Wat zouden jullie hiervan vinden?

17-07-2018 14:31 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een half jaar een nieuwe relatie en het gaat hartstikke goed tussen ons. Voor mij had hij een relatie van 5 jaar met een meisje waar hij verloofd mee was, maar de verloving heeft hij destijds verbroken.
Zij was kapot ervan en hij heeft hier best een schuldgevoel aan over gehouden.

Maar goed - hij heeft haar al een jaar niet meer gezien, ze hebben wel af en toe appcontact en contact op social media op een vriendschappelijke manier. Ze hebben veel gezamenlijke vrienden en hij is nog heel close met haar familie, dus ik snap opzich best dat ze af en toe contact onderhouden. Vind ik verder ook geen probleem.

Nu zag ik laatst echter een berichtje via fb in zijn mailbox. Zijn mail staat vaker open en heb nog nooit een mail geopend maar ik zag haar naam staan en werd nieuwsgierig. Dit is niet ok en ik praat het ook niet goed.
Ik las dus dat zij naar een optreden ging van een bandje dat zij allebei goed vinden, en of hij ook kwam. Hij stuurde een foto van zichzelf met een T-shirt van die band en zei dat hij ook komt als hij tijd heeft, want hij had die dag ook nog een feestje. Die dag is hij idd met mij naar een feestje geweest en daarna gingen we naar huis ( we wonen apart), maar uit de correspondentie kan ik opmaken dat hij ook naar dat concert is gegaan en dat ze elkaar daar zijn tegen gekomen.

Ik vind het vreemd dat hij dit niet heeft verteld heeft tegen mij - niet dat hij mijn goedkeuring nodig heeft maar we hebben elkaar de volgende dag gezien en toen heeft hij niets verteld over dat concert en zijn ex daar. Als hij dat had verteld had ik het niet erg gevonden, ik heb verder niks met die band dus prima. Maar dat hij dat achterhoudt vind ik maar vreemd. Ook vond ik het niet heel relaxt dat hij een selfie van zichzelf stuurt; zij stuurde ook een selfie van zichzelf bij het concert. Ik zou dat zelf ook niet naar een ex sturen. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Bespreek het met hem.
Is er een reden waarom je hem of de situatie niet vertrouwd?
Alle reacties Link kopieren
Ex wil hem terug, en hij is gevleid door de aandacht. Hij weet heel goed dat het niet ok is, daarom verteld hij ook niks.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Mijn toenmalige kersverse verkering van een paar maandjes had ook zo’n contact met zijn ex.
Uiteindelijk zijn ze dus weer samen gekomen en kon ik het veld ruimen.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Wellicht was hij bang voor je reactie en daarom maar verzwegen. Ik zou het hem vragen.
Madeliefjees schreef:
17-07-2018 14:35
Ex wil hem terug, en hij is gevleid door de aandacht. Hij weet heel goed dat het niet ok is, daarom verteld hij ook niks.

Zoiets ja.
Alle reacties Link kopieren
Maak het maar uit. Jij vertrouwt hem niet (en terecht), hij heeft geheimen voor jou.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zou me niet zo druk maken, dat jij dat niet zou doen wil niet zeggen dat hij dat ook niet zou doen.
Wat is nou precies je probleem hiermee?
Hey vriend, ik hoorde dat dat bandje hier laatst heeft gespeeld. Die vind jij toch zo goed, had je ze niet willen zien?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je het vreemd vind dat hij er niet over heeft verteld. Ik zou ook snel denken 'als hij het niet vertelt moet er vast iets achter zitten, anders zou hij het gewoon vertellen'. Maar dat is een gedachte die voortkomt uit onzekerheid. Er zijn genoeg andere scenario's waarom hij het niet heeft verteld, zoals dat hij je niet met zaken van zijn ex wilt lastigvallen.

Het verstandigste om te doen is om er heel open en neutraal naar te vragen. Eerlijk te vertellen dat je in zijn mail/facebook hebt gezien dat hij zijn ex heeft ontmoet en dat je je afvraagt waarom hij daar niet over heeft verteld.
Lillybit schreef:
17-07-2018 14:38
Hey vriend, ik hoorde dat dat bandje hier laatst heeft gespeeld. Die vind jij toch zo goed, had je ze niet willen zien?

Waarom? Je weet het antwoord al dus dan laat je hem opzettelijk in de val lopen, en ben je hem aan het testen of hij de waarheid vertelt. Dat is niet chique, dat is gewoon manipulatie.
Madeliefjees schreef:
17-07-2018 14:38
Maak het maar uit. Jij vertrouwt hem niet (en terecht), hij heeft geheimen voor jou.

En dit.

Hij is te vroeg weer in een relatie (rebound?) gestapt denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
17-07-2018 14:35
Ex wil hem terug, en hij is gevleid door de aandacht. Hij weet heel goed dat het niet ok is, daarom verteld hij ook niks.
Of hij heeft geen zin in gezeik
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
dus hij heeft je niet meegevraagd?

alarmbellen te over

maar het gewoon eens vragen aan hem, is dat nog een idee?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou hij het niet vertellen. Er zijn 2 opties:

1. Hij heeft heimelijk nog gevoelens voor haar.
2.Hij houdt het liever voor je achter, om jou niet te kwetsen. Gedoe te voorkomen.

Hoe is jullie relatie verder?
Alle reacties Link kopieren
Dus hij gaat met jou uit en daarna met zijn ex zonder iets te zeggen.
Best wel stiekem.
Ik zou vragen of het gezellig was.
Waarschijnlijk met adrenaline.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Dit zijn voor mij inderdaad wel red flags. En duidelijke red flags.
Perzina schreef:
17-07-2018 14:47
Waarom? Je weet het antwoord al dus dan laat je hem opzettelijk in de val lopen, en ben je hem aan het testen of hij de waarheid vertelt. Dat is niet chique, dat is gewoon manipulatie.
Klopt en lekker makkelijk om direct te weten met wie je in een relatie zit en of je hiermee verder wil gaan.
Alle reacties Link kopieren
Exen zijn heksen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zou 'm sowieso niet meer hoeven en ook "bespreken" zou voor mij niet meer nodig zijn. Ik zou 'm niet meer kunnen vertrouwen, als hij dit nog niet vertelt (of durft vertellen, whatever) wat gaat dat worden in de toekomst zeg.
Hij is gewoon conflictmijdend, heeft geen zin in gezeik.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
17-07-2018 15:10
Hij is gewoon conflictmijdend, heeft geen zin in gezeik.
Jij snapt mannen :proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Dat hij me niet meevraagt vind ik niet gek, hij weet dat het niet mijn ding is. Dat hij het niet zegt valt wel op, normaal bespreken we letterlijk alles. Onze relatie gaat voor mijn gevoel heel erg goed, hij zegt vaak hoeveel hij van me houdt en heeft me voorgesteld aan al zijn vrienden. Hij lijkt echt toegewijd..
JollyRider schreef:
17-07-2018 15:13
Jij snapt mannen :proud:


Ja, best handig :proud:


Stel he TO, dat hij het vooraf had verteld, hoe had je dan gereageerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven