Date heeft overgewicht

18-07-2018 13:54 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal weken date ik met een hele lieve man waar ik het goed mee kan vinden. We hebben het leuk en hij is heel romantisch. Nu zit ik met het volgende en ik hoop wat anonieme meningen te krijgen over of ik hier niet te oppervlakkig naar kijk: hij is nogal chubby. En het is ook niet zo dat hij een bankhanger is, want hij rent dagelijks minimaal een half uur maar het liefst een uur, doet 2x per week een vechtsport en 1x per week een watersport. Daarnaast probeert hij regelmatig nieuwe sporten uit, omdat hij echt heel actief is. Hij let ook heel goed op wat hij eet en probeert alleen eiwitten en groenten te eten. Voor iemand die dagelijks sport en zo actief is, ziet hij er ruim mollig uit. Als ik zijn foto aan mijn vrienden/zussen/broers/vertrouwde collega’s laat zien, maakt iedereen er wel een opmerking over. Aan de andere kant is hij ook heel lang en groot gebouwd, dus als ik met hem ben/naast hem loop, lijkt het allemaal mee te vallen.

Op de vorige date liet hij me foto’s van zijn familie zien en ik schrok van hoe obees ze waren, sommigen zelfs morbide. Het leek wel alsof ik een glimps kreeg van wat er met hem zou gebeuren als hij niet/minder zou sporten. Tijdens het appen hadden we het weer over sporten en zei hij tegen mij “jij sport nauwelijk, toch?” en hij zei ook iets van “jij eet best ongezond”. Dat ik echt even dacht, nou laten we deze beerput maar niet openen, want met 1x per week sporten ben ik erg slank (al zeg ik het zelf). Ook in mijn familie hebben wij geen obese mensen, dus ik schrok even. Overdrijf ik?
Wat heeft het feit dat jij slank bent nou te maken met dat je ongezond eet en dat je niet sport?

Je zegt al dat hij wel gezond eet, en dat hij veel sport. Dus wat is je punt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar de man zelf kijken en niet naar zijn familie.

Wellicht heeft hij zijn aanleg en opvoeding niet mee maar hij denkt blijkbaar na over gezonde voeding en hij is actief.

Is hij echt dik of gewoon groot en zwaargebouwd? Ik vind iemands houding tov zijn lichaam en voeding veel belangrijker dan het resultaat.

Je vindt hem toch leuk neem ik aan, om allerlei redenen? Dus als je je verder gewoon fysiek aangetrokken voelt tot hem dan zou ik er geen probleem mee hebben.
anoniem_367860 wijzigde dit bericht op 18-07-2018 14:01
0.63% gewijzigd
Hij heeft blijkbaar aanleg. Maar hij doet er wel iets aan om slank(er) te blijven, dus dat lijkt me best positief.

Als jij het niet aantrekkelijk vindt dat hij wat dikker is (en in de toekomst nog dikker kan worden) dan zou ik er niet mee doorgaan. Tenzij de rest van zijn eigenschappen dat ruimschoots weten te compenseren.
Je vindt hem leuk of je vindt hem niet leuk. Ik heb nog nooit met een date over eiwitten gesproken (vroeger, toen ik nog jong was), overigens.
Ik zou snel bedenken of ik met hem verder wil of niet, wel zo eerlijk voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Het komt op mij over dat hij panisch aan het bewijzen is dat hij er echt niks aan kan doen dat hij chubby is. Als je namelijk zoveel sport als hij dan moet je gewoon wel teveel eten om chubby te zijn. Behalve- natuurlijk- als er medisch iets aan de hand is, maar in verreweg de meeste gevallen is dat niet zo dus ga ik er maar vanuit dat dat hier ook niet het geval is.

Dus of hij eet niet zo gezond als hij beweert of met dat sporten valt het wel mee, of allebei natuurlijk.
Wat is nu precies het probleem? Voel je je tot hem aangetrokken of niet? Je date hem, en niet zijn familie.
En als je nu al bang bent dat hij straks echt dik wordt als hij minder sport, dan zou ik er nu mee kappen.
Is het probleem dat hij overgewicht heeft, of dat hij nare opmerkingen naar jou maakt over dat jij niet volgens zijn standaarden leeft?

Als er nu al spanningen zijn, terwijl jullie pas in de date-fase zitten, zou ik er nog even goed over nadenken. Het kan ook zijn dat hij onzeker is over zijn lichaam en dat uit door opmerkingen naar jou te maken.
Leuke jongen, grof gebouwd, lekker sportief en leeft gezond.
waar twijfel je nou over?
wat andere vinden van jou relatie zou je volkomen koud moeten laten als jij het een leuke relatie vindt.
Alle reacties Link kopieren
Nou. Als je het een probleem vind dat hij chubby is, dan zou ik er NU mee kappen.
Ik val ook absoluut niet op chubby, sexueel onaantrekkelijk vind ik dat. En zou dus ook niet op date gaan met een man die wat chubby is. Dn ja, hij kan zoveel compenseren als hij wil, gaat hem niet worden.
Dus als jij hetzelfde hebt, nokken!
Alle reacties Link kopieren
Die wordt later dus net zo obees als zijn familie. Zou ik niet willen.
Volgens mij vinden jullie elkaar niet zo leuk. Jij hebt er moeite mee dat hij wat gezet is, hij heeft er moeite mee dat je niet zoveel sport en ongezond eet.
Alle reacties Link kopieren
Hij sport 3x per week, rent dagelijks 0,5 tot 1 uur en eet super gezond.
Of zijn schildklier doet het niet meer, of hij jokt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Vind je hem aantrekkelijk? Dat lijkt mij het enige wat belangrijk is.

Overigens zou ik niet heel veel geloven van zijn praatjes. Of hij sport niet zoveel als hij zegt, of hij eet veel meer dan hij zegt, of hij is al jaren bezig met afvallen omdat ie destijds nog twee keer zoveel woog als nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer een beeld te vormen van chubby. Wat een raar woord trouwens.

Volgens mij is gewoon de vraag of je je tot hem aangetrokken voelt. Zo ja, go. Zo niet, dag.
frizz wijzigde dit bericht op 18-07-2018 14:17
0.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is het een beetje het type 'American football speler' wat zijn uiterijk betreft? Want op zich zou dat wel zijn charme hebben. Al zo en zo vind ik niet dat je aan het begin van een relatie in de positie bent aanmerkingen over zijn uiterlijk te maken. Je wordt toch verliefd op hem zoals hij nu is? Als je langer samen bent, kan ik me voorstellen dat je je zorgen gaat maken over zijn gezondheid, maar daar hij zoveel sport, zou het maar zo kunnen dat hij een stuk gezonder is dan jij.

Meningen van anderen zou ik ook aan mijn laars lappen. Een knappe atletische man kan een verschrikking in bed zijn, een slechte dronk hebben of een boekhoudkundige nerd zijn (dan liever een sportief type).
humanista schreef:
18-07-2018 14:04
Het komt op mij over dat hij panisch aan het bewijzen is dat hij er echt niks aan kan doen dat hij chubby is. Als je namelijk zoveel sport als hij dan moet je gewoon wel teveel eten om chubby te zijn. Behalve- natuurlijk- als er medisch iets aan de hand is, maar in verreweg de meeste gevallen is dat niet zo dus ga ik er maar vanuit dat dat hier ook niet het geval is.

Dus of hij eet niet zo gezond als hij beweert of met dat sporten valt het wel mee, of allebei natuurlijk.
De laatste alinea daar zit de waarheid.

Maar hij doet tenminste iets, en dat siert hem.

Ik snap je probleem niet zo. Als je niet op zijn uiterlijk valt, prima dan stop je ermee. Maar erover mekkeren, dat moet je niet doen. Is niet fair.
Alle reacties Link kopieren
Dagelijks een uur rennen (zeker met overgewicht) lijkt me niet raadzaam trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Hamvraag blijft; vind je hem aantrekkelijk? Krijg je knikkende knieën als je hem ziet? Ben je blij als hij een appje stuurt?

Zolang het antwoord daarop ja is zou ik absoluut verder gaan met hem.

En zijn obsessie met voeding en sport snap ik. Mijn genen werken ook niet mee en ik moet continu op letten op wat ik eet en hoeveel ik sport. In mijn familie zitten ook meerdere personen met morbide obesitas. Juist extra reden voor mij om op te letten, daar zou een date me echt niet op hoeven wijzen.
kolfdekolf wijzigde dit bericht op 18-07-2018 14:19
1.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snap even niet zo goed wat de vraag is. Zijn opmerkingen over jouw eetpatroon? Of het doembeelden dat hij net zo obese als zijn familie zou kunnen worden?

Bij het eerste: ik persoonlijk trek het bijzonder slecht als mensen menen commentaar te moeten geven op wat ik eet en drink. Ik ‘kleur’ binnen de lijntjes, heb een normaal postuur en meer dan twee glaasjes alcohol op een avond in het weekend kan mijn lijf niet eens handelen. Dus met die opmerkingen zou hij moeten stoppen of zijn conclusies trekken.

Bij het tweede: hij leest alsof hij juist alles eraan doet om niet obese te worden en vindt sporten zelfs leuk. Ik denk niet dat hij dan een ongezonde chubby man is en binnenkort obese gaat worden. Qua esthetisch: liever een man met teveel dan te weinig aan de graat. Voor het totaalplaatje vind ik het belangrijker dat het een leuke, betrouwbare man is met humor. Ik ben ook niet miss universe.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik zou gaan twijfelen aan zijn verhaal. Zeker omdat het blijkbaar in de familie zit. Misschien wil hij zo actief mogelijk overkomen om jou voor te zijn om daar een opmerking over te maken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn bolle trucker weegt 150 kg bij een lengte van 1.99. Da's niet chubby, da's gewoon veul!

Maar ik vind hem leuk zoals hij is, jij de jouwe ook?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
18-07-2018 14:15
Ik probeer een beeld te vormen van chubby. Wat een raar woord trouwens.

Afbeelding
koekies zijn lekker
Je voelt je kennelijk veel te goed voor hem, dat wordt dus niets.
Afkappen maar.
Alle reacties Link kopieren
zoetjerminder schreef:
18-07-2018 14:18
Afbeelding
Dat is is zwanger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven