Teveel bezig zijn met date - analyseren

17-07-2018 16:27 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar leuke dates gehad en nu word ik gek van mezelf. Ik denk continu aan hem. Ik wil niet te eager over komen, dus ik ga niet gelijk vragen om een nieuwe date. Maar het liefst zou ik dat wel doen. Na de dates denk ik steeds oeh ik hoop dat hij me nog leuk vind. Of dat ik niks verkeerd heb gezegd enz. Kortom, vermoeiend! Ook denk ik na over of hij nou wel echt leuk is (Heb namelijk ook wel wat minder leuke dingetjes gemerkt bij hem. Maar dan denk ik weer niemand is perfect).

Is dit herkenbaar? Of ben ik er nou gewoon teveel mee bezig? Leiden jullie jezelf af van dit soort gedachten? Serieus, de hele dag komen weer allerlei vragen op en ben ik zo gefocust op die date. Heb het idee dat mannen dit sowieso veel minder hebben en heel relaxed hierin zijn. Dat wil ik ook haha dus hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Zo vergaat de lol van het daten je toch wel heel snel, lijkt mij.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt. Dit is ook echt een terugkerend patroon als ik iemand leuker vind dan normaal. En word er zelf moe van, Maar kan steeds niet stoppen door weer iets te denken en daar helemaal op in te gaan in mijn hoofd. Om een soort controle te hebben, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Oef
Ik zou doodmoe van mezelf worden
Je kan prima functioneren zonder die date
Waarom maak je hem het centrum van je universum?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Je verpest het zo wel, voor beide. Want jij verzin in jouw hooft allerlei scenario's waar hij dan op wordt afgerekend, terwijl hij dus totaal niets ermee van doen heeft maar alles door jou is ingevuld.

Wat zegt jouw psycholoog over dit gedrag?
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Zelf een leuke date voorstellen kan natuurlijk echt niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al dates voorgesteld hoor. Neem gewoon initiatief wat dat betreft. Maar ik wil niet dat ik de initiatiefnemer ga worden en dus blijf. Eerder meegemaakt en wil nu wel eens een keer dat iemand werk van mij maakt :)
Alle reacties Link kopieren
Wel Madeliefje, ik denk dat je gewoon mensenlijk bent. Daar is niets raars aan. Ja, als je veel nadenkt wordt denken op ten duur vermoeiend. Heb je vaak last van zulke gedachtes? Dan zou ik het wel nader onder de loep nemen.

Maar bij iemand die je heel leuk vindt, vind ik het vrij normaal dat je in verlegenheid wordt gebracht en dat je je beste beentje voor wilt zetten.

In mijn ogen dan hè, er zijn ook mensen die dat allemaal grote onzin vinden. Tips? Probeer jezelf wat af te leiden. Je focus te weerleggen.
Succes!
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
madelieeefje schreef:
17-07-2018 16:39
Ik heb al dates voorgesteld hoor. Neem gewoon initiatief wat dat betreft. Maar ik wil niet dat ik de initiatiefnemer ga worden en dus blijf. Eerder meegemaakt en wil nu wel eens een keer dat iemand werk van mij maakt :)
En dus leef je gewoon je leven verder zoals je ook al deed voor de man voorbij kwam.

Nogmaals waarom ben je er zo ontzettend mee bezig?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet zelf niet waarom. Daar ook al over nagedacht. Misschien omdat het vorige keren als ik iemand echt leuk vond, het niet goed afliep. Dus nu probeer ik mezelf wat meer in te houden. Had het idee dat ik soms te enthousiast over kwam en dat ze daardoor dachten of vonden dat ik te graag wilde ofzo. Geen idee
Alle reacties Link kopieren
Wat een onmogelijke vraag Summerdance. Zij gebruikt haar gedachtes om controle te behouden in een onzekere situatie. Het is pure zelfbescherming en is iets wat heel veel mensen onbewust toepassen. Ja waarom dat ooit zo ontstaat bij mensen. Geen idee.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Oh en wat ook niet mee hielp. Ik heb tijdje terug van alles gelezen en bekeken (matthew hussey,mannengeheim dat soort datetips enz) en ben nu beetje verward met wat je nou wel of niet moet doen.

Bij de meesten komt het er dus op neer dat je mannen een beetje achter jou aan moet laten gaan. Niet omdat het een strategie zou zijn, maar dat mannen dat nou eenmaal doen als ze je interessant vinden. Vandaar dat ik dacht dat ik nu wat gas terug moet nemen en hem mij nu een aantal keer op date moet vragen. Omdat ik al heel snel het initiatief neem/wil nemen.
Alle reacties Link kopieren
Of date er 2 of 3 tot je een vaste hebt dan heb je nog wat te doen tijdens het wachten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
@Madelief. Ja. Die theorie die je omschrijft lijkt mij ook logisch. Zo werkt het immers andersom ook. Tenminste, bij mij dan.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 17-07-2018 16:53
13.12% gewijzigd
wij slapen nooit.
Gewoon op z'n beloop laten en ik zou zelf wel om een nieuwe date vragen.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
17-07-2018 16:52
@Madelief. Ja. Die theorie die je omschrijft lijkt mij ook logisch. Zo werkt het immers andersom ook. Tenminste, bij mij dan.
Hoe bedoel je precies? Dat jij vindt dat een ander idd ook initiatief mag nemen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het niet. Verliefd zijn is juist leuk! Gewoon vragen om die date joh.
Alle reacties Link kopieren
madelieeefje schreef:
17-07-2018 17:01
Hoe bedoel je precies? Dat jij vindt dat een ander idd ook initiatief mag nemen?
Nee, dat een man het leuk vindt om te jagen. En persoonlijk vind ik dat als vrouw ook leuk; iemand die een beetje een uitdaging is.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
17-07-2018 16:46
Wat een onmogelijke vraag Summerdance. Zij gebruikt haar gedachtes om controle te behouden in een onzekere situatie. Het is pure zelfbescherming en is iets wat heel veel mensen onbewust toepassen. Ja waarom dat ooit zo ontstaat bij mensen. Geen idee.
Nee hoor.
Het is helemaal geen onmogelijke vraag.
Begrijp me niet verkeerd ik snap wat ze voelt.
Ooit was ik zelf ook zo.
Maar weet je, het heeft geen zin.
Het heeft geen zin een man na den paar dates al zo op een voetstuk te zetten dat je daarbij je eigen gevoel en je eigen zelf aan de kant zet.
Daar wordt je dood en dood moe van
Buiten dat wordt je er voor jezelf,maar ook voor de ander, niet leuker op.
Geloof me, de ander gaat dit gedrag ook opmerken. Al benoem je het niet.

Weet wie je bent, waar je voor staat en wat je wil.
En als de man geluk heeft past hij daarbij.
Past hij niet bij wie je bent, dan zijn jullie geen match.

Toen ik dat gevoel bij mezelf wist op te roepen, dus toen ik mezelf wat belangrijker ging vinden (en dus veel kritischer werd) ben ik nog een hele tijd vrijgezel gebleven.
En toen was hij er ineens

De man die mij me paste om wie hij was, maar belangrijker om wie ik was.
Ik was namelijk gewoon mezelf.
Niet meer,niet minder,en niet beter dan dat ik mezelf voordeed
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk mag je initiatief nemen als vrouw.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
madelieeefje schreef:
17-07-2018 16:49
Oh en wat ook niet mee hielp. Ik heb tijdje terug van alles gelezen en bekeken (matthew hussey,mannengeheim dat soort datetips enz) en ben nu beetje verward met wat je nou wel of niet moet doen.

Bij de meesten komt het er dus op neer dat je mannen een beetje achter jou aan moet laten gaan. Niet omdat het een strategie zou zijn, maar dat mannen dat nou eenmaal doen als ze je interessant vinden. Vandaar dat ik dacht dat ik nu wat gas terug moet nemen en hem mij nu een aantal keer op date moet vragen. Omdat ik al heel snel het initiatief neem/wil nemen.
Onzin!
Als het klikt dan klikt het
We leven niet meer in het stenen tijdperk dus jagen is zo eeuwen geleden.

Bij mijn huidige vriend, heb ik hem niet laten jagen, heb ik me niet opgesteld als een kwetsbare deerne en echt, het is relatie technisch helemaal goedgekomen want volgende week trouwen we

En ik denk dat dit mede komt omdat we beide geen spelletjes speelden met elkaar toen we nog aan het daten waren
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Is dat niet een vorm van autisme, het heel erg proberen vast te houden aan allerlei regeltjes en andere manieren van "hoe het moet" ?
Want helaas werkt dat bij relaties niet op die manier. Daar kan het gewoon zo zijn dat de ander niet voldoende geinteresseerd is om van dating over te schakelen naar een relatie. En het dus na een aantal keer daten kan laten afweten. En dat hoeft helemaal niet aan iemand of iets verwijtbaars te liggen. Soms is het gewoon zo, en geen enkel hersenspinsel kan dat anders doen zijn.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik zie niets abnormaal hoor. Je mag zeker zelf initiatief nemen en jaag je hem daarmee weg dan is het gewoon niet wederzijds.
En mannen zijn op dat vlak helemaal niet anders. Genoeg ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
mijn tip, als je zoooo wanhopig bent voor een relatie dat je alleen maar bezig bent met je date... dan is daten nou precies hetgeen dat je niet moet doen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
17-07-2018 17:09
Nee hoor.
Het is helemaal geen onmogelijke vraag.
Begrijp me niet verkeerd ik snap wat ze voelt.
Ooit was ik zelf ook zo.
Maar weet je, het heeft geen zin.
Het heeft geen zin een man na den paar dates al zo op een voetstuk te zetten dat je daarbij je eigen gevoel en je eigen zelf aan de kant zet.
Daar wordt je dood en dood moe van
Buiten dat wordt je er voor jezelf,maar ook voor de ander, niet leuker op.
Geloof me, de ander gaat dit gedrag ook opmerken. Al benoem je het niet.

Weet wie je bent, waar je voor staat en wat je wil.
En als de man geluk heeft past hij daarbij.
Past hij niet bij wie je bent, dan zijn jullie geen match.

Toen ik dat gevoel bij mezelf wist op te roepen, dus toen ik mezelf wat belangrijker ging vinden (en dus veel kritischer werd) ben ik nog een hele tijd vrijgezel gebleven.
En toen was hij er ineens

De man die mij me paste om wie hij was, maar belangrijker om wie ik was.
Ik was namelijk gewoon mezelf.
Niet meer,niet minder,en niet beter dan dat ik mezelf voordeed
Bedankt voor je persoonlijke verhaal. Ik ben er volledig mee eens dat je jezelf moet zijn. Maar bepaald gedrag is juist oorzaak van het probleem. Madelief is onzeker. Daardoor gaat ze te veel nadenken. Je kunt idd zeggen "je mag je onzekere zelf zijn". Maar dat zal veel mensen ook afschrikken en zal in een uiteindelijke relatie ook parten gaan spelen.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven