Jezelf voor schutten en in de uitverkoop gooien. Ervaringen?

17-07-2018 17:21 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames..

Oeps, de titel moet zijn: jezelf voor schut zetten en in de uitverkoop gooien ;)

de titel zegt het al. Ik heb mezelf een jaar geleden voor mijn gevoel compleet voor schut gezet en merk dat ik daar nu soms nog met verwondering aan terugdenk. Maar ook met schaamte. Hoe kon ik mezelf zo verlagen? Ik zal mijn verhaal straks delen maar ik ben benieuwd of er meer dames zijn die ook een pijnlijke of schadelijke ervaring hebben gehad met (een) man(nen) waar ze, nu ze meer zelfvertrouwen hebben, vol verbazing of tenenkrommend op terugkijken. Om te verwerken, andere vrouwen in soortgelijke situaties de ogen te openen, maar vooral om te vieren dat zoiets niet snel meer zal geboren en dat we ervan geleerd hebben!

De situatie waar ik nu tenenkrommend aan terug denk is de volgende: zo'n jaar geleden heb ik een korte affaire beeindigd die ik, als vrijgezel, had met een bezette collega. Ook kinderen in het spel. Alleen dat al vind ik vreemd van mezelf, ik zou daar normaal gesproken, als ik goed in mijn vel had gezeten, nooit aan beginnen.
Ik was net herstellende van een zeer pijnlijke relatiebreuk. Mijn partner had mij na 15 jaar lief en leed aan de kant gezet. Voor een ander. Mijn zelfvertrouwen lag op een dieptepunt.
Ik ging dus ook in op de avances van de bezette collega. In een dronken bui hebben we het bed met elkaar gedeeld. Al snel merkte ik dat ik hem alleen wel erg leuk vond. Dus ik ging zelf initiatief nemen. Zo hebben we uiteindelijk 3 keer samen geslapen, tot ik een eind heb gebreid aan de affaire. Ik heb hem, om af te sluiten, een vreselijk beschamend berichtje gestuurd. Dat ik hem ontzettend leuk vind, een prachtig persoon en dat ik vond dat we een geweldige tijd hebben gehad, maar dat ik teveel voor hem voelde om door te gaan en dat ik me ook enorm schuldig voelde tov zijn vriendin. 9 regels vol emoties en geslijm :facepalm: maar zo voelde ik het toen. Ik kreeg een vrij droge reactie terug: dat ijkt me inderdaad beter, ik voel ook teveel voor jou.
Het heeft me maanden geduurd om over hem heen te komen. Maar ineens zag ik in hoe dom ik bezig was geweest:
- onze 'verhouding' was puur gebaseerd op sex. Als hij me al appte ging het binnen no time over seks en hoeveel zin hij in me had. nooit een persoonlijke vraag oid.
- hij had een gezin!!! hoe dom kon ik zijn om met zo'n man in zee te gaan en ook nog iets voor hem te gaan voelen.
- ik tolereerde gedrag van hem dat ik anders nooit zou tolereren. Zo heeft hij ooit eens om 22.30 gemeld dat hij toch niet kon komen, terwijl ik die avond op hem zat te wachten. In reactie daarop heb ik ipv geirriteerd te zijn, zelfs een nieuwe afspraak voorgesteld! Hij kon ook nooit als ik voorstelde af te spreken, dan was hij altijd 'druk' ergens mee.
- bij 1 van onze afspreken vertrok hij letterlijk een half uurtje nadat de sex was afgelopen weer naar huis. Ipv me een dom neukertje te voelen geloofde ik in zijn smoes (morgen weer vroeg op, terwijl het 9 uur was).

Al met al schaam ik me de ogen uit de kop dat ik me zo afhankelijk en makkelijk gedroeg. Ik ben enerzijds blij dat ik deze les heb kunnen leren en weer op de rit ben na die relatebreuk, maar kom hem nog wel eens tegen en weet dan niet waar ik moet kijken.

Ik ben benieuwd of jullie ook wel eens zoiets hebben meegemaakt. Te lang doorgaan met een scharrel, een verliefdheid die niet wederzijds bleek etc. Hopelijk kunnen we elkaar helpen met onze verhalen.
Wees blij dat je van m af bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens iemand gesmeekt bij me te blijven... Daar schaam ik me ook wel voor
Alle reacties Link kopieren
O jee.... heb je even?
Ik ga het hier niet melden want wil het niet oprakelen :-?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Valt best mee. Ik dacht: nou gaat er heel wat komen. Schande en schaamte. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
17-07-2018 17:28
Ik heb wel eens iemand gesmeekt bij me te blijven... Daar schaam ik me ook wel voor
Oh ja, ik ook. Zelfs nadat hij zei dat hij nog steeds heel veel van zijn ex-vrouw hield (waar hij al 5 jaar bij weg was).
niets menselijks is een mens vreemd
Alle reacties Link kopieren
Ja... wie niet, helaas... Ik ben te lang in een relatie gebleven omdat ik toen dacht dat ik dezelfde problemen bij een ander ook zou tegenkomen. Achteraf – met iemand met een heel andere interactie – bleek dat wel mee te vallen. Als ik terug denk aan wat ik allemaal heb meegemaakt, schaam ik me met terugwerkende kracht voor iedereen die me al tig keer had gewaarschuwd dat dit nooit wat kon gaan worden.
En als heel jong en onervaren meisje heb ik ook wel over m'n grenzen heen laten gaan.
Een mens is een mens én dus ook met gevoelens..........je hebt geen moord gepleegd, dus wees lief voor jezelf ;-)
Tja, je bent een mens en geen koelkast ;)
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
17-07-2018 17:28
Ik heb wel eens iemand gesmeekt bij me te blijven... Daar schaam ik me ook wel voor
Ik ook, en dan ook nog zeggen: mag ik je over een week weer bellen, misschien denk je er dan anders over?? :facepalm:
Gelukkig heb ik nooit meer gebeld, want na een paar dagen had ik daar geen zin meer in
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus echt de meest schaamtevolle dingen gedaan maar meestal was er na een week de grootste angel er wel uit. En zoals Loisnvt zegt, is suste me met de gedachten dat ik in ieder geval niemand vermoord had.
TO, werk je nog met deze collega zodat je voortdurend met hem geconfronteerd wordt?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
O ja. Ik heb wel eens een man opgezocht die niet was komen opdagen om te vragen waarom hij dat had gedaan.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
17-07-2018 17:28
Ik heb wel eens iemand gesmeekt bij me te blijven... Daar schaam ik me ook wel voor
Ik ook. Heb jankend ( ook nog met wat teveel wijn op) een heel drama gemaakt terwijl die vent naast mij ook nog een andere vriendin had en geen keus kon maken.
Als ik er nu op terugkijk..wat bezielde me?
...
Alle reacties Link kopieren
Oja, herkenbaar! Een ex waar ik al 2 jaar een knipper relatie mee had omdat alle initiatief van mij af kwam. Ik heb hem met een smoes bericht over of zijn woning ook gesloopt zou worden! En zo kwam het tot een gesprek en ben ik bij hem geweest, na 1 avondje seks had ik al spijt want wist weer waarom ik meer dan een half jaar het contact had verbroken. Nooit meer wat van mij laten horen. Echt zo overheen.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Oh en toch ook bij bepaalde exen te lang blijven of mij laten kleineren en dan als hij sorry zei en het echt nooit meer zou doen, ik keer op keer weer een kans gaf en dan weer over mijn eigen grenzen heen liet gaan, ik zette mij dus verschut i.p.v. dat ik voor mijzelf opkwam.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jullie je ervaringen delen! Helpt me om te beseffen dat we ook maar mensen zijn met emoties en dat ik niet de enige ben die zich daarin heeft laten meeslepen.

Ik zie hem nog regelmatig ja. Gelukkig werken we niet op dezelfde vestiging. Ongeveer eens per 2 maand treffen we elkaar nu nog.
Alle reacties Link kopieren
Wat gebeurd is, is gebeurd. Ik vind dat je veel te streng bent voor jezelf.
Je ziet nu de realiteit in, en dat je voor de seks bent gebruikt voor een getrouwde man.
Dit is een wijze les geweest, en dit gaat je niet zo snel een tweede keer gebeuren.

En echt, zo hebben we allemaal wel zoiets meegemaakt.
Levensgenieter ;)
Alle reacties Link kopieren
Zijn gehele voicemail volgescholden toen ik er achter kwam dat hij nadat hij onze relatie had beëindigd had (omdat hij meer van mij hield dan ik van hem, aldus ex) op dezelfde avond door ging naar verdachte A (waar ik al lange tijd vermoedde dat er iets speelde maar hij ontkende) en diezelfde avond een relatie met haar kreeg. Anyhow, 7 voicemail berichten met een mooi scheldvocabulaire en toen was ie echt vol :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Shine_bright101 schreef:
17-07-2018 18:54
Zijn gehele voicemail volgescholden toen ik er achter kwam dat hij nadat hij onze relatie had beëindigd had (omdat hij meer van mij hield dan ik van hem, aldus ex) op dezelfde avond door ging naar verdachte A (waar ik al lange tijd vermoedde dat er iets speelde maar hij ontkende) en diezelfde avond een relatie met haar kreeg. Anyhow, 7 voicemail berichten met een mooi scheldvocabulaire en toen was ie echt vol :thumbsup:
:rofl: Geweldig! zoiets zou mij ook kunnen gebeuren, maar ik doe het meestal via een facebook bericht en dan direct blokkeren :$
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
We woonden soort van samen in mijn appartementje. Ex besloot opeens dat hij er klaar mee was(het liep idd niet lekker). Heeft toen zijn spullen gepakt en is zonder een woord vertrokken terwijl ik op mijn werk was.
Heb huilend schoonouders gebeld om te vragen waar hij was, en dat ik zo bang was dat hij het uit zou maken. Of hij me alsjeblief zou bellen als hij was aangekomen. Toon van schoonpa zal ik nooit meer vergeten. Ik was toch al niet goed genoeg voor hun zoontje. Ben gelukkig vrij snel bij zinnen gekomen. Ex heeft trouwens 2 maanden later gesmst of we het toch niet weer konden proberen. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Honingbloesem schreef:
17-07-2018 18:58
:rofl: Geweldig! zoiets zou mij ook kunnen gebeuren, maar ik doe het meestal via een facebook bericht en dan direct blokkeren :$
Haha ja herkenbaar maar stiekem dan ook wel nieuwsgierig zijn of hij het gelezen heeft en hem dan toch weer deblokkeren, zodat hijtoch nog antwoord kan geven.

Best ziek eigelijk o_o
Alle reacties Link kopieren
De lijst is eindeloos. Ik wil er niet meer aan denken :-D
Alle reacties Link kopieren
Na mijn eerste grote liefde kreeg ik een rebound relatie van hooguit 3 maanden. Ik had er zelf voor gekozen om het uit te maken, maar met een smoes dat ik hem spulletjes terug wou geven, moest en zou ik hem toch nog een keer zien. Zijn commentaar op de prullen die ik aan hem gaf: o die had je ook in de prullenbak mogen gooien. Ik kon wel janken op dat moment. Nu denk ik, wat bezielde mij in vredesnaam!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat appje wel meevallen. Je hebt niet krijsend voor zijn deur gestaan ofzo.

Hij zou zich moeten schamen voor het vreemdgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven