindelijk was ik 30, maar dat gaf niet. Iemand die nu zo stellig is, zal waarschijnlijk niet meer van gedachten veranderen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
16-07-2018 13:15
Als kinderen voor jou een dealbreaker is: nu stoppen. Dat wil je niet over een paar jaar nog moeten doen, als jullie veel verder in de relatie zijn.
Dit idd
Je hebt sinds kort een relatie en die man zegt dat hij nu geen kids wil. Ik vind dat best logisch eigenlijk?
Ik zou de relatie verbreken. Mijn kinderwens gaat voor. Wij hebben dit tijdens één van eerste dates ook gewoon besproken, ook omdat hij al een kind had.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de relatie verbreken
Dat heb ik karen geleden ook gedaan
Ik wil geen kinderen, scharrel/date/verse verkering wel

En ik was daar echt heel zeker van
Dus dan is er maar 1 oplossing
Stoppen nu het nog geen drama wordt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Elkaars keuze respecteren, en elk op zoek gaan naar een partner die dezelfde mening deelt.
Alle reacties Link kopieren
Normaal zou ik zeggen, kies voor jezelf en je kinderwens. Maar volgens mij heb jij nogal wat (ontkenning van) psychische problemen dus zou ik er goed over na denken of kinderen nemen wel echt het beste voor je is.
chocolol schreef:
16-07-2018 15:10
Normaal zou ik zeggen, kies voor jezelf en je kinderwens. Maar volgens mij heb jij nogal wat (ontkenning van) psychische problemen dus zou ik er goed over na denken of kinderen nemen wel echt het beste voor je is.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
16-07-2018 13:14
Rebecca ga alsjeblieft eerst eens genieten van deze relatie, maar blijf vooral investeren in jezelf en werken aan jezelf.

Zolang jij je leven nog niet helemaal goed op de rit hebt, dan ben je nog niet toe aan een serieuze relatie en helemaal nog niet aan kinderen.

En wie weet zijn jullie over een aantal jaren wel uit elkaar gegroeid. Of wil jij geen kinderen of wil hij wel samen met jou kinderen.

Niemand kan de toekomst voorspellen.

Dit. Gezien je geschiedenis is het nog maar de vraag of het wel verstandig is om aan kinderen te beginnen dus waarom daar nu al zo'n heet hangijzer van maken. Ga eerst maar kijken of je een goed stabiel leven kunt opbouwen en volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd heel stellig geweest. Nee geen kinderen, nu niet nooit niet. Mn ex wist het en ging ermee akkoord. Na de breuk (14 haar relatie) kreeg ik nog wel fijn te horen dat het mijn schuld was dat hij geen kinderen heeft.

Dus als jij wel een kinderwens hebt en hij niet, kies dan voor jezelf voor je ook zulke verwijten naar hem gooit als de relatie langer voortduurt, hij weet het zeker. Nee is nee dat wordt geen misschien of ja.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht dat hij van gedachte veranderd als je de condooms doorprikt. Dan is er geen weg terug. Schijnt goed te zien voor de binding onderling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven